Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Plastikové modelářství ‹ Letadla ‹ Diskuse
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

Dotaz bobří ocas F-14A

General Discussion
Odeslat odpověď
Příspěvků: 5 • Stránka 1 z 1
  • Odpovědět s citací

Dotaz bobří ocas F-14A

Příspěvekod Kolář Vladimír » 06 úno 2021, 16:06

Dotaz na znalce F-14A.
Podařilo se mi dohledat, že postupně na F-14 byly použity 4 provedení bobřího ocasu. Do Block 75 Bu.No. 159429 mělo být použito druhé provedení, což je původní tvar s odstraněnými laminátovými kryty v zadní boční části. Od Block 80 Bu.No. 159430 už mělo být použito nové třetí provedení.
Na fotce letounu 159421 z roku 1976 je však již nové třetí provedení.
Je možné, že se starší provedení ocasu postupně za provozu měnila za novější nebo hranice změn Bu.No. 159429 je nepravdivá?
Kolář Vladimír
 
Příspěvky: 42
Registrován: 29 pro 2007, 17:42
Bydliště: Zaječice
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Dotaz bobří ocas F-14A

Příspěvekod Lavi » 06 úno 2021, 18:18

Podle snímků, které mám k dispozici a mohu srovnat s fotografiemi v knize Tomcat Alley (Schiffer Publishing, autor D. Brown), jsou letouny s těmi novějšími bobřími ocasy (třetí typ) právě od BuNo 159421. Předpokládám, že informace o buNo 159430 pochází z nákresu těch bobřích ocasů co je k nalezení na internetu bez nějakého bližšího určení původu. Na internetu se dá informace, že modifikovaný bobří ocas začíná letounem 159421 najít na různých fórech a stránkách, ale také bez uvedení zdroje.
Lavi
 
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Dotaz bobří ocas F-14A

Příspěvekod Kolář Vladimír » 06 úno 2021, 18:48

Děkuji za odpověď. Ano, informace mám z nákresu 4 provedení ocasů, bez uvedení zdroje. Fotografii zadní části letounu 159421 mám jen jednu, protože letoun v roce 1987 havaroval.
Kolář Vladimír
 
Příspěvky: 42
Registrován: 29 pro 2007, 17:42
Bydliště: Zaječice
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Dotaz bobří ocas F-14A

Příspěvekod jozefsr » 08 úno 2021, 18:21

S dovolenim sem vlozim skeny z publikacie ModelArt c. 334 na F-14 Tomcat, z roku 1989.
Pozor, nie su tam detaily pre neskorsie verzie F-14B a F-14D !
Rovnako tam chybaju ECM kryty a GPS prijimace neskorsich verzii. Na tie doporucujem pozriet detaily v publikacii DACO.
Je to tabulka s vyrobnymi cislami a prehladnou tabulkou exterierovych odlisnosti medzi jednotlivymi vyrobnymi blokmi.
Je sice po japonsky, ale obrazky su dostatocne zrozumitelne.
Nech to pomoze aj ostatnym. Fotky konkretneho stroja su samozrejme vzdy vyhodou.

K otazke k stroju v.c. 159 430 tento mal bobri chvost vo finalnom prevedeni. Ci mal dodatocne nainstalovanu ECM antenu, to neviem. Nehladal som fotky.
Hranicu instalacie finalneho bobrieho chvosta od stroja v.c. 159 421 cize blok F-14A-75-GR potvrdzuje viacero zdrojov.
K otazke ci sa povodny bobri chvost menil dodatocne za novsie prevedenie, moj nazor je ten, ze tato cast tvorila integralnu sucast konstrukcie s odlisnym prierezom trupu a tvarom brzdnych stitov. Cize sa nedala vymenit za novsie prevedenie. Stroje dolietali s povodnymi bobrimi chvostami tak ako boli vyrobene, len povodne laminatove kryty boli odstranene.

*Poznamka : hned ako som vyssie uvedene napisal, napadlo ma pozriet este do knihy Tomcat Alley od Davida F. Browna. Tu je fotografia stroja v.c. 158 629 co je blok F-14A-65-GR z roku 1987, pri ktorej je uvedene ze stroj podstupil u vyrobcu prip. NADEP Norfolk upgrade na blok 135. Kolkych strojov a ktorych blokov sa to tykalo idem este vypatrat. (Dalsie stroje, pri ktorych je to uvedene, modifikovane na Blok 135 boli: 158 612, 158 614, 158 615, 158 616, 158 618, 158 623, 158 624, 158 626, 158 627, 158 630, 158 631, 158 633, 158 635, 158 636, 158 637 )

Co sa v zasade lisi medzi jednotlivymi blokmi:
- IR/ECM/TCS instalacia v podbradku
- vetracie mriezky krytu kanonu
- pitotova trubica na spici radomu (ano/nie)
- AOA senzory pod kabinou
- bobri chvost / koncove vreteno trupu
- lamely pri korenoch kridiel
- hrebene nad panelmi krytov mechanizacie geometrie kridiel
- zosilnenie vonkajsieho potahu vrchnej casti SOP a suvisiaca instalacia ECM

Dalej co ma rychlo napada, ofukovanie celneho skla prekrytu kabiny (2 varianty vid DACO)
pouzivali sa rozne disky kolies hlavneho podvozku (3 varianty)
exterierove nadrze boli v min 2 variantoch (so stabilizacnymi plochami a finalna varianta)

Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
jozefsr
 
Příspěvky: 27
Registrován: 30 črc 2009, 14:07
Bydliště: Bratislava, SK
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Dotaz bobří ocas F-14A

Příspěvekod Kolář Vladimír » 09 úno 2021, 20:14

Děkuji za informace. Perfektní.
Kolář Vladimír
 
Příspěvky: 42
Registrován: 29 pro 2007, 17:42
Bydliště: Zaječice
Nahoru


Odeslat odpověď
Příspěvků: 5 • Stránka 1 z 1

Zpět na Diskuse

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Pully, sesto, Vl.Šulc a 13 návštevníků

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY