Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Plastikové modelářství ‹ Letadla ‹ Diskuse
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

Dotaz na Eduard

General Discussion
Odeslat odpověď
Příspěvků: 48864 • Stránka 1045 z 3258 • 1 ... 1042, 1043, 1044, 1045, 1046, 1047, 1048 ... 3258
  • Odpovědět s citací

Re: Dotaz na Eduard

Příspěvekod Tomteda46 » 08 lis 2018, 21:58

Taky mi Sweep přišel do mailu. Ale mám pocit, že něco je swept out už dnes.
Tomteda46
 
Příspěvky: 150
Registrován: 03 srp 2018, 05:36
Bydliště: Praha 4
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Dotaz na Eduard

Příspěvekod PetrB » 09 lis 2018, 08:42

a co třeba tak, že firmu na shuckerta strouhal číňan?

Jarek S. píše:No na facebooku to nepíšu, ale od vydáni Bf 109 ten názor začínám zastávat taky hlavně u ty varianty před opravou, ta po upravě je na tom lépe, ale i tak když to porovnám s tím co má Zvezda v plastu je to zjednodušené a přítom kokpit u spita byl ukázkový. Další příklad je třeba třeba motor u Schuckerta. Motor u Fw 190 neřeším, bo na něj naštěstí není vidět.. Ale jen pro porovnáni s Hellcatím download/file.php?id=1374567. Jde o 72, ale ve 48 je to nemlich to samý.

PetrB
 
Příspěvky: 2386
Registrován: 05 úno 2006, 22:35
Bydliště: Praque, Czech Republic
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Dotaz na Eduard

Příspěvekod Horrido » 09 lis 2018, 09:01

Což zákazníka jistě zajímá, kdo strouhal formu, a přijme to za své peníze s pochopením.
"Pokud přijmeme zásadu demokracie, že pitomec má stejnou cenu jako nadaný člověk, je třeba zajít o krok dále a připustit, že dva pitomci jsou lepší než jeden nadaný člověk.„ Leó Szilárd
Uživatelský avatar
Horrido
 
Příspěvky: 1041
Registrován: 09 říj 2007, 18:55
Bydliště: Lundenburg
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Dotaz na Eduard

Příspěvekod PetrB » 09 lis 2018, 09:16

o tom ta poznámka .... stále plati, že zákazník si o tom co koupi, přijme a nepřijme za své penize rozhoduje sám

Horrido píše:Což zákazníka jistě zajímá, kdo strouhal formu, a přijme to za své peníze s pochopením.

Naposledy upravil PetrB dne 09 lis 2018, 09:22, celkově upraveno 1
PetrB
 
Příspěvky: 2386
Registrován: 05 úno 2006, 22:35
Bydliště: Praque, Czech Republic
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Dotaz na Eduard

Příspěvekod Aleš R. » 09 lis 2018, 09:18

A o čem na poznámka je?

PetrB píše:a co třeba tak, že firmu na shuckerta strouhal číňan?

Jarek S. píše:No na facebooku to nepíšu, ale od vydáni Bf 109 ten názor začínám zastávat taky hlavně u ty varianty před opravou, ta po upravě je na tom lépe, ale i tak když to porovnám s tím co má Zvezda v plastu je to zjednodušené a přítom kokpit u spita byl ukázkový. Další příklad je třeba třeba motor u Schuckerta. Motor u Fw 190 neřeším, bo na něj naštěstí není vidět.. Ale jen pro porovnáni s Hellcatím download/file.php?id=1374567. Jde o 72, ale ve 48 je to nemlich to samý.


To si jako vážně myslíš, že formu udělají v Číně jak se jim zachce? Jako že jednou udělaj na motoru válce a jednou jen relief? Nebo jak tohle souvisí s čínou?? Ti udělají co se jim zadá, motory jsou zcela jistě dle zadání Eduardu.
Uživatelský avatar
Aleš R.
 
Příspěvky: 3688
Registrován: 05 čer 2006, 12:13
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Dotaz na Eduard

Příspěvekod PetrB » 09 lis 2018, 09:28

ta poznámka reaguje na obvinění, že Eduard záměrně zjednodušuje aby si lidi koupili víc doplňků. Reagují konkrétně na model Shuckerta. Kdysi na novemberfestu bylo v diskusi řečeno, že tehdy Eduard uvažoval o rozšíření kapacity a jako jedna z možností bylo "vytažení" výroby (a možná i konstrukce) forem na základě 3D designu k subdodavatelům do číny (dělá to např. SH, ale i WNW). Ten pokus byl vyhodnocen jako slepá cesta...vlastními silami by ty formy Eda udělal podstatně lepší.
A ano, myslím si že v číně je možné cokoliv a když tam začínáš, tak je to sázka do loterie.
stačí?
PetrB
 
Příspěvky: 2386
Registrován: 05 úno 2006, 22:35
Bydliště: Praque, Czech Republic
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Dotaz na Eduard

Příspěvekod peal » 09 lis 2018, 09:45

I kdyby to zjednodušení bylo reálně založeno na vytvoření trhu pro vlastní doplňky, je na tom něco špatně? Kvalita mi přijde pořád dostatečná, do šachet i kabiny je ve vytríně stejně prd vidět. Kdo chce soutěžit, musí vylepšovat tak jako tak, sériové výlisky nikdy nebudou dostatečně detailní. Pro zbytek lidí je to ideální kompromis. Dokud je to lepší než ty rozteklé detaily v nejmenovaných stavebnicích, budu spokojen, detailů je i tak dost na to že je pak v reálu stejně vidět maximálně vrch sedačky.
Dostavěno: Bf 110D-3 Eduard 1/48
peal
 
Příspěvky: 160
Registrován: 26 pro 2009, 12:12
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Dotaz na Eduard

Příspěvekod Martin Černý 'Černoch' » 09 lis 2018, 10:10

Eduard (jako firma) by byl asi uplně padlej na hlavu pokud by svoje modely dělal tak, aby na ně nebylo potřeba vydávat rezin sety a lepty. Samozřejmě ale dělá modely tak, aby svou kvalitou uspokojil 80-90 procent (normálních) modelářů, což se s nástupem modelů jako Migů-21 1/48 , Hellcat 1/48 Bf 109E 1/48 myslím povedlo. Mají nějaké mouchy, ale dají se postavit lehce a přitom dostatečně detailně už z krabice.
U posledních stavebnic jako je Fw 190 apod. jsem si pro sebe položil spíše opačnou otázku. Na co vydávají některé Brassin položky pro tyto stavebnice, když vytáhnu z peněžky dalších pár stovek, ale přidaná hodnota oproti provedení dílu ve stavebnici je tak 50%tní nebo ještě méně (kokpit, pitotky, ovládací plochy apod.) Zrovna třeba Fokouš je tak hezky udělaný, že tam se vyplatí (pro zavřený model) tak akorát kolečka (pokud mne nebaví začištovat plastová) a Brassin výfuky.
El Negro
KPM Kaznějov
http://www.armycast.cz/
Uživatelský avatar
Martin Černý 'Černoch'
 
Příspěvky: 22614
Registrován: 16 črc 2004, 13:52
Bydliště: Česká Bříza
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Dotaz na Eduard

Příspěvekod peal » 09 lis 2018, 10:18

priskac píše:Dobry vecer pane Sulci,

omlouvam se za asi rypavej dotaz, ale zmeni se neco po 3.prosinci pro nas modelare na Vasem eshopu? Narazim na zpravu kterou jsem si dnes nahodou precetl:

https://technet.idnes.cz/e-shop-v-evrop ... ternet_vse

Asi vsichni vime ze mate jine ceny pro ceske (slovenske) zakazniky a jine pro zvysne staty (i v ramci EU). Cloveka by mohlo napadnout ze jestli budou ceny stejne tak hrozi li nejake zvyseni cen pro ceske (slovenske) zakazniky? (predpokladam ze asi zlevnovat evropskym zakaznikum nebudete (:) )

Jestli to neni dotaz pro verejnou diskusii tak ho prosim ignorujte a jenom napiste ze at se nechame prekvapit 3. prosince... (:)

Tohle by mě taky vážně zajímalo. Ale prý na to existuje jednoduchý trik. Jeden eshop, dejme tomu s koncovkou cz komplet v české lokalizaci (cena, měna, jazyk), s možností dodání v rámci ČR. Druhý eshop s koncovkou com pro zbytek světa. Vše podle regulí a koza zůstane celá. Technicky by to pořád mohlo běžet na stejném systému. Možná ale existují i jiné možnosti, přesné znění nařízení jsem ještě nikde neviděl.
Dostavěno: Bf 110D-3 Eduard 1/48
peal
 
Příspěvky: 160
Registrován: 26 pro 2009, 12:12
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Dotaz na Eduard

Příspěvekod jenda58 » 09 lis 2018, 11:48

K těm sinům asi tak, jak píše Černoch. Běžný vitríňák je dost dobře udělaný na to, abych nemusel šmrdlat resin. Koukám, co jsem nakoupil navíc od Eduarda pro Eduarda, ale moc toho není. Spíš jen doplňky, ne opravy: I-16 lyže, Spit nádrž, Bf-108 vrtule. Víc ke štěstí nepotřebuju. Nač šachty, kokpity či motory. Stejně to nebude vidět.
Ale doplňky třeba na takovou Bednu, Liberatora nebo Typhoona, to je jiný kafe. Jenže to zase nejsou původní Eduardi.
jenda58
 
Příspěvky: 5932
Registrován: 30 dub 2016, 19:54
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Dotaz na Eduard

Příspěvekod Richard Plos » 09 lis 2018, 12:11

Eduard by byl úplně padlej na hlavu, kdyby se snažil dělat modely tak, aby na ně nebyly zapotřebí resiny... Ano, protože to není možné, technologie vstřikování plastu do pevných forem má řadu omezení. Dále, pokud by se i tak snažil přiblížit naprosté dokonalosti, třeba použitím náročných vícedílných, tzv. "rozjížděcích" forem, byly by ty modely tak o 50 % draží, ne-li víc a brzy by asi bylo po Eduardu. I proto, že by vývoj každého modelu trval o mnoho déle. Celá ta počáteční myšlenka je, s prominutím, hloupá. Mnoho výrobců má detailnost nižší než Edu a přitom žádné resiny sami nevyrábí.
Richard Plos
 
Příspěvky: 1398
Registrován: 22 srp 2005, 14:01
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Dotaz na Eduard

Příspěvekod Kubouš » 09 lis 2018, 12:14

jenda58 píše:K těm sinům asi tak, jak píše Černoch. Běžný vitríňák je dost dobře udělaný na to, abych nemusel šmrdlat resin. Koukám, co jsem nakoupil navíc od Eduarda pro Eduarda, ale moc toho není. Spíš jen doplňky, ne opravy: I-16 lyže, Spit nádrž, Bf-108 vrtule. Víc ke štěstí nepotřebuju. Nač šachty, kokpity či motory. Stejně to nebude vidět.
Ale doplňky třeba na takovou Bednu, Liberatora nebo Typhoona, to je jiný kafe. Jenže to zase nejsou původní Eduardi.


V tom případě jendo nepiš, že to je hovadina. Když motory nebo kokpity nekupuješ, tak nevíš jak vypadají. Ale ti co to kupují a sledují ti právě potvrdí, že ta přidaná hodnota už párkrát byla nic moc ve vztahu eda pro edu.
Kuba Jirásek
Beep! Beep!


in progress: Antonov An-225 Mrija
Hotovo v r. 2018 - viewtopic.php?f=6&t=124977 Hotovo v r. 2019 - viewtopic.php?f=6&t=131298 Hotovo v r. 2020 - viewtopic.php?f=6&t=137559
Hotovo v r. 2021 Hotovo v r. 2022 Hotovo v r. 2023 Hotovo v r. 2024
Uživatelský avatar
Kubouš
 
Příspěvky: 10997
Registrován: 12 úno 2007, 18:00
Bydliště: blízko Pardubic :-)
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Dotaz na Eduard

Příspěvekod Aleš R. » 09 lis 2018, 12:28

? Dyť píše to samý.
Uživatelský avatar
Aleš R.
 
Příspěvky: 3688
Registrován: 05 čer 2006, 12:13
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Dotaz na Eduard

Příspěvekod jenda58 » 09 lis 2018, 12:56

Kubouš: já tou "hovadinou" reagoval na názor,že to Eduard záměrně šulí, ne že ty jinak super doplňky dělá.
Naposledy upravil jenda58 dne 09 lis 2018, 13:04, celkově upraveno 1
jenda58
 
Příspěvky: 5932
Registrován: 30 dub 2016, 19:54
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Dotaz na Eduard

Příspěvekod PetrB » 09 lis 2018, 13:04

On je tu jeste jeden pohled, nekolikrat diskutovany - zjednoduseni stavby versus maximalizace detailu.

Peknym prikladem je rozdil mezi starou a novou formou na Fw-190A. V zasade jedna cesta je udelat "detail kit" uz v zakladni stavebnici, vyuziti vicedilnych forem, rozsekani modelu na milion dilu s cilem udelat co nejlpesi detaily, udelat v zakladu vse otevrene (zbrane, motory, mechanizaci kridel atd.). Druha alternativa je udelat model, kde z krabicky postavim neco ve stylu "ready to fly", soustredim se vic na perfektni povrch a detaily jsou misty kompromisem k jednoduchosti (aby napr. kokpit nemel 50 dilu) a dal to dohromady i mene zkuseny modelar. Duraz je v tomto pripade na snadnou sestavitelnost a pasovani dilu, kdy tento cil muze byt hure dosazitelny v pripade prvni varianty (treba z duvodu komplikaci spojenych s rozbitim na vice podsestav). V pripade druhem pak pro "otvirace" a vyznavace hardcore detailu pak prichazi v uvahu doplnkove resiny, ktere miru detailu/modelovost posunou daleko dal.

Druha varianta mi prijde jako srozumitelna a celkem pochopitelna strategie, je zrejme ze je to smer, kterym se Eduard vydal (a nekolikrat to bylo diskutovano).....prijde mi ze zamenovat to za nejakou formu "podvodu" nebo spinaveho triku na modelare s cilem prodat vic doplnku mi prijde mimo (a rekl bych az trochu za hranou selskeho rozumu).

Co me v pripade druhe varianty stve (specialne jeji realizace u Eduardu), ze nekdy i ty resiny jsou zjednodusene tak, ze znehodnocuji (alespon pro mne) jejich pridanou hodnotu. Konkretne to bylo napr. u prvnich setu na motor pro Bf-110 1/72 nebo u nynejsich setu na kokpit pro Bf-109. Predpoklada se, ze resiny a jejich zastavba je pro zkusene modelare, ktery umi minimalne oddelit dil od nalitku a pritom ho neponicit, uriznout spravne kus plastiku napr. z trupu, vyriznout diru do kridla a ztencit trup nebo kridlo v miste usazeni nalitku a pod. Pak nechapu napr. u kokpitu na Bf-109 proc je kokpit udelan uzzsi nez plastovy - boky kokpitu pak vychazi nemodelove tluste. TO si jako v Eduardu mysli, ze ten kdo dokaze riznout do trupu nebo oddelit nalitky aniz by se podrezal nebo polamal dily nedokaze zaskrabat a ztencit trup? Ted je to tak, ze pokud se chci vyhnout tlustym stenam u resinoveho kokpitu na Bf-109, tak musim tencim plast na trupu, vana kokpitu za sedackou se pak ale ukaze jako uzka a musim ji rozsirovat (to uz je trochu zbytecna pakarna)....nedavno to tu bylo pekne videt pri testovaci stavbe pro MW. Jestli bych neco videl jako "osizeni" zakaznika, tak je to pri hodne prisne interpretaci toto.

P
PetrB
 
Příspěvky: 2386
Registrován: 05 úno 2006, 22:35
Bydliště: Praque, Czech Republic
  • ICQ
Nahoru

PředchozíDalší

Odeslat odpověď
Příspěvků: 48864 • Stránka 1045 z 3258 • 1 ... 1042, 1043, 1044, 1045, 1046, 1047, 1048 ... 3258

Zpět na Diskuse

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 návštevníků

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY