Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Plastikové modelářství ‹ Letadla ‹ Diskuse
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

Ruské letectvo v Sýrii

General Discussion
Odeslat odpověď
Příspěvků: 1383 • Stránka 90 z 93 • 1 ... 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93
  • Odpovědět s citací

Re: Ruské letectvo v Sýrii

Příspěvekod Airacutter » 26 úno 2018, 19:09

David Lengyel píše:Překlad by nebyl? Alespoň nějaké TL;DR.


Su-57 poslali do Syrie, pretoze ako Su-35S, tak aj Su-34 su detekovatelne Boeingom 737AEW&C "Peace Eagle" Tureckych vzdusnych sil, E-3G USAF a izaerlskymi CAEW s radarom EL/W-2085. Rusi s existujucimi masinami uz nemohli "partnerov" ani prekvapit ani "vystrasit". Su-57 by mal byt pre spominane prostriedky "neviditelny". Dalsim dovodom su rakety AIM-120C-7 a AIM-120D. Pri Su-57 sa kladie doraz na radioelektronicke vybavenie lietadiel a ich STEALTH charakteristiky. Predpoklada sa, ze SU-57 bude mozne objavit na vzdialenost 100 - 150km, vdaka comu ich nebude mozne sledovat neustale, hlavne ak sucastou skupiny budu Su-30SM/Su-35S s kontainermi skupinovej ochrany «Хибины». Predpoklada sa, ze ak budu Su-57 operovat nad centralnou Syriou, nebude ich mozne objavit a to vyuziju Rusi na testovanie niektoryche systemov v podmienkach maximalne blizkych bojovym.
Kvoli vysokofrekvencnym systemom AN/ALR-67(V)3 (Sepr Hornet), AN/ALR-94 (Raptor) ci KORAL-ED (Turecka REB) sa vyrazne obmedzuju moznosti testovat radar Н036 «Белка» v aktivnom rezime, kedze Rusi nechcu, aby "protivnik" spoznal v akych rezimoch radar pracuje. Preto budu Belku testovat v pasivnom rezime s cielom adaptovat system na ulohy ziskania vzdusnej prevahy a strategickej vzdusnej rozviedky, co F-22 uz robia nad Irakom a Syriou.
Obmedzenia budu v cinnosti palubneho komunikacneho systemu, kvoli prostriedkom ako napr. RC-135V/W. Kvoli tomu do Syrie priletela aj A-50. Najprv preveri, ci v dosahu 600km nie je RC-135 (ale aj F-22 ci F-35) a ak bude cisto, budu Su-57 testovat palubny komunikacny system.
Plus sa este popisuju v clanku dalsie systemy, ktore budu skusat a porovnavaju niektore veci na Su-57 a F-22.
49-53 Albánsko; 49 Sýria; 52 Egypt; 52 a 54 Guatemala; 53 DDR; 53 Irán; 56 a 57 Sýria; 57-59 Indonézia; 58 Libanon; 59 Irak; 59 Kambodža; 59-00 Kuba; 60-65 Kongo; 60 Laos; 61-63 – Kuba; 61 Dominikánska rep.; 63 J. Vietnam; 63 Irak; 64 Brazília; 65-67 Indonézia; 70-79 Kambodža; 70-73 Čile; 71 Bolívia; 76 Argentína; 79 Salvador; 81-82 Čad; 81-90 Nikaragua; 83 Grenada; 89-94 Panama; 86-91 ZSSR
Uživatelský avatar
Airacutter
 
Příspěvky: 1724
Registrován: 16 zář 2009, 12:13
Bydliště: Bratislava
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Ruské letectvo v Sýrii

Příspěvekod kalimero » 26 úno 2018, 19:59

pokus o překlad
Při prohlížení syrských, blízkovýchodních a západních informačních zdrojů bylo těžko uvěřit svým očím, když se objevila zpráva na stránkách syria.liveuamap.com
o příletu dvojice multifunkčních stíhačů 5 generace SU-57. Stroje doprovázel SU-35 , jak bylo vidět na video záběrech z Twitteru. Později se ukázalo, díky on-line monitoringu Flightradar24, stroje vedl civilní Tu-154.
Absolutně nové, nevyzkoušené v nepřátelském prostředí, stíhače následující generace byly zcela nečekaně přemístěny do prostředí nepředvídatelného syrského bojiště nasyceného množstvím radioelektronické a radiolokační rozvědky pozemní i vzdušné.Poblíž syrského vzdušného prostoru se pravidelně nacházejí Boeing 737AEW&C "Peace Eagle"
VVS Turecka a E-3G USAF, schopné zachytit cíle o ploše 3 jv.m v hloubce 280-350 km.Na jižním směru se nacházejí izraelské letouny CAEW s aktivnímy fázovanýmy anténamy EL/W-2085 společnosti ELTA.
Je jasné,že standartní SU-35 a SU-34 s odrazovou plochou 12 a 3 kv.m. nebude možné překvapit letouny protivníka, zvláčt když mají už ve výzbroji rakety AIM-120C-7 a AIM-120D, které představují hrozbu pro naše stroje už na vzdálenst 130-160 km.Jiná věc je ale SU-57 a nesnažte se soudit jeho možnosti jen podle množství dislokovanách kusů.
Hlavní roli bude hrát palubní výbava a malá signatura,jeré se stanou hladní překážkou pro zjištění palubními radary AN/APG-80 na F-16I a radiolokačních komplexech MESA a AN/APY-2 na tureckých a amerických AWACS.
Opíraje se o tabulkové údaje se zdroje PARALAY ,kde je uedena efektivní odrazová plocha 0,2-0,4 kv.m lze usuzovat, že naše pokročilé stroje budou zjištěni na vzd.100-150 km, což je činí krině špatně zachytilelné, zvláčt když je budou doprovázet v zoně A2/D2 SU-35C s prostředky REB individuální (Л-265М10) a skupinové (Chibiny) obrany.
Autor soudí,že bude krajně nemožné v prostoru centrální Syrie tyto stroje zachytit nepřátelskými radary.A současně bude možné vyzkoušet v podmínkách, přibližujícím se bojovým, někeré palubní systemy.
Proč jen některé?
kalimero
 
Příspěvky: 299
Registrován: 02 úno 2018, 09:03
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Ruské letectvo v Sýrii

Příspěvekod David Lengyel » 26 úno 2018, 20:00

Airacutter píše:
David Lengyel píše:Překlad by nebyl? Alespoň nějaké TL;DR.


Díky moc ;)
Rozestavěno
1/48 Antologie VFC-111
1/24 Honda NSX Type-R
1/72 Letov Š.328v

Dokončeno
1/48 Douglas A-1H Skyraider (VNAF)
1/48 Aero L-29 Delfín (VVS)
1/48 Douglas A-4E Skyhawk (VC-5)
Uživatelský avatar
David Lengyel
 
Příspěvky: 2959
Registrován: 14 bře 2014, 09:45
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Ruské letectvo v Sýrii

Příspěvekod kalimero » 26 úno 2018, 20:58

Potíž je v tom, že kromě aktivního radarového průzkumu v pásmech L)d) a S je nutno přihlédnout k pasivnímu průzkumu. K nim patří např. palubní stanice varování o ozáření AN/ALR-67(V)3 na F-18 Super Hornet, nejmodernější stanice AN/ALR-94 na F-22A kerá má až 30 snímačů a také anteny tureckého pozemního systemu CORAL-ED. Uvedené systémy pracují v pásmu 500-40000 MHz a ksou schopny zachytit i velmi slabé zdroje záření a uložit jejich profil do registru. Z toho vyplívá značné omezení pro práci radaru H-36 Belka v aktivním režimu. Budou se zkoušet 4 AFAR stanice v pasivním režimu nazachycení přenosu taktických informací pomocí «Link-4A» a «Link-11/TADIL-A» na letouny AWACS "Peace Eagle", Linj-16 na F-16C Block 50+ a další zdroje záření. Tento způsob použítí RLS Belka ve vzdušném prostoru Syrie pomuže upravit systémy řízení zbraní nejen pro vybojování vzdušné převahy, bomardování ale i pro skrytý stretegický průzkum bez prozrazení své polohy. Tuto metodiku už několik let používají F-22A nad Irakem a Syrií ,jak informoval v březnu 2016 děkan Institutu aerokosmického výzkumu jm.Mitchela gen.por. ve výskužbě David Deptula.
Za pozornost stojí, že SU-57 a F-22 se stanicí pasivní rozvědky AN/ALR-94 budou mít velkou převahu v pasivním režimu.Boční RLS Н036Б-1-1Л a Н036Б-1-Б umožní SU-57 na dlouhou dobu létat souběžně s linií dotyku,stejně jak to dělají Ту-214Р, E-8C, RQ-4B «Global Hawk" a práce v aktivním režimu navíc dá možnost pilotu SU-57 nahlédnout na 45-60 st. do zadní polosféry,což Raptor nemůže.Ale tento režim se v prostředí regionálního režimu nebude téměř s jistotou využívat.
Celá řada omezení se bude týkat i využítí palubního systemu spoje С-111-Н,ve spojení s «АИСТ-50».Bez ohledu na to,že tento systém má mnoho společného s již používaným systémem na SU-35 С-108 tak se jehom použitím vystavuje téměř jistému odhalení. Za tímto účelem USAF využívá letouny RC-135V/W "Rivet Joint" s palubní aparaturou rozvědky 85000 / ES-182 MUCELS v pásmu 0,04 - 17,25 GHz. V závislosti na počasí,radiohorizontu a použití klamných cílů ksou MUCELS schopny zachytit signály svazu na vzd.500-900 až 1000km.Paj si nad těmito signály láme hlavu až 10 kryptologů, kteří se nacházejí na palubě.
kalimero
 
Příspěvky: 299
Registrován: 02 úno 2018, 09:03
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Ruské letectvo v Sýrii

Příspěvekod kalimero » 26 úno 2018, 21:01

Nejsem ani v půlce, zítra budu pokračovat. Já měl z ruštiny za 3, ale asi to tak nevypadá.
kalimero
 
Příspěvky: 299
Registrován: 02 úno 2018, 09:03
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Ruské letectvo v Sýrii

Příspěvekod kalimero » 26 úno 2018, 22:28

Vycházejíc z těchto informací, lze se domnívat, že zkouška zařízení spojení С-111-Н nad Syrií přichází v úvahu pouze za těchto podmínek..let v malé výšce (pod horizontem), při 100% nepřítomnosti "Rivet Joint" na vzd.600 km a při výkonu max 200watů terminálu spojení. A tím je i objasněno proč přiletěl i druhý letoun A-50U. Před testovacími lety musí zjistit přítomnost cizích letounů radiového průzkumu, které by se přiblížily ke vzdušnému prostranství Syrie. Jediné stroje, které jsou schopny nepozorovaně proniknout do tohoto prostoru jsou F-22 Raptor ze základny Al Dafra ze Saud.Arábie a F-35I "Adir" ze základny Nevatim, Izrael.
První má odrazovou plochu 0,05-0,07 kv.m a může být zjištěn modernizovaným komplexem A-50U na vzd.100-120 km a druhý má odrazovou plochu 0,2 kv.m a bude zachycen na 160 km. Je nutno připomenout, že oba stroje mají možnost zjistit hlídkujíci SU-57 pomocí integrovaných opticko-elektronických systémů zjištování termokontrastních cílů (výstupní trysky při forsáži, plameny raketových motorů)AN/AAR-56 MLD («Missile Launch Detection»), а také AN/AAQ-37 DAS. Tyto komplexy tvoří sestava 4-6 teplotních čidel vysokého rozlišení na povrchu trupu a jsou schopny zachytit tepelný signál na vzd. až několika set km.
V případě, že se Raptoru podaří skrytě přiblížit k SU-57 a skrytě jej doprovázet, stejně nebude moci jeho polohu předat na palubu AWACS.Jeho datalink "Link-16" může pouze přijímat taktické informace,ale v žádném případě vysílat, proto aby zůstal trval skryt. Pro předávání taktických informací se používá vysoce utajený spoj IFDL («Intra-Flight Data Link»), který nespolupracuje s Link-16 a TTNT.
O tomto nedostatku F-22 Raptor na konci roku 2017 přineslo informace vydání Aviation Week s odvoláním na anonymní zdroj v USAF.Tento zdroj i také postěžoval, že při zjištění SU-30 a SU-35 je informace předávána klasickou číslicovou radiostanicí v režimu скремблирования и ППРЧ.. toto přeložit neumím.
Také si postěžoval, že objevit ruské stoje za tmy je prakticky nemožné , protože chybí specializované pokročilé snímače málo kontrastních cílů. Připomněl, že AN/AAR-56 zachytí pouze značně kontrastní cílá jako raketové motory a tryskové na režimu forsáže.
poznámka amatérského tlumočníka :
SU-57 dosahuje M2 bez použití forsáže.
Zachytit tepelnou signaturu reaktivního motoru taktického stíhače může AN/AAR-56 pouze na vzdálenost vizuální viditelnosti.
Radary AN/APG-77 mají američtí piloty zakázáno používat aby nebyli předem zjištěni prostředky radiového průzkumu.
kalimero
 
Příspěvky: 299
Registrován: 02 úno 2018, 09:03
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Ruské letectvo v Sýrii

Příspěvekod Hansi » 26 úno 2018, 23:04

Martin Černý 'Černoch' píše:Můžeme spekulovat proč mají F-35 IAf zákaz létat nad Syrii, osobně si myslím že je to kvůli nějaké činnosti radaru systému S-400 během sestřelu Sufy. Možná že už rusové mají obranu jak si nenechat vyrušit radary jako to bylo v případě utoku na jaderné středisko v Syrii před lety. (tehdy tam IAF vyrušilo S-300 a udajně právě i S-400). Pak je velká šance že dokážou pozlobit i Adiry.


Len jedna drobnosť Martin, Sýria nikdy nemala ani S-300 a ani S-400, preto IAF nemohli nič "vyrušiť" ...
Hansi
 
Příspěvky: 5695
Registrován: 04 zář 2005, 23:35
Bydliště: Košice
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Ruské letectvo v Sýrii

Příspěvekod Martin Černý 'Černoch' » 27 úno 2018, 08:01

V případě útoku na jaderné zařízení před lety které IAF pobořilo se mluvilo právě o přítomnosti systému S-300 a S-400 chránící toto zařízení. Jestli byly syrský nebo už tehdy probíhala nějaká spolupráce Ruska a Syrie nepsali. Já nenapsal že byly syrský, to jsi špatně pochopil , psal jsme že komplex byl chráněn ..... Nicméně, v těchto končinách je vzhledem k geopolitické situaci možné asi ledasco.
El Negro
KPM Kaznějov
http://www.armycast.cz/
Uživatelský avatar
Martin Černý 'Černoch'
 
Příspěvky: 22614
Registrován: 16 črc 2004, 13:52
Bydliště: Česká Bříza
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Ruské letectvo v Sýrii

Příspěvekod Martinicky Vladimir » 27 úno 2018, 08:33

Presne tak, kalimero! Uz som to tu napisal jednou vetou: ze rusi idu testovat avioniku Su-57 v pasivnom mode!
Martinicky Vladimir
 
Příspěvky: 9120
Registrován: 02 kvě 2007, 09:33
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Ruské letectvo v Sýrii

Příspěvekod kalimero » 27 úno 2018, 09:41

Ruské SU-57 jsou naopak vybaveny lépe přizpůsobeným optiko-elektronickým komplexem ОЛС-50М k odhalení cíle typu "stíhač" a "bombardér" podle tepelné stopy nejen na forsážním režimu ale i na max.tahu. Zařízení je podobné tomu z SU-35C(ОЛС-35) a má podobné parametry. V současnosti je vzd. zjištění cíle typu F-22 Raptor na forsážním režimu ze zadní polosféry asi 100 km a v přední polosféře 45 km, jdy je tepelná stopa částečně zakryta trupem. Kromě zjištování vzdušných cílů je zařízení schopno detekovat i pozemní cíle v infračerveném spektru 3-5 mkm. Zařízení spolupracuje s lazerovým dálkoměrem БПУЛ-35 , který také slouží k ozařování cílů pro navádění poloaktivních taktických raket na vzd. 30 km.
Ve výbavě se nachází také stanice pro detekci vypuštěných raket 101КС «Атолл», analogická zařízením СОАР AN/AAR-56 na F-22 Raptor a DAS z Lightning II.
2 samostatné a 2 zdvojené moduly 101КС-У/01 a 101КС-У/02 pracují v ultrafialovém světle .Systém má celkem 6 čidel.
2 moduly 101КС-О brání před útojy samonaváděcích raket AIM-9L/X Block II, «IRIS-T» или «MICA-IR» a není rozmístěn na všech strojích SU-57.
101КС-П modul slouží pro lety v malé výšce, kdy se nezapíná radar.
kalimero
 
Příspěvky: 299
Registrován: 02 úno 2018, 09:03
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Ruské letectvo v Sýrii

Příspěvekod kalimero » 27 úno 2018, 10:02

Doplnujícím elementem optiko-elektronické výzbroje SU-57 je podvěsný kontejner 101КС-Н pro zaměřování a navigaci. Zařízení funguje na TV a infra kanálech a umožnuje rozpoznat cíl typu tank na vzd.35 km. Navídí na něj cíle s pomocí lazerového zaměřovače a používá rakety Х-38МЛЭ, Х-29Л a Х-25МЛ.
Přesné parametry nejdou známy,ale odhadují se na srovnatelné se systémy Lantirn-ER nebo turecké AselPOD.
S využitím všecho pasivního zařízení je možné získat tolik informací jako při využití TU-214 a ti si velení VVS v Syrii určitě nenechá ujít!!
Přesun TU-214 neutrálním vzdušným prostorem je takzokamžitě zaznamenán PVO Azerbajdžánu , kerý využívá ukrajinské systémy sledování v decimetrovém rozsahu
80К6 «Пеликан» a izraelské radary EL/M-2080 «Green Pine».
Rusové jsou přesvědčeni,že tyto informace jsou předávány až na vedení IS!!
Dál už je to jen omáčka.
Snažil jsem se vybrat hlavně TTD a skutečně mi vychází hlavně pasivní průzkum hodně blízko nepřítele bez nebezpečí prozravení polohy SU-57.
Omlouvám se za moje zprznění ruštiny a všem čtenářům přeji krásný den.
kalimero
 
Příspěvky: 299
Registrován: 02 úno 2018, 09:03
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Ruské letectvo v Sýrii

Příspěvekod kalimero » 27 úno 2018, 10:05

Nenašel jsem žádnou fotografii bort čísel 507 a 510. Nemá je náhodou někdo?
kalimero
 
Příspěvky: 299
Registrován: 02 úno 2018, 09:03
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Ruské letectvo v Sýrii

Příspěvekod davidSK » 27 úno 2018, 11:53

Velmi pekne dakujeme Kalimero ;-I ;-I
Uživatelský avatar
davidSK
 
Příspěvky: 5038
Registrován: 23 kvě 2010, 13:11
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Ruské letectvo v Sýrii

Příspěvekod Hansi » 27 úno 2018, 22:25

Martin Černý 'Černoch' píše:V případě útoku na jaderné zařízení před lety které IAF pobořilo se mluvilo právě o přítomnosti systému S-300 a S-400 chránící toto zařízení. Jestli byly syrský nebo už tehdy probíhala nějaká spolupráce Ruska a Syrie nepsali. Já nenapsal že byly syrský, to jsi špatně pochopil , psal jsme že komplex byl chráněn ..... Nicméně, v těchto končinách je vzhledem k geopolitické situaci možné asi ledasco.


Martin, tam nebola žiadna S-300 a už vôbec nie S-400, sorry, ale to je somarina na n-tú.
Hansi
 
Příspěvky: 5695
Registrován: 04 zář 2005, 23:35
Bydliště: Košice
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Ruské letectvo v Sýrii

Příspěvekod Martin Černý 'Černoch' » 28 úno 2018, 09:30

I na somárinách je kolikrát lecos pravda.
El Negro
KPM Kaznějov
http://www.armycast.cz/
Uživatelský avatar
Martin Černý 'Černoch'
 
Příspěvky: 22614
Registrován: 16 črc 2004, 13:52
Bydliště: Česká Bříza
Nahoru

PředchozíDalší

Odeslat odpověď
Příspěvků: 1383 • Stránka 90 z 93 • 1 ... 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93

Zpět na Diskuse

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 22 návštevníků

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY