Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Plastikové modelářství ‹ Letadla ‹ Diskuse
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

Nehody a katastrofy

General Discussion
Odeslat odpověď
Příspěvků: 1925 • Stránka 66 z 129 • 1 ... 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69 ... 129
  • Odpovědět s citací

Re: Nehody a katastrofy

Příspěvekod David Koktavý » 06 kvě 2019, 11:51

Tak pokud stroj ztratil kontakt s věží, tak záchranné složky asi ještě dlouho nevěděli že mají zachraňovat. Mně asi nejvíc zajímá, proč tak rychle museli sednout, navíc že s tím tak práskli a ještě s plnými nádržemi...
Obrázek
Uživatelský avatar
David Koktavý
 
Příspěvky: 2206
Registrován: 09 lis 2005, 07:51
Bydliště: Brno
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Nehody a katastrofy

Příspěvekod Martinicky Vladimir » 06 kvě 2019, 12:06

Neviem, aky casovy limit maju "seremetevski"hasici na zasah, ale tento raz to vyzera, ze trochu "zaspali"! Som tu brany ako "rusofil", ale tentoraz napisem, ze sa mi na rusoch niekedy nepaci postoj k veci...oni sami tomu hovoria "rozguliajstvo"...je to taka zmes laxneho pristupu az lajdactva .
Martinicky Vladimir
 
Příspěvky: 9128
Registrován: 02 kvě 2007, 09:33
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Nehody a katastrofy

Příspěvekod Josef Žák » 06 kvě 2019, 12:07

Ona i ztráta kontaktu bezprostředně po startu asi znamená vyhlášení nějaké zvýšené pohotovosti. Vojnu jsem odsloužil na letišti, z titulu TR vlastně jako velitel rotních hasičů, a požární hotovost byla držena při létání trvale. Dojezdové časy už si nepamatuju, ale tady mi to přišlo dost amatérské. Ale jak říkám, nevím víc, než co napsaly noviny.
PS" P. Martinický byl rychlejší...
Uživatelský avatar
Josef Žák
 
Příspěvky: 476
Registrován: 20 říj 2014, 13:51
Bydliště: Liberec
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Nehody a katastrofy

Příspěvekod jenda58 » 06 kvě 2019, 12:15

No on těm hasičům asi taky někdo musí dát vědět, že se něco děje. Takže v tom zmatku možná někdo zapomněl bouchnout do tlačítka.

Jestli do něj prásknul blesk, tak bůhvíco všechno v tom letadle nešlo.
jenda58
 
Příspěvky: 5933
Registrován: 30 dub 2016, 19:54
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Nehody a katastrofy

Příspěvekod Lonestar » 06 kvě 2019, 12:48

David Koktavý píše:Mně asi nejvíc zajímá, proč tak rychle museli sednout, navíc že s tím tak práskli a ještě s plnými nádržemi...

Podle ruských médií (rozhovor s kapitánem) prý do nich práskl blesk a odešla všechna elektronika a řízení šlo jen v přímém ručním režimu (bez FBW), takže reagovalo velmi ztuha a hrubě - proto s tím tak práskli (tři odskoky, při tom třetím se vyvrátil podvozek, poškodily motory a začalo to hořet).
Jinak prý oběti jsou hlavně zezadu - protože kokoti vpředu si při evakuaci příruční vytahovali zavazadla :evil:
Build what YOU want, the way YOU want to, and above all - have fun!
ХУ А Ю ТУ ФАКИН ЛЕКЧА МИ ???
Uživatelský avatar
Lonestar
 
Příspěvky: 3420
Registrován: 16 črc 2004, 20:05
Bydliště: Botenwald bei Stauding
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Nehody a katastrofy

Příspěvekod Arrow » 06 kvě 2019, 12:54

Lonestar píše:
David Koktavý píše:Mně asi nejvíc zajímá, proč tak rychle museli sednout, navíc že s tím tak práskli a ještě s plnými nádržemi...

Podle ruských médií (rozhovor s kapitánem) prý do nich práskl blesk a odešla všechna elektronika a řízení šlo jen v přímém ručním režimu (bez FBW), takže reagovalo velmi ztuha a hrubě - proto s tím tak práskli (tři odskoky, při tom třetím se vyvrátil podvozek, poškodily motory a začalo to hořet).
Jinak prý oběti jsou hlavně zezadu - protože kokoti vpředu si při evakuaci příruční vytahovali zavazadla :evil:


Toto je dost divne tvrdenie (alebo zvlastne navrhnuty FBW), v "direct law" mode idu priamo elektricke signaly na aktuatory (t.j. poloha paky riadenia odpoveda proporcne vychylke kormidla bez akychkolvek dodatocnych uprav v FBW pocitaci primarneho riadenia), tak by taketo riadenie nemalo byt tuhe ale prave naopak "ostre/citlive".
Arrow
 
Příspěvky: 215
Registrován: 12 lis 2007, 15:14
Bydliště: Kosice
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Nehody a katastrofy

Příspěvekod David Koktavý » 06 kvě 2019, 12:59

Lone, to ale nevysvětluje proč nepočkali , nevypouštěli palivo a v klidu se nepřipravili na manévr přistání. Teda aspoň mi to tak příjde, že to v klidu nebylo. Mezi tím se mohli i ti záchranáři na zemi "probudit"...
Obrázek
Uživatelský avatar
David Koktavý
 
Příspěvky: 2206
Registrován: 09 lis 2005, 07:51
Bydliště: Brno
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Nehody a katastrofy

Příspěvekod Lonestar » 06 kvě 2019, 13:43

Arrow píše:Toto je dost divne tvrdenie (alebo zvlastne navrhnuty FBW), v "direct law" mode idu priamo elektricke signaly na aktuatory (t.j. poloha paky riadenia odpoveda proporcne vychylke kormidla bez akychkolvek dodatocnych uprav v FBW pocitaci primarneho riadenia), tak by taketo riadenie nemalo byt tuhe ale prave naopak "ostre/citlive".


Nejsem zas natolik odborník a možná jsem se špatně vyjádřil - říkal, že řídili právě v režimu "direct law", což popisoval jako že "letadlo přehnaně reagovalo na řízení" (= na malý pohyb páky dělalo velké výkyvy). Takže asi právě naopak - práskli s tím proto, že díky "direct law" s tím nedokázali letět "plavně"...
Build what YOU want, the way YOU want to, and above all - have fun!
ХУ А Ю ТУ ФАКИН ЛЕКЧА МИ ???
Uživatelský avatar
Lonestar
 
Příspěvky: 3420
Registrován: 16 črc 2004, 20:05
Bydliště: Botenwald bei Stauding
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Nehody a katastrofy

Příspěvekod Radek3057 » 07 kvě 2019, 00:42

David Koktavý píše:Lone, to ale nevysvětluje proč nepočkali , nevypouštěli palivo a v klidu se nepřipravili na manévr přistání. Teda aspoň mi to tak příjde, že to v klidu nebylo. Mezi tím se mohli i ti záchranáři na zemi "probudit"...


S-100 vypouštět palivo za letu nemůže a někde nad Moskvou by to asi ani nešlo ... do poslední chvíle nebylo jasné na kter= dráze bude přistávat proto hasiči vyčkávali ve stanici která je +/- uprostřed a k tomu FBW se už někde někdo znalý vyjádřil ... buď funguje,nebo nefunguje a toho se pilot bál aby mu to nepřestalo jít,proto si vybral nejdelší dráhu a bohužel díky stresu s tím prásknul o zem a podvozkové nohy zaražené do křídel způsobují požár a dál už to známe ... problém je spíše v tom že Blesk tohle vůbec způsobil, u moderních letadel je úder blesku běžná věc a poukazuje se na konstrukční chybu že snad nějaké důležité systémy letounu nemají vůbec žádnou ochranu pro úder blesku
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]
Uživatelský avatar
Radek3057
 
Příspěvky: 2178
Registrován: 28 říj 2010, 10:44
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Nehody a katastrofy

Příspěvekod Supik 23 » 07 kvě 2019, 05:17

Dole v článku je video z přistání..hořelo to už ve vzduchu..a to docela dost.

https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/ ... nicni_remy
Jestli je to pravda s těmi příruč. zavazadly, tak nemám slov..R.I.P. pozůstalým.
TEORETIK
Supik 23
 
Příspěvky: 60
Registrován: 14 kvě 2014, 11:15
Bydliště: Holomooc,ČR
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Nehody a katastrofy

Příspěvekod Kubouš » 07 kvě 2019, 05:33

Ve vzduchu? Blaflo to až při třetím dosedu kdy došlo ke zborcení podvozku a motory škrtly od zem. Mě spíš fascinuje jak už bylo éro na zemi, v plamenech ale stejně zevnitř kabiny existuje video. Tahání kufrů to samé. Ti lidi mají fakt v hlavě nas**no.
Kuba Jirásek
Beep! Beep!


in progress: Antonov An-225 Mrija
Hotovo v r. 2018 - viewtopic.php?f=6&t=124977 Hotovo v r. 2019 - viewtopic.php?f=6&t=131298 Hotovo v r. 2020 - viewtopic.php?f=6&t=137559
Hotovo v r. 2021 Hotovo v r. 2022 Hotovo v r. 2023 Hotovo v r. 2024
Uživatelský avatar
Kubouš
 
Příspěvky: 10997
Registrován: 12 úno 2007, 18:00
Bydliště: blízko Pardubic :-)
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Nehody a katastrofy

Příspěvekod David Koktavý » 07 kvě 2019, 07:01

Když to tak čtu, tak je to pěkný příklad definice katastrofy (špatné okrajové podmínky = nemožnost vypustit palivo + vnější okolnost způsobí selhání systému a pak už domino dalších nedokonalostí a náhod jede).
Bojím se letět letadlem čím dál tím víc, ne kvůli letadlům, ale kvůli lidem!! Nic víc asi nemá zatím cenu dodávat.
Obrázek
Uživatelský avatar
David Koktavý
 
Příspěvky: 2206
Registrován: 09 lis 2005, 07:51
Bydliště: Brno
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Nehody a katastrofy

Příspěvekod Supik 23 » 07 kvě 2019, 08:09

Pravda, hořet začalo až po "dosednutí",..
TEORETIK
Supik 23
 
Příspěvky: 60
Registrován: 14 kvě 2014, 11:15
Bydliště: Holomooc,ČR
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Nehody a katastrofy

Příspěvekod Kubouš » 07 kvě 2019, 16:28

A ještě k tomu palivu, z technického hlediska ani neměl jak vypouštět, SSJ100 systém nouzového vypuštění paliva nemá.
Kuba Jirásek
Beep! Beep!


in progress: Antonov An-225 Mrija
Hotovo v r. 2018 - viewtopic.php?f=6&t=124977 Hotovo v r. 2019 - viewtopic.php?f=6&t=131298 Hotovo v r. 2020 - viewtopic.php?f=6&t=137559
Hotovo v r. 2021 Hotovo v r. 2022 Hotovo v r. 2023 Hotovo v r. 2024
Uživatelský avatar
Kubouš
 
Příspěvky: 10997
Registrován: 12 úno 2007, 18:00
Bydliště: blízko Pardubic :-)
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Nehody a katastrofy

Příspěvekod Háček » 07 kvě 2019, 21:59

Dovolím si shrnout dosavadní poznatky. Havarovalo moderní dopravní letadlo, údajně na následky zásahu blesku. Ale to by u skutečně moderního letadla neměl být zásadní problém, protože s tím se počítá a elektrické a elektronické systémy by měly být proti tomuto nebezpečí chráněny. Posádka z nějakého důvodu nezvládla nouzové přistání. Zde je otázka nemožnosti nouzového vypuštění paliva u Su-100. To je docela problém, pokud dojde ke krizové situaci při startu a vzletová hmotnost je větší než maximální přistávací! V tom je asi zakopaný pes. Praštit s letadlem natankovaným po špunty, navíc s omezeným ovládáním a když to podvozek a konstrukce celkově asi nevydrží. Což se evidentně stalo. A pak. Když už došlo k nejhoršímu, blbá lidská hamižnost, kdy někteří cestující zachraňovali svá zavazadla a blokovali únikové cesty těm vzadu … A také pohotovost letištních hasičů, kdy jsou videa letadla jež upouští cestující na skluzech a další videa z povzdálí s cestujícími už v bezpečné vzdálenosti a hasiči pořád nikde ... Tady asi selhal systém jako celek.
Moudrost a chytrost jsou dokonalými zbraněmi. Bohužel lidská hloupost je dokonalým brněním ...
https://www.facebook.com/miroslav.hak.566
https://www.facebook.com/Krajem-rybn%C3 ... _todo_tour
Uživatelský avatar
Háček
 
Příspěvky: 1582
Registrován: 13 úno 2008, 15:00
Bydliště: Veselí nad Lužnicí
Nahoru

PředchozíDalší

Odeslat odpověď
Příspěvků: 1925 • Stránka 66 z 129 • 1 ... 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69 ... 129

Zpět na Diskuse

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY