V súťaži o vydanie "mainstreamovej" stavebnice neznámych projektov ohlásilo AMP štvrťku Filper Beta 200. Nie, skutočne ste o tom zrejme nikde nepočuli. Spoločnosť Filper finančne zastrešila projekt (dnes by sme to asi nazvali start upom) na veľmi nekonvenčnú dvojrotorovú podivnosť s pilotnou kabínou umiestnenou divne vzadu. Konštruktérmi boli páni J. Ford Johnston, Irv Culver a John Turner... Dvaja z nich majú patent na veľmi jednoduché riešenie pevného rotora, ktoré sa používa dodnes a údajne najviac jeho vlastnosti na svojich modeloch aplikoval Lockheed. Spoločnosť mala v pláne produkovať dvoj aj štvormiestny model s predĺženým trupom, Culver mal pri konštrukcií snahu o čo najjednoduchšie ovládanie a údržbu a jeho vízia bola, aby vrtuľník bol doslova pre každého. Tragická havária prototypu pochovala neobvyklý stroj aj spoločnosť. Boli rozostavané cca 3-4 kusy. Som zvedavý na stavebnicu, ale zaujímavé by bolo aj vedieť motiváciu a fakty, prečo zrovna je výhodnejšie pripraviť stavebnicu takéhoto bizáru oproti napríklad H-19 Chickasaw , ktorý je tiež v príprave AMP a patril k najrozšírenejším strojom svojej doby. Poletoval od Kórejskej, cez prvú Indočínsku vojnu na strane Francúzov až do začiatku Vietnamu, kedy bol nahradený H-34. To by ma fakt zaujímalo a aj ten matroš na hulenie k tomu