Čas na zverejnenie ešte nenastal. Rád by som to urobil ja a nie niekto iný. Dúfal som že aspoň informačnú hodnotu to má. Zvyčajne keď získam nové fotografie a mám viacej s tej istej príležitosti alebo iných uhlov, nemám problém so zverejnením ( viď predchádzajúce strany ). Ak však ide o raritku, nemôžem inak. V knihe určite žiadne nápisy ani watermarky nebudú. Popri zväčša pozitívnych ohlasoch na túto moju aktivitu na MF sa samozrejme našli aj takí, ktorí nesúhlasia. Tak je to ale vždy a vo všetkom. Mimochodom 95% materiálov a informácií som získal inak ako cez MF. Takže zas až také terno to nie je. Každopádne všetkým ĎAKUJEM.
Život je rad za sebou nasledujúcich provizórnych riešení. Manfréd "Fredy" ŤUKOT
Kto dokáže dať do nejakého konkrétneho času kedy bol Delfín RS "2602" premiestnený do AK Košice a kedy potom do areálu VVLŠ kde je dodnes ? Prečo má zatreté trupové číslo ? Lietal niekedy pri 2. lšp v Košiciach ( podľa doterajších info nie ) ? Máte niekto staršie fotografie ?
Přílohy
Život je rad za sebou nasledujúcich provizórnych riešení. Manfréd "Fredy" ŤUKOT
Prikladám jednu foto z roku 1996, urobenú niekedy na jar, keď malo v Košiciach na letisku medzipristátie 6 ks Mig-29 (ktoré boli vybavené aj podkrídlovými nádržami) z dodávky pre Slovensko. Foto nie je vôbec kvalitná a ešte horší je jej scan preto ju prikladám len ako dokumentačnú.
Po niekoľkých náznakoch mám konečne aj dôkaz, že pred Albatrosom bolo na nádvorí VVLŠ ( Kukureliho kasárne za Hornádom ) iné lietadlo. Na fotografiách MiG-19 s fiktívnym číslom 1973 ( to isté ako pri Albatrose - odkaz na rok založenia VVLŠ ). To znamená že tam pravdepodobne bol medzi rokmi 1974 - 1980 ( rok osadenia L-39 ). Kde sa tam vzal, aké mal pôvodné trupové číslo a kam potom zmizol by som rád vedel ( a snáď nie len ja ).
Přílohy
Život je rad za sebou nasledujúcich provizórnych riešení. Manfréd "Fredy" ŤUKOT
Z výbornej knihy Libora Režňáka - Stříbrný Tryskáč MiG-15 som si zapožičal unikátnu leteckú fotografiu košického letiska z roku 1955. Teda ešte čersto dobudované, respektíve dobudovávané rolovačky a budovy. Pôvodne boli rolovačky číslované, teraz už majú štandardné písmenné označenie. Proste kus histórie...
Přílohy
Život je rad za sebou nasledujúcich provizórnych riešení. Manfréd "Fredy" ŤUKOT
ahoj fredy, vzpomnel jsme si na tohle tema, neni to nic extra, ale pred cca 14 dny bezela repriza ceskoslovenskeho filmoveho tydeniku a je tam na zacatku jedne reportaze zachyceno letiste kosice. Je to cislo tydeniku 906 a a jmenuje se to posledni let kapitana cs. aerolinii (kosice - praha). http://www.ceskatelevize.cz/porady/1130 ... enik-1962/
tehdy byly napisy vsude a cloveku to ani neprislo, je tam v zaberu civilni letadlo (il-14 OK-MCR) pred hangarem kde je napis: (?)...odzbrojit - sutazit - v mieru zit dalsi zaber je jen na prichod posadky k letadlu a predani kvetin. par sekund. zbytek je z letu a z prahy.
Reprodukcia z dobovej tlače. Veliteľ košického 7.slp a budúci veliteľ letectva Jozef Remek sedí v kokpite svojho MiG-15 OH-59 pred jedným z vystúpení počas sezóny 1956. Jozef Remek viedol akrobatickú skupinu aj počas vystúpenia v Prahe 2.septembra 1956. Za povšimnutie stojí neštandardná prilba. Nejaké fotografie z tejto príležitosti existujú ( a mám ich ), ale žiadne letové. Máte niekto viac ?
Přílohy
Život je rad za sebou nasledujúcich provizórnych riešení. Manfréd "Fredy" ŤUKOT