Dassault Falcon 10/100 corporate jet aircraft recenze

http://www.mikro-mir.com/en/
Mikro Mir 1:144
Kat.č. 144-018
Dassault Falcon 10/100 corporate jet aircraft
Dassault Mystère / Falcon 10 je dvoumotorový proudový letoun kategorie business jet od francouzského výrobce letadel Dassault Aviation. Přes své číselné označení byl vyvinut až jako druhý typ po svém předchůdci Dassault Mystère 20. Občas je mylně považován za zmenšenou verzi 20. Ve skutečnosti se jedná o zcela překonstruovaný stroj, s novým trupem nekruhového průřezu, novým křídlem se štěrbinovými klapkami, dělenými dvířky pro nástup cestujících, a mnoha prvky konstrukce oproti Falcon 20 zjednodušenými. První prototyp vzlétl 1.12. 1970, výroba započala v následujícím roce 1971, vyráběn byl do roku 1989. Po ukončení výroby si typ 10, zachoval velkou popularitu mezi svými uživateli i na trhu letadel z druhé ruky.
Kromě podnikové dopravy, Mystere / Falcon 10 byl využíván pro letecké snímkování, transport nemocných a raněných i jako kurýrní a školní letadlo.
- Falcon 10 - Výkonné dopravní letadlo.
- Falcon 10MER - Dopravní a kurýrní letadla pro francouzské námořnictvo.
- Falcon 100 - Typ 100 byla navržena tak, aby nahradila typ Falcon 10, měla zvýšenou vzletovou hmotnost, větší zavazadlový prostor a skleněnou kokpitu.
Výrobce přináší zmenšeninu modelu letadla v měřítku 1:144. V krabičce, po otevření nalezneme dva kompletní modely. Rámečky jsou vždy po dvou kusech od jednoho, celkem se jich v sáčku ukrývá šest. Čtyři jsou ze světle šedého plastu a dva s transparentními díly. Menší sáček obsahuje jedny obtisky, dvě menší planžety leptů a masky pro vykrytí jednotlivých okének pro obě letadla. Výlisky jsou čisté, bez otřepů či propadlin. Rytí jednotlivých částí modelu je ostré a přiměřené k danému měřítku. Interiér je řešen jednoduše, ale pro dané měřítko více než dostatečně. Obě poloviny trupu jsou řešeny z čirého plastu. Tato varianta je v daném měřítku nejlepším řeším oproti vlepovaným okénkům nebo řešením formou obtisků. Součástí obtisků je i přístrojová deska, ale pouze pro jeden stroj. Lepty obsahují díly pro kokpit, podvozkové šachty a drobné detaily. Obtisky mají dobrý soutisk, tenký krycí lak a umožňují postavit tři stroje:
- Dassault Falcon 10, Tyrolean Jet Service, 1993
- Dassault Falcon-100, Air Nunavut Ltd, Toronto 2005
- Dassault Falcon 10 MER, French NAVY Escadrille 57S
Model zaujme především milovníky civilních letadel, i možností si postavit hned dva stroje v různém zbarvení.
Manuál a náhled na krabičku:
Manuál:
Mikro Mir 1:144
Kat.č. 144-018
Dassault Falcon 10/100 corporate jet aircraft
Dassault Mystère / Falcon 10 je dvoumotorový proudový letoun kategorie business jet od francouzského výrobce letadel Dassault Aviation. Přes své číselné označení byl vyvinut až jako druhý typ po svém předchůdci Dassault Mystère 20. Občas je mylně považován za zmenšenou verzi 20. Ve skutečnosti se jedná o zcela překonstruovaný stroj, s novým trupem nekruhového průřezu, novým křídlem se štěrbinovými klapkami, dělenými dvířky pro nástup cestujících, a mnoha prvky konstrukce oproti Falcon 20 zjednodušenými. První prototyp vzlétl 1.12. 1970, výroba započala v následujícím roce 1971, vyráběn byl do roku 1989. Po ukončení výroby si typ 10, zachoval velkou popularitu mezi svými uživateli i na trhu letadel z druhé ruky.
Kromě podnikové dopravy, Mystere / Falcon 10 byl využíván pro letecké snímkování, transport nemocných a raněných i jako kurýrní a školní letadlo.
- Falcon 10 - Výkonné dopravní letadlo.
- Falcon 10MER - Dopravní a kurýrní letadla pro francouzské námořnictvo.
- Falcon 100 - Typ 100 byla navržena tak, aby nahradila typ Falcon 10, měla zvýšenou vzletovou hmotnost, větší zavazadlový prostor a skleněnou kokpitu.
Výrobce přináší zmenšeninu modelu letadla v měřítku 1:144. V krabičce, po otevření nalezneme dva kompletní modely. Rámečky jsou vždy po dvou kusech od jednoho, celkem se jich v sáčku ukrývá šest. Čtyři jsou ze světle šedého plastu a dva s transparentními díly. Menší sáček obsahuje jedny obtisky, dvě menší planžety leptů a masky pro vykrytí jednotlivých okének pro obě letadla. Výlisky jsou čisté, bez otřepů či propadlin. Rytí jednotlivých částí modelu je ostré a přiměřené k danému měřítku. Interiér je řešen jednoduše, ale pro dané měřítko více než dostatečně. Obě poloviny trupu jsou řešeny z čirého plastu. Tato varianta je v daném měřítku nejlepším řeším oproti vlepovaným okénkům nebo řešením formou obtisků. Součástí obtisků je i přístrojová deska, ale pouze pro jeden stroj. Lepty obsahují díly pro kokpit, podvozkové šachty a drobné detaily. Obtisky mají dobrý soutisk, tenký krycí lak a umožňují postavit tři stroje:
- Dassault Falcon 10, Tyrolean Jet Service, 1993
- Dassault Falcon-100, Air Nunavut Ltd, Toronto 2005
- Dassault Falcon 10 MER, French NAVY Escadrille 57S
Model zaujme především milovníky civilních letadel, i možností si postavit hned dva stroje v různém zbarvení.
Manuál a náhled na krabičku:
Manuál: