Stránka 1 z 1

Avia B534 mix I. a IV. serie

PříspěvekNapsal: 07 led 2018, 21:08
od Erich Súňai
Pomaly si robim rodinku B 534 a v teme venovanej tejto legende tu na MF som narazil na tieto foto zaujimaveho mixu I. a IV. serie. Chcem ho zaradiť do zbierky evolúcie 534-ky. Preto by som privital pomoc s rekonštrukciou vzhladu, najlepšie tej s svetlym predkom/žltym ?/, teda ak to nie je rovnaky stroj v rôznom časovom obdoby. Takže za prve- ma to vzadu klznú pätku alebo koliesko? Kedže zadna časť trupu je buď IV serie posledneho bloku alebo Bk /podla rovneho ukončenia kabiny/ malo by to byť koliesko, ale podla foto neviem...Pri tom aky je to mix by ma neprekvapila ani pätka.
Za druhe sfarbenie predku a smerovky. Žlte alebo svetlo sive ako cvične lietadla? Zneistuje ma plech pod kabinou od plateneho zadku po plechovy predok, ktory je podla mňa rovnakej farby ako predok. Konce spodnych kridel davať na žlto? Podla mňa kedže nema ani žlty pas na trupe tak ani tie kridla nie - a aj pri tom predku a pase pod kabinou sa preto priklanam skôr ku svetlo sivej. Aku farbu by ste odporúčali na spodne plochy podla farby chladiča? Hlinikovy bronz ako na I.serii alebo sivú ako na poslednych IV.serie a Bk? A akou spodok horneho kridla?

Re: Avia B534 mix I. a IV. serie

PříspěvekNapsal: 08 led 2018, 18:00
od Erich Súňai
Pridavam dalšie. Čo poviete, je to pozične svetlo, alebo len svetly flak na fotke. Podla umiestnenia a velkosti by som bol za možnosť "A".

Re: Avia B534 mix I. a IV. serie

PříspěvekNapsal: 08 led 2018, 19:32
od Mirek glock Říha
Ahoj, osobně si myslím, že by mohlo jít o ten samý letoun. Kolik takových hybridů totiž mohlo být? Na spodní fotce je vidět kolečko a ne ostruha. Možná je to Bk-534 (viz ta kabina) kde je kapotáž přední části z B-534 I serie. Což by spíš bylo možné vzhledem k tomu jednomu kulometu na boku který byl ve stejném místě. Ale to je jen můj názor.

Re: Avia B534 mix I. a IV. serie

PříspěvekNapsal: 08 led 2018, 20:46
od Erich Súňai
Kapotaž z I serie by ale na Bk minimalne kvôli chladičom nepasovala.
Mohlo by to byť rovnake lietadlo, umiestnenie trupoveho znaku a aj kod vyzerajú byť rovnake, len sfarbenie /biely pas na predku a smerovka/ sú ine, ale to mohlo byť premalovane.
Čo sa tyka pozičky tušim ju aj na kridle "druheho" stroja, ale nevidim ju ani pri jednom na smerovke!
Podla mňa rozhranie plechov z I serie nahodenych na IV/Bk je ako červena linka na foto. Mätie ma ale rozhranie podla žltej linky. Je to tieň od horneho kridla, spaliny z gulometu, alebo čo? Inak aj pri ňom vidno že plechy z I serie pokračujú aj nad kridlo, lebo pri Bk nejde kolmo hore ako v tomto pripade, ale mierne šikmo dopredu.

Re: Avia B534 mix I. a IV. serie

PříspěvekNapsal: 09 led 2018, 09:48
od Mirek glock Říha
No co se týká vzhledu přídě a umístění chladičů je Bk-534 spíš podobná B.534 I serie než IV. Mám knihu od pana Mrkvánka na ČS letadla ve službách LW tak se do ní mrknu jestli tam není nějaké bližší info.

Re: Avia B534 mix I. a IV. serie

PříspěvekNapsal: 10 led 2018, 08:06
od Mirek glock Říha
V knize je ta druhá fotka i se shodným popisem. Podle mě to je Bk.534 s motorovou instalací B.534 I provedení. Teorie o smontování po nehodě je dobrá, jiný důvod mne nenapadá.

Re: Avia B534 mix I. a IV. serie

PříspěvekNapsal: 10 led 2018, 09:23
od Erich Súňai
Takže technické detaily by tým mali byť vyriešene. Vzadu koliesko, na krídle pozičky, vrchné krídlo z Bk, atď. Ostava len to sfarbenie. Najviac sa priklaňam k tej svetlosivej RLM 02 na motorovom kryte a plechoch pod kabínou pravdepodobne prevzatých z I serie a žltá smerovka z Bk. Čo ma tak ešte zaujalo je absencia znaku výrobcu Avia na smerovke. Je to neklamný znak premalovania už pri Luftwaffe, alebo to mohlo byť ešte tak aj z dôb ČSR? Ak je to prvý prípad, nastáva otázka či je to identický odtieň z ČSR khaki?

Re: Avia B534 mix I. a IV. serie

PříspěvekNapsal: 10 led 2018, 11:49
od Martinicky Vladimir
Erik, ja by som skor priklanal k tomu, ze ta kapotaz motoru, plechy su v natural metal...vid dost vyrazne lesky vo vystrelnych kanaloch, hrane kapotaze olej. chladicov. Aj ten pas pod kabinou v natural, streknuty skvrnami...RLM 70?! Mozno ta masina je po oprave kapotaze, po postaveni na cumak... :wink:

Re: Avia B534 mix I. a IV. serie

PříspěvekNapsal: 10 led 2018, 12:00
od Pavel Klouček
Podle té první fotky to vypadá, že světlý se skvrnami tmavší barvy je i přechodový plech u kořene směrovky.

Re: Avia B534 mix I. a IV. serie

PříspěvekNapsal: 10 led 2018, 14:32
od driver306
Erich Súňai píše:...absencia znaku výrobcu Avia na smerovke. Je to neklamný znak premalovania už pri Luftwaffe, alebo to mohlo byť ešte tak aj z dôb ČSR? Ak je to prvý prípad, nastáva otázka či je to identický odtieň z ČSR khaki?

Co jsem četl o tomto letadle tak to můžeš být i z doby ČSR. Pokud se letadlo z nějakého důvodu přemalovalo tak se tovární znak Avia neobnovoval.

Re: Avia B534 mix I. a IV. serie

PříspěvekNapsal: 10 led 2018, 18:31
od Mirek glock Říha
A kde jsi to četl? Můžeš to ozdrojovat?

Re: Avia B534 mix I. a IV. serie

PříspěvekNapsal: 10 led 2018, 18:57
od driver306
Zdroj je "Aero archiv Avia B-534" - Jiří Vraný viz příloha

Re: Avia B534 mix I. a IV. serie

PříspěvekNapsal: 10 led 2018, 20:09
od Erich Súňai
Tento AERO Archiv mam už dlhšiu dobu pred sebou pri PC, ale tento detail mi ušiel. Taktiež mi ušla /asi už starnem a blbnem :x / časť debata z temy kde som narazil na tieto fotky viewtopic.php?f=310&t=35581&start=555 a hlavne časť, citujem od "konva" - "Takže se skoro jistě jedná o stroj posledního provedení, který je okapotován kryty motoru a boky pil. prostoru z Avie prvního provedení. Bk-čko to opravdu není - kanonový motor měl jiné lože, jinou zastavovací délku a hlavně jinou osovou vzdálenost osy vrtule a lože ( rozdíl 65 mm) proto i kryty byly sice nepatrně ale jiné." Takže to skoro iste bude IV seria posledneho vyrobneho bloku podla kabiny a la Bk a preto vrchne kridlo ostava pôvodne a nie z Bk.
Čo sa tyka sfarbenia plechov z I serie v natural metal važim si Vlado tvoj nazor,no neviem, ale mne to nejak logicky nevychadza. 534-ky nelietali nikdy v natural metal, taktiež pochybujem že by v 1940-42 ešte našli v skladoch nepoužitu kapotaž I serie a taktiež si neviem predstaviť prečo by niekto odstranoval "maskovaci"nater na leskly plech aby nasledne skúsil prekryť lesk striekanim hadov inej farby.Nehnevaj sa Vlado ale mne pripada logickejšia kamo ako na fotke dole a tie odlesky by som pripočital značnemu opotrebeniu.
Mňa dokonca keď pozeram tu fotku RC+FS a porovnavam ju z "našim križencom" napada taka kacirska myšlienka, či by tou svetlou farbou nemohli byť natrete aj kridla. Nebude nakoniec z IV serie iba trup od kabiny dozadu + časť s kabinou? Alebo či to naozaj nevzniklo tak že na mali B534 Iserie na ktorej zadnú platenú časť nahodili tvarovú konštrukciu a novy poťah z nejakej havarovanej IV serie. Ked pozeram aka je ušmudlana, očasena predna časť v porovnani s zadnou časťou a taktiež pri pohlade na kod TC+ OZ, ktory na svetlej časti ledva vidno v porovnani s zvyškom, kde vypada ako by bol namalovani o dosť kratšie, tak ma to pokúša stale viac. A prečo by to robili? Pre to iste prečo upravovali Avie I.,II. a III. serie na kvapkovite kabiny. Možno to skúsili či by to nešlo aj takto.

Re: Avia B534 mix I. a IV. serie

PříspěvekNapsal: 11 led 2018, 07:46
od Mirek glock Říha
Ahoj dík za připomenutí toho tématu z ČS letectva. Já si říkal, že mi je ta fotka povědomá, ale že jsem ji sem dal já, to už sem si po skoro 6 letech nevzpomenul.
Zkusím najít ten francouzský časopis, ale obávám se, že víc než jsem tenkrát napsal nebudu vědět. Ale i tak. Vím že konva vyloučil Bk-čko ale proč? Když se na Bk-čko nasadí celý předek (ne jen kapota) z I provedení nebylo by to nemožné. Tenkrát jsem si myslel že takových hybridů bylo víc, ale za těch 6 let žádná jiná fotka nebyla vidět, nikdo nenašel žádný dokument, že by zřejmě v Kunovicích dělali takovouhle revitalizaci prvních 534 (jednodušší bylo dát kapkovitou kabinu což se i dělo). A tak to bude stejná 534. Že to je rarita je nesporné.