Here is little more comparison of the 3 kits. While yesterday it was all about the main rotor blades, this time lets look at the tail rotor blades.
One important thing about them. On the original Mi-8T (the TV2-117 engine version) helicopters a lets say “small” blade was used. The same was inherited for the modernized Mi-8MT (the TV3-117 engine version) airframes, but to increase power a slightly wider tail blade was introduced which was latter also used on the Mi-24 gunships. Basically it is the same blade but an additional metal strip was added to the trailing edge. It has a very distinct “cut” at its end making it easy to identify.
Zde je trochu více srovnání těchto 3 sad. Zatímco včera to bylo o listech hlavního rotoru, tentokrát se podívejme na listy ocasního rotoru.
Jedna důležitá věc o nich. Na původních vrtulníkech Mi-8T (verze s motorem TV2-117) byla použita řekněme „malá“ lopatka. Totéž bylo zděděno pro modernizované draky letounů Mi-8MT (verze s motorem TV3-117), ale pro zvýšení výkonu byla zavedena mírně širší ocasní čepel, která se používala i na bitevních lodích Mi-24. V podstatě se jedná o stejnou čepel, ale na zadní hranu byl přidán další kovový pás. Na konci má velmi výrazný „řez“, což usnadňuje identifikaci.
So here are the tail rotor blades of the three manufacturers. Only made the wider blade, obviously in this case it was inherited from the earlier Mi-24 kit. There was no need to manufacture a new anode, just take the Mi-24 and produce the new pressforms.
Zde jsou tedy listy ocasního rotoru tří výrobců. Vyráběla se pouze širší čepel, v tomto případě byla zjevně zděděna z dřívější stavebnice Mi-24. Nebylo potřeba vyrábět novou anodu, stačilo vzít Mi-24 a vyrobit nové lisovací formy.
Best regards
Gabor