Tady je první várka - plátěné potahy VOP a SOP a křidélek jsou v porovnání s Revell resp. opravným setem od Barracudy. To samé kříslo - boule nad šachtou je u Kotare správného tvaru. Jak již kolega předeslal, flašky za levém boku jsou lisované s bokem kokpitu, ale jsem přesvědčen, že toto zjednodušení nebude vidět.
Kokpit tak jak je ve stavebnici je moc hezký. Neuráží mě ani pásy vylisované se sedačkou, holt někdo to tak má rád. Alternativou je sedák bez pásů, ale bočnice jsou jen jedny, s pásy, tudíž odškrábnout nebo překrýt. Vrtule jsou dvě - Rotol s tupým kuželem a DH se špičatým kuželem. Zajímavostí je typ vrtule napsaný na středu.
Fľašky v 32 asi úplne vidieť nebudú, ale toto nie je 72 ani 48, kde by takéto zjednodušovanie bolo akceptovateľné. Holé krídlo sa dalo ako tak prehltnúť u Tamiye v 48 a aj to iba pri úplnom sebazapretí sa, tu je to trošku hanba. Pekné sú tie vyvažovacie plôšky. Holt evidentne sa šetrilo na formách.
Poslední várka se zajímavými detaily - ve vstupu vzduchu je rozdělení do dvou kanálů, jako u originálu, správně chybí zásuvka 12V na přechodu křídlo-trup, u přepážek v kokpitu je v plánku uvedeno odvrtání otvorů po obvodu. Překryt kabiny jen jednoho typu - vypouklý nahoře s plochými boky.
Čím víc nad tím trupem přemýšlím a srovnávám ho se skutečnou fotkou, tím více chápu konstruktéry. jak už tady kdosi napsal - zabývali se pouze pozitivními nýty, na "negativní" se vykašlali a přeplátování potahu v zadní části trupu je. Takže se nabízí nechat to tak jak je (blbě to vlastně není), dojezdit kolečkem (jen zlehka, bude se blbě zabrušovat mezi pozitivními nýty) nebo tam natahat Bobkovy nýty z volných řad (pro mě časovej vopruz)
Nedalo mi a pohľadal a prezrel pozornejšie dostupné fotky spitov na linke vo fabrike v Castle Bromwich a tie zapustené nity na nich väčšinou nie je vidiet na rozdiel od tých s vystúpenými hlavičkami, takže toto bude na osobnej preferencii či si ich tam doplniť kolečkom alebo nejakým aftermarketom alebo to nechať tak ako to vymyslel výrobca a iba sa pohrať s rozbitím povrchu pri farbení. Osobne by som asi preferoval tie od Bobka ale ešte čakám ako dopadnú prvé stavby než sa rozhodnem do tejto stavebnice investovať (aj keď mi je zatiaľ stále veľmi sympatická)
Španělák suuper. Škoda,že DML nedělal i E-1 ale nešť. A co se týče Spita od Kotare, hlavní, že je, protože Tamka už na 1/32 zanevřela...a určitě bude hezký (a má být i early verze)...
Protože už mi také konečně dorazil Spit z Novozélandských Kotárů, tak si dovolím přidat ještě pár postřehů (i když už tu pár zásadních informací proběhlo). Když se loni v září objevily první rendery a už i návod k novému Spitu Mk I. od prvotiny Kotare a hned na to možnost předobjednání, tak jsem s objednáním neváhal - protože jsem očekával, že to může dopadnout jen dobře, když se do něčeho pustí tým lidí, který má za sebou desítky nádherných modelů pod značkou WNW. No, nemusí... Fotky už tu jsou a musím říct, že tenhle model má zvláštní vlastnost - díly na fotkách vypadají o dost líp, než ve skutečnosti. Kombinace přední část nýtování trupu až po kabinu v negativu + zadní až na pár drobností jen v pozitivu, bez těch zbylých řad zapuštěných nýtů, vypadá hodně divně. Obávám se, že jen lehké přejetí nýtovadlem to úplně nezachrání - bude se to mlátit pro změnu s podobou negativních nýtů pod kabinou - nejsou tam tečky, ale malá kolečka. Když se dá HGW - bude to pozitiv u pozitivu (???), ideální by bylo dopíchat to kornajsnou, nebo zbroušenou injekční jehlou, ale není každý Villalba, aby se z toho nezbláznil. A nebo se na to vykašlat a dát model někam dozadu, do stínu. No, za ty prachy. Zřejmě měl konstruktér limit pro počet nýtů na cm2 V porovnání s tím je zvláštní, že někde si podobou nýtů až nesmyslně vyhrály - kolem lemu chladiče či napojení křídel k trupu je u každého nýtu znázorněno i promačkání plechu! Celkově to zbylé chybějící nýtování na modelu působí tak, jak jsme zažili ve škole -"čas vypršel, odložte pera, odevzdejte cvičení"). Detaily: najít na modelu pěkně ostré detaily, jak to umí Tamiya je celkem umění. Hodně dílů (těch menších) vypadá rozplizle (mj. je to vidět i na fotce od Michala - přepážka za sedačkou - to po obvodu nahoře je pokus o nýtování). Možná na to mám ale špatný pohled. Jsem zvyklý z dvaasedmdesátek a malých čtvrtek čumět na to zblízka, s tímto měřítkem nemám moc zkušeností, ale dejme tomu z 1m už díly vypadají moc hezky. V čem fotky nelžou, je povrch - v OEZ by měli radost, že jsou pro někoho vzorem - i když, tady je to trochu přeleštěné (někde víc, někde míň). Tím se dostáváme k plastu. Tohle nevyráběl ten, co kdysi pro WNW (asi MENG). Tento plast vypadá jak Eduardí a víc než nápadně je stejný s jejich SSW D.III 1/48. A modří už vědí (a u Eduardů volají) - jé, to je ta chráněná čínská dílna, co nám kdysi vyráběla Schuckerta, drobné díly pro Fw 190 1/72 a Spita Mk.IX 1/72 (ano - v posledním případě ty hnusné, rozplizlé). Trošku už se to ale od té doby naučili (podoba čistě náhodná, ale když jsem si dal k tomu rámečky SSW, tak i ten povrch je na Spitu dost podobný...). No, tady zapomeňte na WNW. Návod zůstal (naštěstí) stejný, jak bylo zvykem u WNW - tady je snad ještě na lesklejším papíře, takže fotky (mnoho) a návod vlastní, jsou krásně zřetelné. Jen každý list tu má sílu papíru jak krabice od Revella.
No, ale vracet stavebnici nebudu. Snad to spolu nějak zvládnem...
P.S.: Jo a Richarde (Richard Alexander - Product manager), kde jsou ty výfuky z 3D tisku a print boxartu s podpisem, jak jsi sliboval v mailu?! Pro českého oficiálního dovozce to neplatilo? To´s mě teda pěkně nas...!