Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Plastikové modelářství ‹ Letadla ‹ Diskuse
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

Lockheed Martin F-35 Lightning II

General Discussion
Odeslat odpověď
Příspěvků: 1884 • Stránka 9 z 126 • 1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 126
  • Odpovědět s citací

Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II

Příspěvekod Lavi » 07 zář 2016, 14:37

Martin Černý 'Černoch' píše:Třeba to bude Honzo tak jak psal David. Jedna dvě mašiny se budou obětovat a nechají na sebe nalepit milion bradavic pro sledování a další se budou skrytě připlížit a potom ladným skokem slona zpoza kopce bafnou na překvapené obránce. :grin:


Možná mají američani taky nějakou obdobu ruského nooskopu, podle kterého se řídí. :lol: Tak se necháme překvapit.
Lavi
 
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II

Příspěvekod Lavi » 07 zář 2016, 14:43

David Lengyel píše:Ale no tak, přece dobře víš, že nahrazování probíhá postupně. U námořnictva F-35C nahradí legacy Hornety. Super Hornety a Growlery budou mít vedle F-35 své místo až do příchodu nástupce z programu F/A-XX. USAF bude souběžně používat F-22 a F-15C/D/E. Kompletní obměna proběhne pouze u USMC, kde kromě AV-8 nemají jiný inventář na útočné úkoly.


Vzhledem k mým zkušenostem ze státní administrativy mám už jen dojem, že F-35 se prostě musí nacpat všude protože nic jinýho se s tím už nedá dělat. A než bude k dispozici nějaká F/A-XX, to už může svět vypadat úplně jinak. (:)
Lavi
 
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II

Příspěvekod Radek3057 » 07 zář 2016, 16:24

Lavi píše:
David Lengyel píše:Ale no tak, přece dobře víš, že nahrazování probíhá postupně. U námořnictva F-35C nahradí legacy Hornety. Super Hornety a Growlery budou mít vedle F-35 své místo až do příchodu nástupce z programu F/A-XX. USAF bude souběžně používat F-22 a F-15C/D/E. Kompletní obměna proběhne pouze u USMC, kde kromě AV-8 nemají jiný inventář na útočné úkoly.


Vzhledem k mým zkušenostem ze státní administrativy mám už jen dojem, že F-35 se prostě musí nacpat všude protože nic jinýho se s tím už nedá dělat. A než bude k dispozici nějaká F/A-XX, to už může svět vypadat úplně jinak. (:)



řekl bych že s ničím jiným se ani nepočítalo ... ona ta nechuť námořnictva k jednomotorovým strojům třeba pomine ... kapacitu na nahrazení Horneta F-35 má ...
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]
Uživatelský avatar
Radek3057
 
Příspěvky: 2178
Registrován: 28 říj 2010, 10:44
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II

Příspěvekod Petr Bunda » 07 zář 2016, 21:19

David Lengyel píše:
ujík píše:Takže to mám chápat tak, že oproti F-16 nese vevnitř dost paliva na to, aby nepotřebovala vnější baky?

Přesně tak. F-35 nese ve vnitřních nádržích více paliva než F-16 s baky a motor má o 25 % nižší spotřebu.

Kde jsi Davide vzal ten údaj o 25 % nižší spotřebě motoru F135 oproti F-16? Údaj se mi nezdál, a když jsem nevygooglil srovnání spotřeby, z dostupných údajů jsem spotřebu spočítal a vyšlo mi u F-16 1,83 kg/km a u F-35 3,78 kg/km. U F-16 jsem nenašel údaje k doletu bez nádrží, a tak jsem vycházel z uváděného doletu 4215 km při 1500 galonech v přídavných nádržích. Uvnitř má mít F-16 3200 kg a 1500 galonů by mělo být 4542 kg, když jsem počítal s hustotou paliva 0,8 kg/l a převodem 1500 galonů na 5678 l. U F-35 se uvádí kapacita vnitřních nádrží 8390 kg a dolet 2220 km. Snad jsem to spočítal dobře. (:)

Při porovnání motorů stíhacích letadel na https://defenseissues.wordpress.com/201 ... mparision/ nevychází F135 zrovna nejlíp:

Fuel consumption
Fuel consumption depends on both thrust and thrust-specific fuel consumption. Since aircraft with higher TWR can reduce thrust and still match performance of lower-TWR aircraft, both thrust-specific and total fuel consumption, at dry thrust and afterburner, will be compared.
Dry thrust:

EJ200: 21-23 g/kN s, 60 kN = 4.536-4.968 kg/h

M88-2: 0,8 kg/daN h, 48,8 kN = 3.904 kg/h

RM-12: 23,9 g/kN s, 54 kN = 4.646 kg/h

F-135: 0,89 kg/daN h, 124,6 kN = 11.089 kg/h

F-119: N/A (est: 0,8 kg/daN h, 116 kN = 9.968 kg/h)

F404-GE-402: 82,6 kg/kN h = 4.039 kg/h

F414-400: 0,84 kg/daN h, 57,8 kN = 4.855 kg/h

AL-31F: 0,87 kg/kgf*h, 7.575 kgf (74,5 kN) = 6.590 kg/h

AL-41F: 19,18 g/kN s, 113,9 kN = 7.865 kg/h

EJ200 consumes 82,8 kg/kN h, M88-2 consumes 80 kg/kN h, RM-12 consumes 86 kg/kN h, F-119 consumes 80 kg/kN h, F404-GE-402 consumes 83 kg/kN h, and F414-400 consumes 84 kg/kN h. F-135 is not capable of supercruise, but for completeness’ sake it does consume 89 kg/kN h. AL-31 consumes 88,5 kg/kN h and AL-41 consumes 69 kg/kN h.
Petr Bunda
 
Příspěvky: 2139
Registrován: 30 kvě 2006, 19:58
Bydliště: Kaznějov
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II

Příspěvekod Petr Bunda » 07 zář 2016, 21:22

Martin Černý 'Černoch' píše:Hele, vona se přežrala že to tak vyplivává ze sebe? :grin:


Nepřežrala, má jen zvýšenou teplotu v pumovnici, tak to musí ven. :lol:
Petr Bunda
 
Příspěvky: 2139
Registrován: 30 kvě 2006, 19:58
Bydliště: Kaznějov
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II

Příspěvekod Petr Bunda » 07 zář 2016, 21:31

Není někde oficiální informace, proč po odpalu 2 AIM-120C z F-35 přistál cíl QF-4 normálně zpátky na základně a završil tak éru Phantomů jako dálkově řízených cvičných cílů :?:
https://theaviationist.com/2016/08/31/u ... -survives/
Petr Bunda
 
Příspěvky: 2139
Registrován: 30 kvě 2006, 19:58
Bydliště: Kaznějov
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II

Příspěvekod David Lengyel » 07 zář 2016, 21:51

Petr Bunda píše:Kde jsi Davide vzal ten údaj o 25 % nižší spotřebě motoru F135 oproti F-16?


Tady:

Under the ADaptable Versatile ENgine Technology(ADVENT) program initiated in 2007, the USAF sponsored the design of a Variable bypass engine where an engine can alter the bypass to a higher ratio by opening up bypass airflow channels, this allows for the design of a lower bypass engine to provide much more thrust while also being able to attain good fuel efficiency, a beneficial side effect is a reduced thermal exhaust signature. Out of the ADVENT program came the Adaptive Engine Technology Development(AETD) program, this had a more specific goal of creating a F-35 post 2020’s engine upgrade using ADVENT technology to provide 25% better thrust-specific fuel consumption, 5% more military power and 10% more maximum thrust for 30% greater range. GE was awarded to incorporate ADVENT technology with P&W, a working engine is expected in 2017, with an ADVENT engine the aircraft can also tap the third stream of air for heat dumping leading to a large reduction in heat issues and IR signature.

Ještě jej tedy nemá, ale pracuje se na tom.
Rozestavěno
1/48 Antologie VFC-111
1/24 Honda NSX Type-R
1/72 Letov Š.328v

Dokončeno
1/48 Douglas A-1H Skyraider (VNAF)
1/48 Aero L-29 Delfín (VVS)
1/48 Douglas A-4E Skyhawk (VC-5)
Uživatelský avatar
David Lengyel
 
Příspěvky: 2959
Registrován: 14 bře 2014, 09:45
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II

Příspěvekod David Lengyel » 07 zář 2016, 21:54

Petr Bunda píše:Není někde oficiální informace, proč po odpalu 2 AIM-120C z F-35 přistál cíl QF-4 normálně zpátky na základně a završil tak éru Phantomů jako dálkově řízených cvičných cílů :?:
https://theaviationist.com/2016/08/31/u ... -survives/


Testovací střely nejsou většinou vybaveny bojovou hlavicí. Testují se letové vlastnosti a navádění na cíl. Pokusím se najít diskuzi, kde o tom psal jeden z členů pozemního personálu starající se o QF-4.
Rozestavěno
1/48 Antologie VFC-111
1/24 Honda NSX Type-R
1/72 Letov Š.328v

Dokončeno
1/48 Douglas A-1H Skyraider (VNAF)
1/48 Aero L-29 Delfín (VVS)
1/48 Douglas A-4E Skyhawk (VC-5)
Uživatelský avatar
David Lengyel
 
Příspěvky: 2959
Registrován: 14 bře 2014, 09:45
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II

Příspěvekod Radek3057 » 07 zář 2016, 21:55

Martin Černý 'Černoch' píše:Třeba to bude Honzo tak jak psal David. Jedna dvě mašiny se budou obětovat a nechají na sebe nalepit milion bradavic pro sledování a další se budou skrytě plížit a potom ladným skokem slona zpoza kopce bafnou na překvapené obránce. :grin:



[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]
Uživatelský avatar
Radek3057
 
Příspěvky: 2178
Registrován: 28 říj 2010, 10:44
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II

Příspěvekod Barret » 07 zář 2016, 22:17

Radek3057 píše:
Martin Černý 'Černoch' píše:Třeba to bude Honzo tak jak psal David. Jedna dvě mašiny se budou obětovat a nechají na sebe nalepit milion bradavic pro sledování a další se budou skrytě plížit a potom ladným skokem slona zpoza kopce bafnou na překvapené obránce. :grin:



[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]

Prepac ale to je pekna ptakovina. Troska viac v tejto bradzi pracujem a ono to funguje tak troska inak. Takych kruhov si nakreslim kolko chcem a ako chcem. Ma to len malo spolocneho s realitou.
dokončené 2023:
n/a

pracujem na / rozvŕtané:
- Le Superbe, 1:150, Heller
- MiG-23MF "Čert", 1:72, R.V.Aircraft
Uživatelský avatar
Barret
 
Příspěvky: 1067
Registrován: 17 bře 2006, 14:28
Bydliště: Veľké Rovné, SVK
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II

Příspěvekod David Lengyel » 07 zář 2016, 22:25

Barret píše:Prepac ale to je pekna ptakovina. Troska viac v tejto bradzi pracujem a ono to funguje tak troska inak. Takych kruhov si nakreslim kolko chcem a ako chcem. Ma to len malo spolocneho s realitou.


To by mohl říct každý. Jak to tedy funguje? Proč toto nebude fungovat?
Rozestavěno
1/48 Antologie VFC-111
1/24 Honda NSX Type-R
1/72 Letov Š.328v

Dokončeno
1/48 Douglas A-1H Skyraider (VNAF)
1/48 Aero L-29 Delfín (VVS)
1/48 Douglas A-4E Skyhawk (VC-5)
Uživatelský avatar
David Lengyel
 
Příspěvky: 2959
Registrován: 14 bře 2014, 09:45
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II

Příspěvekod Barret » 07 zář 2016, 22:42

To je na celkom dlhu obornu diskusiu. Takto sa nerobi GBAD operacie ani len ako "denial" ani ako "disrupt". Cele planovanie a rozlozenie sil a prostiedkov je ine. Takto ako je znazornene by nemalo zmysel,lebo SHORAD a MANPAD prostriedky by si jednoducho obletel vo vacsej vyske. A nemusis ich vobec riesit. Vsetko zalezi od ulohy a braneneho objektu. Cele zlozenie prostriedkov pozemnej PVO by vyzeralo inak, alebo by to takto poskladal len amater, arab alebo neznaly problematiky. Normalne sa robi tzv multilayer cluster kde prostriedky jedneho typu eliminuju nedostatky druheho typu a brania sa navzajom. A tak pri pouziti STEALTH dochadza sice k zmenseniu PUP (priestor ucinnej posobnostil ale prave preto sa neriesi obrana tak ako je znazornena. Tento diagram sa hodi iba ako velmi informativny, ktorym sa ukazuju ucinky STEALTH. V reali sa to robi inak.
dokončené 2023:
n/a

pracujem na / rozvŕtané:
- Le Superbe, 1:150, Heller
- MiG-23MF "Čert", 1:72, R.V.Aircraft
Uživatelský avatar
Barret
 
Příspěvky: 1067
Registrován: 17 bře 2006, 14:28
Bydliště: Veľké Rovné, SVK
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II

Příspěvekod Lavi » 08 zář 2016, 08:05

Radek3057 píše:řekl bych že s ničím jiným se ani nepočítalo ... ona ta nechuť námořnictva k jednomotorovým strojům třeba pomine ... kapacitu na nahrazení Horneta F-35 má ...


Super Hornet taky není žádný "dělo", takže ho nahradí F-35C asi docela v pohodě.
Lavi
 
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II

Příspěvekod Radek3057 » 08 zář 2016, 08:20

Barret píše:To je na celkom dlhu obornu diskusiu. Takto sa nerobi GBAD operacie ani len ako "denial" ani ako "disrupt". Cele planovanie a rozlozenie sil a prostiedkov je ine. Takto ako je znazornene by nemalo zmysel,lebo SHORAD a MANPAD prostriedky by si jednoducho obletel vo vacsej vyske. A nemusis ich vobec riesit. Vsetko zalezi od ulohy a braneneho objektu. Cele zlozenie prostriedkov pozemnej PVO by vyzeralo inak, alebo by to takto poskladal len amater, arab alebo neznaly problematiky. Normalne sa robi tzv multilayer cluster kde prostriedky jedneho typu eliminuju nedostatky druheho typu a brania sa navzajom. A tak pri pouziti STEALTH dochadza sice k zmenseniu PUP (priestor ucinnej posobnostil ale prave preto sa neriesi obrana tak ako je znazornena. Tento diagram sa hodi iba ako velmi informativny, ktorym sa ukazuju ucinky STEALTH. V reali sa to robi inak.

No v realu tedy potrebujes nasobne hustsi PVO. Moc se o tom nemluvi ale jedna z obrovskych vyhod F-35 ma byt predevsim to ze by mela vedet kam muze / nemuze aby nebyla zachycena a to porad mluvime jako kdyby jich melo USA 5... jenze oni jich budou mit stovky ne -li tisice

Odesláno z mého SM-G935F pomocí Tapatalk
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]
Uživatelský avatar
Radek3057
 
Příspěvky: 2178
Registrován: 28 říj 2010, 10:44
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II

Příspěvekod Jiří Matoušek » 08 zář 2016, 09:29

http://www.armadninoviny.cz/nazor-nejvy ... ng-ii.html
http://www.armadninoviny.cz/dokonaly-st ... f-35a.html
Zajímavé články ze včerejška!Taky je "výživné" přečíst si diskuzi ke článkům. :-k
Uživatelský avatar
Jiří Matoušek
 
Příspěvky: 594
Registrován: 11 čer 2006, 09:13
Bydliště: Nymburk
Nahoru

PředchozíDalší

Odeslat odpověď
Příspěvků: 1884 • Stránka 9 z 126 • 1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 126

Zpět na Diskuse

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Vasek a 13 návštevníků

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY