Stránka 1 z 1

čs Pipery L4 a zaskleni

PříspěvekNapsal: 04 kvě 2019, 17:34
od Martin Decarli
Prochazel sem tuhle radu fotografii cs Piperu po valce
a mel jsem do te doby dojem ze zmenseni zaskleni byla vyjimka

Ale ono to bylo spise pravidlo
Nevi-netusi nekdo duvod predelavani kabin na a la J3 Cub ???
Dik za nazory

Re: čs Pipery L4 a zaskleni

PříspěvekNapsal: 05 kvě 2019, 11:53
od Pavel Klouček
Zejména časté praskání čirých dílů na zadku kabiny a nedostatek materiálu na jejich výměnu. Proto bylo nejjednodušší kabinu zkrátit, ten zadní skleník v míru stejně valného významu neměl. Každopádně zasklení ala J3 opravdu výjimka byla, znám asi dvě mašiny s ledvinkovými okny. Nejčastěji se kabina zkracovala rovně o buď celé poslední okno, nebo o jeho část k poslední trubce konstrukce. U civilů to bylo velmi časté, u armády méně, ale třeba brněnské mašiny od cvičné letky to měly snad všechny.

Re: čs Pipery L4 a zaskleni

PříspěvekNapsal: 05 kvě 2019, 15:17
od Martin Decarli
Aha
dik Pavle
to mi dava smysl
praskani
Ja se priznam ze sem mel za to ze to bylo z nejakho jakoby "vivaku"

Re: čs Pipery L4 a zaskleni

PříspěvekNapsal: 05 kvě 2019, 16:50
od Pavel Klouček
Nevím co je "vivak", ale tohle bylo něco pružného ve stylu slídy do autoplachet nebo tenkého plexi a asi to časem křehlo.

Re: čs Pipery L4 a zaskleni

PříspěvekNapsal: 05 kvě 2019, 20:49
od Martin Decarli
Vivak je 1mm folie, ze ktere tahám kabiny
myslim ze kdyby tehda meli Vivak, tak pipery sesrtuji ale celá dllouha kabina zustane
:)