Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Plastikové modelářství ‹ Letadla ‹ Diskuse
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

Civilné dopravné lietadlá alias rúry :)

General Discussion
Odeslat odpověď
Příspěvků: 3018 • Stránka 155 z 202 • 1 ... 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158 ... 202
  • Odpovědět s citací

Re: Civilné dopravné lietadlá alias rúry :)

Příspěvekod jirich » 23 črc 2020, 21:42

EE je kopie Skyline....spousta začišťování a broušení :-(
jirich
 
Příspěvky: 245
Registrován: 20 říj 2006, 12:33
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Civilné dopravné lietadlá alias rúry :)

Příspěvekod Raymond Kaňa » 24 črc 2020, 08:28

[quote="peteru"]Tohle jako vylisky Eastern Express nevypada. Na fotce je videt oddelene smerove kormidlo, mozna i vyskova kormidla, nosnik motoru je soucasti horni poloviny kridla. Eastern vypada jinak, viz prilozeny link:

Ospravedlňujem sa, asi som mal zlú informáciu. Správna otázka potom znie, koho výlisky to sú ? Nové to sotva bude niekto robiť. Pozeral som profi pack z linku, čo si priložil. Fotolepty ok (aj keď tie leptané winglety našťastie nie sú pre daný prebal), ale odlievané ingoty akože podvozkové nohy ako pridaná hodnota zrovna nevypadajú :-)))
Uživatelský avatar
Raymond Kaňa
 
Příspěvky: 1557
Registrován: 23 lis 2011, 17:06
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Civilné dopravné lietadlá alias rúry :)

Příspěvekod Jiří Tulis » 24 črc 2020, 08:56

Raymonde Eastern Expres dělá (nebo dělal) dva různé modely 737-500. Starší (okopírovaný Minicraft) na který jsi dával odkaz Ty a novější (okopírované Daco), náhled zde:
https://www.youtube.com/watch?time_continue=53&v=9IDtBw_LpUM&feature=emb_logo

Je to "novinka" stará tak cca 2 roky
Jiří Tulis
 
Příspěvky: 130
Registrován: 05 říj 2005, 08:38
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Civilné dopravné lietadlá alias rúry :)

Příspěvekod Raymond Kaňa » 24 črc 2020, 15:20

Jiří Tulis píše:Raymonde Eastern Expres dělá (nebo dělal) dva různé modely 737-500. Starší (okopírovaný Minicraft) na který jsi dával odkaz Ty a novější (okopírované Daco), náhled zde:
https://www.youtube.com/watch?time_continue=53&v=9IDtBw_LpUM&feature=emb_logo

Je to "novinka" stará tak cca 2 roky


Ďakujem Jirko za objasnenie.
Uživatelský avatar
Raymond Kaňa
 
Příspěvky: 1557
Registrován: 23 lis 2011, 17:06
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Civilné dopravné lietadlá alias rúry :)

Příspěvekod peteru » 24 črc 2020, 17:57

Taky dekuji za info, jak to vlastne s prebaly 737 u EE. Je zajimave, ze v ramci upravy casti forem, asi aby nebyli narceni z uplneho kopirovani modelu od Skyline, rozdelili vstupni prstenec motoru na dve poloviny. Takze tam, kde nam Skyline usetril trapeni s tmelenim a prstenec udelal z jednoho kusu, nam EE pridelava dalsi praci.
Taky se mi libi v te recenzi na Youtube, jak maji na krabicce napsano "New tooling". Mohli tam jeste doplnit dve veticky "This time we copied Skyline kit. Much better than previous Minicraft copy"
peteru
 
Příspěvky: 1550
Registrován: 01 srp 2005, 13:48
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Civilné dopravné lietadlá alias rúry :)

Příspěvekod viki.n » 26 črc 2020, 11:23

Raymond Kaňa píše:Ahoj Viki, záleží na skúsenostiach so stavbou short runnov. Ukrainci sa dostali v ich produkcii na veľmi vysokú úroveň. Kvalita povrchu a detailov je porovnateľná s normálnou produkciou. Diely po oddelení z rámika na rozdiel od modelov z kovových foriem treba začistiť, styčné plochy sú často bez vodiacich kolíkov. Pre bežného lepiča, ktorý už má nejaký model na konte to nie je nič zložité. Tu je náhľad do krabice https://www.super-hobby.sk/products/AN-10-UKRAINA.html


Díky za odpověď
Uživatelský avatar
viki.n
 
Příspěvky: 5
Registrován: 30 lis 2019, 18:19
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Civilné dopravné lietadlá alias rúry :)

Příspěvekod Jiří Tulis » 28 črc 2020, 12:47

Co se týče výrobce EASTERN EXPRESS, tak dle mého názoru kvalita výlisku by odpovídala poloviční až třetinové ceně (mezi modely jsou dost rozdíly) a kvalita obtisků tak, tak čtvrtinové.
Zde je šance to vylepšit objednáním těchto modelů od 26 Decals, který některé modely přebalil se svými obtisky. Ale jsou dost rychle pryč.

Pro fandy EE odkaz na jejich stránky:
https://ee-models.ru/

(pokud už zde někde není)
Jiří Tulis
 
Příspěvky: 130
Registrován: 05 říj 2005, 08:38
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Civilné dopravné lietadlá alias rúry :)

Příspěvekod Raymond Kaňa » 29 črc 2020, 12:44

Jirko presne ako píšeš, EE má veľmi kolísavú kvalitu, "obšľahnutá" B-737 patrí do ich staršej produkcie a tu treba zatlačiť na tubu s tmelom trocha viac. Najnovšia v podobe DC-9,10 a MD-11, 80, 87, 90, 717, Airbus 220, 310, Bombardier Q-100, 300, 400 je už veľký kvalitatívny skok. Jemné rytie, detaily, niekde som videl aj dekále tlačené u BOA, to je už ale "iné cafe".
Uživatelský avatar
Raymond Kaňa
 
Příspěvky: 1557
Registrován: 23 lis 2011, 17:06
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Civilné dopravné lietadlá alias rúry :)

Příspěvekod HanzP » 04 srp 2020, 09:17

jedna malá (hodně malá) novinka

http://www.modelarovo.cz/nova-linie-mod ... aky-1-250/
Jan Jean Polc
j.polc@centrum.cz
Uživatelský avatar
HanzP
 
Příspěvky: 228
Registrován: 02 říj 2010, 17:36
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Civilné dopravné lietadlá alias rúry :)

Příspěvekod Albatros » 04 srp 2020, 13:29

HanzP píše:jedna malá (hodně malá) novinka

Aktivita zaujímavá, akurát škoda tej mierky 1/250.
Už rozhodovanie medzi zavedenými 1/200 a 1/288 mi robí starosti. :-)
Stano (Albatros) Keveš
zameranie: najmä neortodoxne lietajúce - vesmír, záchranári, VTOL, amfíbie a hydroplány, experimenty
prezentované na MF: Atlas Centaur SLV-3D, Ariane 5, Hermes A-1
rozrobené: kvadratické temelínovo
nasyslené: veľaaaaaaa...

Clara pacta - boni amici.
Uživatelský avatar
Albatros
 
Příspěvky: 460
Registrován: 16 srp 2004, 09:15
Bydliště: www.kpmbratislava.sk
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Civilné dopravné lietadlá alias rúry :)

Příspěvekod Jirka Látal » 04 srp 2020, 14:19

Termit.jpeg
Tak jsem na ten článek mrknul a při té příležitosti i na ten předchozí ohledně Piperů a tak to bije do očí, že mi to nedá, Černoch promine, měl nemazat Šutry.
Modli se a pracuj, trp kolem sebe voly, nikdy se nerozčiluj, ať přijde kterýkoliv... Bertold Brecht
Uživatelský avatar
Jirka Látal
 
Příspěvky: 1470
Registrován: 12 čer 2006, 15:12
Bydliště: Třebčín
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Civilné dopravné lietadlá alias rúry :)

Příspěvekod Raymond Kaňa » 05 srp 2020, 12:26

Jirkova jemná irónia pobavila ))).

A teraz o niečom inom... Aktuálny hit 3D dekálov sa javí ako veľmi sľubný smer vo vývoji našich hračiek. Rodí sa zaujímavá rivalita Qinty a Eduardu. Ale, čiastočne za určitého vývojového predchodcu by bolo možné považovať aj dekáli dopravákov, ktoré vídať v poslednom čase. Samozrejme nejde o 3D efekt, ale ilúzia priestoru je viac, či menej umne stvárnená výtvarne odleskom skiel a obsahu priestoru vo vnútri lietadla. Pred pár dňami som narazil na výborne stvárnené dekle od ruského producenta PAS aj na typické "skleníky" predných častí známe nielen na dopravákoch hlavne od cca 50 rokov, keď ešte existoval dnes už úpadkový džob letového navigátora. Tak sa s vami rád podelím o informáciu aj keď to nie je novinka, ale dnes už celá produktová rada https://pas-decals.com/
Přílohy
1925.970.jpg
1925.970.jpg (26.87 KiB) Zobrazeno 2575 krát
1805.750.jpg
Uživatelský avatar
Raymond Kaňa
 
Příspěvky: 1557
Registrován: 23 lis 2011, 17:06
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Civilné dopravné lietadlá alias rúry :)

Příspěvekod alldog » 05 srp 2020, 13:22

Niekoľko ich mám doma...len škoda,že robia 3D dekal len na sklenik a na bočné okná akosi zabudli.... :?:
Oldo Kozlík
Moje dopraváky
Uživatelský avatar
alldog
 
Příspěvky: 982
Registrován: 05 led 2010, 10:57
Bydliště: Banská Bystrica
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Civilné dopravné lietadlá alias rúry :)

Příspěvekod Raymond Kaňa » 06 srp 2020, 10:00

Dlhšie avizovaná novinka Eastern Express najmenšieho z veľkých - Boeing 747SP v mierke 1:144 ide do finále. Niečo o type SP som naštudoval z podkladov wikipédie:

Boeing 747SP (Special Performance) je skrátená verzia ikonickej 747, patriacej do kategórie širokotrupých dopravákov, konštruovaných pre dlhé trate, vyvinutý z modelu 747-100. Výrobca potreboval doplniť modelový rad typom, ktorý by kapacitne konkuroval trojmotorovým DC-10 alebo L-1011 uvedených na trh v rokoch 1971/1972. Pan American World Airways prejavili záujem o 747-100 pre lety medzi New Yorkom a Stredným Východom. Záujem a podpora modelu 100 SP prišla aj zo strany Iran Air a realizáciu zahájila objednávka Pan Amu v roku 1973. Zálet prototypu sa uskutočnil v júly 1975, certifikát spôsobilosti dostal od FAA 4. februára 1976 a v rovnakom roku bol zaradený do prevádzky. SP mal oproti modelu 100 skrátený trup o 14m a dvere pre pasažierov zredukované na 4 pre každú stranu trupu. Zväčšená bola smerovka aj výškovka, naopak vztlakové klapky boli zjednodušené. Pri hmotnosti 320t MTOW odviezol 276 pasažierov v troch triedach na vzdialenosť okolo 10,800 km. Jeden kus 747SP bol modifikovaný na stratosférické observatórium pre pozorovanie v infračervenom spektre (SOFIA), niekoľko kusov bolo konvertovaných na prepravu štátnikov. Boeing pôvodne odhadoval záujem na 200 kusov, jeho výroba však skončila v roku 1987 dokončením 45 kusu... Matematika nepustí, 3 motory boli a sú menej ako 4 na vstupné aj prevádzkové náklady a údržbu. Pri dnešných technológiách a prevádzkovej spoľahlivosti + paralelnej kríze z dôvodu Covid 19 sú 2 motory víťazom evolúcie a zakrátko väčšina štormotorákov pôjde na večný odpočinok.
Přílohy
efef7199b1e6da13fb59d8a12c2797d9.jpg
Uživatelský avatar
Raymond Kaňa
 
Příspěvky: 1557
Registrován: 23 lis 2011, 17:06
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Civilné dopravné lietadlá alias rúry :)

Příspěvekod Raymond Kaňa » 08 srp 2020, 10:47

Po Airbuse A310 pripravuje Eastern Express model v 1:144, pri ktorom slávna éra Airbusu vlastne začala - typ A300 B. Ak máte záujem, prečítajte si pár slov z histórie, ktorá zrodila jedného z dvoch najväčších výrobcov, dnes už zďaleka nie len dopravných lietadiel. Zdroj wikipédia a moje cestovateľské spomienky:

V septemberi/září 1967 britský, francúzsky a západo-nemecký leteckí výrobcovia podpísali Memorandum o porozumení ohľadom spoločného vývoja dopravného lietadla. Neskôr, v roku 1969 Nemci a Francúzi uzatvorili zmluvu po tom, čo Briti z projektu odstúpili. Európsky formát spolupráce s dnes už celosvetovo známou značkou Airbus Industrie bol formálne potvrdený 18. decembra/prosince 1970. Vzlet prvého prototypu sa uskutočnil 28. októbra/října 1972 a táto široko-trupá dvojmotorová konštrukcia dostala označenie A300 a bola primárne určená pre prepravu 247 pasažierov v dvoch triedach s doletom okolo 5300, resp. 7 500 km. Úvodná séria bola poháňaná motormi CF6-50, alebo JT9D a pilotovaná trojčlennou posádkou. Zdokonalený variant A300-600 a predovšetkým pokrok v avionike zredukoval posádku na dvoch. Tiež bol re-motorizovaný na motorové jednotky GE CF6-80, alebo PW4000. Prvý let prebehol 8. júla/července 1983 a prišiel do služby neskôr v rovnakom roku. A300 neskôr poslúžila ako základ pre zmenšený model A310 (zálet v 1982) a tiež adaptovaný pre nákladnú verziu. Prierez a tvar trupu boli neskôr zachované aj pri vývojovom rade modelov A340 (1991) a A330 (1992). Rovnako poslúžil aj ako základ populárneho "transporťáka" Beluga (1994). Air France uviedli A300B do prevádzky 23. mája/května 1974. Sprvoti sa predaj rozbiehal veľmi pomaly, ale vďaka chytrej obchodnej dohode s Pan Am sa napokon Airbusu začalo dariť a odbyt sa rovnomerne rozložil až na
tri desaťročia stabilných objednávok. Má podobnú kapacitu ako model Boeing 767-300, ktorý bol uvedený na trh v roku 1986, ale chýba mu rad 767-300ER.
Počas deväťdesiatych rokov sa A300 stal obľúbeným medzi prevádzkovateľmi nákladných lietadiel, mnohé boli konvertované z vyradených osobných. Výroba sa skončila v júli 2007 po skompletovaní 561 dodávkach. Zaujímavo upravený exemplár môžete vidieť a prejsť sa v ňom v v Toulous, v múzeu Airbusu, kde podlaha prednej sekcie je priehľadná a osvetlená, takže sa môžete prechádzať a pozerať sa pod nohami na konštrukciu a pasažierska sekcia približuje rôzne triedy, od ekonomickej po VIP, pričom prechádzate celým trupom. Je to silný zážitok ako aj celé Airbus Aeroscopia múzeum... Ak by sa vám tam podarilo dostať, tak cez parčík existuje druhé múzeum, kde zároveň nájdete prístupný deposit a hangár, kde sa prevádzajú rekonštrukcie a uvidíte tu pre nás unikátne typy ako F-101 Voodoo, Vautour, Breguet Provence, Noratlas a....skrátka raj na zemi :

Múzeum Airbusu http://www.musee-aeroscopia.fr/
Múzeum ALIES ANCIENNES https://aatlse.org/en/
Přílohy
ee144146-a300-200b4-2.jpg
006-1.jpg
004-1.jpg
002-1.jpg
003-1.jpg
Uživatelský avatar
Raymond Kaňa
 
Příspěvky: 1557
Registrován: 23 lis 2011, 17:06
Nahoru

PředchozíDalší

Odeslat odpověď
Příspěvků: 3018 • Stránka 155 z 202 • 1 ... 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158 ... 202

Zpět na Diskuse

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Pucek, romanmig a 15 návštevníků

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY