Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Plastikové modelářství ‹ Letadla ‹ Diskuse
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

Vsetko o MiG-25 a MiG-31

General Discussion
Odeslat odpověď
Příspěvků: 108 • Stránka 6 z 8 • 1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8
  • Odpovědět s citací

Re: Vsetko o MiG-25 a MiG-31

Příspěvekod ferost » 28 dub 2020, 13:04

Toho iračana a aj tú F-18 mám v 1/72 postavené spolu ..... v minikompozícii.

Ten Iračan by mal byť podľa viacerých zdrojov PDS.
Pokiaľ si dobre pamätám, tak aj ostatné predané mašiny iným stranám boli verzie PDS.

Navyše .... asi je vcelku logické a od rusov by sa to aj dalo očakávať, že Iraku ( a do zahraničia) nedodávali priamo vtedy ich najnovšie mašiny z výroby (teda PD),
ale iba staršie P-ka modernizované na štandard PD (pod označením PDS) .... s tými ozaj niekoľkýcmi menšími odlišnosťami.
Ale toto je iba môj názor resp. odhad.
Uživatelský avatar
ferost
 
Příspěvky: 742
Registrován: 10 led 2012, 10:17
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Vsetko o MiG-25 a MiG-31

Příspěvekod marty23 » 29 čer 2020, 20:44

Jaka je spravna poloha aerodynamickych plutku na horni strane kridla Migu-25 vuci kridlu? Jsou kolmo vuci kridlu? Nepodarilo se mi nikde najit poradnou fotku a vykres take ne.
marty23
 
Příspěvky: 91
Registrován: 30 srp 2010, 21:45
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Vsetko o MiG-25 a MiG-31

Příspěvekod Andrej_Sk » 29 čer 2020, 21:29

marty23 píše:Jaka je spravna poloha aerodynamickych plutku na horni strane kridla Migu-25 vuci kridlu? Jsou kolmo vuci kridlu? Nepodarilo se mi nikde najit poradnou fotku a vykres take ne.


zdar, mozno tu

http://www.testpilot.ru/russia/mikoyan/ ... pd_1_e.htm

https://www.google.com/search?q=mig-25+ ... era&hs=rc3
Sovietska technika PVO 1:35, letectvo 1:48

https://www.youtube.com/watch?v=OBkn78q_t_Q&t=5s
Uživatelský avatar
Andrej_Sk
 
Příspěvky: 1618
Registrován: 30 pro 2013, 17:27
Bydliště: Bratislava
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Vsetko o MiG-25 a MiG-31

Příspěvekod Suchoj22 » 30 čer 2020, 05:08

Ja by som povedal, ze su kolmo voci hornej ploche kridla. ..
Přílohy
Mikoyan-Gurevich MiG-25RB 01.jpg
Mikoyan-Gurevich MiG-25RB 02.jpg
Mikoyan-Gurevich MiG-25RB.jpg
Suchoj22
 
Příspěvky: 378
Registrován: 19 pro 2007, 13:44
Bydliště: Piešťany
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Vsetko o MiG-25 a MiG-31

Příspěvekod Suchoj22 » 30 čer 2020, 05:13

..
Přílohy
P8200086.jpg
P8200084.jpg
Suchoj22
 
Příspěvky: 378
Registrován: 19 pro 2007, 13:44
Bydliště: Piešťany
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Vsetko o MiG-25 a MiG-31

Příspěvekod avis » 30 čer 2020, 05:30

marty23 píše:Jaka je spravna poloha aerodynamickych plutku na horni strane kridla Migu-25 vuci kridlu? Jsou kolmo vuci kridlu? Nepodarilo se mi nikde najit poradnou fotku a vykres take ne.


Vykres bol uverejnený v časopise Aviacija i Vremja 5 z roku 2004. Sú kolme, voči krídlu teda.
Přílohy
IMG_20200630_062832.jpg
Naposledy upravil avis dne 30 čer 2020, 19:00, celkově upraveno 2
Na stole: Mi-26 1/72 Zvezda - kamufláž EMERCOM
avis
 
Příspěvky: 301
Registrován: 06 čer 2015, 19:21
Bydliště: Poltár
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Vsetko o MiG-25 a MiG-31

Příspěvekod marty23 » 30 čer 2020, 05:45

Dekuji za reakce.Podle toho vykresu od avise mi prijde,ze plutky sviraji pravy uhel vuci horni strane kridla.
marty23
 
Příspěvky: 91
Registrován: 30 srp 2010, 21:45
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Vsetko o MiG-25 a MiG-31

Příspěvekod Milos984 » 01 črc 2020, 18:54

V prípade "Iráčana" bort 25211 (prípadne 25221), pozor na návod KittiHawk. Obsahuje niekoľko podstatných chýb.
Andrej_Sk píše:Kittihawk pise PD/PDS
https://www.super-hobby.com/products/Mi ... oxbat.html
toto vsetko zistujem preto, lebo ma zaujala predloha Irackeho PD co sundal F-18ku...

a) výsostné znaky Iráku v podobe trojuholníkov smerujú do prava/ľava od osi trupu.
b) aerodynamické plôtky na krídle mali pridané výmetnice klamných cielov KDS-155. V roku 1991 išlo už o štandardnú úpravu.
Ako dobré vodítko prikladám fotky modelu ktoré som našiel kedysi na FB.
************************************
Čo sa týka výzbroje, Irácke MiGy neboli určené na dogfighty, preto mali podvesené prakticky len R-40RD v páre. R-40TD niekedy tiež, ale R-60 v ostrej hotovosti len minimálne ak vôbec.
Přílohy
MiG-25PDs IrAF 49074743_10156835471606069_5772585021059629056_n.jpg
MiG-25PDs IrAF 47111782_10156768545881069_8306952472610471936_n.jpg
https://www.helion.co.uk/military-histo ... 87c52bda19
Milos984
 
Příspěvky: 211
Registrován: 13 dub 2016, 11:07
Bydliště: ccedeer
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Vsetko o MiG-25 a MiG-31

Příspěvekod Milos984 » 01 črc 2020, 19:43

ferost píše:...
Ten Iračan by mal byť podľa viacerých zdrojov PDS.
...
Navyše .... asi je vcelku logické a od rusov by sa to aj dalo očakávať, že Iraku ( a do zahraničia) nedodávali priamo vtedy ich najnovšie mašiny z výroby (teda PD),
ale iba staršie P-ka modernizované na štandard PD (pod označením PDS) .... s tými ozaj niekoľkýcmi menšími odlišnosťami...
Podla všetkého, ak sa nestane zázrak, tak sa už asi nikdy nedozvieme, akú mašinu pilotoval Kpt. Zuhair Džalil Dawood. Komunita Iráckych pilotov MiG-25 bola vždy "svet sám pre seba", a tých čo prežili a boli po roku 2003 ochotný a schopný komunikovať o ich bojových skúsenostiach bolo minimum.

V roku 1978 Iračania vyslali do ZSSR technickú delegáciu, ktorá vyjednala dodávku 12xMiG-25PD, 12xMiG-25RB a 8xMiG-25PU. Prvé stroje boli dodané loďou do Basry v auguste 1980, naložené na ťahače a presunuté na leteckú základňu Wahda. Počas kompletovania a zalietavania, ktoré zabezpečovala Sovietska strana, zostávali mašiny formálne vo vlastníctve ZSSR a až po úspešnom zalietnutí mašiny táto prešla do vlastníctva Iraku. Počas augusta a septembra 1980, zistili Iracky technici že stíhacie MiG-25 nie su dodané v štandarde PD ako znel kontrakt ale ide o staré MiG-25P. Nasledoval formálny protest a prerušenie procesu. medzitým došlo k bojovým akciám medzi Irakom a Iránom čo spôsobilo odvolanie sovietskeho technického personálu z Iraku. ZSSR formálne vyhlásil embargo na dovoz zbraní do Iraku a dodané "Foxbat-y" zostali trčať v hangároch.

Prvá skupina iráckych letcov sa vrátli z preškolenia v Krasnodare koncom augusta 1980, ale prakticky nemala na čom lietať. Podla nemnohých spomienok, napríklad nedávno zosnulého Gen.maj. Qais (abu Rabi) abd al-Rahman al-Obeidiho (napr. http://forums.airforce.ru/holodnaya-voi ... #post67348 a FB) si Iráčania udržiavali letuschopnosť na niekoľkých zmontovaných PU-čkach a prvý let iráckej posádky sa mal uskutočniť "v závere roka" 1980. Let mali vykonať Maj. Muhammad Abdullah Farradž al-Azzawi a Kpt. Hazim Yassin Taha al-Salami.

Ak vznikol problém z technickou špecifikáciou dodaných lietadiel, nešlo o jediný prípad, a podobne boli v "očesanej" verzií dodané aj lietadlá MiG-23BN.
Zlepšenie situácie nastalo až niekedy v máji 1981, kedy skupina sovietskych technikov uskutočnila prehliadku dodaných strojov, ktoré medzitým Iračania prepravili na leteckú základňu Tammuz v oblasti Habbania. 87 Squadrona IrAF bola oficiálne ustanovená dňa 18. Augusta 1981 ako zmiešaná jednotka vyzbrojená MiG-25RB a udržiavajúca rozlietanosť kádra pilotov.

Internácia flotily MiG-25P sa skončila, keď do Iraku prišla sovietska technická delegácia s potrebnými nástrojmi a časťami avioniky pre uskutočnenie modernizácie na exportný štandard MiG-25PDS (vrátane radaru Smerč A2 s kompatibilitou pre R-60MK a R-40RD / TD). Modernizácia zahŕňala IR-detektor TP-26Sh, IFF systémom SRO-2M a SPO-10 Sirena-3 RWR). Práce sa za asistenice technického wingu leteckej základne Tammuz usutočnili medzi polovicou rokov 1982 a začiatkom roku 1983. V roku 1983 začali irackí piloti trénovať s novými Mig-25PDs…

Viac sa čitatelia dozvedia v druhej časti pripravovanej publikácie: https://www.helion.co.uk/military-histo ... 12f5ebab20
Přílohy
iraqi_AF pilot MiG-25 driver_21462550_1211345735636425_4869364812396032442_n.jpg
Skupina letcov
IrAF_pilots 66287854_1998124583625199_3639646365706878976_o.jpg
fotka novinového článku z fotkami letcov ktorý sa vyznamenali vo vojne 1991
IrAF MiG-25PDs ESCUADRON 96 PRE-1991 223.jpg
Toto by mala byť PDs-ka
IrAF Lt.Col. Salah Mohiudin Salah al Jabouri, KIA on MiG-25_72 God bless him.jpg
https://www.helion.co.uk/military-histo ... 87c52bda19
Milos984
 
Příspěvky: 211
Registrován: 13 dub 2016, 11:07
Bydliště: ccedeer
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Vsetko o MiG-25 a MiG-31

Příspěvekod Andrej_Sk » 01 črc 2020, 22:41

milos dakujem za ozrejmenie...
Sovietska technika PVO 1:35, letectvo 1:48

https://www.youtube.com/watch?v=OBkn78q_t_Q&t=5s
Uživatelský avatar
Andrej_Sk
 
Příspěvky: 1618
Registrován: 30 pro 2013, 17:27
Bydliště: Bratislava
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Vsetko o MiG-25 a MiG-31

Příspěvekod Galcom » 08 srp 2020, 08:12

Carpathian Military District's Air Force
Soviet MiG-25 ‘Foxbat’ with bomb weapons at Kolomija airfield


http://easternorbat.com/html/mig-25_with_bomb_eng.html

Obrázek
____________________
Eastern Order of Battle
http://www.easternorbat.com
Uživatelský avatar
Galcom
 
Příspěvky: 76
Registrován: 09 úno 2015, 19:45
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Vsetko o MiG-25 a MiG-31

Příspěvekod Tchert » 07 pro 2020, 21:43

Zeptal bych se znalých, stíhací MiG-25 v 1/48 ICM nebo KittyHawk?
Tchert
 
Příspěvky: 1464
Registrován: 29 úno 2012, 18:36
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Vsetko o MiG-25 a MiG-31

Příspěvekod Petr Zatrepalek » 07 pro 2020, 22:02

Tchert píše:Zeptal bych se znalých, stíhací MiG-25 v 1/48 ICM nebo KittyHawk?


Jednoznačně icm! Mig25 od Kittyhawk je tvarově zprasený kit...
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 1469
Registrován: 10 úno 2006, 10:14
Bydliště: Sázava u Sázavy
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Vsetko o MiG-25 a MiG-31

Příspěvekod davidSK » 07 pro 2020, 23:40

Tak ten KH ma podvozkove nohy, avioniku v cumaku, a pilotov pekne detailne ale je velmi narocny na stavbu a cenovo 2x to co stoji ICM.
ICM sa velmi pekne stavia, onitovany po celom trupe a krasna cena.
Odporucam ICM .
Uživatelský avatar
davidSK
 
Příspěvky: 5038
Registrován: 23 kvě 2010, 13:11
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Vsetko o MiG-25 a MiG-31

Příspěvekod M. Urban » 08 pro 2020, 11:30

Nevyrábí prosím někdo k ICM zkrácené podvozkové nohy? Co jsem viděl kovové, byly bohužel 1:1.
Uživatelský avatar
M. Urban
 
Příspěvky: 78
Registrován: 02 pro 2009, 09:46
Bydliště: Hradec Králové
  • WWW
Nahoru

PředchozíDalší

Odeslat odpověď
Příspěvků: 108 • Stránka 6 z 8 • 1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8

Zpět na Diskuse

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 návštevníků

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY