Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Plastikové modelářství ‹ Letadla ‹ Diskuse
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

Všeobecná polemika o modelech letadel všech měřítek a výrobc

General Discussion
Odeslat odpověď
Příspěvků: 1139 • Stránka 45 z 76 • 1 ... 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48 ... 76
  • Odpovědět s citací

Re: Všeobecná polemika o modelech letadel všech měřítek a vý

Příspěvekod zbynek.skopan » 25 říj 2018, 20:52

Chmell píše:
zbynek.skopan píše:Dávám odkaz na svůj pohled na dnešní novinku L-159,abych odlehčil téma novinek 1/72
http://www.skopan.cz/nekorektni-recenze&pg=35
článek bude ještě doplňován a není jeho účelem zvýšení návštěvnosti mých osobních stránek, jde je o to aby nebyly informace ... třeba smazány

Bude i stavba? Klidně bez barvení?

jojo bylo to v plánu .... obětuji ten přebal L-159 A/E ... začal jsem kabinou a zjistil jsem že sedačky se až nápadně podobají sedačkám z L-39 Eduard... ale na tuto stavebnici jsem v Praze zatím nenarazil... bohužel některé prodejce bojkotuji tak to nemůžu tvrdit že není v celé ... a mám podezření na podvozek
Osobní stránky (nová adresa)
http://www.zskopan.cz
Uživatelský avatar
zbynek.skopan
 
Příspěvky: 4089
Registrován: 04 dub 2012, 12:08
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Všeobecná polemika o modelech letadel všech měřítek a vý

Příspěvekod zbynek.skopan » 25 říj 2018, 20:54

Jarek S. píše:Překryt na jednosic je stejný jako pro dvousic?

fotka je přidaná
Inu fotím Canonem a dobití baterky chvíli trvá ...
Osobní stránky (nová adresa)
http://www.zskopan.cz
Uživatelský avatar
zbynek.skopan
 
Příspěvky: 4089
Registrován: 04 dub 2012, 12:08
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Všeobecná polemika o modelech letadel všech měřítek a vý

Příspěvekod jenda58 » 25 říj 2018, 21:27

Tak já bych neporovnával Bf-109E vs. Bf-109G, nýbrž výlisky 1982 vs. 2018. Mě přijde, že ten 35-ti letý rozdíl v technologiích není moc vidět.
jenda58
 
Příspěvky: 5933
Registrován: 30 dub 2016, 19:54
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Všeobecná polemika o modelech letadel všech měřítek a vý

Příspěvekod Filip Tomči » 25 říj 2018, 21:38

To samé jsem slyšel už i o L-39NG v porovnání s L-39ZA. Prostě lidé jsou různí. 8-)
Filip Tomči
 
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Všeobecná polemika o modelech letadel všech měřítek a vý

Příspěvekod Jarda Matt » 25 říj 2018, 21:47

kvaker píše:A toto bys nazval jak : "První tradiční československý výrobce plastikových modelů KP – Kovozávody Prostějov Vám přináší..." ?


Skutečně mám pocit že prvním výrobcem plastikových modelů u nás jsou KP – Kovozávody Prostějov se svým L-29 z roku 1968 (když letos KP oslavuje 50 let :celeb: tak to bude skutečně 1968)

KP byl první,50 let je u mne poměrně dlouhá tradice, takže z mého pohledu na té větě není nic špatného,vymyšleného,klamavého...........
Prostý holý fakt, asi je nutno se s tím smířit, lidem ze začátků =D> [-o< [-o< [-o<
Pokud někdo u nás vyráběl plastikové stavebnice dříve, tak mi prosím opravte, rád se přiučím. ](*,)

Pokud si koupím fotbalový klub (např) XY, jsem jeho vlastníkem i s jeho historií.
Firmy - značky neustále mění vlastníky ,
přesto je to neustále ta samá firma - osobně v tom nevidím nic nad čím bych se měl pozastavit.
Proto této poznámce či údivu nerozumím ,skoro bych řekl že je velmi krátkozraká, myšleno psána člověkem bez hlubších znalostí vzniku plastikového modelářství u nás :-k .
Přílohy
První pytlíkové balení L-29  rok 1968 - 1970  .jpg
Jarda Matt
 
Příspěvky: 1580
Registrován: 09 úno 2009, 16:21
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Všeobecná polemika o modelech letadel všech měřítek a vý

Příspěvekod zbynek.skopan » 25 říj 2018, 21:56

[quote="Filip Tomči"

To Zbyněk Škopán - Děkuju za fotky výlisků na L-159. Jenom bych chtěl říct jakožto mechanik od L-159 a L-39, že doufám, že bereš na vědomí, že srovnávat výlisky těchto dvou typů je asi jako srovnávat Bf-109E-4 a Bf-109G-2. Jsou to úplně jiný letadla i když se to někdo možná nepozná na první pohled.[/quote]

To je vědomé posunutí problému někam jinam
je to tak jak kdyby někdo vzal starý KP S-199 a po upravě z toho udělal pravě Bf-109E... a o tom něco vím, protože jsem v těch 80letech skutečně z S-199 udělal nejen Bf-109 E ale i Bf-109D-1 ... jen to má takový nepatrný rozdíl ani na vteřinu by mě dnes v r 2018 nenapadlo nechat "TO" zaformovat a tahat z lidí cca 400 Kč.

A tedy tvrdím Alca KP vznikla na bázi KP L-39 s úpravami:
1 prodloužený širší čumák
2 Prodloužený vystup u trysky
3. zvětšené nádrže na křídlech
4. Upravené přechody křídel tím že se křídla odřízla a vlepila do trupu
5 sedačky jsou z eduarda
6 myslím (nemám stavebnici Eduard) že i kola jsou rovněž eduard

To vše nějak tu a tam rádoby poopravené a dotmelené a doryté
bohužel však naprosto prasácky odstříknuté
a bude se to prodávat za 4 kila???? Bože

Já teda nevím, ale k výročí 100 let vydat současný model v takové kvalitě považuji nejen za ostudu ale přímo urážku toho loga co je na víku..

PS. nepamatuji že bychom si někdy tykali.
Osobní stránky (nová adresa)
http://www.zskopan.cz
Uživatelský avatar
zbynek.skopan
 
Příspěvky: 4089
Registrován: 04 dub 2012, 12:08
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Všeobecná polemika o modelech letadel všech měřítek a vý

Příspěvekod Filip Tomči » 25 říj 2018, 22:17

Jenomže Zbyňku, ty porovnáváš L-39 a L-159 účelově a to tak, že chceš dokázat, že L-159 vznikla na základě starého modelu L-39 od KP. Jenomže, to je z tvojí strany pouze spekulace a nemáš k tomu žádné důkazy. Řekl bych, že to právě bereš moc z pohledu člověka co by se snažil z L-39 konverzí udělat L-159.

Sám píšeš, že jsi se pokoušel dělat kdysi z S-199 konverzí Bf-109E a Bf-109D. Docela by mě zajímalo co se ti z toho povedlo nakonec udělat, ale asi to nebylo úplně ono že jo.

Jestliže by KP zkonvertovalo z L-39 a vznikla z toho L-159, tak musím říct, že v konverzích jsou teda hodně dobrý jelikož to poznat není.

Ano můžeš si tvrdit co chceš, ale pochybuju, že se tady najde někdo, kdo se rozhodne si zkonvertovat L-159 z L-39. Většina lidí si radši koupí hotový model s krabičkou, stříkanou kabinkou a obtisky. Dokonce i ty jsi si to koupil. I když možná spíš z jiného účelu než ostatní.

A možná máš špatnou pamět, ale tykali jsme si. Dokonce jsme spolu i obědvali u jednoho stolu na Modelbrnu. To jsi byl ještě normální a chodil jsi mezi lidi.
Filip Tomči
 
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Všeobecná polemika o modelech letadel všech měřítek a vý

Příspěvekod Berat » 26 říj 2018, 05:29

Filip Tomči píše:Já bych to nazval jako klasickou propagací značky nebo výrobku. V televizi a novinách firmy píšou různý věci každý den jako např: že při výrobě jogurtu vybírají ty nejkvalitnější plody od českých výrobců, které ručně vybírá Franta Vomáčka, který je vybírá s láskou. A takových kravin, kterým uvěří málokdo jsou tuny a nevidím nikde takový povyk a že by lidi stály s transparenty před Lídlem nebo Penny, že ty firmy lžou a okrádají zákazníky. Kdybych se měl nad tím pozastavovat, tak si nic nekoupím. Jelikož mám mozek a jiné smysly, tak si vyberu dle svého rozumu. Koupím, ochutnám a pokud mi to vyhovuje, tak si to koupím přístě zase.

Jasně, opsat se dá všechno, faktem zůstává, že Kovozávody Prostějov zanikly roce 1993. Je to jako kdybych před dvěma lety založil politickou stranu "Slezská lidová strana", ideálně na jihu Čech, a hned začal slavit sto deset let existence strany. Ne, nemá s tou historickou stranou/firmou vůbec nic společného, kromě názvu, který byl náhodou volný. Prostě je to lež.
Berat
 
Příspěvky: 230
Registrován: 25 úno 2017, 21:18
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Všeobecná polemika o modelech letadel všech měřítek a vý

Příspěvekod zbynek.skopan » 26 říj 2018, 06:26

InkedIMG_3681_LI.jpg
Inkedboxart-velc-768x490_LI.jpg
Ráno mě gumy z genštábu AČR vzbudily už v 5 ráno .. svítí jak na lesy (citát)
a tak jsem si všiml, že snad nedopatřením došlo k překrytí podpisu pana Velce...
Taky jsem stihl polepit pád dalších dílů foto s komentářem

To FT: Je pravda že se v hrubé putice člověk potká s lecjakou existencí.
https://www.youtube.com/watch?v=ICyk3Puae2c
Osobní stránky (nová adresa)
http://www.zskopan.cz
Uživatelský avatar
zbynek.skopan
 
Příspěvky: 4089
Registrován: 04 dub 2012, 12:08
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Všeobecná polemika o modelech letadel všech měřítek a vý

Příspěvekod vladstepanek » 26 říj 2018, 06:48

To Jarda Matt:
je rozdíl mezi tím, že si koupím firmu nebo jen ochrannou známku (název). Pak pod tím názvem můžu prodávat svoje výrobky, byť třeba budou horší kvality, než by kupující podle toho jména firmy čekal. KP z roku 1968 má se současnou firmou KP opravdu stejný jen ten název a logo.
vladstepanek
 
Příspěvky: 1098
Registrován: 08 srp 2008, 14:25
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Všeobecná polemika o modelech letadel všech měřítek a vý

Příspěvekod Filip Tomči » 26 říj 2018, 06:53

To Berat - Podle me lež by byla, kdyby nevyráběli svoje modely stejně jako to dělalo původní KP. Narozdíl od jinych vychytralku co se snažili na značce Kovozavody přiživovat a balili původní staré výlisky, tak Petr Muzikant investoval do této značky spoustu peněz. Udělal mimo jiné nové S-199, CS-199, Zliny a další typy spojené s Čs. letectvem. Mnozí tohle nevidí nebo nechtějí vidět a radši vymýšlí různé věci aby ho poškodilinebo jenom jednoduše závidí úspěch. Ale ono je to jedno, protože narozdíl od těchto lidí on se aspoň snaží dělat něco smysluplného a ještě se najde spoustu lidí co to ocení a kupuje si modely od této značky.
Filip Tomči
 
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Všeobecná polemika o modelech letadel všech měřítek a vý

Příspěvekod Olda Homola » 26 říj 2018, 08:28

Ale no tak, Filipe,
co se nám to snažíš podsunout.
Pan majitel investoval do sebe, nikoli do značky. Zakoupit zavedenou značku s historií to je starý marketingový tah.
Ano, vyrobil a vyrábí i čs. typy, ale copak se neprodávají jako "housky na krámě" ,mám-li použít terminus ctitelů tohoto
konzorcia?
Takže opět, pan majitel investoval do sebe.
A o té závisti úspěchu - to je hodně otřepané a už pěkně trapné klišé.
Jeden kolega modelář mi na toto téma řekl "kdyby zabalil do krabičky s KP logem s odpuštěním lejno, tak si to stejně svoje kupce najde. "
Z toho plyne - kdyby to dělal pro slávu a věhlas značky, bude dělat kvalitní věci.
Takto z ní má jen dojnou krávu.
Uživatelský avatar
Olda Homola
 
Příspěvky: 7749
Registrován: 15 čer 2006, 09:38
Bydliště: Krasová
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Všeobecná polemika o modelech letadel všech měřítek a vý

Příspěvekod Filip Tomči » 26 říj 2018, 09:06

Oldo, myslíš si, že všechny peníze co mu značka KP vydělá, tak si Petr Muzikant nechá pro sebe? Co by to bylo za podnikání? Tak primárně většinu peněz musí vrátit zpátky do té značky a nejenom do ní jelikož má i AZ model(i když ta si na sebe vydělá sama o sobě) Není to jenom přímá investice do nových forem, ale i do krabiček, obtisků, reklamy v časopisech atd. Musí z toho zaplatit energie, výplaty zaměstnancům, práci externistům, daně státu atd. Nic z toho by nezaplatil kdyby si peníze vydělané nechával pro sebe.

Spousta lidí si ráno v 7 hodin odpíchne a jde v 15 hodin domů s čistou hlavou. Já jsem chodil domů v 16 hodin(někdy i ve 2 ráno) a on je pořád v práci a dělá třeba do 18-19 hodin a o víkendu ještě jezdí na akce a nebo vyrábí mastery. Tím chci říct, že spoléhat se, že jenom značka zajistí úspěch a vy se můžete v klidu válet doma je úplně scestný a omezený pohled někoho jako ty Oldo. Ale to se dá pochopit jelikož jsi v modelech nikdy nepracoval.

Ta zavedená značka se válela 20 let v prachu a byla odsouzená k zapomnění. Koupit značku zkrachovalé firmy je opravdu skvělý marketingový tah jako prase a proto nikdo neměl koule jí koupit a rozjet za svoje peníze její reinkarnaci. Jenom se tu objevuje pořád spoustu chytrolínů co by určitě s tou značkou naložilo líp, ale nikdo to ve skutečnosti neudělal. Klasická Čecháčkovina.

Čs. typy vyráběl Petr Muzikant už na konci 90 let pod značkou Legatokits a potom i v sérii AZ basic a prodávaly se úplně stejně jako se prodávají pod značkou KP. Ten trh není nafukovací. Objednávky jsou +/- pořád stejné. Některé typy se prodají i ve více počtech jelikož je to zajímavý typ a je ve více obalech. Ale ty počty jsou malý. Pokud nepočítám Spitfire a Bf109(přes 9000kusů), tak to bývá třeba okolo 3500 kusů od typu na celý svět a někdy i méně když jsou jenom dvě krabičky a není to zajímavý typ. Takže prodejnost je podpořená tím, že se vydá hodně typů ve více krabičkách v jeden moment. To je neuvěřitelná finanční zátěž, ale zároveň to i vydělá na další typy jako je L-159 Alca nebo Čmelák. A dělat modely není jenom o penězích. Je to i koníček a zapálení lidí. Jenom peníze to možná dělají Činani a pak to tak i vypadá.

Kdyby zabalil pod logem KP lejno, tak to neprodá. Lidi nejsou blbý. 8-)
Filip Tomči
 
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Všeobecná polemika o modelech letadel všech měřítek a vý

Příspěvekod Olda Homola » 26 říj 2018, 09:28

Filip Tomči píše:Oldo, myslíš si, že všechny peníze co mu značka KP vydělá, tak si Petr Muzikant nechá pro sebe? Co by to bylo za podnikání? Tak primárně většinu peněz musí vrátit zpátky do té značky a nejenom do ní jelikož má i AZ model Není to jenom přímá investice do nových forem, ale i do krabiček, obtisků, reklamy v časopisech atd. Musí z toho zaplatit energie, výplaty zaměstnancům, práci externistům, daně státu atd. Nic z toho by nezaplatil kdyby si peníze vydělané nechával pro sebe.


Ale no tak, tohle přece dělá každý rozumný podnikatel, aby si to podnikání udržel a rozvíjel. To s konkrétní značkou nemá nic společného.
A mimochodem, sám jsi v této stati přiznal,že z KP podporuje i AZ. Což vnímám jako důkaz pro má slova.



Filip Tomči píše:Spousta lidí si ráno v 7 hodin odpíchne a jde v 15 hodin domů s čistou hlavou. Já jsem chodil domů v 16 hodin(někdy i ve 2 ráno) a on je pořád v práci a dělá třeba do 18-19 hodin a o víkendu ještě jezdí na akce a nebo vyrábí mastery. Tím chci říct, že spoléhat se, že jenom značka zajistí úspěch a vy se můžete v klidu válet doma je úplně scestný a omezený pohled někoho jako ty Oldo. Ale to se dá pochopit jelikož jsi v modelech nikdy nepracoval.


Další bezvadná demagogie.
Nerozporuji, že to nedělá, ale dělá to primárně pro to, aby udržel své podnikání - nikoli aby udržel konkrétní značku. A dělá to tak 99% živnostníků. A nikde jsem nenapsal, že jen značka zajistí úspěch. Je to spíš o tom, že se pod ní dá snáze schovat nekvalita a odfláklá práce.
Jen tak na okraj, 12ti hodinový pracovní týden mám taky + neustále jsem na telefonu. Každej to má takový,
jaký si to udělá.


Filip Tomči píše:Ta zavedená značka se válela 20 let v prachu a byla odsouzená k zapomnění. Koupit značku zkrachovalé firmy je opravdu skvělý marketingový tah jako prase a proto nikdo neměl koule jí koupit a rozjet za svoje peníze její reinkarnaci. Jenom se tu objevuje pořád spoustu chytrolínů co by určitě s tou značkou naložilo líp, ale nikdo to ve skutečnosti neudělal. Klasická Čecháčkovina.


Ano, koupit značku zkrachovalé, krachující firmy, nebo oscilující na pokraji krachu je dobrý marketingový tah.
Proč asi se koncern VW tak hnal do koupi Škody Auto? Protože poznal potenciál.
Ale narozdíl od PM alespoň Škodu vytáhl na špičku.

Filip Tomči píše:Čs. typy vyráběl Petr Muzikant už na konci 90 let pod značkou Legatokits a potom i v sérii AZ basic a prodávaly se úplně stejně jako se prodávají pod značkou KP. Ten trh není nafukovací. Objednávky jsou +/- pořád stejné. Některé typy se prodají i ve více počtech jelikož je to zajímavý typ a je ve více obalech. Ale ty počty jsou malý. Pokud nepočítám Spitfire a Bf109(přes 9000kusů), tak to bývá třeba okolo 3500 kusů od typu na celý svět a někdy i méně když jsou jenom dvě krabičky a není to zajímavý typ. Takže prodejnost je podpořená tím, že se vydá hodně typů ve více krabičkách v jeden moment. To je neuvěřitelná finanční zátěž, ale zároveň to i vydělá na další typy jako je L-159 Alca nebo Čmelák. A dělat modely není jenom o penězích. Je to i koníček a zapálení lidí. Jenom peníze to možná dělají Činani a pak to tak i vypadá.


Sorry, to je jak z propagačního plátku. Kdyby to nevydělávalo, tak to nikdo nedělá. Nikdo.
Nebo se mi snad snažíš namluvit, že pan majitel své podnikání dotuje? Tedy, ze své kapsy, aby nedošlo k mýlce.
A pořídit novou značku do portfolia, značku s minulostí, to udělá hodně. To mi nevymluvíš.


Filip Tomči píše:Kdyby zabalil pod logem KP lejno, tak to neprodá. Lidi nejsou blbý. 8-)

Blbý nejsou. Ale dají se snadno zmanipulovat.
Naposledy upravil Olda Homola dne 26 říj 2018, 09:31, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Olda Homola
 
Příspěvky: 7749
Registrován: 15 čer 2006, 09:38
Bydliště: Krasová
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Všeobecná polemika o modelech letadel všech měřítek a vý

Příspěvekod driver306 » 26 říj 2018, 09:31

Tyhle debaty kolem Kovozávodů tu čtu už hodně dlouho a nikdy jsem k tomu nic nenapsal, nerad do těchto debat vstupuji, ale teď už mi to nedá. Přijde mi, že někteří z těch co se tu ohánějí "slávou a věhlasem značky" ani netuší co obnáší rozjet a provozovat takovou firmu, která něco vyrábí a prodává. Sám majitel určitě dobře ví jak je to s kvalitou jeho modelů a ví, že by je určitě mohl "vypiplat" do kvality Eduardu a jiných "slavných" značek. Jenže by to stálo další investice, čas atd. A v případě, že potřebujete zaplatit nájem, mzdy a ostatní náklady tak jste třeba nuceni vypustit rychle do prodeje něco "méně kvalitnějšího" , aby jste něco vydělali a mohli pokračovat dál. Je na majiteli zda si spočítá kolik se toho v tomto případě prodá a zda se mu to vyplatí. Některé reakce mi přijdou až hystericky přehnané kdy se pisatel skoro křižuje a volá vymítače ďábla při vyslovení názvu Kovozávody. A přitom podobnou kritiku jsem tu četl na modely i jiných velkých výrobců, tam se to ale přešlo pár negativními příspěvky a nikdo nepořádal hon na čarodějnice (viz třeba téma Čmelák). Já jsem všechny tyto debaty četl, viděl fotky a přesto jsem si ten model koupil. Připravil jsem si tubu tmelu a šmirgl a prostě počítám s tím, že u něj budu "modelařit" ne jen skládat Lego. A pokud je někdo takový "odpůrce" značky KP tak proč si kupuje za "litr" hned 4 stavebnice něčeho co vzápětí ztrhá v recenzi? Na to by stačil jeden kus ne? Jestli je to jenom kvůli tomu, aby byl první tak to nechápu stejně jako stát frontu před obchodem dva dny před zahájením prodeje nového iPhonu #-o
Pořád je co zlepšovat...
Poslední výtvory:
Aero MB-200L-410 T Turbolet
MIG-21 F-13 Letecké muzeum Kbely
Z-37A Čmelák aneb Štefan po 30.letech
Uživatelský avatar
driver306
 
Příspěvky: 376
Registrován: 05 pro 2017, 20:06
Nahoru

PředchozíDalší

Odeslat odpověď
Příspěvků: 1139 • Stránka 45 z 76 • 1 ... 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48 ... 76

Zpět na Diskuse

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 návštevníků

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY