Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Plastikové modelářství ‹ Letadla ‹ Diskuse
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

Su-7 a Su-22 - podklady

General Discussion
Odeslat odpověď
Příspěvků: 517 • Stránka 5 z 35 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 35
  • Odpovědět s citací

Re: Su-7 a Su-22 - podklady

Příspěvekod Jagermeister » 11 črc 2015, 21:34

Zdravim Kolegovia,

staviam (teda skôr chcem) Su-7BKL od KP v 1/72 aj 1/48. Mám otázku ohľadom pomocných nasávacích otvorov na Su-7. Na stavebnici sú vyznačené, je ich vidno aj na fotografiách skutočného Su-7, ale nikde som nenašiel foto v otvorenej polohe ako napr u Su-22. Boli otvárateľné alebo tieto kryty slúžili na niečo iné? Vďaka za objasnenie.
Su7bkl marked.jpg

Uživatelský avatar
Jagermeister
 
Příspěvky: 854
Registrován: 13 čer 2015, 05:58
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Su-7 a Su-22 - podklady

Příspěvekod Johny22 » 12 črc 2015, 07:12

S funkcí dvířek na přední části trupu u typové řady Su-7/17/20/22 je to trochu komplikovanější. Na letounech Su-7 sloužily pouze jako protipumpážní a byly součástí automatického protipumpážního systému ESUV-1V. Ovládané byly hydraulicky pomocí táhel, otvíraly se pouze ven z trupu a fungovaly jen při nadzvukových letech. Při dosažení rychlosti odpovídající M=1,95 byl plně vysunut kužel v přední části trupu a začaly se otvírat ony protipumpážní dvířka. Při M=2,0 byly otevřeny na 15%. Při snižování rychlosti byl postup opačný. Na zemi tedy byla plně zavřená. Na některých fotografiích je ale možno vidět dvířka trochu pootevřená ven. Protože je bylo možno ovládat i ručně, technici po přistání s nimi "vybíjeli" zbytkový tlak v hydraulickém systému letounu při přípravě na další let a proto zůstaly někdy trochu pootevřené. Po nahození motoru se samy dovřely.
Na typové řadě Su-17/20/22 (s výjimkou Su-17/22M4) měly dvojí funkci. Při nadzvukovém letu fungovaly stejně jako na Su-7, navíc při vysokých otáčkách motoru na zemi a při vzletu fungovala i jako přisávací pro zvýšení množství vzduchu k motoru (otvíraly se dovnitř trupu), částečně se tím zvýšil tah motoru. Na zemi, pokud nebyl motor v chodu,byla zavřená.
Na letounech Su-17/22M4 nebyl už použit systém ESUV-1V, letouny měly pevný kužel a omezení rychlosti na max. M=1,7. Dvířka sloužila pouze jako přisávací, nebyla ovládaná hydraulikou, byla tam pouze volná táhla, která tlumila pohyb dvířek. Na zemi bez chodu motoru většinou byla horní dvojice dvířek otevřená dovnitř vlastní vahou.
Johny22
 
Příspěvky: 125
Registrován: 01 led 2015, 17:34
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Su-7 a Su-22 - podklady

Příspěvekod Jagermeister » 12 črc 2015, 08:21

Dakujem za objasnenie kolega!

snazil som sa k tomu dopatrat aj v zahranicnych publikaciach ale nikde som na to nenarazil. Tak sa mozem dat do prace :)
Uživatelský avatar
Jagermeister
 
Příspěvky: 854
Registrován: 13 čer 2015, 05:58
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Su-7 a Su-22 - podklady

Příspěvekod Johny22 » 12 črc 2015, 10:25

O.K. Není třeba hledat v zahraniční literatuře, stačí vyhledat příslušnou pasáž v publikaci od Jakaba. (Ikdyž vlastně to je taky pro Vás zahraniční literatura.)
Johny22
 
Příspěvky: 125
Registrován: 01 led 2015, 17:34
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Su-7 a Su-22 - podklady

Příspěvekod Johny22 » 12 črc 2015, 11:40

Zavřená a pootevřená dvířka na Su-7BM.
Přílohy
2.jpg
Dvířka pootevřená
1.JPG
Dvířka zavřená
Johny22
 
Příspěvky: 125
Registrován: 01 led 2015, 17:34
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Su-7 a Su-22 - podklady

Příspěvekod Jagermeister » 12 črc 2015, 16:56

Tak zase až taká zahraničná literatúra to pre nás nieje :) ale knihu od Jakaba o Su-7 bohužiaľ nemám, takže som vďačný za každú radu.... :cool:
Uživatelský avatar
Jagermeister
 
Příspěvky: 854
Registrován: 13 čer 2015, 05:58
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Su-7 a Su-22 - podklady

Příspěvekod Martin Černý 'Černoch' » 13 črc 2015, 07:45

Jak fungovaly přisávací dvířka u dvoumístných verzí Su-22UM? Ty měli pohyblivý kužel a větší maximálku než Su-22 M4.Měla dvoumístná verze dvířka ovládané hydraulikou nebo taky na volno jako sólovka ?
El Negro
KPM Kaznějov
http://www.armycast.cz/
Uživatelský avatar
Martin Černý 'Černoch'
 
Příspěvky: 22617
Registrován: 16 črc 2004, 13:52
Bydliště: Česká Bříza
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Su-7 a Su-22 - podklady

Příspěvekod tukololo » 13 črc 2015, 08:09

Martin Černý 'Černoch' píše:Jak fungovaly přisávací dvířka u dvoumístných verzí Su-22UM? Ty měli pohyblivý kužel a větší maximálku než Su-22 M4.Měla dvoumístná verze dvířka ovládané hydraulikou nebo taky na volno jako sólovka ?

Dvierka fungovali aj ako samonasávacie aj ako protipumážne,takže otvárali sa hydraulicky aj podtlakom v sacáku
http://www.modelforum.cz/viewtopic.php?f=6&t=77381 http://www.modelforum.cz/viewtopic.php?f=6&t=80402 http://www.modelforum.cz/viewtopic.php?f=6&t=79732 http://www.modelforum.cz/viewtopic.php?f=6&t=88553 http://www.modelforum.cz/viewtopic.php?f=6&t=88551
Uživatelský avatar
tukololo
 
Příspěvky: 1173
Registrován: 01 kvě 2011, 10:39
Bydliště: STS Šenkvice-Kráľová
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Su-7 a Su-22 - podklady

Příspěvekod Martin Černý 'Černoch' » 13 črc 2015, 08:51

Diky, takže u UMka na zemi asi spíše zavřený, tam horní dvířka nepadaly vlastní vahou dovnitř jako u M4.
El Negro
KPM Kaznějov
http://www.armycast.cz/
Uživatelský avatar
Martin Černý 'Černoch'
 
Příspěvky: 22617
Registrován: 16 črc 2004, 13:52
Bydliště: Česká Bříza
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Su-7 a Su-22 - podklady

Příspěvekod tukololo » 13 črc 2015, 08:59

Z modelárskeho hľadiska je to v podstate to isté
40DS1393.jpg

http://www.modelforum.cz/viewtopic.php?f=6&t=77381 http://www.modelforum.cz/viewtopic.php?f=6&t=80402 http://www.modelforum.cz/viewtopic.php?f=6&t=79732 http://www.modelforum.cz/viewtopic.php?f=6&t=88553 http://www.modelforum.cz/viewtopic.php?f=6&t=88551
Uživatelský avatar
tukololo
 
Příspěvky: 1173
Registrován: 01 kvě 2011, 10:39
Bydliště: STS Šenkvice-Kráľová
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Su-7 a Su-22 - podklady

Příspěvekod Johny22 » 13 črc 2015, 09:10

Musím opravit svoje tvrzení výše. I na letounech Su-17/20/22 včetně spárek je možné, že na stojánce, bez chodu motoru, byla horní dvířka otevřená vlastní vahou.
Přílohy
15.jpg
Su-22UM4K
4.jpg
Su-17M
Johny22
 
Příspěvky: 125
Registrován: 01 led 2015, 17:34
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Su-7 a Su-22 - podklady

Příspěvekod Martin Černý 'Černoch' » 13 črc 2015, 11:49

To je fajn že to jde u obou udělat stejně.
El Negro
KPM Kaznějov
http://www.armycast.cz/
Uživatelský avatar
Martin Černý 'Černoch'
 
Příspěvky: 22617
Registrován: 16 črc 2004, 13:52
Bydliště: Česká Bříza
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Su-7 a Su-22 - podklady

Příspěvekod mrdetonator » 13 črc 2015, 19:59

sólo a spárka bez nahodeného motora, obvykle to vypadá takto keď to stojí na zemi, všimnite si výchylky klapiek solo vs spárka, sólo len prisáva, preto sa spodná ani horná klapka nemôže otvoriť von(majú doraz) ale len gravitáciou padnúť dovnútra.... :)
a tu je kopec fotiek súčok s rôznymi variantami polôh dvierok....
link
Přílohy
IMG_0008g.jpg
IMG_0798A.jpg
mrdetonator
 
Příspěvky: 601
Registrován: 04 pro 2009, 23:21
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Su-7 a Su-22 - podklady

Příspěvekod mig66 » 14 črc 2015, 05:14

Poláci dávají nový kabát na svoje suky - pěkný ;-I
Přílohy
polak.jpg
mig66
 
Příspěvky: 297
Registrován: 02 zář 2008, 18:20
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Su-7 a Su-22 - podklady

Příspěvekod tukololo » 14 črc 2015, 18:32

Paráda,najlepší je ten čierny flek okolo kanónov/určite vedia prečo ;-I /
http://www.modelforum.cz/viewtopic.php?f=6&t=77381 http://www.modelforum.cz/viewtopic.php?f=6&t=80402 http://www.modelforum.cz/viewtopic.php?f=6&t=79732 http://www.modelforum.cz/viewtopic.php?f=6&t=88553 http://www.modelforum.cz/viewtopic.php?f=6&t=88551
Uživatelský avatar
tukololo
 
Příspěvky: 1173
Registrován: 01 kvě 2011, 10:39
Bydliště: STS Šenkvice-Kráľová
Nahoru

PředchozíDalší

Odeslat odpověď
Příspěvků: 517 • Stránka 5 z 35 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 35

Zpět na Diskuse

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Bing [Bot], zawora a 7 návštevníků

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY