Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Plastikové modelářství ‹ Letadla ‹ Diskuse
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

Suchoj T-50 prvy vzlet.. teď už Su-57

General Discussion
Odeslat odpověď
Příspěvků: 1889 • Stránka 88 z 126 • 1 ... 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91 ... 126
  • Odpovědět s citací

Re: Suchoj T-50 prvy vzlet.. teď už Su-57

Příspěvekod Lavi » 12 lis 2019, 18:28

F-35 je predevsim mimoradne hnusnej stroj. Podotykam, ze esteticky dojem je kazdeho vec.
Lavi
 
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Suchoj T-50 prvy vzlet.. teď už Su-57

Příspěvekod jpeky » 12 lis 2019, 18:49

Je umenie vytvorit taky paskvil a stroj s takymi nedostatkami ze mas pravdu ocividne rusi taku technologicku neschopnost este nedosiahli
Hotovo : viewtopic.php?f=6&t=31449
viewtopic.php?f=6&t=33753

viewtopic.php?f=6&t=35837
viewtopic.php?f=6&t=41469
Uživatelský avatar
jpeky
 
Příspěvky: 475
Registrován: 10 pro 2008, 16:26
Bydliště: Žilina
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Suchoj T-50 prvy vzlet.. teď už Su-57

Příspěvekod Kubouš » 12 lis 2019, 19:01

Tomáš Pelej píše:
To Airacutter: Mohl by jsi mi říci co mají ty dvě éra na fotce společného? Snad jen to, že obě létají, jinak nic


Tohle není o vzhledové podobnosti ani o technologické srovnatelnosti typu ten má steath a ten má prd. Tady jde o pohon a princip VTOL, který obě éra používají. Jak sice stále používal pomocné zdvihové motory a F už má jen jeden motor spojený hřídelí se zdvihovým fanem. Plus hlavní motor s plně naklápěnou tryskou o 90° a schopnost být letadlem s VTOL vlastností a zároveň dosáhnout nadzvukové rychlosti. Fajn, je možné odvážné to tvrdit takhle natvrdo, že to je "otec" toho hnusletadla, nicméně ta spolupráce s Lockheedem tam byla a že Lockheed tyto poznatky následně použil v programu JSF je taky fakt. Nakonec stejně ještě musel pomoct Rolls-Royce a jeho poznatky z Harrieru.

A vůbec, zase se téma dostalo do hádek a mimo Su-57 opět k jinému hnusátku a unavujícím věčným diskuzím kdo od koho opisoval a kdo si na to přišel vlastním vývojem a může hodit šutrem protože je bez viny. Běžte už s tím fakt někam do řiti, obě trolovské strany.
Kuba Jirásek
Beep! Beep!


in progress: Antonov An-225 Mrija
Hotovo v r. 2018 - viewtopic.php?f=6&t=124977 Hotovo v r. 2019 - viewtopic.php?f=6&t=131298 Hotovo v r. 2020 - viewtopic.php?f=6&t=137559
Hotovo v r. 2021 Hotovo v r. 2022 Hotovo v r. 2023 Hotovo v r. 2024
Uživatelský avatar
Kubouš
 
Příspěvky: 10992
Registrován: 12 úno 2007, 18:00
Bydliště: blízko Pardubic :-)
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Suchoj T-50 prvy vzlet.. teď už Su-57

Příspěvekod David Lengyel » 12 lis 2019, 19:07

Airacutter píše:Nooooo, za Jelcinskeho Ruska, presnejsie v 1991, spolocnost Lockheed-Martin zahajila spolupracu s OKB Jakovleva. Spolupraca sa zakoncila v 1997, podla niektorych zdrojov, v 1995 OKB Jakovleva dostala povolenie predat americanom dokumentaciu na Jak-38 a Jak-141. A potom sa po case objavi F-35, ktory sa ani trochu nepodoba na Jak-141, ktoreho tryska vobec principialne nevychadza z R79V300, atd atd.


Pravdu díš. Jakovlev Američanům skutečně prodal dokumentaci a část dat za drobné dofinancování, aby udržel program Jak-141 při životě. V té době však už program X-35 byl v běhu a Američané z jakovlevových dat nezjistili nic, co by už nevěděli. On totiž ten přelomový design sklopné trysky vznikl u Convairu už v 60. letech a byl nabídnut americkému námořnictvu v podobě Convair Model 200 v roce 1972. Jak-141 měl prvenství v tom, že jako první s touto tryskou opravdu letěl - čtvrt století poté, co byla vyvinuta a testována v USA.

Tady si o tom můžeš něco přečíst: https://www.codeonemagazine.com/article ... tem_id=137
Rozestavěno
1/48 Antologie VFC-111
1/24 Honda NSX Type-R
1/72 Letov Š.328v

Dokončeno
1/48 Douglas A-1H Skyraider (VNAF)
1/48 Aero L-29 Delfín (VVS)
1/48 Douglas A-4E Skyhawk (VC-5)
Uživatelský avatar
David Lengyel
 
Příspěvky: 2959
Registrován: 14 bře 2014, 09:45
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Suchoj T-50 prvy vzlet.. teď už Su-57

Příspěvekod Lavi » 12 lis 2019, 19:11

48692127457_ca227a7641_k.jpg


autor Vladislav Perminov, více zde: https://www.flickr.com/photos/realhokum/
Lavi
 
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Suchoj T-50 prvy vzlet.. teď už Su-57

Příspěvekod Lahita Imrich » 12 lis 2019, 19:14

jpeky píše:Je umenie vytvorit taky paskvil a stroj s takymi nedostatkami ze mas pravdu ocividne rusi taku technologicku neschopnost este nedosiahli

No, aj tento "eroplán"(Su-57) lieta len preto: je taký škaredý, že ho zem od seba odpudzuje. :wink: Celkovo dnešné lietadlá nie sú žiadna dizajnová hitparáda. :cry:
[url=20933939_10203643802013100_702260371489961673_o.jpg[/url]
Uživatelský avatar
Lahita Imrich
 
Příspěvky: 2082
Registrován: 23 srp 2008, 06:26
Bydliště: Martin,Slovakia
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Suchoj T-50 prvy vzlet.. teď už Su-57

Příspěvekod Atlis » 12 lis 2019, 19:37

David Lengyel píše:
Airacutter píše:Nooooo, za Jelcinskeho Ruska, presnejsie v 1991, spolocnost Lockheed-Martin zahajila spolupracu s OKB Jakovleva. Spolupraca sa zakoncila v 1997, podla niektorych zdrojov, v 1995 OKB Jakovleva dostala povolenie predat americanom dokumentaciu na Jak-38 a Jak-141. A potom sa po case objavi F-35, ktory sa ani trochu nepodoba na Jak-141, ktoreho tryska vobec principialne nevychadza z R79V300, atd atd.


Pravdu díš. Jakovlev Američanům skutečně prodal dokumentaci a část dat za drobné dofinancování, aby udržel program Jak-141 při životě. V té době však už program X-35 byl v běhu a Američané z jakovlevových dat nezjistili nic, co by už nevěděli. On totiž ten přelomový design sklopné trysky vznikl u Convairu už v 60. letech a byl nabídnut americkému námořnictvu v podobě Convair Model 200 v roce 1972. Jak-141 měl prvenství v tom, že jako první s touto tryskou opravdu letěl - čtvrt století poté, co byla vyvinuta a testována v USA.

Tady si o tom můžeš něco přečíst: https://www.codeonemagazine.com/article ... tem_id=137


Mno, ono je to síce pekné čítanie, ale autor akosi zabúda, že tá 3D tryska nie je všetko. Jak pracoval nad Jakom 36M so zdvihovými motormi a otočnými tryskami už v polovici 60 rokov. A kým Convair Model 200 bol v 1972 v podobe pár pekných obrázkov na papieri námorníctvu ponúknutý, Jak-36M už v 1970 začal letové skúšky. Čo uznáš je trošku iný level.

Celý projekt ďalej pokračoval cez Jak-38 až po Jak-141 a tvrdenie, že amíci si nič cenné z 30 ročnej prevádzky koncepcie (zdvihové motory + otočná tryska) neodniesli je hodné pousmiatia.
Marian "Atlis" Cihoň

Й*б*на р**ня
Uživatelský avatar
Atlis
 
Příspěvky: 7823
Registrován: 13 čer 2016, 10:32
Bydliště: Brno
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Suchoj T-50 prvy vzlet.. teď už Su-57

Příspěvekod PetrB » 12 lis 2019, 19:43

asi dotaz off topic: muzu u prototypu použít trysky z Su-35, resp. Su-30SM? ...přiznám se, že se ptám "na blind" bez nějaké přípravy na google, jen si matně pamatuju, ze prototypy používali existující pohonné jednotky a nové, určené pro 5. generaci se teprve paralelně vyvíjí 8-[
http://www.amigomodels.ru/product/amg72030/
PetrB
 
Příspěvky: 2385
Registrován: 05 úno 2006, 22:35
Bydliště: Praque, Czech Republic
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Suchoj T-50 prvy vzlet.. teď už Su-57

Příspěvekod David Lengyel » 12 lis 2019, 19:54

To je hezké Mariane, ale tady šlo o to vyvrátit tvrzení, že F-35 je kopie Jak-141. To je stejné jako tvrdit, že Su-57 je kopie YF-23. Jsou tam podobné rysy, ale koncepce je prostě jiná, tudíž nemůže být řeč o kopírování. Každý šel svou cestou a každý se dostal z různých důvodů do jiného stádia. Fyi, F-35B nepoužívá zdvihové motory, ale dmychadlo - možná v tom se od Jakovleva, ale spíše od Harrieru poučili ;)
Rozestavěno
1/48 Antologie VFC-111
1/24 Honda NSX Type-R
1/72 Letov Š.328v

Dokončeno
1/48 Douglas A-1H Skyraider (VNAF)
1/48 Aero L-29 Delfín (VVS)
1/48 Douglas A-4E Skyhawk (VC-5)
Uživatelský avatar
David Lengyel
 
Příspěvky: 2959
Registrován: 14 bře 2014, 09:45
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Suchoj T-50 prvy vzlet.. teď už Su-57

Příspěvekod Atlis » 12 lis 2019, 20:01

Ja som nikde netvrdil, že F-35 je kópiou Jaku-141. Iba vyvraciam ten názor, že Amíci sa nič od Rusov nedozvedeli.

Samozrejme, že s Harriermi majú skúsenosti bohaté.

To, že F-35B nemá zdvihové motory ale dúchadlo samozrejme viem, ale to zase až tak veľa na veci nemení. Celkovo to má k Jaku podstatne bližšie ako k Harrierom.
Marian "Atlis" Cihoň

Й*б*на р**ня
Uživatelský avatar
Atlis
 
Příspěvky: 7823
Registrován: 13 čer 2016, 10:32
Bydliště: Brno
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Suchoj T-50 prvy vzlet.. teď už Su-57

Příspěvekod jpeky » 12 lis 2019, 20:06

PetrB píše:asi dotaz off topic: muzu u prototypu použít trysky z Su-35, resp. Su-30SM? ...přiznám se, že se ptám "na blind" bez nějaké přípravy na google, jen si matně pamatuju, ze prototypy používali existující pohonné jednotky a nové, určené pro 5. generaci se teprve paralelně vyvíjí 8-[
http://www.amigomodels.ru/product/amg72030/



Kludne mozes. Su-57 zatial vyuziva motory pre Su-35S AL-41F1S ( tieto motory maju najradit motory Al-31 v Su-30SM)

Jedine Su-57 s cislom 502(myslim) ma jeden motor idz.30 ktory je prave vyvijany pre Su-57.
Hotovo : viewtopic.php?f=6&t=31449
viewtopic.php?f=6&t=33753

viewtopic.php?f=6&t=35837
viewtopic.php?f=6&t=41469
Uživatelský avatar
jpeky
 
Příspěvky: 475
Registrován: 10 pro 2008, 16:26
Bydliště: Žilina
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Suchoj T-50 prvy vzlet.. teď už Su-57

Příspěvekod David Lengyel » 12 lis 2019, 20:12

Atlis píše:Iba vyvraciam ten názor, že Amíci sa nič od Rusov nedozvedeli.


Nevyvracíš, jen se nad tím usmíváš :) Dozvěděli se, že se nedozvědí nic nového. Dmychadlo mění na věci docela hodně, protože pod letadlo nefouká horký vzduch, který je následně znovu nasáván do motoru a letadlo je pak značně nestabilní. Piloti Harrierů o tom mluvili nesčetněkrát, proto má F-35B dmychadlo na chladný vzduch.
Rozestavěno
1/48 Antologie VFC-111
1/24 Honda NSX Type-R
1/72 Letov Š.328v

Dokončeno
1/48 Douglas A-1H Skyraider (VNAF)
1/48 Aero L-29 Delfín (VVS)
1/48 Douglas A-4E Skyhawk (VC-5)
Uživatelský avatar
David Lengyel
 
Příspěvky: 2959
Registrován: 14 bře 2014, 09:45
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Suchoj T-50 prvy vzlet.. teď už Su-57

Příspěvekod Truhlík » 12 lis 2019, 20:14

David Lengyel píše:To je hezké Mariane, ale tady šlo o to vyvrátit tvrzení, že F-35 je kopie Jak-141. To je stejné jako tvrdit, že Su-57 je kopie YF-23. Jsou tam podobné rysy, ale koncepce je prostě jiná, tudíž nemůže být řeč o kopírování. Každý šel svou cestou a každý se dostal z různých důvodů do jiného stádia. Fyi, F-35B nepoužívá zdvihové motory, ale dmychadlo - možná v tom se od Jakovleva, ale spíše od Harrieru poučili ;)

Poprosil by som pana Alzaka,skopirovat/citovat tu cast,kde ktokolvek tvrdi,zr F 35 je kopia.....
Uživatelský avatar
Truhlík
 
Příspěvky: 1612
Registrován: 29 zář 2012, 08:52
Bydliště: Tatranská 475/11 05952 Stará Lesná Slovensko
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Suchoj T-50 prvy vzlet.. teď už Su-57

Příspěvekod Lavi » 12 lis 2019, 20:19

David Lengyel píše:Dozvěděli se, že se nedozvědí nic nového.


Američani se ti určitě sami dobrovolně chlubí co se nedozvěděli a rozhodně nic od nikoho nepřevzali. ](*,) :grin:
Lavi
 
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Suchoj T-50 prvy vzlet.. teď už Su-57

Příspěvekod Atlis » 12 lis 2019, 20:23

Nevieš, čo sa dozvedeli alebo nedozvedeli. (:)

Kým sa bude otvárať na F-35B dekel hore aj dole a bude to mať otočnú trysku, je to koncepčne rovnaké lietadlo. To, že si mohli dovoliť použiť dúchadlo, ktoré znamená zároveň nižšiu hmotnosť, väčšiu bezpečnosť či aj nejaký chladný vzduch je len otázkou technologického pokroku. To im nikto neberie. (:)
Marian "Atlis" Cihoň

Й*б*на р**ня
Uživatelský avatar
Atlis
 
Příspěvky: 7823
Registrován: 13 čer 2016, 10:32
Bydliště: Brno
Nahoru

PředchozíDalší

Odeslat odpověď
Příspěvků: 1889 • Stránka 88 z 126 • 1 ... 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91 ... 126

Zpět na Diskuse

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Rataslaw a 31 návštevníků

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY