Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Plastikové modelářství ‹ Letadla ‹ Diskuse
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

S 199 s uřizlým kuželem

General Discussion
Odeslat odpověď
Příspěvků: 19 • Stránka 2 z 2 • 1, 2
  • Odpovědět s citací

Re: S 199 s uřizlým kuželem

Příspěvekod petr21 » 31 črc 2015, 16:06

nemohlo se jednat o duty vrtulovy kuzel pro privod vzduchu k motoru jako se pouzival na Ar 240?
Nikdo není dokonalý, i ho*no má svoje mouchy
Uživatelský avatar
petr21
 
Příspěvky: 1758
Registrován: 16 črc 2012, 10:41
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: S 199 s uřizlým kuželem

Příspěvekod komisař » 31 črc 2015, 17:38

Zase konspirační teorie ...
Taky jednu přidám.
Určitě má tato konstrukce vazbu na chlazení oleje motoru (nemám poruce svůj archiv, píšu z hlavy). Proč by proboha kanibalizovali E-1 či E-3 či hledali vraky "stodesítek", když je to schopen každý lepší klempíř "oklepat na koleně" resp. na jednoduchém kopytě?? #-o
Petr Koliba - bývalý člen bývalého klubu KPM Apolo Kopřivnice

"Nemo me impune lacessit."
Uživatelský avatar
komisař
 
Příspěvky: 8094
Registrován: 09 úno 2006, 07:22
Bydliště: Kopřivnice - Lubina
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: S 199 s uřizlým kuželem

Příspěvekod Jindřich Rosa » 31 črc 2015, 18:48

Tak v dvoudílné monografii M. Irry z nakladatelství JAKAB je toto provedení nakresleno také (od R. Vavřiny, v 2. dílu), přičemž se zde u výkresu navíc nachází poznámka, že se jednalo o tzv. třetí prototyp - tedy třetí vyrobený kus (S 199.3), který (dle textu O. Soukupa v původní monografii v L+k 1978/5-6):

"... Tyto první tři letouny je možno považovat vlastně za prototypy. Prošly v mateřském závodě za spolupráce VLÚ řadou úprav. Ty zejména souvisely s pohonnou jednotkou (vrtule, vrtulový klobouk, chladič oleje), s podvozkem a vybavením pilotního prostoru. Tyto tři první letouny byly střídavě v mateřském závodě a ve VLÚ používány k různým zkouškám až do roku 1949."

Jinak zajímavé je, že až nyní jsem si uvědomil, že v publikaci M. Irry chybí kapitola s klasickým technickým popisem (tj. konstrukce celého letounu, dílčí záležitosti jako zbraně jsou popsány průběžně v textu).
Jindřich Rosa
 
Příspěvky: 163
Registrován: 14 led 2012, 20:53
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: S 199 s uřizlým kuželem

Příspěvekod Martin Decarli » 01 srp 2015, 08:06

Diky za zajímavou citaci z knihy M. Irry.
Takže to na fikci nevypadá.....

Jinak k té monografii - je zajimavé že jsou tam kresleno 5 umisteni chladičů(!!!) takže to napovídá textu že se prostě zpočátka dost experimentovalo

Zajimavý že o "prototypech" se nikde vlastně nepíše, nejsou fota...dost bilé misto v legendárni mašině
Martin Decarli
 
Příspěvky: 1477
Registrován: 12 srp 2007, 21:59
Bydliště: Zlata Koruna
Nahoru

Předchozí

Odeslat odpověď
Příspěvků: 19 • Stránka 2 z 2 • 1, 2

Zpět na Diskuse

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Arest a 21 návštevníků

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY