Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Plastikové modelářství ‹ Letadla ‹ Diskuse
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

Letecké KOŠICE

General Discussion
Odeslat odpověď
Příspěvků: 700 • Stránka 36 z 47 • 1 ... 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39 ... 47
  • Odpovědět s citací

Re: Letecké KOŠICE

Příspěvekod Martin Janoušek » 18 srp 2015, 03:45

AI-25W už v té první sérii nebyly. Ta série 01 byla chystaná pro pro AI-24W, ale po špatných zkušenostech s nultou sérii byly přestavěny na AI-25TL. Ale ne zcela důsledně, viz ty kulaté otvory atd. co zmiňuješ. Těch motorů AI-25W bylo vyrobeno jen asi 8 kusů a to stačilo jen na nultou sérii a tři prototypy (X-02, X-03 a X-05). A navíc tady je fotka 0110 v barvě kovu, na které je vidět Safír.
Přílohy
L-39_0110.jpg
MiGy-21MF 1:48 hotovo 9413, Rozestavěné MF: 9805 a 7702+(Tatra141) MiG-21PFM:7909
Uživatelský avatar
Martin Janoušek
 
Příspěvky: 5533
Registrován: 27 říj 2006, 11:01
Bydliště: Znojmo
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Letecké KOŠICE

Příspěvekod mrdetonator » 18 srp 2015, 22:50

Martin Janoušek píše:AI-25W už v té první sérii nebyly. Ta série 01 byla chystaná pro pro AI-24W, ale po špatných zkušenostech s nultou sérii byly přestavěny na AI-25TL. Ale ne zcela důsledně, viz ty kulaté otvory atd. co zmiňuješ. Těch motorů AI-25W bylo vyrobeno jen asi 8 kusů a to stačilo jen na nultou sérii a tři prototypy (X-02, X-03 a X-05). A navíc tady je fotka 0110 v barvě kovu, na které je vidět Safír.


Celkom určite sa mýliš, inak podľa teba klamú záznamy z drakových kníh 1.výrobnej série 8-) , kde píšu s motorom Ai-25W a iných dokumentácii Aero Vodochody, napr. z apríla 1974 o prestavbe letounu 1.serie(s motorom Ai-25W) na stav 2. prípadne další série(s motorem Ai-25TL).
Máš aj zmätok v systéme spúšťania motora Ai-25W, ktorá na celej 1.série používala generátor vzduchu Safír5 ako zdroj stlačeného vzduchu pre vzduchový spúšťač SV-25W, ktorý roztáčal VTK motora. Nultá séria L-39C nemala Safír 5 ale elektrický dynamospúšťač, ktorý pomocou jednosmerného prúdu roztáčal Ai-25W(SV-25). Tu sa píše o 35ks vyrobených Ai-25W, tvojich 8ks sa javí byť nereálne málo aby len ktokoľvek riešil zástavbu do L-39C.
Ai-25W

Tak napríklad z drakovej knihy 230101 sa dá dočítať dátum uvedenia do prevádzky 7.2.1974 a prevzatie VÚ 9957 Košice, ale mašina 0101 lietala už od sprna1972 vo Vodochodoch po odovzdanie vojenskej správe. V júli 1974 bola preletená z Košíc do Vodochod na prestavbu Ai-25TL.
Netvrdím že všetkých 15ks prvej série malo Ai-25W, len podľa dostupných dobových fotiek a odlišností na trupoch sa dá usudzovať stav agregátov/zmien prvých L-39C. Ako som písal niektoré L-39C prvej série sú betelne po úprave systému klimatizácie, ktorá sa vykonala najpravdepodobnejšie pri zmene Ai-25W na Ai-25TL.
Přílohy
DSC_0397.jpg
20140121_144626.jpg
DSC_0412.jpg
mrdetonator
 
Příspěvky: 601
Registrován: 04 pro 2009, 23:21
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Letecké KOŠICE

Příspěvekod Martin Janoušek » 19 srp 2015, 00:16

Aha, tak to jsem nevěděl, že existoval AI-25W spouštěný pomocí stlačeného vzduchu. Měl jsem za to, že byly spouštěné jen elektricky. Děkuji za vysvětlení.

Proč jsi se tedy ptal na názor, když ho máš jednoznačně podložen včetně drakové knihy? :-D

mrdetonator píše:Ma práve zaujali tieto dva zábery 0113 a 0111, hlavne zadný okrúhly výfuk turbochladiča, taktiež absencia otvoru poistného ventilu (prevedenie do 4.výrobnej série systému klimatizácie) v súvislosti s náterom lietadla(bezfarebný lak). Dovolil by som si tvrdiť že sú to fotky pred zástavbou Ai-25TL, úpravou systému klimatizácie, ...atd, po odovzdaní VVLŠ Košice(rok prestavby cca. 74-76). Napadá ma ešte jedna "kacírska myšlienka" ktorú si momentálne ale neviem podložiť faktami, a to že mašiny v nátere bezfarebný lak mali ešte motor Ai-25W, tie ostatné prestriekané do bielo/šedej mali už zastavaný Ai-25TL(aj od výroby). čo vy na to? :grin:

MiGy-21MF 1:48 hotovo 9413, Rozestavěné MF: 9805 a 7702+(Tatra141) MiG-21PFM:7909
Uživatelský avatar
Martin Janoušek
 
Příspěvky: 5533
Registrován: 27 říj 2006, 11:01
Bydliště: Znojmo
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Letecké KOŠICE

Příspěvekod palio » 19 srp 2015, 10:48

S dovolením šefa stránky: Mr.Deton nevieš ako skončil Albík L-39C 0110-je to ten s ktorým pristála posádka záletu v auguste u Noveho Mesta n/V na strnisku ? Mašinu doviezli na oji cez našu civ.bránu po pristaní Jaka 40 z LKPR a šupli do hangáru.Potom zmizla.Neviezli ju do LOTN ? Díky za info.
palio
 
Příspěvky: 213
Registrován: 11 črc 2014, 09:27
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Letecké KOŠICE

Příspěvekod mrdetonator » 19 srp 2015, 13:04

Martin Janoušek píše:Aha, tak to jsem nevěděl, že existoval AI-25W spouštěný pomocí stlačeného vzduchu. Měl jsem za to, že byly spouštěné jen elektricky. Děkuji za vysvětlení.

Proč jsi se tedy ptal na názor, když ho máš jednoznačně podložen včetně drakové knihy? :-D

mrdetonator píše:Ma práve zaujali tieto dva zábery 0113 a 0111, hlavne zadný okrúhly výfuk turbochladiča, taktiež absencia otvoru poistného ventilu (prevedenie do 4.výrobnej série systému klimatizácie) v súvislosti s náterom lietadla(bezfarebný lak). Dovolil by som si tvrdiť že sú to fotky pred zástavbou Ai-25TL, úpravou systému klimatizácie, ...atd, po odovzdaní VVLŠ Košice(rok prestavby cca. 74-76). Napadá ma ešte jedna "kacírska myšlienka" ktorú si momentálne ale neviem podložiť faktami, a to že mašiny v nátere bezfarebný lak mali ešte motor Ai-25W, tie ostatné prestriekané do bielo/šedej mali už zastavaný Ai-25TL(aj od výroby). čo vy na to? :grin:


Martine, ak si ešte raz pozorne prečítaš čo som sa pýtal, zistíš že mi ani drakové knihy nepomôžu, pretože také informácie sa tam neuvádzajú, a to podľa akého výkresu bol vykonaný náter u výrobcu Aero Vodochody pred a po zmene motorov a hlavne prečo boli niektoré mašiny prvej serie z bezfarebnom laku, druhé v kombinácii bielo-šedej ??? Mal som teóriu a chcel som vedieť názor odborníkov, samozrejme je každý názor vítaný, aj tvoj. Dôkaz z drakovej knihy o Ai-25W v prvej série L-39C si potreboval ty... :)
Naposledy upravil mrdetonator dne 19 srp 2015, 13:56, celkově upraveno 1
mrdetonator
 
Příspěvky: 601
Registrován: 04 pro 2009, 23:21
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Letecké KOŠICE

Příspěvekod mrdetonator » 19 srp 2015, 13:15

palio píše:S dovolením šefa stránky: Mr.Deton nevieš ako skončil Albík L-39C 0110-je to ten s ktorým pristála posádka záletu v auguste u Noveho Mesta n/V na strnisku ? Mašinu doviezli na oji cez našu civ.bránu po pristaní Jaka 40 z LKPR a šupli do hangáru.Potom zmizla.Neviezli ju do LOTN ? Díky za info.

áno, priviezli do lotky, boli na transportných prípravkoch vedľa novej haly, mám foto kde je vidieť číslo 230110. čo sa stým dialo presne neviem, ale pravdepodobne rozrezali a do šrotu.

P.S. práve som našiel záznam o transporte 0110 z LOT do VLÚ Prešov z januára 1990, ...hmmm,
mrdetonator
 
Příspěvky: 601
Registrován: 04 pro 2009, 23:21
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Letecké KOŠICE

Příspěvekod fredy » 27 srp 2015, 08:12

Poznáte niekto tohto pána?
Přílohy
who.JPG
Život je rad za sebou nasledujúcich provizórnych riešení.
Manfréd "Fredy" ŤUKOT
Uživatelský avatar
fredy
 
Příspěvky: 3694
Registrován: 02 lis 2009, 10:54
Bydliště: Košice
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Letecké KOŠICE

Příspěvekod Johny22 » 27 srp 2015, 12:55

Já ho znám.
Johny22
 
Příspěvky: 125
Registrován: 01 led 2015, 17:34
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Letecké KOŠICE

Příspěvekod Johny22 » 27 srp 2015, 13:14

Letec
Přílohy
letec2.jpg
Johny22
 
Příspěvky: 125
Registrován: 01 led 2015, 17:34
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Letecké KOŠICE

Příspěvekod fredy » 27 srp 2015, 14:59

Vďaka Johny!
Život je rad za sebou nasledujúcich provizórnych riešení.
Manfréd "Fredy" ŤUKOT
Uživatelský avatar
fredy
 
Příspěvky: 3694
Registrován: 02 lis 2009, 10:54
Bydliště: Košice
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Letecké KOŠICE

Příspěvekod fredy » 02 zář 2015, 16:51

Zimná prevádzka.
Přílohy
Zima.JPG
Život je rad za sebou nasledujúcich provizórnych riešení.
Manfréd "Fredy" ŤUKOT
Uživatelský avatar
fredy
 
Příspěvky: 3694
Registrován: 02 lis 2009, 10:54
Bydliště: Košice
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Letecké KOŠICE

Příspěvekod Johny22 » 03 zář 2015, 07:41

Fotka pochází z března 1977 z pozemní přípravy před zahájením leteckého výcviku. Čelem Michal Hrad, vlevo od něj Vladimír Hruban, a Štěpán Varga. Od léta 1977 všichni létali na L-39.
Johny22
 
Příspěvky: 125
Registrován: 01 led 2015, 17:34
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Letecké KOŠICE

Příspěvekod fredy » 03 zář 2015, 16:21

Vďaka Johny, ja len dodám, že ten úplne vpravo je učiteľ lietania Mjr. Drahomír Masek.

Pridávam teraz hádanku z opačnej strany letiska - Aeroklubu.
Přílohy
DSC_2513.JPG
Život je rad za sebou nasledujúcich provizórnych riešení.
Manfréd "Fredy" ŤUKOT
Uživatelský avatar
fredy
 
Příspěvky: 3694
Registrován: 02 lis 2009, 10:54
Bydliště: Košice
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Letecké KOŠICE

Příspěvekod DUNDR » 12 zář 2015, 07:59

Košice , skoro před 50ti léty!
Přílohy
Košice.jpg
http://www.czech-sky.com
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]

Ve stavbě: L-39C a L-39ZA, Košice 1984 (1/72, Eduard)
Uživatelský avatar
DUNDR
 
Příspěvky: 2235
Registrován: 18 lis 2007, 16:35
Bydliště: Třebíč
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Letecké KOŠICE

Příspěvekod fredy » 12 zář 2015, 16:17

Dosť prevarená fotografia, mám ju asi z troch rôznych zdrojov. Ale zaujímavý je ten dátum, to hej. Vďaka Milan.
Pridávam jednu od L. Sochu.
Přílohy
L.jpg
Život je rad za sebou nasledujúcich provizórnych riešení.
Manfréd "Fredy" ŤUKOT
Uživatelský avatar
fredy
 
Příspěvky: 3694
Registrován: 02 lis 2009, 10:54
Bydliště: Košice
Nahoru

PředchozíDalší

Odeslat odpověď
Příspěvků: 700 • Stránka 36 z 47 • 1 ... 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39 ... 47

Zpět na Diskuse

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: jardaf a 27 návštevníků

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY