ICM Ju 88D-1-pohled do krabičky

http://www.modelimex.cz
ICM 1:48
Kat.č. 48240
Ju 88D-1, WWII German Reconnaissance Plane
Na počátku 30. let se v Německu objevila myšlenka na vysokorychlostní bombardér, který by mohl překonat současné protivníky. Jedním z objektů této koncepce se stal dvoumotorový bombardovací letoun Ju 88 navržený německou firmou Junkers Flugzeug - und Motorenwerke AG. Od jara roku 1941 byl vyráběn typ Ju 88A-4 s kapalinou chlazenými motory Jumo 211J se zvýšenou silou a výkonnější výzbrojí. Na základě Ju 88A-4 vznikl dálkový foto-průzkumný letoun pod označením Ju 88D-1 a jeho další varianty. Výlisky jsou zabaleny v klasické krabičce s výklopným víkem. Uvnitř nalezneme osm rámečků ze světle šedé hmoty, dva s transparentními díly, manuál a v něm vložený obtiskový aršík, pro lepší ochranu před poškozením. Firma ICM využívá celkový potenciál základních výlisků z modelu Ju 88A-4 včetně modifikací z ní vzešlých. Povětšinou výrobce zamění některý ze základních rámečků za nový pro právě vydanou verzi modelu. Nově výrobce vydal foto průzkumnou verzi Ju 88D-1 za pomoci upraveného rámečku. Tuto verzi zatím v měřítku 1:48 žádný výrobce plastikových modelů nenabízel, ani jsem nezaznamenal žádnou konverzi z resinu. Stavebnice tuto mezeru uzavírá a přináší další zajímavou variantu modelu Ju 88. Jednotlivé rámečky jsou čistě odstříknuté, detaily a rytí na jednotlivých panelech je ostré. Jediné místo kde se rytí zčásti ztrácí je na hřbetu, kde jsou umístěny obslužné krytky. Zde se nevyhneme opravě jednotlivých krytek. Pro usnadnění práce lze zakoupit leptaný doplněk v podobě rycí šablony nebo obtisku. Jen je otázka na kolik bude obtisk v měřítku 1:48 modelově věrohodný oproti opravených krytek pomocí rycí šablony. Model v základu obsahuje oba motory, které na první pohled vypadají dobře, postačí k nim doplnit jen kabely a různé drobné detaily. Přes prosklení kokpitu je do interiéru dobře vidět, zde oceníme doplňky od různých výrobců, především poutací pásy. Rámeček F s transparentními díly je upravený a obsahuje dvě zasklení na trupu pro kamery. Podle rozměrů uvedených v manuálu je zapotřebí vyvrtat dva potřebné otvory. Samotné kamery nejsou součástí stavebnice. Obtisky mají krásný soutisk a tenký krycí lak nalezneme mezi nimi i palubní desku, svastiky je zapotřebí doplnit z vlastních zásob. Na výběr máme ze čtyř zbarvení:
1. Junkers Ju 88D-1 , 5.(F)/122, Russia, Winter 1941
2. Junkers Ju 88D-1 , 2.(F)/22, Russia, Winter 1941
3. Junkers Ju 88D-1, 1.(F)/120, Norway, Autumn 1941
4. Junkers Ju 88D-1, Libya, 1942
Náhled na krabičku a manuál:
Manuál:
ICM 1:48
Kat.č. 48240
Ju 88D-1, WWII German Reconnaissance Plane
Na počátku 30. let se v Německu objevila myšlenka na vysokorychlostní bombardér, který by mohl překonat současné protivníky. Jedním z objektů této koncepce se stal dvoumotorový bombardovací letoun Ju 88 navržený německou firmou Junkers Flugzeug - und Motorenwerke AG. Od jara roku 1941 byl vyráběn typ Ju 88A-4 s kapalinou chlazenými motory Jumo 211J se zvýšenou silou a výkonnější výzbrojí. Na základě Ju 88A-4 vznikl dálkový foto-průzkumný letoun pod označením Ju 88D-1 a jeho další varianty. Výlisky jsou zabaleny v klasické krabičce s výklopným víkem. Uvnitř nalezneme osm rámečků ze světle šedé hmoty, dva s transparentními díly, manuál a v něm vložený obtiskový aršík, pro lepší ochranu před poškozením. Firma ICM využívá celkový potenciál základních výlisků z modelu Ju 88A-4 včetně modifikací z ní vzešlých. Povětšinou výrobce zamění některý ze základních rámečků za nový pro právě vydanou verzi modelu. Nově výrobce vydal foto průzkumnou verzi Ju 88D-1 za pomoci upraveného rámečku. Tuto verzi zatím v měřítku 1:48 žádný výrobce plastikových modelů nenabízel, ani jsem nezaznamenal žádnou konverzi z resinu. Stavebnice tuto mezeru uzavírá a přináší další zajímavou variantu modelu Ju 88. Jednotlivé rámečky jsou čistě odstříknuté, detaily a rytí na jednotlivých panelech je ostré. Jediné místo kde se rytí zčásti ztrácí je na hřbetu, kde jsou umístěny obslužné krytky. Zde se nevyhneme opravě jednotlivých krytek. Pro usnadnění práce lze zakoupit leptaný doplněk v podobě rycí šablony nebo obtisku. Jen je otázka na kolik bude obtisk v měřítku 1:48 modelově věrohodný oproti opravených krytek pomocí rycí šablony. Model v základu obsahuje oba motory, které na první pohled vypadají dobře, postačí k nim doplnit jen kabely a různé drobné detaily. Přes prosklení kokpitu je do interiéru dobře vidět, zde oceníme doplňky od různých výrobců, především poutací pásy. Rámeček F s transparentními díly je upravený a obsahuje dvě zasklení na trupu pro kamery. Podle rozměrů uvedených v manuálu je zapotřebí vyvrtat dva potřebné otvory. Samotné kamery nejsou součástí stavebnice. Obtisky mají krásný soutisk a tenký krycí lak nalezneme mezi nimi i palubní desku, svastiky je zapotřebí doplnit z vlastních zásob. Na výběr máme ze čtyř zbarvení:
1. Junkers Ju 88D-1 , 5.(F)/122, Russia, Winter 1941
2. Junkers Ju 88D-1 , 2.(F)/22, Russia, Winter 1941
3. Junkers Ju 88D-1, 1.(F)/120, Norway, Autumn 1941
4. Junkers Ju 88D-1, Libya, 1942
Náhled na krabičku a manuál:
Manuál: