Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Plastikové modelářství ‹ Letadla ‹ Diskuse
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

Hawker Tempest V I . a II. série

General Discussion
Odeslat odpověď
Příspěvků: 120 • Stránka 3 z 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8
  • Odpovědět s citací

Re: Hawker Tempest V I . a II. série

Příspěvekod Miloslav » 03 pro 2018, 19:55

Možná by si radši měl koukat na fotky, toto není fandovství .
Přílohy
IWM_CH_13967.jpg
Uživatelský avatar
Miloslav
 
Příspěvky: 7253
Registrován: 16 led 2012, 17:36
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Hawker Tempest V I . a II. série

Příspěvekod Miloslav » 03 pro 2018, 20:04

Stačí si najít nějakou fotku z restaurování tempesta a je hned jasné proč to tam je.
Je možné, že by I. série neměla přidělané křídlo šroubama?
Přílohy
12922216_10209133058594366_1783945032_o.jpg
Uživatelský avatar
Miloslav
 
Příspěvky: 7253
Registrován: 16 led 2012, 17:36
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Hawker Tempest V I . a II. série

Příspěvekod jenda58 » 03 pro 2018, 20:20

Tak pardon, že jsem se dovolil zeptat.
jenda58
 
Příspěvky: 5915
Registrován: 30 dub 2016, 19:54
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Hawker Tempest V I . a II. série

Příspěvekod Miloslav » 03 pro 2018, 20:30

Sorry, ale septal is se, ale konstatoval údajnou informaci :lol:
Vedle toho nákresu je výkres spodku, kde to je vidět jasně,
Uživatelský avatar
Miloslav
 
Příspěvky: 7253
Registrován: 16 led 2012, 17:36
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Hawker Tempest V I . a II. série

Příspěvekod jenda58 » 03 pro 2018, 21:32

Sorry Miloslave, ale popiska u detailu/ řezu je "čtyři kapkovité krytky na spodku trupu jen u série ll".
A celý výkres spodku je na II. srs.
Rozdíly mezi srs. jsou na 1.srs kresleny jen jako výřezy ( kanóny, výztuhy spoje trupu, kola), označené tím černo-bílým kolečkem.
A další zajímavostí je zde kreslená boulička na horním přechodovém plechu 1.srs.
Dělá to na mě dojem, že na 1.srs byly ty krycí plechy trochu odlišné nebo se nepatrně změnilo umístění závěsů.
IMG_20181203_210726~2.jpg

Pro nevěřící Miloslavy foto v "in Action 1102, Typhoon/Tempest", strana 31, foto vlevo dole, JN729 (jestli teda nebude vadit, že oproti kresbě je foto na levý bok). Porovnej s SN117 na str. 35, který tu bouličku už nemá.
Na pravé straně je to hůře patrné, na fotce na str. 34, RoB, JN751.
P.S. Když budete koukat do toho iA, tak na té straně 31 je fotka z výroby, série SN. Netvrdím, že se lesknou jak psí ko.le, ale do matu to má daleko.
jenda58
 
Příspěvky: 5915
Registrován: 30 dub 2016, 19:54
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Hawker Tempest V I . a II. série

Příspěvekod Miloslav » 03 pro 2018, 21:53

JN729 Je první Mk.V , já ti dal fotku I.série, s jasně vyditelnými boulemi.
Tvoje dedukce jsou už opravdu na hraně normálnost, když dokážeš napsat, že asi se změnilo umístění závěsá křídla v centroplánu.
To není jako uříznout chleba. Nejdřív dírky, teď boule, to už je opravdu posedlost. :grin: :grin:
Uživatelský avatar
Miloslav
 
Příspěvky: 7253
Registrován: 16 led 2012, 17:36
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Hawker Tempest V I . a II. série

Příspěvekod jenda58 » 03 pro 2018, 22:47

No jo, no. Když první není první, to je těžký.
jenda58
 
Příspěvky: 5915
Registrován: 30 dub 2016, 19:54
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Hawker Tempest V I . a II. série

Příspěvekod Miloslav » 03 pro 2018, 23:34

Víš, je to jednoduchý jako nitě. Nevím jakou máš profesi, ale mě to jako leteckému mechanikovi,je docela jasný.
První tři kusy to neměli a při zkušebních letech to asi dělalo problém, potah byl blízko kování a mohl vrzat, drnnčet nebo podobnou neplechu.
Tak tam dali boule, aby tam bylo víc místa. Bohužel netušiliu Hawkerů, co s tím Tempestem spustí mezi modeláři, za 75 let :lol:
Kdyby si prohledl fotky v tomto vláknu, tak by si to věděl hned. 8-)
Uživatelský avatar
Miloslav
 
Příspěvky: 7253
Registrován: 16 led 2012, 17:36
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Hawker Tempest V I . a II. série

Příspěvekod jenda58 » 04 pro 2018, 01:39

Řekl bych, že je to ještě jednodušší, než uříznout ten kus chleba.
4+, Hawker Tempest:
"První sériové letouny využívaly upravený trup z letounu Typhoon s odlišným upevněním zadního křídelního nosníku ke trupu, které bylo charakterizováno malým výstupkem na horní straně přechodu křídla do trupu. V souvislosti se změnou konstrukce upevnění tohoto nosníku (ocelové trubky nahrazeny odlitkem) výstupky zmizely, ale naopak se malé výstupky objevily na spodní části trupu.". (sic)
(Hmm, takže se nezměnilo jenom umístění závěsu v centroplánu, on se změnil rovnou celý závěs (možná i přední). Překvapení, pane letecký mechaniku, co? Říká ti něco výraz konstrukční úpravy,....?)
Kolik jich asi bylo, když ještě takový JN766 (to je nějaký 38? kus) ty horní boule má? (prostřední dvoulist ve 4+). Tím ovšem nechci tvrdit, že ty spodní boule nemá. Ale mohl je dostat při opravě, když ty závěsy měnili ( což se, předpokládám dělo, vzhledem k namáhání této části). Horní plech měnit nemuseli, tam místo navíc ještě přibylo.
A ještě pár postřehů z uvedené publikace:
U 1.série je sekce trupu se sekcí ocasní části spojená napevno (zvnějšku je spoj zesílen přeplátováním), u dalších je to demontovatelné. To byly nejspíš ty Tajfuní trupy, otázkou je, zda celá stovka?
Stroje 2.série mohly nést přídavné nádrže. Při opravách byly zpětně na standard 2.s upraveny i dříve vyrobené stroje. Takže 1.s zpočátku nemohla nést příd. nádrže?
Vyzbrojování Tempestů neřízenými raketami bylo schváleno až v únoru 1945.
A tabulka podvěsů píše toto:
"Note: Tempest Mk.V Srs.1 could not carry fuel tanks or RPs."
Víš kolego, mě jde spíš o technickou stránku věci, tj. proč to tak je. Ne, že jim tam "asi chrastily plechy". To samé i ty "dírky". Proč by je tam nechávali jen tak, když to zhoršovalo aerodynamiku? (pravda, na spodku křídla to tolik nevadí) Proč si asi R.B. nechal přestříkat invazní pruhy? (předchozí stránka)
Ono je jasné, že spousty věcí se už asi nedopátráme, ale můžeme se o to alespoň pokusit.
Jinak stavíš hezky (Nymburk), o tom žádná =D>
jenda58
 
Příspěvky: 5915
Registrován: 30 dub 2016, 19:54
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Hawker Tempest V I . a II. série

Příspěvekod Miloslav » 04 pro 2018, 12:08

1.Ano, jedná se o JN729, 730, 731, takže testovací stroje.
2. trup z Typhoona je opravdu nesmysl, pouze střední část. Přední část je delší, Tempest má hlubší křídlo s laminárním profilem.
Má jiné motorové lože. Na prototypy ano, ale sériová verze ne.
No a ta horní boule tam byla proč? Odborníku přes dírky. :lol: :lol:

Zadní boule byla větší, protože zezdola se dávala matka, kolem musí být místo, z důvodů, které jsem již psal.
Nemůže se dotýkat potahu.
Dobře se podívej na fotky, to je lepší, než si cokoliv přečíst.
Přílohy
14206132_10209462871784240_5110600056986255323_o.jpg
I zde je to vidět, u namontovanýho křídla
7.jpg
Zde je jasně vidět, proč tam musí být boule, a že to nemá nic s trupem, ale s křídlem
14034701_1426546030695100_3003274799174686281_n.jpg
detail zadního úchytu
13988042_1416834134999623_307159880083132644_o.jpg
Detail předního úchytu
13903315_1416834141666289_5842575373722118722_n.jpg
13718627_1393886923961011_9177451102783019403_n.jpg
Díl trupu, který je totožný u obou typů
Uživatelský avatar
Miloslav
 
Příspěvky: 7253
Registrován: 16 led 2012, 17:36
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Hawker Tempest V I . a II. série

Příspěvekod Martinicky Vladimir » 04 pro 2018, 13:22

Tempest, farby a lesky... :wink:
hawker_tempest_mk_5-1.jpg
p1040059-002.JPG

Martinicky Vladimir
 
Příspěvky: 9110
Registrován: 02 kvě 2007, 09:33
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Hawker Tempest V I . a II. série

Příspěvekod jenda58 » 05 pro 2018, 17:04

Nejmíň na dvou fotkách na této straně je TYPHOON! Hledej, Šmudlo.... (obr. 2, 8 a vlastně i 9)
jenda58
 
Příspěvky: 5915
Registrován: 30 dub 2016, 19:54
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Hawker Tempest V I . a II. série

Příspěvekod Miloslav » 05 pro 2018, 17:53

Obr. 2 je samozřejmě Tempest Mk.V
8 a 9 jsem dal pro porovnání velikosti ůchytú křídla (obr.8) , a dílu truou který je shodný pro oba typa.
Průměrně inteligentní šlověk to pochopí, stačí číst.
Ty si to nastuduj, jinak budeš za hlupáka. :lol:
Naposledy upravil Miloslav dne 05 pro 2018, 19:23, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Miloslav
 
Příspěvky: 7253
Registrován: 16 led 2012, 17:36
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Hawker Tempest V I . a II. série

Příspěvekod Atlis » 05 pro 2018, 18:08

A to kovanie sa ani náhodou nemohlo zmeniť?
Marian "Atlis" Cihoň

Й*б*на р**ня
Uživatelský avatar
Atlis
 
Příspěvky: 7815
Registrován: 13 čer 2016, 10:32
Bydliště: Brno
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Hawker Tempest V I . a II. série

Příspěvekod jenda58 » 05 pro 2018, 18:24

Když myslíš, že ten přední je Tempest, tak to je tvůj problém.
Naposledy upravil jenda58 dne 05 pro 2018, 23:21, celkově upraveno 1
jenda58
 
Příspěvky: 5915
Registrován: 30 dub 2016, 19:54
Nahoru

PředchozíDalší

Odeslat odpověď
Příspěvků: 120 • Stránka 3 z 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8

Zpět na Diskuse

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 návštevníků

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY