Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Plastikové modelářství ‹ Letadla ‹ Diskuse
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

Suchoj T-50 prvy vzlet.. teď už Su-57

General Discussion
Odeslat odpověď
Příspěvků: 1889 • Stránka 15 z 126 • 1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 126
  • Odpovědět s citací

Re: Suchoj T-50 prvy vzlet..

Příspěvekod Ivan Rohaľ » 01 úno 2010, 11:23

...
Naposledy upravil Ivan Rohaľ dne 05 dub 2010, 19:47, celkově upraveno 1
KPM Black Sheeps Bardejov

[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]
Uživatelský avatar
Ivan Rohaľ
 
Příspěvky: 817
Registrován: 06 zář 2006, 08:34
Bydliště: Bratislava Jarovce
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Suchoj T-50 prvy vzlet..

Příspěvekod PavelS » 01 úno 2010, 11:29

Hansi píše:Supercruise šetrí palivo, umožňuje lietadlu dostať sa za kratšiu dobu do blízkosti cieľa pričom nemusí používať výrazne demaskujúce prídavné spaľovanie.



Přesně tak...
Jak jsem psal - bez podvěsů které mají aerodynamický odpor supercruise zvládá víc letadel..

Btw - jak je to v ustálené rychlosti nad 1M? Letadlo není hlučnější - právě naopak může mást tím, že letí "před" zvukem...?? O tomhle toho moc nevim, tyhle vědy mi nikdy moc nešly.
KPM Prosek Panthers
Moje galerie
Uživatelský avatar
PavelS
 
Příspěvky: 4958
Registrován: 30 zář 2006, 15:56
Bydliště: Praha
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Suchoj T-50 prvy vzlet..

Příspěvekod Jarda Špaček » 01 úno 2010, 11:31

Když letí před zvukem, tak Pavle dělá tu ránu, která ho prozradí široko daleko. Čím výše letí, tím méně je rána na zemi slyšet...
Uživatelský avatar
Jarda Špaček
 
Příspěvky: 3223
Registrován: 19 črc 2004, 14:45
Bydliště: Čehovice u Prostějova
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Suchoj T-50 prvy vzlet..

Příspěvekod Ivan Rohaľ » 01 úno 2010, 11:33

...
Naposledy upravil Ivan Rohaľ dne 05 dub 2010, 19:47, celkově upraveno 1
KPM Black Sheeps Bardejov

[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]
Uživatelský avatar
Ivan Rohaľ
 
Příspěvky: 817
Registrován: 06 zář 2006, 08:34
Bydliště: Bratislava Jarovce
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Suchoj T-50 prvy vzlet..

Příspěvekod mess » 01 úno 2010, 11:39

Rana se ozve prave pri prekroceni rychlosti zvuku, kdy letadlo 'prorazi' razovou vlnu. Pak uz je to zvukove (navenek) nezavisly na nadzvuk/podzvuk, hluk je zavisly na rezimu behu motoru, aerodynamickem hluku apod.
M.
Martin Benko
Uživatelský avatar
mess
 
Příspěvky: 4284
Registrován: 13 dub 2006, 15:18
Bydliště: Pragl city!
  • WWW
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Suchoj T-50 prvy vzlet..

Příspěvekod Ivan Rohaľ » 01 úno 2010, 11:52

...
Naposledy upravil Ivan Rohaľ dne 05 dub 2010, 19:48, celkově upraveno 2
KPM Black Sheeps Bardejov

[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]
Uživatelský avatar
Ivan Rohaľ
 
Příspěvky: 817
Registrován: 06 zář 2006, 08:34
Bydliště: Bratislava Jarovce
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Suchoj T-50 prvy vzlet..

Příspěvekod Víťa Výmola » 01 úno 2010, 12:23

Sonický třesk samozřejmě vzniká jenom při překročení rychlosti zvuku. Další hluk může předcházet/následovat tento moment, protože obtokové rychlosti kolem různých částí letadla se lliší a v těchto místech pak dochází k lokálním sonickým třeskům. Po těchto jevech ale už letadlo nevydává žádný výraznější hluk než při podzvukovém letu. Když se budem bavit, jak se zvukově projevuje nadzvukový let, tak zajímavě: Když kolem vás takové letadlo bude prolétat, pak nejdřív neuslyšíte vůbec nic, po nejbližším přiblížení se pak bude letadlo zvukově vzdalovat na obě strany (na přílet i na odlet), ovšem s výrazně odlišnými frekvencemi (Dopplerův efekt).
BEZVÝHRADNĚ STOJÍM ZA IZRAELEM

Pracujte pečlivě, nespěchejte, dokonalý vzhled modelu záleží jen na Vás. :)

Na stole: Avro Vulcan (Airfix 1/72), Zlín Z-181 (KP 1/720, leccos dalšího v šuplíku
Letos dokončeno: SPAD 510 (Azur 1/72)
Mimo jiné dokončeno: I-16 (1/72, ICM), MiG-3 (1/72, Hobbyboss), P-51 Nooky Booky (1/72, Tamiya)
Uživatelský avatar
Víťa Výmola
 
Příspěvky: 4142
Registrován: 08 zář 2005, 12:57
Bydliště: Kdesi u Zlína
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Suchoj T-50 prvy vzlet..

Příspěvekod PavelS » 01 úno 2010, 14:09

Tohle je odpověď kterou sem chtěl slyšet - díky...
KPM Prosek Panthers
Moje galerie
Uživatelský avatar
PavelS
 
Příspěvky: 4958
Registrován: 30 zář 2006, 15:56
Bydliště: Praha
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Suchoj T-50 prvy vzlet..

Příspěvekod Víťa Výmola » 01 úno 2010, 15:05

Trošku jsem zkoušel googlovat a našel jsem tuto odpověď i s názorným appletem: http://www.phy.ntnu.edu.tw/ntnujava/index.php?topic=457
Je zajímavé posunout si v appletu ucho až k trajektorii letu, pak není simulace zkreslená výškou letadla a ta zvuková symetrie je pak pěkně vidět.
BEZVÝHRADNĚ STOJÍM ZA IZRAELEM

Pracujte pečlivě, nespěchejte, dokonalý vzhled modelu záleží jen na Vás. :)

Na stole: Avro Vulcan (Airfix 1/72), Zlín Z-181 (KP 1/720, leccos dalšího v šuplíku
Letos dokončeno: SPAD 510 (Azur 1/72)
Mimo jiné dokončeno: I-16 (1/72, ICM), MiG-3 (1/72, Hobbyboss), P-51 Nooky Booky (1/72, Tamiya)
Uživatelský avatar
Víťa Výmola
 
Příspěvky: 4142
Registrován: 08 zář 2005, 12:57
Bydliště: Kdesi u Zlína
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Suchoj T-50 prvy vzlet..

Příspěvekod haskoun » 01 úno 2010, 20:04

Aerodinamicky je překročení rychlosti zvuku dáno momentem, kdy se kolmá rázová vlna(rychlost zvuku) mění v šikmou(rychlost nadzvuková), pokud není uvedeno jinak měly by ty čísla vyjadřovat hodnotu pro nulovou výšku, při standartní atmosféře MSA. Nás vě škole učili 1250 km/h, čím letí letoun výš tím nižší je potřebná rychlost k překonání zvukové bariery. Dost se tu řešila i regulace vstupu ve vztahu k nestabilní práci motoru(pumpáž a svištění) ono i na motoru je více protipumpážních prvků-výřivá komora, protipumpážní ventily ,nastavitelné lopatky kompresoru, nízkotlaký a vysokotlaký kompresor, prtipumpážní dvířka a klapky atd. Vstup se reguluje hlavně proto, že k motoru se vzduch, který je nasáván v nadzvukové rychlosti, musí dostat v rychlosti podzvukové. Pokud jsem napsal něco co už tu bylo omlouvám se. Ještě jedna věc mě napadla, v jedné části debaty kdosi psal, že ruské stroje potřebují na jednu letovou hodinu mnohem více hodin údržby, nemyslím si to. Dělal jsem na Migu 23 BN a ML byť to byly složité letouny byly spolehlivé a počet hodin údržby věnovaný Efkům byl asi dvojnásobný.
Naposledy upravil haskoun dne 01 úno 2010, 20:23, celkově upraveno 1
To, že jsem paranoik, ještě neznamená že po mě nikdo nejde
Uživatelský avatar
haskoun
 
Příspěvky: 708
Registrován: 13 lis 2007, 17:45
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Suchoj T-50 prvy vzlet..

Příspěvekod jendam1 » 01 úno 2010, 20:15

haskoun píše:... čím letí letou výš tím nižší je machovo číslo.

:-k
MiG-21F F-5A L-39ZA Ha-200B Al-Kahira MiG-21MF 1/48
Uživatelský avatar
jendam1
 
Příspěvky: 1070
Registrován: 21 srp 2007, 06:17
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Suchoj T-50 prvy vzlet..

Příspěvekod Kubouš » 01 úno 2010, 20:19

Není to tak, že čím výš, tím menší rychlost v km/h je potřeba k překonání rychlosti zvuku? U hladiny moře je rychlost zvuku tušim 1 225 km/h (plus mínus autobus), ve výšce cca 10 km už to je jen asi 1 060 km/h. Jestli udávám špatný údaje tak mě opravte.
Kuba Jirásek
Beep! Beep!


in progress: Antonov An-225 Mrija
Hotovo v r. 2018 - viewtopic.php?f=6&t=124977 Hotovo v r. 2019 - viewtopic.php?f=6&t=131298 Hotovo v r. 2020 - viewtopic.php?f=6&t=137559
Hotovo v r. 2021 Hotovo v r. 2022 Hotovo v r. 2023 Hotovo v r. 2024
Uživatelský avatar
Kubouš
 
Příspěvky: 10988
Registrován: 12 úno 2007, 18:00
Bydliště: blízko Pardubic :-)
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Suchoj T-50 prvy vzlet..

Příspěvekod haskoun » 01 úno 2010, 20:22

jo je to tak myslíme to samé, ale já to blbě napsal, omlouvám se, opravil jsem to
To, že jsem paranoik, ještě neznamená že po mě nikdo nejde
Uživatelský avatar
haskoun
 
Příspěvky: 708
Registrován: 13 lis 2007, 17:45
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Suchoj T-50 prvy vzlet..

Příspěvekod Michal Vyparina » 01 úno 2010, 22:59

Ještě na světě nepostavil nikdo letadlo s technologii STEALH, které by se mi líbilo. Bohužel ani Suchoj T-50 není vyjímkou.
"Věřím v Boha a své pistole." - škpt. Václav Morávek
"Deus vult!" - pokřik křižáků před bojem s nevěřícími
"Jdi, poutníče, a zvěstuj Lakedaimonským,
že my tu mrtvi ležíme, jak zákony kázaly nám." - epitaf mrtvým hrdinům Sparty po bitvě u Thermopyl
Uživatelský avatar
Michal Vyparina
 
Příspěvky: 8344
Registrován: 06 pro 2005, 16:22
Bydliště: Frýdek-Místek
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Suchoj T-50 prvy vzlet..

Příspěvekod mirdo » 01 úno 2010, 23:08

trochu se vrátím na začátek,
porovnání jednotlivých ér
Přílohy
a6ce5521.jpg
Uživatelský avatar
mirdo
 
Příspěvky: 184
Registrován: 07 dub 2007, 21:31
Nahoru

PředchozíDalší

Odeslat odpověď
Příspěvků: 1889 • Stránka 15 z 126 • 1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 126

Zpět na Diskuse

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: miro1961 a 34 návštevníků

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY