Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Plastikové modelářství ‹ Letadla ‹ Diskuse
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

Dotaz na Eduard

General Discussion
Odeslat odpověď
Příspěvků: 48865 • Stránka 13 z 3258 • 1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 3258
  • Odpovědět s citací

Re: Dotaz na Eduard

Příspěvekod Michal Švehla » 07 črc 2015, 10:56

T-bolt píše:
pooky píše:
Michal Švehla píše:Mám otázku na Brassiny. Do F4U 1 jsem dokupoval kokpit. Parádně zpracovaný, ale o 7 mm nižší než světlost trupu (tu samou zkušenost měli i další dva kolegové). Nyní stavím F 16 Tamiya, pořídil jsem Brassin výtokové trysky a žel Bohu o dva mm na průměru menší. Musím uznat, že reklamační oddělení funguje okamžitě a velmi vstřícně, ale přišla tryska sice lepší ale stejně nepoužitelná. Rád bych do F 4U 1A dokoupil opět kokpit, ale už z toho mám prostě strach. Budete se nějak zabývat kvalitou Brassinů (myslím rozměrovou přesnost)? Díky

Preto kupujem od edu len kolieska. A uvazujem este nad vyzbrojou. Pretoze vsetko co treba zabudovat alebo napasovat im nesedi a je to male. Vyhodene peniaze. Ten kokpit sa tu uz riesil, nepasuje skratka.


Tady bych si dovolil nesouhlasit .Sice jsem nestavěl výše uvedené modely s doplňky od edy .Nicméně mám za sebou Mig-21MF včetně všech brasinů a sedlo to tam jak mělo bez větších úprav.Naopak šachty od airesu nechtějí pasovat .Co se týká dalších sad (stavím 48) tak jsem také žádný problém nezaznamenal .U kol mne mrzí že nejsou v zatíženém stavu nicméně nabídka ostatních výrobců je dostatečně široká aby si každý vybral dle svého vkusu .Nicméně absolutní špičkou na poli doplňků pro mne zůstává aires .Zkuste si porovnat detaily sad kokpitu na edího spita .Zřejmě je to dáno technologií edy ale u některých sad mne to nepřijde jako vylepšení stojící za nákup doplňků .Ale to je na názoru každého soudruha co si nacpe do modelu.V každém případě jsem za edí doplňky rád a už teď se těším na kola a výfuky na hurryho od fixu .
A malý dotaz na p.Šulce :S avizovanými Hurricany se počítá se celou výrobní řadou ?Děkuji za odpověď .

Neříkám, že nejsem za Edí doplňky rád, ale jestliže z pěti pitů na F4U1 bylo pět velmi špatných a z pěti trysek na F 16 které vlastním je pět nepoužitelných - pak je něco (asi v návrhu vzhledem k použité technologii) špatně... Proto se ptám: kontroluje někdo výstupní produkt vzhledem k jeho použití na model? A jestli lze počítat se snahou o nápravu? Zatím je pro mne třeba nákup pitu do F4U 1A příliž velkým rizikem...
Přílohy
003.jpg
Pouhým pohledem je zřejmé, že Brassinové "vylepšení" je o něco menší
002.jpg
Tenhle rozdíl se dohnat nedá...
Dokončeno:Albatros D V (dřevák),F4U 1 Corsair, Fokker D VII Udet,Zero A6M2b, Spitfire Mk IXc


„Chceme-li vědět, kým jsme, musíme znát svou minulost, znát dobu, v níž žili naši předkové. Snažit se pochopit, jakým výzvám,útlakům i pokušení byli vystaveni.“
Uživatelský avatar
Michal Švehla
 
Příspěvky: 1564
Registrován: 16 lis 2012, 19:54
Bydliště: Lovosice
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Dotaz na Eduard

Příspěvekod Vl.Šulc » 07 črc 2015, 20:43

Michal Švehla/Honza Kopecký: stav, kdy se díl smrští víc, než je předpokládáno, čas od času nastane, především u masivních, rozměrných dílů. U cockpitu na F4U-1 víme o sadách, které se smrštily (hlavní přepážky) o 2-3 mm, o smrštění na úrovni 7mm nevíme. Obecně platí, že u odlitků vždy pracujeme s nějakou tolerancí, která má být v řádu desetin milimetru, přičemž je velmi malá pravděpodobnost, že díl bude větší, než má být. Problém jsme s větší vážností zaregistrovali relativně nedávno, zavedli jsme kontrolu rozměrů velkých dílů v průběhu výrobního procesu a snažíme se proces vyladit tak, aby nedocházelo k výkyvům v míře smrštění materiálu. Proč došlo k odeslání stejně chybné sady jako reklamace nedokáži v tuto chvíli říct, předpokládám, že jde o nějaké nedorozumnění.
Uživatelský avatar
Vl.Šulc
 
Příspěvky: 11847
Registrován: 24 čer 2015, 14:42
Bydliště: Litvinov
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Dotaz na Eduard

Příspěvekod PetrB » 07 črc 2015, 22:07

To VC: bude mozne "smrskle" resiny vymenit za ty spravne, nesmrsknute? Zajima me hlavne ten Corsair....
diky
PB
PetrB
 
Příspěvky: 2386
Registrován: 05 úno 2006, 22:35
Bydliště: Praque, Czech Republic
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Dotaz na Eduard

Příspěvekod Michal Švehla » 07 črc 2015, 22:18

Trochu (dost) se obávám, že vyřízení reklamace bylo v rámci možností v pořádku. Byl prostě vybrán díl s nejmenším smrštěním, přesto však s vadou v násobcích přesahující tolerance a hlavně znemožňující použití protože prostě "správný" není. O rozdílu 7 mm vím velmi dobře, neb jsem jej na bočnicích brousil. Dle vyjádření budu tedy věřit že dojde k nápravě, ale jak to poznám nevím...
Naposledy upravil Michal Švehla dne 07 črc 2015, 23:43, celkově upraveno 1
Dokončeno:Albatros D V (dřevák),F4U 1 Corsair, Fokker D VII Udet,Zero A6M2b, Spitfire Mk IXc


„Chceme-li vědět, kým jsme, musíme znát svou minulost, znát dobu, v níž žili naši předkové. Snažit se pochopit, jakým výzvám,útlakům i pokušení byli vystaveni.“
Uživatelský avatar
Michal Švehla
 
Příspěvky: 1564
Registrován: 16 lis 2012, 19:54
Bydliště: Lovosice
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Dotaz na Eduard

Příspěvekod David Lengyel » 07 črc 2015, 23:00

David Koktavý píše:
Vl.Šulc píše:Mimochodem k Migu-15 ještě jedna věc. U jednoho kousku jsem vybral kamufláž, kde jsou na fotce nádrže PTB 300. Pro mne sklamání nenajít je ve výliscích hlavně proto, že na rozdíl od chybějících 600 litrových tyhle těžko pořeším. Vím, že na Nymburku kolem toho byla nějaká diskuze (která mne minula), nicméně zastávám názor, že model by měl obsahovat nádrže 260, 300, 400 eventuelně i ty 600 litrové pokud jej mohli verze ve stavebnici nést...


Řešil jsem stejný problém a nakonec jsem bandasky oželel. Pokud vím, tak brassinové třístovky jsou obsaženy v RC MiG-15. Otázkou je, zda budou dostupné samostatně.
Rozestavěno
1/48 Antologie VFC-111
1/24 Honda NSX Type-R
1/72 Letov Š.328v

Dokončeno
1/48 Douglas A-1H Skyraider (VNAF)
1/48 Aero L-29 Delfín (VVS)
1/48 Douglas A-4E Skyhawk (VC-5)
Uživatelský avatar
David Lengyel
 
Příspěvky: 2959
Registrován: 14 bře 2014, 09:45
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Dotaz na Eduard

Příspěvekod Tomáš Svozil » 08 črc 2015, 01:32

Budiž má slova budou fungovat jako zpětná vazba směrem k respektovanému výrobci (komentuji jen obchodně méně zajímavé měřítko 1/32 a doplňky pro Tamiyu - můj rybníček:
- kokpit na F4U-1 mám zabudován a spokojen nejsem. Rozměrové diference byly popsány výše a já se pod to podepíšu. Obecně napasovat bočnice na vanu je problém, tady ubrat, tam zase přihnout. V podstatě žádný přínos krom sedačky. Obecně bych to shrnul jednoduše, za dost peněz hodně úsilí a efekt za rohem.
- motor na F4U-1 mám, (pěkná práce) ale bude to hoňka stran geometrie v rámci napojení na zásadní body ve stavebnici. Nevyužitý potenciál v rámci pokračování výbavy za požátní přepážkou.
- o možnosti výroby zbraňových šachet by se dalo diskutovat, reprezentuje to zásadní zásah do vnitřních nosníků křídel a možné rozhození jejich geometrie.
- u Spita Mk.VIII a Mk.IX by to neměl být žádný problém - škoda. Mimochodem, korektní konversní sada na PR versi, co bych za ni dal...
- u Mustanga nábojové pásy řešené formou leptů - nic pro fajnšmekry.
- na závěr, rád si ze zajímavosti kokpit na Corsaira 1A objednám a když bude spávně, dodám Eduardu dobrou inspirační kapalinu!
Přeji hodně úspěchů a spokojených odběratelů.
Tomáš Svozil
Uživatelský avatar
Tomáš Svozil
 
Příspěvky: 1006
Registrován: 30 bře 2008, 11:52
Bydliště: Praha
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Dotaz na Eduard

Příspěvekod Honza Novotný » 08 črc 2015, 07:07

K té trysce na F-16 bych se přikláněl abyste ji o 90°otočil v průřezu neni kulatá ale spíš oválná. Trysku mám doma též a při suchém a rychlém sesazeni mi vznikla drobná diference ale nic takto dramatického s čím bych si neporadil.
Když to nemá vrtuli, tak to neni letadlo!
Uživatelský avatar
Honza Novotný
 
Příspěvky: 452
Registrován: 24 dub 2012, 18:39
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Dotaz na Eduard

Příspěvekod Vl.Šulc » 08 črc 2015, 09:39

Michal Švehla píše:Trochu (dost) se obávám, že vyřízení reklamace bylo v rámci možností v pořádku. Byl prostě vybrán díl s nejmenším smrštěním, přesto však s vadou v násobcích přesahující tolerance a hlavně znemožňující použití protože prostě "správný" není. O rozdílu 7 mm vím velmi dobře, neb jsem jej na bočnicích brousil. Dle vyjádření budu tedy věřit že dojde k nápravě, ale jak to poznám nevím...


Vyřízení reklamace v pořádku bylo. K nápravě dojde, nicméně na rovinu říkám, že u resinových dílů pravděpodobně nikdy nedosáhneme absolutní přesnosti, vždy tam bude nějaká míra nepřesnosti a větší rozměrové tolerance, plynoucí z technologie výroby a vlastností použitých materiálů. Předpokládám, že tohoto faktu jsou si uživatelé resinových dílů vědomi.

Byl bych Vám zavázán, kdybyste mi ten smrsklý cockpit poslal. Velmi bych uvítal, kdybych se na něj mohl osobně podívat.
Uživatelský avatar
Vl.Šulc
 
Příspěvky: 11847
Registrován: 24 čer 2015, 14:42
Bydliště: Litvinov
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Dotaz na Eduard

Příspěvekod Vl.Šulc » 08 črc 2015, 09:48

David Lengyel píše:
David Koktavý píše:
Vl.Šulc píše:Mimochodem k Migu-15 ještě jedna věc. U jednoho kousku jsem vybral kamufláž, kde jsou na fotce nádrže PTB 300. Pro mne sklamání nenajít je ve výliscích hlavně proto, že na rozdíl od chybějících 600 litrových tyhle těžko pořeším. Vím, že na Nymburku kolem toho byla nějaká diskuze (která mne minula), nicméně zastávám názor, že model by měl obsahovat nádrže 260, 300, 400 eventuelně i ty 600 litrové pokud jej mohli verze ve stavebnici nést...


Řešil jsem stejný problém a nakonec jsem bandasky oželel. Pokud vím, tak brassinové třístovky jsou obsaženy v RC MiG-15. Otázkou je, zda budou dostupné samostatně.


Jak jsem už vysvětloval na Nymburku, v době, kdy jsme pracovali na konstrukci modelu, neměli jsme k dispozici dostatečné podklady pro tyto nádrže. Dostali jsme se k nim až později, a nádrže jsme vyrobili odlévané, jsou obsahem RC, a budou k mání i samostatně v řadě Brassin (v září). Já to jinak vidím tak, že přídavná nádrž na letadle být může a nemusí, to, že je na jedné fotce nádrž neznamená, že tam musela být vždy.
Uživatelský avatar
Vl.Šulc
 
Příspěvky: 11847
Registrován: 24 čer 2015, 14:42
Bydliště: Litvinov
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Dotaz na Eduard

Příspěvekod Vl.Šulc » 08 črc 2015, 09:51

Tomáš Svozil: beru na vědomí, a děkuji za připomínky. Budu Vás na několika poradách citovat :-)
Uživatelský avatar
Vl.Šulc
 
Příspěvky: 11847
Registrován: 24 čer 2015, 14:42
Bydliště: Litvinov
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Dotaz na Eduard

Příspěvekod Honza Kopecký » 08 črc 2015, 09:51

Vl.Šulc : Díky za odpověď... ještě bych dodal...

Zrovna u Corsairu je to vážně dost smrsklé. Chyby se totiž nasčítají. Jelikož je menší úplně všechno. Základ "vany" kokpitu a bočnice jsou z toho "tvrdšího" resinu. Ten se asi smrskl jen minimálně, ale přesto to není zanedbatelné. Přepážky kokpitu, stejně jako boční pulty s ovladači atd. jsou z toho "měkkého, šedého" a ten se smrskává podstatně víc. Jelikož i po reklamaci byly přepážky malé (přestože lepší než v orig balení) dojde k tomu, že pokud chce mít modelář vašechny hadice a detaily navazující z přepážek na vanu a bočnice, musí ony bočnice ubrousit zespodu, aby to celé sedlo.
Tím je pak celý kokpit zejména na výšku opravdu zásadně menší a díra pro okénko v podlaze vyjde o dost výš nad oknem v podlaze stavebnice.

Večer se to můžu pokusit nafotit. Mám ještě doma ten druhý kokpit, který je na tom úplně stejně a opět budu přepážky reklamovat.

Je sice prima, že se reklamací (někdy až teda druhou) podaří problém aspoň trochu minimalizovat, ale mě osobně to trochu bere vítr z plachet a doplňky jsou pak jen složitou komplikací stavby. Zdaleka v tom nejste sami, resiny se většinou smršťují všem výrobcům doplňků, ale neřekl bych, že tolik.

Z vašeho pohledu to bohužel asi taky chápu. Řekněme že na 100 prodaných kokpitů vychází 10, které někdo někdy použije a jen třeba čtyřem lidem to bude vadit a Ti pak pindají tady na fóru. Takže peníze jsou vydělány....
KOPECKY SCALE MODELS FB
KopeckyScaleModels
Uživatelský avatar
Honza Kopecký
 
Příspěvky: 12794
Registrován: 03 zář 2005, 12:09
Bydliště: Liberec
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Dotaz na Eduard

Příspěvekod Vl.Šulc » 08 črc 2015, 10:18

Honza Kopecký: myslím, že to trochu překombinováváte a děláte zbytečně dalekosáhlé závěry, především v tom, jaký máme promyšlený systém, jak ošulit zákazníka. To nemáme, děláme svoji práci poctivě a v dobré víře, že děláme vše pro dobrý výsledek.

Důvod vyššího procenta smrštění u tohoto výrobku ( a řady dalších) je s největší pravděpodobností ten, že jsou to masivní díly, které mají navíc velký a masivní nálitek, takže se při nalití víc zahřívají (míra zahřátí materiálu je daná výškou sloupce materiálu, teplo vzniká při reakci dvou složek materiálu), a čím víc se odlitek zahřeje, tím víc se následně smrští. Polyuretan je navíc dost citlivý na vnější podmínky i během zrání materiálu a dále pracuje, takže je poněkud záludný a obtížně vyzpytatelný. Správně píšete, že s tím mají problém všichni výrobci, obecně bych řekl, že většina z nich dělá odlitky větší s tím, že si modelář vnitřní prostor pro zabudování resinových dílů upraví (zbrousí). Tomu se snažíme vyhnout, konstruujeme naše věci tak, aby se pokud možno na modelu brousit nemuselo (ne vždy to jde), pak se ale výrobní tolerance přesouvají do mínusu a pokud dojde k nějaké neočekávané záležitosti, tak díl vychází malý. A k tomu může dojít i během výroby, typicky za vyšší venkovní teploty.

My jsme zpřísnili kontrolu během výroby, zavádíme i rozměrovou kontrolu velkých a klíčových dílů při balení, takže předpokládám, že do určité míry se problému zbavíme. Píši do určité míry, protože u resinů prostě jistý prvek nejistoty zůstane, resin je nestabilní materiál, pracující a měnící vlastnosti ještě týdny a často měsíce po nalití, navíc nejsme schopni exaktně kontrolovat rozměry všech dílů v každém kroku výrobního a expedičního procesu. A platí, že vždy bude instalace resinových doplňků komplikovat stavbu modelu, tak to vždy bylo, je a bude.
Uživatelský avatar
Vl.Šulc
 
Příspěvky: 11847
Registrován: 24 čer 2015, 14:42
Bydliště: Litvinov
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Dotaz na Eduard

Příspěvekod PetrB » 08 črc 2015, 10:29

Pane Sulci, mozna je to blbost, nicmene uvazovali jste i o uprave vyrobniho procesu, resp. prostredi pro odlevani a zrani odlitku? napr. nejaka klimatizace, pripadne nejake klimatizovane boxy, kde by odlitky zrali a pod.? Melo by neco takoveho efekt?
PetrB
 
Příspěvky: 2386
Registrován: 05 úno 2006, 22:35
Bydliště: Praque, Czech Republic
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Dotaz na Eduard

Příspěvekod Michal Švehla » 08 črc 2015, 12:57

to Honza Novotný - tryska (tedy její krytování) není ani kulatá, ani oválná a proto prostě otočit nejde. Jsou u ní i usazovací nálitky. Zveřejněné foto snad hovoří za vše, po reklamaci obdržený kus je na tom o "pověstný žďobík" lépe ale stejně nepoužitelný. Žel Bohu úprava možná není, neb bych se s neodpovídající námahou dobral k výsledku stejnému (spíše horšímu) než je díl stavebnice - zbavil bych se všeho toho proč jsem to vlastně koupil. Nevím co víc k tomu říct. Vzhledem k tomu, že jsem měl v plánu větší množství F 16 tak mám i větší množství trysek - nepoužitelných. To jen ke spekulacím ohledně různých natáčení, otáčení, přizpůsobování atd.
Vysvětlení pana Šulce beru (i když mi samozřejmě nepomůže), z technologického hlediska to při větších objemech je asi opravdu problém. Proto vítám jeho vyjádření ke zpřísnění výstupní kontroly...
Kokpit F4U1 zaslat nemohu, je v eroplánu zabudovaný (po zbroušení bočnic a celkové úpravě), ale chyba je zřejmá při prohlídce modelu zespodu (už se těším na první výstavu kde mi to rozhodčí vpálí :grin: )
Ještě připomínka k sadě motoru. (Tomáši nečti to...) Ony jsou tam totiž také rozměrové nedostatky. Díly Cowlingu jsou na průměr opět menší než by bylo žádoucí...

Ještě jedna věc mi vrtá hlavou a tedy dotaz na pana Šulce - on ten kokpit totiž bez úprav vůbec nelze sesadit (bočnice při umístění na přepážky mají značný přesah ) . Proč na to u vás nepřišli hned? Nebo jste měli štěstí na dobrý kus a všichni modeláři co díl zakoupili (případně vyreklamovali) měli smůlu?
Dokončeno:Albatros D V (dřevák),F4U 1 Corsair, Fokker D VII Udet,Zero A6M2b, Spitfire Mk IXc


„Chceme-li vědět, kým jsme, musíme znát svou minulost, znát dobu, v níž žili naši předkové. Snažit se pochopit, jakým výzvám,útlakům i pokušení byli vystaveni.“
Uživatelský avatar
Michal Švehla
 
Příspěvky: 1564
Registrován: 16 lis 2012, 19:54
Bydliště: Lovosice
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Dotaz na Eduard

Příspěvekod jarda malý » 08 črc 2015, 14:41

Vl. Šulc: když teď máte jako novinku kamuflážní masky na Hurricana Mk.I typ A, bude v budoucnu i typ B? díky 8-)
Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest.
Uživatelský avatar
jarda malý
 
Příspěvky: 2422
Registrován: 25 říj 2009, 13:33
Bydliště: Brno
Nahoru

PředchozíDalší

Odeslat odpověď
Příspěvků: 48865 • Stránka 13 z 3258 • 1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 3258

Zpět na Diskuse

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: novakv a 8 návštevníků

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY