Stránka 1 z 3

Mig-29 cockpit od CAM decals 1:32

PříspěvekNapsal: 15 kvě 2007, 20:06
od KUBA29
Ahoj kluci, nemáte někdo prosím nějaký informace o kokpitu pro miga 29ku od Revelu 1:32, snažil jsem se něco vyzvědět na stránkách CAM decals, ale kromě toho kolik to stojí, jsem se nic nedozvěděl. Rád bych viděl jak ten set vypadá; je možný, že su tak trochu trouba, to nelze vyločit, ale fotku jsem z nich nevymámil (píšou tam ať pro obrázek kliknu na já neím co, ale dyk tam nic ke kliknutí není), tak nevím. Nejlepší by bylo, kdyby mi někdo poradil, jestli to stojí za to, kde se to dá sehnat a jestli má taky toho miga od Revelu, tak třeba i nějaký fígle pro stavbu, třeba jak sehnal/znovu vyrobil nový výstupní trysky.

Za případné rady děkuju KUBA

PříspěvekNapsal: 16 kvě 2007, 15:44
od Petr Navrátil
Recenze na set od CAMu je na aircraftresourcecenter.com. Já teď momentálně s tímhle ne moc povedeným modelem taky zápasím. Myslím, že soudruzi v západním Německu udělali hodně chyb... Do cockpitu jsem použil Eduarda (CAM bude určitě lepší), sedačka Aires - naprosto dokonalá. Pokud z toho chceš vysochat aspoň něco devětadváce podobné, budeš muset řešit i radom, který je totálně mimo. Mě se potařilo přes e-bay sehnat resinový od L&M resin, sice mi taky nepřijde úplně přesný, ale s původním se to nedá vůbec srovnat. Co se trysek týče, tušímže na hyperscale.com stavěl nějakej maník z tohodle modelu prototyp devětadvacítky a trysky řešil pomocí pouzdra od kinofilmu (venek), kombinované s nějakými zbytky z F-4 (vnitřek). Já jsem použil futrál z kinofilmu v kombinaci s původními díly a nějakou vlastní tvorbou. No a samozřejmě hodně tmelu, broušení, tmelení, broušení...., protože původní trysky jsou opravdu HODNĚ malý. Jinak samozřejmě přerýt, upravit rakety, přídavná nádrž je krátká, no je toho spousta. Takže hodně trpělivosti.

PříspěvekNapsal: 16 kvě 2007, 18:07
od KUBA29
Díky za užitečné rady, na ARC určitě kouknu. Co se toho radomu týče, tak jsem si toho ještě nevšimnul, ale to mě ani tak nepálí jako podvozkové šachty a výmetnice klamných cílu před VOP a vůbec celá jejich tloušťka(myslým kořene VOP). K migu mám od Edy sady exteriér a interiér, exteriérová sada je v pohodě , ale ten interiér mohli hoši u Edy udělat trošičku chytřeji, já mám právě se spasováním plechů v kokpitu celkem problém, stačí aby jenom kousek byl o desetinku mimo(ani si toho nevšimneš) a už to nesedí, proto mi svitla myšlenka koupit ten resinovej kokpit. Po sedačce od Airesu pošilháván taky. Jo jakou děláš kamofláž? Já bych chtěl udělat českou mašinu, ale nevím zatím ještě co s dekálama, tak dodělání zatím visí tak trochu v nekonečnu.

PříspěvekNapsal: 16 kvě 2007, 18:16
od KUBA29
Ještě k té přídavné nádrži, tu já tam nechci ani moc dávat, vůbec nevím její správnou délku mám Zlínka a 4+ a po přepočtu délek z obou publikací to stejně nesedí, nejlepší by bylo udělat ji podle modelu. Ale chtěl bych tam dát podkřídelní PTB-1150ky, to by mi je ale musel prodat někdo , kdo má doma Trumpetu, a nechce je tam dávat.

PříspěvekNapsal: 17 kvě 2007, 15:10
od Petr Navrátil
Jo jo, ty SOP (předpokládám, že jsi měl na mysli svislou OP) jsou hrozně tlustý, já jsem to řešil tak, že jsem je slepil, pak jsem dole na spoji vyfrézoval drážku a znovu slepil k sobě. Výmetnice jsem pak zúžil podle nich. Sice by to ještě trochu chtělo, ale to už by asi potřebovalo nějaký razantnější zásah. Napojení na trup v zadní části je totálně špatně, tam to prostě bylo třeba hodně znásilnit a pořádně přilepit. Co se nádrže týče, délku jsem upravil podle 4+. Problém je v tom, že je kratší (podle tohoto výkresu ve 4+) v té šimé části, nicméně já jsem si to ulehčil a prodloužil ji v rovné. Nejsem honič desetin mm, spíš jsem se snažil, aby doshovala blíž k šachtě předního podvozku, jak to je vidět na fotkách. Šachty jsem vylepšil Edou, nacpal hromadu káblů (možná i víc než ve skutečnosti) a víc neřeším - přeshuje to moje modelářské schopnosti.
Ohledně kamufláže - chtěl bych rusa, ale mám stavebnici z té dřívější várky, kde je taková nic moc. Viděl jsem móc pěkný aršíky tuším od CAM, ale vypláznout za ně víc jak pětibábu se mi nějak nechce. Takže pokud máš tu novější edici se žralokem a nevyužiješ ji, měl bych za nějakou rozumnou cenu vážný zájem. Jen orientačně přikládám foto "hand made" trysek, není to žádné veledílo, ale 100% lepší jak origoš. Budeš nějak řešit krátký hřbet?

PříspěvekNapsal: 17 kvě 2007, 20:29
od KUBA29
Ty trysky vypadají fakt pěkně, jestli ty moje budou vypadat stejně, budu spokojený. Toho krátkého hřbetu jsem si všimnul až po čase (podle fotek) a rozhodl jsem se, že na to asi njspíš prdnu (doufám, že myslíme oba tu stejnou část v zadu před brzdícím štítem). Je to malej rozdíl, kterej nebije hned na první pohled do očí, tak to asi nechám být. Zadní část (u výškovek) akorát zbrousím (po slepení), aby kopírovala VOP, tam to do očí bije. Výmetnice už mám taky vymyšlený. Přerývat to nebudu, stavím pro radost, jenom mě mrzí, že na modelu nejsou ty prolisy na křidélkách a na klapkách na křídle. Jinak mám asi úplně stejnej model jako, obtisky mám pro ruskou modrou 315 a 10, a ještě východoněmeckou 745.

PS: jak jsi docílil toho, že ten filmáč má reliéf těch žaluzijí-nahřátím? JO a jestli máš už ten kokpit hotovej, a chtělo by se ti otravovat se s tim ho sem dávat, tak to prosímtě udělej, rád bych nějaku vzpruhu, dost se s tím teď peru.

PříspěvekNapsal: 17 kvě 2007, 21:39
od KUBA29
Díval jsem se na ARC na ten kokpit od CAM a je dobrej, ale stejně nevím, kde ho shánět. Taky jsem se tam díval na ostatní Migy_29 od Revellu 1:32(jen tak pro inspiraci) a popravdě asi jenom jeden se mi fakt líbil, většinou to ale byly docela dost hrůzy. Je zajímavý, že se tam ani u jednoho nikdo nezabýval věcma, co tu řešíme my, prostě to všichni postavili tak, jak to bylo z krabičky a hotovo. Akorát ten jeden, co se mi líbil, měl kokpit od Edíka. A pasoval mu dobře. Já mám největší problém s bočními stěnami kokpitu a boky přístrojové desky.

PříspěvekNapsal: 18 kvě 2007, 15:33
od Petr Navrátil
No, já co si pamatuju, tak jsem s pasováním Edíka do kokpitu nějak moc problém neměl (a to už je u mě co říct), hodně problematické bylo ale dostat do správné polohy přední část krytu kabiny po nalepení plechových krytů palubní desky. Tam jsem musel plechy notně brousit a upravovat. Bohužel fotky nemůžu zatím udělat, bo mám zamaskováno před stříkáním. Nicméně nějaké fotky ze stavby přikládám, ovšem teda upozorňuju jak na kvalitu fotek, tak modelu, nejsem zrovna dvakrát šikovnej... Krátký hřbet jsem taky neřešil, přikládám taky hrubý nástin postupu při výrobě trysek. Nevím, jestli zbroušení zadní části trupu je moc vhodné, já jsem spíš připasoval SOP ke stávajícímu trupu. Prolisy na klapkách a křidýlkách jsem aspoň naznačil rytím.

PříspěvekNapsal: 18 kvě 2007, 17:33
od Martin Jursa
Ja mam ten cockpit doma, ale len kopiu bez plechov, daroval mi to kamarat. Este som to nejako moc nestudoval, mam ho pripraveny v krabici s modelom od Revellu a mam k tomu este stary plech od Edikov na UB-cko. Chcem si to niekedy postavit ako oddychovku, takze je mozne, ze vela veci riesit nebudem. Len sa budem snazit dat mu nejaky pekny kabat, najlepsie slovensky. Vyzbroj a nadrze budem riesit zo setu vyzbroje od Trumpeteru. ten je fakt pekny a vystaci aj na viac masin.
Ak by ste chceli navod z toho cocpitu, mam ho preskenovany, ale trochu v horsej kvalite.

PříspěvekNapsal: 18 kvě 2007, 17:35
od Martin Jursa
Petr Navrátil píše:No, já co si pamatuju, tak jsem s pasováním Edíka do kokpitu nějak moc problém neměl (a to už je u mě co říct), hodně problematické bylo ale dostat do správné polohy přední část krytu kabiny po nalepení plechových krytů palubní desky. Tam jsem musel plechy notně brousit a upravovat. Bohužel fotky nemůžu zatím udělat, bo mám zamaskováno před stříkáním. Nicméně nějaké fotky ze stavby přikládám, ovšem teda upozorňuju jak na kvalitu fotek, tak modelu, nejsem zrovna dvakrát šikovnej... Krátký hřbet jsem taky neřešil, přikládám taky hrubý nástin postupu při výrobě trysek. Nevím, jestli zbroušení zadní části trupu je moc vhodné, já jsem spíš připasoval SOP ke stávajícímu trupu. Prolisy na klapkách a křidýlkách jsem aspoň naznačil rytím.


Podla mna to mas velmi pekne urobene. A ta sedacka je super.

PříspěvekNapsal: 19 kvě 2007, 09:56
od Tkadlec Jaroslav
No jak to tady čtu taky ho mám doma ten model plus plechy eduard a sedačku quickboost,na Su 27 to je tá samá co je v Mig 29 a Martine mám i nachystané dekaly na tygra 6829 co spadnul a vlastním i to CD DVD na mig 29
8)

PříspěvekNapsal: 19 kvě 2007, 11:23
od Martin Jursa
Tkadlec Jaroslav píše:No jak to tady čtu taky ho mám doma ten model plus plechy eduard a sedačku quickboost,na Su 27 to je tá samá co je v Mig 29 a Martine mám i nachystané dekaly na tygra 6829 co spadnul a vlastním i to CD DVD na mig 29
8)


tie dekaly mas od nejakej firmy, alebo to je tvoja vyroba?

PříspěvekNapsal: 19 kvě 2007, 14:04
od KUBA29
TO : Petr Navrátil

Diky za foto kokpitu a plánek stavby výstupních trysek, obojí je pro mne velká inspirace.

Ještě bych se rád zeptal, jak jsi řešil žaluzie pro přisávání vzducu do motoru na horní straně vírového přechodu trup křídlo? Já jsem je zevnitř celý zbrousil, a chtěl bych tam nalepit plastový pásky, jenže tuším, že to nebude až taková sranda.

Z fotky je vidět, že to mám celý zatím ve stádiu příprav.

PříspěvekNapsal: 19 kvě 2007, 14:21
od Tkadlec Jaroslav
Martine vlastní 8)

PříspěvekNapsal: 19 kvě 2007, 15:03
od Petr Navrátil
TO: KUBA
Tak téhle otázky jsem se bál. Musím totiž přiznat, že tady jsem hrubě, ale opravdu hrubě improvizoval. Prohledal jsem kde co, ale co je vlastně uvnitř, jsem nikde nenašel. Takže na základě shémátka uvedeného níže, jsem usoudil, že je tam nějaká přepážka s otvorem, kudy proudí vzduch. Použil jsem teda plastovou destičku, vyříznul do ní obdélníkový otvor, přidal mřížku (abychom nenasáli nějaké to svinstvo do motoru) a dodělal náznak otevíracího/zavíracího mechanismu. Lamely jsem nechal tak, jen jsem zase udělal náznak jejich propojení dle schémátka. Myslím, že nejlepší by bylo je udělat zavřené, nicméně nevím, jestli je možné mít zavřené hlavní i horní vstupy vzduchu. Přikládám foto a případné kritiky bez výhrad přijímám, žel, jak jsem uvedl výše, improvizace byla nezbytná. Jinak myslím, že existuje nějaká sada leptů - deklů na hlavní a horní vstupy a trysky.