http://www.modelimex.cz
ICM 1:48
Kat.č. 48238
Ju 88C-6, WWII German Heavy Fighter
Na počátku 30. let se na světě objevila myšlenka na vysokorychlostní bombardér, který by mohl překonat současné protivníky. Jedním z objektů této koncepce se stal dvoumotorový bombardovací letoun Ju 88 navržený německou firmou Junkers Flugzeug - und Motorenwerke AG. Od jara roku 1941 byl vyráběn typ Ju 88A-4 s kapalinou chlazenými motory Jumo 211J se zvýšenou silou a výkonnější výzbrojí. Ju 88C-6 byl vyráběn od roku 1942 vycházející z verze Ju 88A-4 a lišila se zabudováním jednoho kanónu MG FF se třemi kulomety MG 17 umístěnými v nové přídi a dvěma MG FF v gondole pod trupem. Tyto letadla byly používány jako těžký stíhač operující v Atlantiku, Středozemním moři a také na přes Atlantik a Středozemní moře, a také na Východní frontě 1942 - 1943.
Výlisky jsou zabaleny v klasické krabičce s výklopným víkem. Uvnitř nalezneme osm rámečků ze světle šedé hmoty, dva s transparentními díly a obtiskový aršík společně s manuálem. Firma ICM využívá celkový potenciál základních výlisků pro model Ju 88A-4 včetně modifikací z ní vzešlých. Nově výrobce vydal verzi Ju 88C-6 za pomoci nově přidaných rámečků. Tuto verzi nabízel Hobbycraft a Dragon, jehož výlisky přebaloval Revell. Hobbycraft byl spíše parodií na danou předlohu, Dragon má své chyby poplatné vzniku modelu, ale i přesto je to stále důstojný model. Novinka staví oba předchůdce na vedlejší kolej ve všech směrech, při předložení na plány sedí dokonale včetně rytí. Jednotlivé rámečky jsou čistě odstříknuté, detaily a rytí na jednotlivých panelech je ostré. Jediné místo kde se rytí ztrácí je na hřbetu, kde jsou umístěny obslužné krytky. Zde se nevyhneme dorytí jednotlivých krytek, můžeme i využít leptanou šablonu nebo lze použít obtisky. Bohužel v daném měřítku nevypadají moc modelově, ale to je na zvážení každého modeláře. Nové rámečky obsahují díly pro novou příď společně se zbraněmi. Příď má jemně ztvárněný svár v pozitivu, který někteří nesprávně převádí do negativu. Některé díly z rámečků nevyužijeme jsou určeny pro noční verzi. Obtisky mají krásný soutisk a tenký krycí lak nalezneme mezi nimi i palubní desku, svastiky je zapotřebí doplnit z vlastních zásob. Bohužel, výrobce opomenul obtisky falešné přídě pro stroj č.4. Zde vzniká prostor pro výrobce masek nebo obtisků. Na výběr máme ze čtyř strojů:
1. Junkers Ju 88C-6, 11./ZG 26, Mediterranean, Summer 1943
2. Junkers Ju 88C-6, 11./ZG 26, Mediterranean, 1943
3. Junkers Ju 88C-6, 13./KG 40, Lorient, Frace, November 1943
4. Junkers Ju 88C-6, 4./KG 76, Taganrog, Russia, Fall of 1942
Náhled na krabičku a manuál:
Manuál: