1) ten co nabízí eduard
- existuje jedna fotografie
2) novější provedení s upraveným zbarvením
- existují fotografie potahu a trupu. Díky tomuto bylo rozhodnuto nedat tuto podobu do aršíku.
PS: a jen v rychlosti k stroji:
Z-37 OK-ZKB (09-02)
- jedná se o stroj Z-37 tedy staré čelo s nastavitelnými žaluziemi motoru a starším sáním pod motorem. Oproti starším verzím má tento stroj již okénko trucovny i na levé straně.
- barevná úprava směrovky se znakem Vracova byla vyhotovena přímo ve výrobním závodě za demižon vína.
- stroj od uvedení do provozu v roce 1971 až do svého konce letošní jaro létal u jediného provozovatele (JZD, ZD Vracov).
- stroj byl v průběhu služby poškozen použitím nevhodného hnojiva. Které zapříčinilo zničení části potahu. Po opravě stroj dostal již prvky Z-37A celo žlutý nátěr.
- Letoun se také dostal do Rakouska, kdy s ním uletěl bývalý mechanik a následně pilot i s rodinou, jak již bylo zmíněno. Dnes tento pán žije v Tasmánii.
- Letoun měl letos oslavit 50let provozu a měla to být jeho poslední sezóna u tohoto provozovatele, ale bohužel došlo na jaře k havárii a letoun nouzově přistál a došlo k ulomení obou podvozkových noh a k vážnému poškození křídla.
- v návodu k obtiskům je bohužel chyba. Letoun má jednotnou žlutou barvu, a ne jak uvádí návod horní část ve světlejším odstínu.
- na letoun je poměrně dost fotografií v původním zbarvení.
Petr "Chmell" Chmelík
Chmell Scale Models na Facebooku / KPM Plzeň / KPM Plzeň na Facebooku / PilsenKIT na Facebooku
Chmell Scale Models na Facebooku / KPM Plzeň / KPM Plzeň na Facebooku / PilsenKIT na Facebooku