Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Plastikové modelářství ‹ Letadla ‹ Diskuse
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

Vsetko o MiG-25 a MiG-31

General Discussion
Odeslat odpověď
Příspěvků: 108 • Stránka 4 z 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
  • Odpovědět s citací

Re: Vsetko o MiG-25 a MiG-31

Příspěvekod LuMar » 27 črc 2018, 11:57

Chalani,Migy-31 nikdy zelené dielektrické kryty nemali.Čo sa týka Migov-25,treba pozrieť z akého obdobia lietadlo robíte.Zo začiatku zavedenia typu do výzbroje,podobne ako u SU-15 a SU-27 boli kryty zelené,alebo to bola ich kombinácia.Takže pokiaľ sa len trošku dá,skúste presne dané lietadlo dohľadať na nete.Pokiaľ ho dal Jefim,alebo výrobca stavebnice zelený,tak asi bude zelený a je to stroj zo začiatku produkcie.
Ale samozrejme najlepšie by bolo nájsť konkrétne lietadlo na nete,lebo často sú v tých návodoch sprostosti a to by ste čakali,že keď to robil Rus,alebo niekto kto má daný typ vo výzbroji,tak to bude dobre.
Určite existujú výnimky a u Ruských lietadiel ma to už dávno prestalo prekvapovať. :lol: :lol: :lol:
P.S. A lepte čosi ! :lol:
Uživatelský avatar
LuMar
 
Příspěvky: 4411
Registrován: 02 pro 2011, 16:13
Bydliště: Považská Bystrica
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Vsetko o MiG-25 a MiG-31

Příspěvekod LuMar » 27 črc 2018, 12:01

Skôr sa chcem spýtať,či by ste sa niekto nenechal nahovoriť na toto,alebo či ste to už niekto objednával?
Že by sme sa dali viacerí dohromady.
Přílohy
32116198_2145667018793092_8582342756267982848_n.jpg
P.S. A lepte čosi ! :lol:
Uživatelský avatar
LuMar
 
Příspěvky: 4411
Registrován: 02 pro 2011, 16:13
Bydliště: Považská Bystrica
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Vsetko o MiG-25 a MiG-31

Příspěvekod Kubouš » 27 črc 2018, 12:22

U verze P z počátku služby asi proč ne, ale nějak mi nesedí, že by zelenou měly i později vyráběné PD a konvertované PDS. Ale jak se říká u ruských mašin, co kus to originál.
Kuba Jirásek
Beep! Beep!


in progress: Antonov An-225 Mrija
Hotovo v r. 2018 - viewtopic.php?f=6&t=124977 Hotovo v r. 2019 - viewtopic.php?f=6&t=131298 Hotovo v r. 2020 - viewtopic.php?f=6&t=137559
Hotovo v r. 2021 Hotovo v r. 2022 Hotovo v r. 2023 Hotovo v r. 2024
Uživatelský avatar
Kubouš
 
Příspěvky: 10992
Registrován: 12 úno 2007, 18:00
Bydliště: blízko Pardubic :-)
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Vsetko o MiG-25 a MiG-31

Příspěvekod simipe » 21 srp 2019, 06:31

Ahoj.

Nevíte někdo, jestli se u MiG-25 používala taky ta žlutá zinkchromátová základovka?
Petr Šimůnek
simipe
 
Příspěvky: 219
Registrován: 12 úno 2017, 17:44
Bydliště: Pardubice
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Vsetko o MiG-25 a MiG-31

Příspěvekod Charon » 18 led 2020, 12:42

Ahoj všem, mam ted na stole Houbu Miga31m a malinko tápu s barvou kabiny, jestli šedá nebo klasika tyrkysově zelená. Mam natahané publikace, ale tomuhle typu se tam moc prostoru nevěnuje. Jedna fotka naznačuje tyrkysovou ale v jedný stavbě o jsem našel má šedou - chci dělat modrou 057, co je na krabičce. Prostě nevim

Dokáže někdo poradit?
Přílohy
31m.jpg
tady mě mate, že na stránce z publikace je nejen M, ale i sériová 31 BM?
Naposledy upravil Charon dne 18 led 2020, 19:29, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Charon
 
Příspěvky: 3791
Registrován: 21 led 2008, 19:47
Bydliště: Lány
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Vsetko o MiG-25 a MiG-31

Příspěvekod Martin Král » 18 led 2020, 14:18

100% tyrkysově zelená.
FLICKR

Rozestavěno :
Merkava
Mig-21F-13+UM
Mig-21Bis+Mig-21SMT
Uživatelský avatar
Martin Král
 
Příspěvky: 2773
Registrován: 02 pro 2005, 20:55
Bydliště: Hradec Králové
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Vsetko o MiG-25 a MiG-31

Příspěvekod Charon » 18 led 2020, 16:28

Dik. Me se to taky zda pravdepodobnejsi. Uz mam fouknuto
Uživatelský avatar
Charon
 
Příspěvky: 3791
Registrován: 21 led 2008, 19:47
Bydliště: Lány
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Vsetko o MiG-25 a MiG-31

Příspěvekod Joe111 » 12 úno 2020, 11:43

Ahojte,

vedel by mi niekto poradit. Idem stavat MiG-31 1/48 od AMK. A mam v plane ho kde sa da onitovat. Skusal som doma nieco zacat roztecou 0.60 mm. Ale roztec je velmi blizko. Na Modelcone bola jedna 31 a bola onitovana. Vid obrazok. Neviem akou roztecou to bolo robene. Nakolko podla vypoctou to malo byt 0.65 mm. Ale ja som doma robil 0.60mm a nie je to ono. A neviem ci nahodou moje vypocty sa nemylia a nie je to na tom obrazku nitovanie dokonca 1.0 mm. Nevie mi niekto poradit.

dakujem

jozo
Přílohy
SAM_2221.jpg
SAM_2141.jpg
Uživatelský avatar
Joe111
 
Příspěvky: 428
Registrován: 08 črc 2010, 23:05
Bydliště: Jablonica
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Vsetko o MiG-25 a MiG-31

Příspěvekod ya-gabor » 12 úno 2020, 16:33

I don’t know if I understand you right but I think the question is about the spacing of rivets on the surface.

The only problem is that the MiG-31 as it predecessor has a WELDED structure! In very few places if at all were rivets used. In almost 100% of the aircraft it is welded and ribs and all the internal structures on the outer skin panels are spot welded!!!!!!!!!!

Modellers often make the mistake of using riveter all over MiG-25 and MiG-31 but this is rubbish!

The only place where you should use some kind of riveter is around service panels which are removed during maintenance. The quick release locks and the screws on the edge of the panels are visible but even the internal structure (ribs) are spot welded to the panel.

The person building this kit on your photos made a complete fool of himself and produced a piece of crap. :grin: :lol: :D :nuts: #-o

The only advice I can give you is: Please study photos of the original aircraft, learn a little about how it is manufactured, what its structure is like before starting a build!


Nevím, jestli vám rozumím správně, ale myslím, že jde o rozestup nýtů na povrchu.

Jediným problémem je, že MiG-31 jako jeho předchůdce má WELDED svařeny strukturu! Na několika málo místech, pokud vůbec byly použity nýty. V téměř 100% letadla je svařováno a žebra a všechny vnitřní struktury na vnějších kožních panelech jsou bodově svařeny !!!!!!!!!!

Modeláři často dělají chybu, pokud používají nýtovač na celém MiG-25 a MiG-31, ale to je nesmysl!

Jediným místem, kde byste měli použít nějaký nýtovač, je okolo servisních panelů, které jsou během údržby odstraněny. Rychloupínací zámky a šrouby na okraji panelů jsou viditelné, ale dokonce i vnitřní struktura (žebra) je bodově přivařena k panelu.

Osoba vytvářející tuto soupravu na vašich fotkách udělala ze sebe úplný hlupáka a vyrobila kus svinstva. :grin: :grin: :lol: :nuts: :nuts:

Jediná rada, kterou vám mohu poskytnout, je: prostudujte si fotografie původního letadla, naučte se něco o tom, jak je vyrobeno, jaká je jeho struktura, než začnete stavět!



Best regards
Gabor
ya-gabor
 
Příspěvky: 792
Registrován: 13 kvě 2019, 10:55
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Vsetko o MiG-25 a MiG-31

Příspěvekod Joe111 » 14 úno 2020, 15:42

Hi Gabor,

Yes, you correctly and fully understood my question. The spot-welding processing of both these legends I know. I am sure that also each fan of planes. If you look closely at the mig31 or mig25 you can see and confirm, that the surface is not totally flat. See a few examples of the attached pictures. Without zooming you do not see it. Of course, the spot welding marks are less visible as classic riveting.

My question is, how can I reach the marks caused by the spot welding on model? If not with the riveting wheel?

BR.

jozef
Přílohy
6.jpg
5.jpg
4.jpg
3.jpg
2.JPG
1.jpg
Uživatelský avatar
Joe111
 
Příspěvky: 428
Registrován: 08 črc 2010, 23:05
Bydliště: Jablonica
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Vsetko o MiG-25 a MiG-31

Příspěvekod ya-gabor » 14 úno 2020, 17:19

Ahoj

This is a million dollar question.

The example of the kit built you have shown has actual rivet imitations. Which is clearly wrong especially on the top of the wing.

OK, how to add spot weld marks on the kit and make it look convincing. Have no idea. But is there need for this in 48 th scale? If it was a 1/24 or even bigger kit then yes, of course there is a need for it. But in 48 th!?

I think there is more than enough work on the AMK kit:
- to correct the panel lines,
- add the fast opener / screws as they should be and in the right places (not as it is on the kit).
- Add the completely missing refuel cups on top of the fuselage (there are many),
- correct the wrong wing tips,
- add the 3 big “bumps” on top of the tail section,
- detail for example the wrong gun cover,
- correct all the missile bays which have a wrong shape and details,
- replace the fin top antennas with correct shape and angle ones,
- details/corrections to the engine parts . . .
It is a lot of work on its own.

I know I will not be popular with this, but the AMK MiG-31 kit is very far from the level of worship that people surround it with!

In an answer to your question any standard riveter will make wrong and too deep indentations. In a bigger scale (24, 12 or could be even 32) OK if made with little force, but here in 48 I don’t think so.

Good luck with your build!

To je otázka milionů dolarů.

Příklad sestavy, kterou jste ukázali, má skutečné napodobeniny nýtů. Což je zjevně špatné zejména na horní části křídla.

OK, jak přidat soupravu bodových svarů na soupravu a vypadat přesvědčivě. Bez nápadu. Je to však nutné v 48. měřítku? Pokud se jednalo o 1/24 nebo ještě větší sadu, pak ano, samozřejmě, je to potřeba. Ale za 48 !?

Myslím, že na sadě AMK je více než dost:
- opravit čáry panelu,
- přidejte rychle otvírač / šrouby tak, jak mají být, a na správných místech (ne tak, jak je na soupravě).
- Přidejte zcela chybějící poháry na doplňování paliva na horní část trupu (je jich mnoho),
- opravte nesprávné špičky křídel,
- přidejte 3 velké „hrboly“ na horní část ocasu,
- podrobnosti například o špatném krytu zbraně,
- opravte všechny rakety, které mají špatný tvar a podrobnosti,
- vyměňte horní antény žeber za správný tvar a úhly,
- podrobnosti / opravy částí motoru. . .
[b] Je to hodně práce samo o sobě. [/ b]
  
Vím, že s tím nebudu populární, ale sada AMK MiG-31 je velmi daleko od úrovně uctívání, s níž ji lidé obklopují!

V odpovědi na vaši otázku kterýkoli standardní nýtovač udělá špatné a příliš hluboké vroubkování. Ve větším měřítku (24, 12 nebo dokonce 32) OK, pokud bude vyrobeno s malou silou, ale tady v 48 to nemyslím.

Hodně štěstí s vaší sestavení!



Best regards
Gabor
ya-gabor
 
Příspěvky: 792
Registrován: 13 kvě 2019, 10:55
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Vsetko o MiG-25 a MiG-31

Příspěvekod Raymond Kaňa » 15 úno 2020, 18:56

Ahoj Joe111,
prikláňam sa k názoru ako tvrdí Gábor a zhodný názor má mimo iné aj Martin Janoušek. Kamuflovaný stroj v činnej službe, pokiaľ to nie je vrak na daždi, má nity v 1:72, 1:48 a možno aj 1:32 v podstate nenapodobiteľné. Zbytok je o osobnom vkuse a keď si niekto chce "onitovať" stroj a ešte to aj nejakým "španielom" zvýrazniť, je to jeho vec.
Uživatelský avatar
Raymond Kaňa
 
Příspěvky: 1553
Registrován: 23 lis 2011, 17:06
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Vsetko o MiG-25 a MiG-31

Příspěvekod Galcom » 15 bře 2020, 06:44

Soviet 10th Independent Air Defence Army
MiG-31 Foxhound interceptors at the snowy Norilsk airport in 1993


http://www.easternorbat.com/html/mig-31__norilsk_eng.html

Obrázek
____________________
Eastern Order of Battle
http://www.easternorbat.com
Uživatelský avatar
Galcom
 
Příspěvky: 76
Registrován: 09 úno 2015, 19:45
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Vsetko o MiG-25 a MiG-31

Příspěvekod Truhlík » 27 bře 2020, 09:25

Tak aj neviem,silne slova o hlupakovi a o svinstve.V tom pripade sme hlupaci a tvorime svinstvo vsetci,co nitujeme....Povedat mi to tento pan do oci,tak .....Akekolvek spajanie materialu ti musi zanechat stopy...okrem lepenia.Odporove/bodove zvaranie na chvilu vytvori vysoku teplotu,vdaka ktorej sa obidva materialy prepoja.Ale to vacsina z nas vie.Koniec koncov to pekne rozpisal Joe 111.Je pravda,ze tie "kolieska",ktore sa pri tomto procese vytvoria su o inom,ako nity,ale su.A v dnesnej dobe "Spanielskej skoly" riesit toto,ako problem.No neviem,neviem.....
Uživatelský avatar
Truhlík
 
Příspěvky: 1612
Registrován: 29 zář 2012, 08:52
Bydliště: Tatranská 475/11 05952 Stará Lesná Slovensko
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Vsetko o MiG-25 a MiG-31

Příspěvekod kansas1 » 27 bře 2020, 09:34

Prosednutí potahu či výztuhy v místě bodového svaru je řádově destiny milimetru.
Klub plastikových modelářů Uherské Hradiště
Rozpracováno, 1/48: X-15 Special Hobby, Su-22M4 KP, MiG-23ML Edu
Uživatelský avatar
kansas1
 
Příspěvky: 1741
Registrován: 17 lis 2015, 12:13
Bydliště: Uherské Hradiště
Nahoru

PředchozíDalší

Odeslat odpověď
Příspěvků: 108 • Stránka 4 z 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8

Zpět na Diskuse

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: cencul.sk, Lukáš Hrubeš a 37 návštevníků

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY