Ono se to tehdá z našeho modelářského pohledu asi moc neřešilo. Bis/ neBis. Koneckonců u řady firem to trvá dodnes.
A s těma spárkama Poláci taky dost kouzlili:
SBLim-2 – cvičně-bojová modifikace frontového stíhacího letounu typu Lim-2 s dvoumístnou tandemově uspořádanou kabinou posádky se sedadlem žáka vpředu a sedadlem instruktora vzadu obdobné konstrukce, jakou měla dvoumístná pilotní kabina sovětského UTI MiGu-15 (Midget). Od tohoto svého sovětského protějšku se SBLim-2 odlišoval zejména instalací silnějšího 2 700 kp motoru typu Lis-2 (licenční VK-1) na místo 2 270 kp motoru typu RD-45F a větších 0,5 m2 aerodynamických brzd alá MiG-15bis (Fagot).
Všechny exempláře dvoumístného SBLimu-2 vznikly po roce 1975 v prostorách leteckých opravárenských závodů PWL konverzí řadových Limů-2 a UTI MiGů-15 (Midget). Zatímco letouny typu SBLim-2, jejichž základem se staly jednomístné Limy-2, byly vyzbrojeny jedním 23 mm kanónem typu NR-23, výzbroj letounů typu SBLim-2 vzniklých konverzí importovaných UTI MiGů-15 (Midget) tvořil jeden 12,7 mm kulomet typu UBK-E.
Do standardu SBLim-2 byly ale dopracovány též i některé SBLimy-1. Pohon těchto strojů nicméně nadále obstarával slabší 2 270 kp motor typu Lis-1. Naproti tomu byly opatřeny zvětšenými 0,5 m2 aerodynamickými brzdami. Shodné aerodynamické brzdy ale dodatečně obdržely též i některé importované československé letouny typu CS-102 (licenční UTI MiG-15 Midget). Později byl pohonným jednotkám všech dvoumístných SBLimů-2, za účelem redukce spotřeby a prodloužení technické životnosti, snížen tah z 2 700 kp na 2 400 kp. Takto modifikované motory typu Lis-2 přitom vešly ve známost jako Lis-2SB.
https://ruslet.webnode.cz/technika/rusk ... c/lim-1-2/Ona je možná i ta varianta, že 312 byl obojetník.