http://www.modelimex.cz
ICM 1:32
Kat.č. 32004
I-16 type 10 WWII Soviet Fighter
Jedním z prvních jednomístných stíhacích letounů se zatahovacím podvozkem byl I-16, vyvinutý v kanceláři N.N. Polikarpova. První let se uskutečnil v prosinci roku 1933. Během výroby vzniklo několik verzí, jednou z nich byla i I-16 type 10, který se začal vyrábět v roce 1937. Osazen byl motorem M-25V o výkonu 552KW. Výzbroj nesená prozatím jen v křídle byla doplněna o další dva synchronizované kulomety ŠKAS osazené nad motorem. Kostra draku byla zesílena, standardem se stal kryt vrtulového náboje. Vlastnosti při vzletu a přistání zdokonalily vztlakové klapky.
Novinka navazuje na řadu modelů I-16 v měřítku 1:32, které společnost ICM postupně vydala včetně různých přebalů. Stavebnice využívá části dílů z této řady modelů, které jsou z větší části shodné pro všechny I-16. Na vrchním samostatném díle obalu můžeme obdivovat akční malbu samotného letadla. Výlisky jsou baleny v "samostatné" krabičce s výklopným víčkem, jak je u výrobce standardem. Po otevření nalezneme čtyři rámečky ze světle-šedého plastu, jeden menší s transparentními díly, manuál a v něm přiložený obtiskový aršík. Výlisky jsou čisté, bez otřepů, stopy po vyhazovačích jsou většinou na místech kde moc modeláře nepotrápí a to na vnitřních stranách jednotlivých dílů. Na povrchu modelu moc rytí nenalezneme, ale i tak je příjemně jemné k danému měřítku. Především zaujmou pěkně tvořené panely vystupující nad povrch letadla a decentně naznačený plátěný povrch na kormidle a křidélkách. Kokpit je v základu vybaven nadmíru pěkně, zapotřebí bude jen doplnit poutací pásy. Při lepení zadní přepážky bych doporučoval si dávat pozor na typ použitého lepidla. Mohlo by dojít k případnému poškození vnější strany trupu v místě drážky pro usazovací kolík. Stavebnice obsahuje i motor, který by se dal po dílčích úpravách odkrýt. Pro vylepšení celého modelu může modelář sáhnout po leptaných dílech určených pro interiér a exteriér, včetně masek. Jednotlivé sestavy jsou navrženy logicky, a na první pohled nevidím žádnou komplikaci při jejich slepování. Transparentní díly jsou krásně čiré a větrný štítek má přiměřenou tloušťku. Rámeček je zabalen zvlášť v pevném PE sáčku pro jeho lepší ochranu před poškrábáním. Manuál je přehledný a provede nás stavbou bez problémů i díky označení dílů, které v průběhu stavby nevyužijeme. Obtisky jsou kvalitní a mají tenký krycí lak, obsahují i budíky pro přístrojovou desku. Na výběr máme ze čtyř různých strojů:
- I-16 type 10, piloted by 1st Lt V.G. Rakhov, 70th Fighter Regiment, Khalhin-Gol, July 1939
- I-16 type 10, 70th Fighter Regiment, Khalhin-Gol, July 1939
- I-16 type 10, piloted by Sgt F.G. Kaligin, 122d Fighter Regiment, Western Front, Summer 1941
- I-16 type 10, piloted by Cpt L.A. Galchenko, 145th Regiment, Murmansk Region, Summer 1941
Náhled na krabičku a manuál:
Manuál: