Tak ruské letectvo na tom musí být dost bídně,v podstatě stále létají na strojích nakoupených ještě v 80 letech a od té doby se prakticky nekoupila nová letadla.Navíc modernizace postihla hlavně stroje Su-24,Su-27 a část Su-25,ale Migu-29 se nedotkla.Je to zajímavé,protože např.ještě koncem 90 let se preferovala modernizace Mig-29 a plánování nákupu nových verzí tohoto stroje,s tím,že jeho provoz je výrazně levnější než u Su-27/30/35.Další věc,je nedostatečná údržba letadel a parkování venku pod plachtami,stačí vzpomenout na moldavské Mig-29,které odkoupili před pár lety američané,aby se nedostali do rukou nějakého pro ně neoblíbeného státu.S letouny měli velké plány a nakonec bylo zjištěno,že díky moldavskému systému údržby jsou v takovém stavu,že už je do vzduchu asi nikdo nedostane.Myslím,že u bývalých federálních Mig-29 na Slovensku je stejná situace.chtělo by už jeden převést do Kbl do muzea
Myslím že několik kusů SMT obdrželo letectvo až nedávno, šlo o stroje původně určené pro Alžír. Jinak hrbaté verze typu C jsou ve výzbroji již déle. Jednotlivé stroje se můžou lišit ve velikosti hrbu, zřejmě podle výrobní série. Vcelku pěkná monografie (bohužel v ruštině) Сергей Мороз Фронтовой истребитель МиГ-29 Експринт
Já myslim, že alžířani svoje dostali ne? v knížce od yefima gordona je prá fotek na migy-29S přestavované na standard SMT pro ruské letectvo, ale co je snima dál to nevim.
Alžírsko se rozhodlo Migy vrátit,protože nebylo spokojeno s kvalitou strojů,takže je dostane ruské letectvo.Jinak rusové měli modernizovat kolem stovky letadel na verzi SMT,ale jestli k tomu došlo bohužel nevím,ale pochybuju o tom.
Desaix píše:jak nebylo spokojeno s kvalitou r-73kou do řiti gizdum alžírskejm
Pokud se nepletu, tak Rusové zkoušeli různé "obchodní fígle". Např. někomu (snad i do ČR) dodali použité rotorové listy na Mi17 jako nové, a podobně. Takže se k tomu obdobně možná postavili v tom zmíněném Alžírsku.
Stát, který se zdráhá živit vlastní armádu, bude brzy živit cizí!
Alžírsko není nějaká výjimka,spousta zákazníků nebylo spokojeno s kvalitou jejich techniky,např. indové měli z počátku docela problémy Su-30.Rusové mají prostě snahu,nad zákazníkem vyzrát jak jen to jde.
U exportních SMT a UBT byla konstrukční vada.Rusko samo nabídlo opravu strojů(2 státy toho využily)U indických Su-30 šlo o něco jiného.Problém byl v tom že Indie chtěla jinou verze jenže v té době když ji měli dostat ještě nebyla na konci zkoušek tak dostli jinou verzy MK další dodávka již byla jejich požadovaná MKIčka.A indie s rusi obchoduje a nestěžuje si.Teď bere velké množství modernizovaných MiG-29K. Jinak modernizace ruských 200 Migů na verzy SMT proběhla a problémové stroje jsou MiG-29A verze 9-13 neboli C prochází podle novostí revizí. A dessi R73 nee, lepší je R77
Neviem čo to bola za novynarska kačica ale faktom je že 200 MIG-29tok su uzemnene kvoli poslednym dvom havarkam pre unavu materialu a ostatnych 200 maju prejsť kotrolov.To čo pišu novynari je hovadina!Prevracaju fakty ako sa im hodi.Je faktom že Rusakov nemaju v laske ale fakty meniť na škodoradostnu hovadinu je silna kava!Faktom aj je že viac ako polovica je prestarela ale zaroven novynarskimi krisami nedopovedany fakt že su každoročne su bud obnovovane novymi, alebo prejdu generalkov čisla nie su velke/nepametamsi/ale nič nemeni na fakte že su obnovane!Siece nie tak richlo ako by si niekto predstavoval.