Stránka 1 z 2

P-39 technická upřesnění

PříspěvekNapsal: 27 úno 2019, 19:28
od JABBA
Dobrej všem,

mám dva krátké dotazy na znalce ke Kobrám,

a/ od jaké verze Cobry byl zaveden tzv. semafor formačních světel na spodní straně křídla; P-400, obdobně jako další americké stíhací stroje se zakázek pro RAF (P-40 Tomahawk i Warhawk ve verzi P-40E1) měli specifické formační světla na obou stranách trupu poblíže kokpitu

b/ mělo RAF, případně VVS svůj typ IDF vysílače v zadní části kabiny; sic předpokládám, že ne bo na fotkách strojů RAF i VVS jsem je nespatřil, ale tolik Kobru neznám

Díkec předem, a velký.

JN

Re: P-39 technická upřesnění

PříspěvekNapsal: 28 úno 2019, 06:33
od harvy5
Takze otazka c1 je jasna,vsetky Kobry mali semafor.Iba Airacobry I a P-400 ho nemali,boli robene podla UK specifikacii.
A k druhej otazke.Ano RAF masiny mali IFF ale bol umiestneny v trupe pred chvostovimi plochami.RAF Kobry mali este navyse natiahnute anteny z trupu na vyskovky.Ruske to uz nemali,tam bolo IFF demontovane alebo nebolo vobec zapojene.Zalezalo od dodavky.

Re: P-39 technická upřesnění

PříspěvekNapsal: 02 bře 2019, 15:49
od JABBA
Děkuji za upřesnění.

JN

Re: P-39 technická upřesnění

PříspěvekNapsal: 29 čer 2019, 11:33
od Franta Šrédl
nemá někdo ponětí, co je to za zařízení viditelné v revizním otvoru?

Re: P-39 technická upřesnění

PříspěvekNapsal: 30 čer 2019, 04:26
od harvy5
To Franto nebolo to na kontrolu hladiny oleja v reduktore?Na prednom reduktore bolo klasicke sklicko s ryskou a nalievaci otvor.Akurat si teraz napamatam na ktorej strane.

Re: P-39 technická upřesnění

PříspěvekNapsal: 30 čer 2019, 09:03
od Franta Šrédl
Vypadá to jako nějaký hydraulický rozvaděč. Na krytce je i popiska co to je, jen jsem zatím nenašel žádnou čitelnou. A od verze P-39K už se popiska nevyskytuje, tak to bylo montovaný asi pouze do starších verzí kober.

Re: P-39 technická upřesnění

PříspěvekNapsal: 30 čer 2019, 09:38
od harvy5
Nebude to teda nieco so stavanim vrtule? Som teraz na holy u zeny v Chicago,tak ju skusim presvedcit na weekend v Niagara 8-)
Nemas nahodou tie polske vykresy 1/20 asi z 89-90r?Viem ze tam boli aj komplet popisky.Podla toho by sa dalo zistt co to bolo.Mam ale taky dojem ze vyssie verzie P-39 mali uz automaticku vrtulu.Teraz ale varim z vody.Na modely som uz asi rok nesiahol,akurat ked som nahodou doma v Stoke tak sa do podkladov obcas pozriem. Aj to na ine masiny.

Re: P-39 technická upřesnění

PříspěvekNapsal: 30 čer 2019, 10:04
od Franta Šrédl
Tyto výkresy nemám, ale otázkou je, jak by se na ně dalo spolehnout. Když porovnám publikované popisky s realitou na skutečných strojích, tak rozdíly jsou značné. Tady je třeba rentgeňák a vůbec tam to zařízení není podchycený a zrovna u Déčka přitom bylo na 100%

Re: P-39 technická upřesnění

PříspěvekNapsal: 30 čer 2019, 10:15
od harvy5
Ten rentgenak poznam,ale ten je este starsi tusim tak 85r :) Skusim napisat nasej mladej do Stoke nech mi do do dielne archiv ide prekutrat.Len jak ju navigovat co ma vlastne hladat .
Edit: este ma napadlo,nemas foto britskej Airacobra I z P strany? Briti mali na sedo-zelenych masinach cervene popisky na bielych samolepkach.Tam by sa to snad dalo vytiahnut lepsie

Re: P-39 technická upřesnění

PříspěvekNapsal: 30 čer 2019, 10:34
od Franta Šrédl
To samozřejmě mám, ale nejsou čitelné. A ty nálepky popisek byly pro spodní plochy na proužku v barvě sky většinou s černým písmem a pro vrchní plochy černé písmo na podkladu olivové.

Re: P-39 technická upřesnění

PříspěvekNapsal: 30 čer 2019, 10:43
od harvy5
Ja co mam foto tych sedo-zelenych.... Viem ze som sa dost cudoval ze su prave cervene pismena.
Franto ale mas happy day!!! Prave som dotelefonoval s dcerov a navigoval ju v dielni.Hned prve vytiahla modelist-konstruktor . Zevraj na kresbach prave pri P-39D,ako spravna anglanka to jedine vedela precitat :) ,je na tu krytku odkaz s cislom.Popis je v azbuke,takze mi to odfoti a posle.

Re: P-39 technická upřesnění

PříspěvekNapsal: 30 čer 2019, 11:09
od Franta Šrédl
Tomu řikám servis. Moc děkuji předem. [-o<

Re: P-39 technická upřesnění

PříspěvekNapsal: 30 čer 2019, 11:57
od harvy5
Ved preto som o5 servisak :lol: Ku composite som si certificate aj na airframe zrobil.
No ale s5 ku Cobre. Je to tak ako som si myslel,ma to vela spolocneho s vrtulou. Mal by to byt elektromotor nastavovania vrtule. Aspon podla rusov je to kryt el.motora nastavovania listov.Preto je to len na D.Ta mala este Curtiss Electric,ale neskorsie uz mali Aeroproducts. Tie boli tusim uz hydrauloicky stavane. Ved aj K je v podstate D-2 len s inou vrtulou.

Re: P-39 technická upřesnění

PříspěvekNapsal: 30 čer 2019, 12:24
od Franta Šrédl
Poslední verze která to měla byla L, ale ta měla taky vrtuli s elektrickým ovládáním Curtiss Electric Propeller, tak to taky sedí. Bude to elektrické ovládání vrtulových listů. A teď ještě zjistit jak to vypadalo a co asi tak mohlo být na té na popisce na krytce.

Re: P-39 technická upřesnění

PříspěvekNapsal: 30 čer 2019, 15:01
od jenda58
Zkoušel jsem něco najít v polských monografiích od AJ Pressu (Intermodelu česky) a přijde mi, že chybí třetí díl s technickými daty, detaily....