David Hényk píše:DEAD píše:Atlis píše:Neokopírovali, Clear Prop má dáta od Wingsy Kits a len zmenili mierku.
Bohuzel i se vsemi chybami Wingsy v 1/48
Něco fatálního, Honzo?
Davide,
pominu-li:
1) ze ani 1 model A5M2b Early (jak 48, tak i 72) nema spravnou nadrz - nosily pouze 160l, (velmi podobnou nemeckym z Bf 109) v modelu jsou std. 200l nadrze pozdnich verzi.
2) pristavaci hak, ktery tato verze mela sejmuty (vypada to, ze CP ho tam snad nedaji

3) pumy a fotokulomet - znam pouze 2 fotky s Claudu s pumami a 1 s fotokulometem - ani jedna z nich neni A5M2b Early.
Tak to, co mne mrzi nejvice je zdrojovy vykres, dle ktereho byl model preveden do 3D - autor Matsuba Minoru mel hezke vykresy, bohuzel v pripade Claudu nepresne. Wingsy 1/48 ma proste uzky trup - do vyrezu kokpitu by ztezi vlezlo decko, natoz pilot v kombineze - samozrejme beru v potaz prumernou vysku JPN pilota za 2.sv.v. - cca 155 cm.
Je to skoda, zvlast kdyz se Wingsy, potazmo CP mohli odkazat na perfektni Walkaround provedeny techniky SSSR behem 2.sv.v na koristnim stroji A5M2b Late (Cinany ukoristeny a temer netknuty u Nomonhanu). Je nafoceny perfektne a hlavne dostupny.
No a v zaveru ty nytove rady. Chapu, ze jsou poplatne dobe vzniku modelu - dnes je model bez nytovych rad a panceroveho preplatovani platna ovladacich ploch asi neprodejny, bohuzel u Claudu je to na skodu.
Vtip je v tom, ze Claudy (krom rannych verzi A5M1 a A5M2a Early) neletaly v barve kovu, ale osetrene specialnim hlinikovym naterem v nekolika silnych vrstvach, ktery temer zneviditelnil jemne zapustene hlavy, ktere navrhl Horikoshi Jiro pro Mitsubishi Ka-14 a posleze Type 96 / A5M. Pozdni verze A5M2b Late a A5M4 dokonce pres tento nater dostaly jeste ochranny lak, ktery "MOHL" pri urcitem nasviceni (zapadajici a vychazejici slunce) pusobit nazloutlym dojmem.
Jedine, co je videt jsou velke nyty na prechodech kridlo/ trup a VOP/SOP/trup.
Mimochodem koncova cena je 25 EUR.
Omlouvam se, ze jsem se tak rozepsal.
Honza
DEAD
DEAD Spl Lbc / Profesionalni vytacec a permanentni prndal