Protoze nemam ten model od Eduarda ktery ma spravne obtisky tak sem musel najit neco co bi bilo nejblizsi. Neni to presne v tvaru ale viska pismen je spravna. Tlouska car je malinko uzka ale malovat to rucne nebudu a jine obtisky nejsou k sehnani.Co se tyka toho "D" tak sem nasel stejnou velikost Luftwaffe ktery vipada presny. Ale cisla ne existujou.
Otakare, předpis zbarvení na C-3 u tohoto letounu použít nemůžeš, to by nebylo správně.
U C-3 k nátěru horní plochy trupu, křídel, VOP a SOP byla použita barva Smalt Avion 2036 khaki MNO pro plech a Avion 3067 khaki pro plátno.Horní plocha a vnitřní plocha motorových krytů byla stříkána barvou Smalt Tebas VZ 4355/48 khaki MNO. Stejná barva byla použita pro prostor pod podlahou a prostory hydraulického potrubí. Na spodní ploše křídel, trupu a VOP byla používána bleděmodrá barva Smalt Avion 2036.65 pro plech a Avion 3067.65 pro plátno. Spodní plocha motorových krytů byla stříkána bleděmodrou barvou Smalt Tebas VZ 4355/48.65. Pro dosažení jednotného barevného odstínu a hladkého povrchu krycích barev byl u skupin barev Avion 2036 povrch přestříkáván slabou vrstvou ředidla L-22 bezprostředně po kratším zaschnutí krycí vrstvy.
V době, kdy byl K-70 zachycen na těch několika známých fotografiích, ale tento předpis ještě neplatil a barva známá jako "khaki MNO" se ještě nepoužívala. K-70 byl s nejvyšší mírou pravděpodobnosti opatřen nějakými původně německými odstíny barev, zřejmě skutečně RLM 71 a RLM 65, tedy, pokud se jednalo o barvy Tebas, šlo patrně o barvy vedené pod čísly 5671 a 4265. Obdobně byl zbarven i C-30, resp. D-54, tedy Hallore, přičemž z důsledné aplikace označení i na spodku křídel u tohoto "kolegy" ká-sedmdesátek se dovozuje aplikace označení na spodku křídel i ohledně K-70, což žádná z těch několika fotografií K-70 nepotvrzuje, ovšem ale ani nevyvrací.
Sorry, ale nedá mi to. Ty tu, Otakare, dlouze přemýšlíš jestli tuhle barvu ano nebo ne nebo spíš tuhle a pak to zazdíš špatným tvarem trupovýho kódu. V tom případě nastříkej to nějakou tmavě zelenou, nějakou světle modrou a nalep tam nějakej kód D-55 a budeš mít tak nějak přibližne toho Messerschmitta a s barvama si nelámej hlavu. Ten trupovej kód a znak na směrovce je v podstatě to jediný co se dá přesně interpretovat a tak když to nebudeš mít přesný je zbytečný se tím ostatním (až tak sáhodlouze) zabývat.
Ono vycházet ze Síblů ohledně označení asi není dobrá cesta. Předně Síbly byly novovýroba, K-70 byl repas kořistní mašiny. Taifuny létaly už v roce 1946, tj. v té době toho v provozu moc nebylo pro srovnání. Podíváme-li se na mašiny od LDS, tak Ju-52 měly kódy odspodu všechny, malý Síbl taky, oproti tomu Pipery a Čápy pravděpodobně ne, ale to jsou hornoplošníky a vzpěry se tam pletou (zajímavé je, že VLÚ kódy aplikovala poctivě i na tyto typy). Síbly pod LDS v roce 1946 létaly buď bez označení (první série 14 kusů z roku 1945), nebo pod civilními imatrikulacemi. Pak tu byly ještě první C-47 (D-16 až D-19) a Anson D-71, u kterého to na kódy na spodku vypadá z těch mizerných fotek. Z těchto statistik to pro mě převažuje na stranu kódu odspodu, ale nechť si to každý udělá jak uzná za vhodné.
Pavle, naprosto s Tebou souhlasím. Podle mě to tam bylo. Ten příklad C-30, resp. D-54, tedy "malého síbla" jsem dal záměrně i proto, že se jednalo stejně jako u K-70 ve stejném období a u stejného útvaru o mašinu k přepravě mimo jiné prominentů. Kde jinde očekávat respektování správného označování letounu než u "generálského" letounu.
Nasel sem v mojich veci nekolik sad obtisku pro stary HaPM He-100 Ma spravny styl a spravnou velikost cisel co potrebuju. Tak si mislim, gdiz clovek dost dlouho hleda, tak se neco najde.