Zaujimalo by ma ako sa im podarilo zrekonstruovat kokpit. . . Pamatam v 2003tom roku bol uz ciastocne vyrabovany, urcite dost utrpel neskor ked sa z Muzea na chodinskom poli stalo srotovisko. Aspon par lietadiel sa odtial podarilo zachranit. . .
Veru mas pravdu, tie lepsie kusky sa podarilo zachranit, tie v horsom stave zlikvidovali. Videl som fota nejak zo zaciatku tohto roka ako to bager s noznicami porcuje. Bolo to sice oplotene a bol tam dozurny, no decka z toho mali ihrisko, boli porozbijane takmer vsetky prekryty, a vsetko co sa dalo vymontovat padlo za obet lovcom suvenirov. .. Dozurny je uplatitelny, v nasom pripade za vpustenie poza plot mu stacili aj Eurove "monety v pamiet" v 2009tom roku sme tam videli na vlastne oci ako nastrocny vyrostkovia podpalili Il-14. Boli tam boli celkom zaujimave unikarne kusy - vyvojove prototypy. . .
už som to tu niekde posielal ale hodí sa to aj sem, lietadlá v základnej farbe....teda celý proces lakovania po nalepenie toho škaredého ksichtu na kýl...
Suchoj22 píše:Ešte by to chcelo komentár, prečo sa ten žltý základ strieka na etapy?
Peto, druhá fotka od spodu je po striekaní etch primeru PR30B (CCC - chromate conversion coating), strieka sa na holý kov, v reči nášho kmeňa reaktívna základná farba,niečo ako kedysi používaná a zakázaná S2008, ktorá obsahovala 6-mocný chróm, toxická, karcinogénna, pre obnovu anodickej ochrany poťahu lietadla(eloxu), koróznej odolnosti a zlepšenie odhézie pred striekaním základnej farby. tretia fotka od spodu je po striekaní epoxidovej základnej farby PR143, potom sa striekala celá mašina na šedo CA8311(FS36375) a nakoniec sa "lepili" kocky....