Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Plastikové modelářství ‹ Letadla ‹ Diskuse
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

Zlin Z-526 AFS OK-CXA

General Discussion
Odeslat odpověď
Příspěvků: 88 • Stránka 6 z 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
  • Odpovědět s citací

Re: Zlin Z-526 AFS OK-CXA

Příspěvekod vilda » 31 bře 2017, 21:00

Dotaz pro znalé

měly verze Z 526A -AF-AS tyhle okna v podlaze?
Přílohy
1 (32).JPG
vilda
 
Příspěvky: 190
Registrován: 15 lis 2010, 11:45
Bydliště: Plzeň
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Zlin Z-526 AFS OK-CXA

Příspěvekod vilda » 31 bře 2017, 21:03

okno v podlaze
Přílohy
1 (58).JPG
vilda
 
Příspěvky: 190
Registrován: 15 lis 2010, 11:45
Bydliště: Plzeň
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Zlin Z-526 AFS OK-CXA

Příspěvekod vilda » 31 bře 2017, 21:04

Boule na křídle
Přílohy
1 (5).JPG
vilda
 
Příspěvky: 190
Registrován: 15 lis 2010, 11:45
Bydliště: Plzeň
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Zlin Z-526 AFS OK-CXA

Příspěvekod vilda » 31 bře 2017, 21:10

Podlaha
Přílohy
4.JPG
vilda
 
Příspěvky: 190
Registrován: 15 lis 2010, 11:45
Bydliště: Plzeň
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Zlin Z-526 AFS OK-CXA

Příspěvekod vilda » 31 bře 2017, 21:14

MiKu Model 1-72
Přílohy
6 – kopie.JPG
vilda
 
Příspěvky: 190
Registrován: 15 lis 2010, 11:45
Bydliště: Plzeň
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Zlin Z-526 AFS OK-CXA

Příspěvekod Samosseto » 02 dub 2017, 19:13

Pánové, mockrát děkuji za oživení tohoto téma a za skvělé fotografie !!!

Srdíčko Trenéromila a žokeje nejstaršího dochovaného a letuschopného Trenéru na světě poskočilo !
Uživatelský avatar
Samosseto
 
Příspěvky: 516
Registrován: 25 říj 2015, 16:28
Bydliště: Tišnov / LKTA / LKPM
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Zlin Z-526 AFS OK-CXA

Příspěvekod jenda58 » 03 dub 2017, 10:31

Hoši, můžete mi někdo objasnit pojem "přestavba"?
Z-526 AS (WXx) - vznikly jako novovýroba (v některých článcích se uvádí, že už měly kratší trup, což považuju za omyl)
Z-526 AF (ZRx) - vznikly přestavbou AS. Zde bych tedy měl ten dotaz na přestavbu. Trup byl upraven (zkrácen), použit nový motor, nová v.č., křídla ovšem původní.
Z-526 AFS (ZRx) - vznikly přestavbou AF, v.č. ponechána, nová křídla. Tedy už druhá přestavba?
Nevím, ale vzhledem k novým v.č. daným verzi AF, bych to za přestavbu nepovažoval (byť některé díly byly použity), snad mi to někdo objasní.

Jinak fotodokumentace SUPER.
jenda58
 
Příspěvky: 5916
Registrován: 30 dub 2016, 19:54
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Zlin Z-526 AFS OK-CXA

Příspěvekod Pavel Klouček » 03 dub 2017, 10:40

No je otázka jak to nazveš, jestli přestavbou, recyklací nebo jakkoli jinak, ale v podstatě šlo asi zejména o to, že ty staré mašiny byly staženy a zrušeny a s využitím některých dílů z nich vznikly stroje typově jiné. Proč bylo třeba měnit výrobní čísla při výměně trupu a ne křídel? No nejspíš proto, že výrobní číslo bývá navázáno na kostru trupu a ta byla vyměněna. Ale to by museli asi upřesnit povolanější.
Pavel Klouček
 
Příspěvky: 7448
Registrován: 28 pro 2004, 07:28
Bydliště: Liberec
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Zlin Z-526 AFS OK-CXA

Příspěvekod Luky » 03 dub 2017, 10:54

Ahoj, tak tu opět. O víkendu jsem byl na letišti, kde nám začala sezóna a nebyl čas být zde. Vyvěšuji nějaké nové foto. Jen mě tak napadlo, že bych ještě mohl poptat Jirku Kobrleho, zda-li nemá nějaké historické foto akrobatických Zlínů.
Dále přemýšlím, jestli bych nezaložil téma v Zájmových skupinách, neb mám ještě spousta fotek na Z-226 A, AS; Z-326 A; Z-526 F, L, AFS, AFS-V a Z-726 i Z-50 do roku 1989 a udělat tam nějaké přehledné rozdělení - pokud bude nějaký zájem.

Jinak v.č. letadla (letounu) je vázáno na drak. Kolik pobouchaných Blaníků létá s novými křídly, ocasy a já nevím co ještě, ale všechny s původním v.č.
Přílohy
Z-526 AS OK-WXD_06.jpg
Z-526 AS OK-WXD
Z-526 AS OK-WXD_05.jpg
Z-526 AS OK-WXD
Z-526 AF OK-ZRB_11.jpg
Z-526 AF OK-ZRB
Luky
 
Příspěvky: 340
Registrován: 20 led 2005, 09:15
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Zlin Z-526 AFS OK-CXA

Příspěvekod jenda58 » 03 dub 2017, 12:08

Díky za osvětu, takže drak=základ letadla=trup.
Mne totiž mate článek v L+K 4/96 "Znovuzrození akrobata OK-WXA", kde se mj. píše: " ... Tolik tedy ke Zlínu Z-526AS, který na akrobatické scéně moc dlouho nevydržel, i
když de facto sloužil v jiných podobách dál. Konkrétně "náš" původní Z-526AS výrobního čísla 1026 poznávací značky WXA, vymazaný z leteckého rejstříku 22.4.1970, byl přestavěn na Z-526AF v.č. 1119 s poznávací značkou OK-ZRB, aby se o dva roky později s toutéž poznávací značkou "převtělil" v "kraťase" Z-526AFS.Z WXA zůstala jen kostra trupu, využitá pak na převážně vlekařského Condora....."(sic)
Takže, lze o AF-kách opravdu tvrdit, že to byly přestavby, když tedy neměly evidentně původní trupy? (předpokládám to u všech 5 ks)
Jen pro doplnění: WXA zápis do l.r. 10.10.1967. Podle jiných zdrojů "přestavěn" na 1118 OK-ZRA (zápis do l.r. 22.4.1970, tj. stejný den, jako výmaz AS) (L+K 5/94)
jenda58
 
Příspěvky: 5916
Registrován: 30 dub 2016, 19:54
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Zlin Z-526 AFS OK-CXA

Příspěvekod Samosseto » 03 dub 2017, 20:18

Luky píše:Dále přemýšlím, jestli bych nezaložil téma v Zájmových skupinách, neb mám ještě spousta fotek na Z-226 A, AS; Z-326 A; Z-526 F, L, AFS, AFS-V a Z-726 i Z-50 do roku 1989 a udělat tam nějaké přehledné rozdělení - pokud bude nějaký zájem.


Zájem by určitě byl !!!
Uživatelský avatar
Samosseto
 
Příspěvky: 516
Registrován: 25 říj 2015, 16:28
Bydliště: Tišnov / LKTA / LKPM
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Zlin Z-526 AFS OK-CXA

Příspěvekod Luky » 04 dub 2017, 13:10

Vážení kolegové, pokračování téma Akrobatické Zlíny řady 26 najdete zde:
Galerie Zlínů řady 26

Tam budu postupně vkládat vše co mám.
Luky
 
Příspěvky: 340
Registrován: 20 led 2005, 09:15
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Zlin Z-526 AFS OK-CXA

Příspěvekod Urbanek » 12 dub 2021, 14:45

Dobrý den.

Hledám informace o tom, se kterým strojem se v roce 1960 v Bratislavě stal prvním mistrem světa v akrobacii pan Ladislav Bezák.
Věděl by někdo?

Stopa zatím vede k OK-MFJ, která se tu už také objevila, ale nemám to ověřené a také jsem nedohledal tehdejší podobu stroje. "MFJ", kterou jsem našel v tomhle fóru je z roku 1964.

Druhým tématem je určení stroje a jeho podoba pana Jiřího Kobrleho, když se stal v roce 1969 mistrem republiky.

Předem moc díky za upřesnění případně za tipy, kde hledat dál nebo na koho se s tím obrátit.

Vladimír Urbánek
Aviationart.cz
Urbanek
 
Příspěvky: 5
Registrován: 09 dub 2021, 13:56
Nahoru

Předchozí

Odeslat odpověď
Příspěvků: 88 • Stránka 6 z 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6

Zpět na Diskuse

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Jan Poesný a 34 návštevníků

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY