...uvidím cez víkend. Nafotiť mobilom nieje problém, len sa mi nedarilo minule poslať fotky rámci inzercie sem, resp. neviem v mobile komprimovať, musel som to adresátovi poslať ako MMSku
Dobrý den, měl bych dotaz týkající se chladiče u T. druhé série. V návodu má Eduard jiné provedení, než jaké má nakreslené na krabici (detail jde krásně vidět i na obálce únorového infa), i než jaké má u svého T. SPECIAL HOBBY. Zatímco u výše uvedených je otvor do chladiče otevřený a kolem něj je takový prstenec, dle návodu se má do otvoru vlepit díl a na něj ještě leptaný díl. Výsledný vzhled je tak úplně odlišný od toho jak mám T. od dob Velkého cirkusu zafixovaný. Tak, jak by to podle mě mělo vypadat: viewtopic.php?f=6&t=120538&start=0#p2111928
Jedná se o vzduchový filtr. Na první sérii nebyl montován a v modelu 2. série je takto verze A a E. Po invazi do Evropy a přesunu na polní letiště docházelo k nasátí různého bordelu z neupravených ploch a byla zvolena 1. úprava, montáž síta do celého velkého otvoru. V modelu díl PE 6 pro verzi B. Následně byl vyráběn a montován malý filtr jen do otvoru pro sání, v modelu díly F 32 a PE 34 pro verze C, D, F. Pakliže je na kresbě JFoE (verze C a D) jen s dírou, pak je někde chyba (ve skutečnosti asi nebyl problém ten filtr demontovat, ale tady to klame). Horní je Typhoon, spodní Tempest - Eduard (kukačky)
Děkuji za odpověď. Fotku JFoE zepředu, kde by bylo do chladiče vidět, jsem nenašel. Ono i kdybych se rozhodl tam ten filtr nedávat, tak výsledný vzhled chladiče bude jiný, než jak ho mám, slovy klasika řečeno, "vypálený do sítnice " Ale to už je jenom můj problém a poznámka pod čarou .
Podla casopisu Avions 227 je to Clostermannov Tempest NV994 z juna 1945 z Fassbergu. Mriezku a zatvoreny filter sania pekne vidno.Takze to co ma Edo v navode je spravne.
Snazim sa zistit ako vyzerala kamuflaz Clostermannovho NV724 na lavom kridle, v tomto smere sa zdroje rozchadzaju a neviem ci existuje foto lavej strany jeho stroja. Special hobby vo svojom navode ukazuje takuto variantu (z ipmsnymburk) : [ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]
Eduard u svojho starsieho 1/48 ukazuje tento variant:
Co si myslite, ktora varianta kamuflaze je pravdepodobnejsia?
jirie píše:Možná by nebylo špatné počkat až vyjde ta červnová nebo červencová limitka. Snad se tam něco objeví v té slibované publikaci.
Diky Jirie, prebadal som vcera pol internetu a nenasiel som nic velmi relevantne. Informacia o tom z posledneho Eduard infa, ze to boli len dva stroje NV994 a NV724 vyzera, ze by mohla byt pravdiva. Som dost prekvapeny, ze na tak "prevareny" stroj akym je NV724 existuje aspon 5 alebo viac interpretacii rozlozenia kamuflaznych poli. Okrem toho samozrejme, mnozstvo vselijakych variant kuzelov a insignii, ktore kombinuju 994 a 724, pripadne uvadzaju nezmyselne seriove cisla (to mi uz hlava uplne nebere, nakolko je dost kvalitnych fotiek ktore ukazuju ze sa jedna o NV724 a nie 784,974 alebo 986). Jedine co som nove nasiel je 724 so zostrelmi, ale bez emblemu "draka" na smerovke, zial opat foto, ktore ukazuje pravu stranu. Neviem teraz ci budem cakat az do juna, rad by som svoje dielo pred letom dokoncil, nakolko potom nebudem mat cas. Zaujimavy zdroj informacii by mohol byt aj v tomto casopise, ale nemam k nemu pristup...nema to prosim niekto, stacila by jedna foto z lavej strany, ak tam vobec je? (https://www.avions-bateaux.com/produit/avions/3622).
Tady bych více věřil schématu Eduardu. Kamuflážní pole byla tvořena na výrobní lince dle jednoho schématu (lišícího se jen v drobných detailech). Podívám-li se na jiné Tempesty odpovídá rozložení polí (víceméně) Eduardímu schématu. Můžeš samozřejmě zapátrat po snímcích strojů ze stejného výrobního bloku - blízkých seriových čísel, ale myslím, že se dopátráš podobného výsledku. Tempesty jsou po této stránce krutě nudné.
Ono tam nejde jen o pole, ale i o typ a velikost znaku. S koncem války (od I/45) byl na horních plochách křídla změněn z dvoubarevného B na čtyřbarevný C1 a předpokládám, že se tak dělo v poli. Otázkou je jeho velikost. Menší SH nebo větší Eda? V případě toho menšího tam mohli šmrdlat štětkou a "upravit" to zelené/šedé pole.
Dotaz byl na rozložení polí na levé polovině křídla a velikost znaku je na fotce, kde je vidět pravá polovina křídla, patrná. Tam snad pochybnost nepanuje.