vladstepanek píše:Jester píše:Atlisi, až se budu chtít zeptat tebe, zeptám se. Mimochodem ani proporce čumáku se nemění výškou výfuků. Ujasni si pojmy geometrie a proporce.
Dovolím si nesouhlasit a naopak souhlasit s Atlisem. Pokud někde čumí výfuky o milimetr víc, než by měly, JE to znát. Proporčně jsou prostě větší.
U toho Káčka to mám taky, kupodivu u overtrees je to trochu lepší… ale snad to surfacer spraví. Netuším, kde se stala chyba. Ale chyba tam je.
O čem, prosím Tě, píšeš? Co kde čumí o milimetr víc? Na starých Bf 109 F a G je výška výfukových rour o 0,6 mm větší, než by měla správně být. Otvor v krytu motoru, kde jsou výfuky uloženy, je na výšku větší o 0,43 mm. Délka i vysunutí výfuků z obrysu/půdorysu přídě trupu jsou v pořádku. K tomu je ještě přes výfuk krycí plech, který na levé straně zakrývá zhruba polovinu výšky výfuku. Tyhle odchylky jsou z hlediska proporcí přídě modelu zanedbatelné a pro lidské oko v podstatě nedetekovatelné. Pokud budeš mít na stole dva modely s novým a starým výfukem, bez proměření modelů nepoznáš, který je který. Dole máš bokorysy 3D modelu Bf 109 G-10 a K-4 se starší a novou verzí výfuku. Vidíš tam nějaký vliv větší výfukové roury na geometrii nebo proporce modelu?
Pokud jde o křídlo Bf 109 K-4, důvod matného povrchu je technologický, povrch není leštěný. Je to proto, že při použití leštící elektody nebo ručním leštění by tam mohlo dojít k poškození nýtů, zhruba tak, jak se to kdysi stalo u Tempesta. Na kvalitu postaveného a nabarveného modelu to nemá vliv.