Je tam tolik rarit: Jak-23, UIl-10, CS-199, roj červených MiGů-15, Z-126 v RLM02 a spodní modrá, letka Il-28, nákladní kluzáky, Dakoty, basy, atd.
Je tam záběr, jediný co znám, kde jsou na Jaku-23 podvěšeny baky. Stojí na podstavci, lemovaným rudým suknem, trupovka EX-55.
Chci se zeptat, z čeho jsi čerpal tu popisku pod výškovkou? Na žádné fotce jsem ji nenašel. jen ve Kbelích, ale ten neberu vážně - určitě má špatný font.HX-51. Před VHÚ na Žižkově stál kdysi HX-57 - to je on nebo úplně jiný. nedochovaný stroj?? Vloni muzeum od někoho jeden bak koupili viz zde: http://www.vhu.cz/exhibit/pridavna-pali ... nu-jak-23/
Dundr diky! Na tejto fotke je urcity naznak serialu...
C.jpg (38.47 KiB) Zobrazeno 3496 krát
...ktory je na bokoryse vo forme: S 101-10109, ale netvrdim to s istotou, ze to tak bolo! Hlavne ta 09 je sporna. Kedze bolo do Ceskoslovenska dodanych 11. ks, tak som tam dal tu "poradovu" 09... . Film som este nevidel, ale chcel by som! Inak v Zatci som bol na vojne v r.1972-73.
Díky za info, toho jsem se nevšiml. Je to jen mé potvzení toho, že v čs.letectvu, jehož jsem byl 30 let součástí bylo standartní TO, že vlastně nebylo STANDARTNÍ VŮBEC NIC - ať už velikost znaků, barva lemů, font a umístění trupovek, popisky, tvar. Ještě k Jaku - snažím se dopátrat, jak to bylo s chodníčky. Byl nastříkaný nebo tam byla přilepena guma? Ve filmu "Modrý den" je jasně vidět, že byly černé, začínaly až za náběžnou hranou a končily před klapkou. Na fotce havarovaného IF-18 je jen cosi šedého, tmavšího od potahu, co chodníček připomíná. U "kbelské" to vypadá na barvu, stejně jako u MiG-15- .PS. Válka.cz píše, že HX-57 byl sešrotován v roce 1956 ??
Dundr, hodne sa na "chodnicky" pouzivala i pogumovana tkanina ktora, co si pamatam, ked som lietal vo Svazarme, byval ten pogum casto osuchany z tej tkaniny...cim starsie ero, tym viacej bol ten pogum orvany!
Na tejto fotke je vidiet zrejme z dreva urobeny stupienok, v dolnej casti profilovany, pokladany na kridlo! Mozno ten spodok stupienka bol polepeny gumou?!
Pěkné, také jsem si tuhle potvůrku pořídil od SH jako náhradu za v pravěku postavené KP. Je někde přehled trupovek všech dodaných 23tek? Setkal jsem se k kódy HX, KR a IF. Měly je mašiny od svého dodání nebo podle toho jak putovali po útvarech, tak se měnila i trupovka? Nádrže tedy běžně moc nenosily?
V poslední nehodě (havárie u Milovic http://www.leteckabadatelna.cz/havarie- ... etail/504/) Jak-23 je velký pendrek, něco málo je u nehody v Chebu http://www.leteckabadatelna.cz/havarie- ... etail/695/ A nechtěl jsem vypisovat, stačilo rovnou nalinkovat. No abych si tedy odpověděl sám, všech 11 letounů nejdřívě mělo kód KR, poté přešly na označení HF (už jen 10 letounů) a poté měly všechny být předány 51. slp a označení se opět měnilo, tentokrát na IF. Na válka.cz je poznámka, že 3. stíhací pluk v Brně následně provozoval zbylých 9 kusů v letech 1955-56, pak byly 23tky vyřazeny a nabídnuty k prodeji Bulharům. Reálně ale většina spíše skončila ve šrotu. V Brně tedy létaly s kódem HX. Moje matematika a čistá spekulace vychází tak, že pokud je HX-51 opravdu stroj vč. 101, bylo označení letounů HX-51 až HX-59.
Zajímavá debata na "válce" o HX-51 A HX-57, jejich zámeně či sešrotování HX-57...A pro mne závěr: V každém případě ten "kbelský" má dost nepovedený obnovený kód HX-51, je malý, hubený, posunutý atd.....
Přílohy
Jako vejce vejci...
prážský nepovedený.jpg (59 KiB) Zobrazeno 3192 krát
kroměřížský původní.jpg (23.91 KiB) Zobrazeno 3187 krát