Milane, parádní fotky. Nikde nepadlo ani slůvko o tom, že sem dovezou maketu Ečka ) Dobře utajené ))) Každopádně za mne zklamání z našeho letectva neb Španko neměl připravenou náhradní mašinu a hromada lidí byla v sobotu ochuzena o jeho vystoupení. Závada se může stát, je to hodně složitá mašina. Ovšem ať byl důvod jakýkoli, náhradní mašina tam měla být. Reklama obrovská a výsledek v sobotu nula. To ani nemluvím jaké organizační zmatky pak nastaly. Ovšem to už je na Jagellu a jeho organizačním týmu.
Klub plastikových modelářů Uherské Hradiště Rozpracováno, 1/48: X-15 Special Hobby, F-80A HB, F6F-3 Eduard, P-47M Tamiya
No, ono je to dnes těžké, strojů málo...Kdyby se jednalo o premiéru, ale on už párkrát letos předváděl. Lidé viděli další dva Gripeny, letělo se pro zálohu a mašinu opravovali v hangáru. Škoda ještě toho skupinového letu se Švédy. V neděli bylo počasí na létání nic moc, mraky dost nízko. No je to pech, když před tím dva tádny krásně, teď víkend bez mráčků a zrovna na Dny NATO déšť a kosa.... PS: Mimochodem Ondra Španko je Display pilot už třetího typu /L-39, L-159 a Gripen / a troufnu si říct, že už ho nikdo nepřekoná.... Ta zlobivá mašina byla 9241, bývalá tygří "Simonka," pozůstatky pruhů jsou ještě zřetelné...
Dovolim si jen připomenout ,že velitel 211.TL pplk. Michal Daněk je druhým pilotem ze všech uživatelů letounů JAS-39 ,který dosáhl náletu 2000hodin na tomto typu. V současné době je jediným pilotem v aktivní službě s tak vysokým náletem.
Tak Jihoafrické Gripeny prý nemohou do vzduchu kvůli nevyřešeným kontraktům na údržbu. Již bezmála deset let byla flotila Gripenů letuschopná jen s poloviny. Některé stroje dokonce sloužily jako zdroj náhradních dílů. Nedostatek financí je příčinou podobných problémů i u dalších strojů provozovaných Jihoafrickým letectvem. Zpráva ZDE