Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Plastikové modelářství ‹ Letadla ‹ Diskuse
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

Spitfire ! (Vše o Spitfiru)

General Discussion
Odeslat odpověď
Příspěvků: 2353 • Stránka 80 z 157 • 1 ... 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83 ... 157
  • Odpovědět s citací

Re: Spitfire ! (Vše o Spitfiru)

Příspěvekod Milan Holzapfel » 07 led 2015, 00:05

Prohledej třeba tyhle stránky http://spitfiresite.com/category/50-ref ... technology
"Myslel jsem, že blbě vidím a .. doktor mi to potvrdil. Teď už v klidu stavím tak jak vidím!"
Rozestavěno (některý už dlóóuho): čs. Spitfire LF Mk.IXe 1/32 , Bloch MB 152C.1, 1/32, P-51D Mustang, 1/32 - Dragon
Uživatelský avatar
Milan Holzapfel
 
Příspěvky: 5413
Registrován: 28 zář 2006, 20:30
Bydliště: Brno
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Spitfire ! (Vše o Spitfiru)

Příspěvekod Merlin » 08 led 2015, 19:18

Dik Milan, celkom vyzivna stranka len trochu zle sa v nej orientuje. Mne by sa pacilo nieco encyklopedicky spracovane, spit by si to urcite zasluzil.
Spaste svet od ľudí ktorý ho chcú spasiť!
Napravíme tento svet, keď ho naľavíme?
Uživatelský avatar
Merlin
 
Příspěvky: 745
Registrován: 25 črc 2012, 19:34
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Spitfire ! (Vše o Spitfiru)

Příspěvekod JIRKA-P » 08 led 2015, 20:23

Chlapi,
sháním fotky, bokorysy, podklady..... na Spity Mk. LF IXc s clipped wings z tohoto videa. Je to 154. Sqn. z Korziky.
Máte něco?
HT-W
HT-E
HT-T
HT-P

https://www.youtube.com/watch?v=1i2iAti23I0
Uživatelský avatar
JIRKA-P
 
Příspěvky: 198
Registrován: 25 led 2009, 10:59
Bydliště: Liberec
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Spitfire ! (Vše o Spitfiru)

Příspěvekod alf » 18 led 2015, 09:50

Ahoj. Rád bych se zeptal expertů na spity, na následující věc. Chci si postavit luftwaffe spita na obrázku. Nevím proč, ale měl jsem zafixováno, že je to devítka. Takže jsem si pořídil stavebnici od Swordu. Pak jsem ale zjistil, že prý se jedná o verzi XI. Přestavět to asi nejde (přinejmenším hlubší rypák). Otázka zní- kde vzít Spitfire XI, 1/72? Nějak nenacházím vhodnou stavebnici. Existuje vůbec nějaká slušná, případně jde udělat XI nějakou jednoduchou konverzí z nějaké pozdější verze :wink: ?
Přílohy
Luftwaffe Spitfire PR.XI.jpg
Nejlepší na právě dokončeném modelu je to, že můžete s klidným svědomím vtrhnout do kitníku a vybrat si další.
Uživatelský avatar
alf
 
Příspěvky: 5048
Registrován: 24 říj 2005, 18:59
Bydliště: Trojanovice
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Spitfire ! (Vše o Spitfiru)

Příspěvekod David Hényk » 18 led 2015, 11:37

Alfe jedenáctku dělalo MPM respektive Special Hobby. Není to žádná hitparáda, ale postavit se to určitě dá. Já osobně bych šel cestou nejmenšího odporu a vzal z toho modelu věci charakteristické pro Mk.XI a dal je na Hasegawí IX. Případně si počkám na Eduard. Ti sice teď tvrdí, že je dělat nebudou, ale to říkali o Bk-534 taky. Ještě QB nebo Aires dělal konverzní sadu, ale nejsem si jistý jestli to bylo na Mk.X nebo XI.
Obrázek

HKPM Prostějov
Uživatelský avatar
David Hényk
 
Příspěvky: 6320
Registrován: 04 led 2007, 14:12
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Spitfire ! (Vše o Spitfiru)

Příspěvekod Olda Homola » 18 led 2015, 12:23

obávám se, že jediná sada od QB na průzkumáky je tato
http://quickboost.net/Obrazky/72235.jpg
Uživatelský avatar
Olda Homola
 
Příspěvky: 7748
Registrován: 15 čer 2006, 09:38
Bydliště: Krasová
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Spitfire ! (Vše o Spitfiru)

Příspěvekod David Hényk » 18 led 2015, 12:40

JO je to tak..on k tomu totiž chybí druhý díl, kde měla být vana. Kdysi jsem se na to ptal. Takže jedině to SH a buď model slepit a nebo použít jako konverzní set.
Obrázek

HKPM Prostějov
Uživatelský avatar
David Hényk
 
Příspěvky: 6320
Registrován: 04 led 2007, 14:12
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Spitfire ! (Vše o Spitfiru)

Příspěvekod alf » 18 led 2015, 16:41

A kruciš, moc jste mě nepotěšili. Asi se poohlédnu po jiném skopčáckém spitovi. Je to škoda, protože zrovna na XI existuje dost pěkných fotek :x .
Nejlepší na právě dokončeném modelu je to, že můžete s klidným svědomím vtrhnout do kitníku a vybrat si další.
Uživatelský avatar
alf
 
Příspěvky: 5048
Registrován: 24 říj 2005, 18:59
Bydliště: Trojanovice
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Spitfire ! (Vše o Spitfiru)

Příspěvekod Laco Nagy 'Bocán' » 18 led 2015, 17:10

Nedávno v sekcii Rozostavané Michal Vyparina ukazoval zrovna prestavbu Mk.IX od Hasegawy na Mk.XI a mal tam nejaký konverzný diel s tým väčším "bruchom". Spýtaj sa jeho, čo to bol za konverzný set. Navyše neviem, či jeden môj známy si nezaformoval to brucho z Mk.XI od MPM.
Laco Nagy 'Bocán'
 
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Spitfire ! (Vše o Spitfiru)

Příspěvekod alf » 18 led 2015, 18:26

Dík za tip :wink: . Teď jsem to zkouknul. Ten resin je prý určen pro staré KP a kdo ví jestli je vůbec ještě k mání. Asi postavím T9+TK. Fotka sice jen jedna, ale zase je to IX, tak nebudu nic řešit.
Nejlepší na právě dokončeném modelu je to, že můžete s klidným svědomím vtrhnout do kitníku a vybrat si další.
Uživatelský avatar
alf
 
Příspěvky: 5048
Registrován: 24 říj 2005, 18:59
Bydliště: Trojanovice
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Spitfire ! (Vše o Spitfiru)

Příspěvekod Pepík » 18 led 2015, 19:34

Ahoj Alfe, tedˇ jsem tu konverzi A+V našel. Kdybys jí chtěl , tak napiš SZ :wink:
Pepík
Pepík
 
Příspěvky: 253
Registrován: 14 bře 2010, 17:25
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Spitfire ! (Vše o Spitfiru)

Příspěvekod David Hényk » 30 led 2015, 10:15

Martin V. píše:
David Hényk píše:Kolegové potřeboval bych poradit...jak je to na Mk.VIII se vstupy u kořene křídla? Jsou na obou stranách u trupu, nebo jen na jedné? Koukal jsem na fotky a jsem z toho jelen :? Co vlastně má který za funkci? Jedno by měl být fotokulomet a to druhé? Taky je sem tam vidět jakoby to přelepovali jako ústí kulometů...Díky.


Začnu od toho jednoduššího.
Fotokulomet skutečně (pokud nebyl používán - neoperační lety, přelety apod.) byl podobně jako kulomety přelepován páskou. Mělo se tak zabránit poškození nebo znečištění poměrně citlivého přístroje.

Co se týká otvorů v kořenech křídel, odpověď je poněkud složitější.
Neznám žádnou speciální literaturu na "osmičky" a proto vycházím pouze z obecných informací o Spitfiru.
Vy znáte nějakou fotografii na kterých jsou vidět současně otvory v obou kořenech křídla? Obávám se, že taková fotografie neexistuje.
Mohou být záběry jen na levou nebo pravou polovinu křídla. A zde je podstatné posuzovat i období vzniku fotografie!
Z historie Spitfiru lze konstatovat toto:
Mk. "pětky" měly fotokulomet v levém kořeni křídla. Následovníkem "pětek" byly "devítky", které měly být přechodem k podstatně složitějším a vylepšeným "osmičkám".
Rané verze "devítek" i "osmiček" používaly motory Merlin 61. U počátečních sérií byly letouny nuceny používat chladič paliva, jehož vstup vzduchu byl v kořeni levého křídla.
Později se chlazení paliva podařilo vyřešit a otvor na levé straně zmizel. Uvádí se, že Spitfiry se vstupem vzduchu pro chlazení neměly fotokulomet.
V této problematice nemají moc jasno ani zdroje!
Později se fotokulomet "přestěhoval" do kořene pravého křídla.


K těm dvěma otvorům jsem našel tuhle fotku..akorát nevím, jestli vidím správně...
Přílohy
Image test0038.JPG.opt858x671o0,0s858x671.JPG
Obrázek

HKPM Prostějov
Uživatelský avatar
David Hényk
 
Příspěvky: 6320
Registrován: 04 led 2007, 14:12
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Spitfire ! (Vše o Spitfiru)

Příspěvekod novakow » 31 led 2015, 18:05

Zdravím, chtěl bych se zeptat jak byla u "raných" Spitů Mk.IX pravděpodobná výměna výškovky s jedním zalomením za variantu se dvěma (přičemž se jedná o stroj sloužící v poválečných letech).
Vojta Novák, KPM ZNOJMO
Hotovo: Silbervogel (Takom 1/72)
Shelf of shame: 20+
Běžte radeji lepit...
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Uživatelský avatar
novakow
 
Příspěvky: 4074
Registrován: 02 kvě 2006, 13:29
Bydliště: Znojmo
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Spitfire ! (Vše o Spitfiru)

Příspěvekod jfb » 31 led 2015, 19:56

Pokud se Spit dožil roku 1944 tak velká. Zalomené výškovky byly řešením problému se špatným vyvážením letadel během životního cyklu letadla, kdy pravděpodobně se některé letouny rozpadly ve vzduchu. Takže se postupně zpětně montovaly skoro na všechny sloužící stroje od roku 1944, takže z té doby má velká část Mk.V také tyto nové výškovky.
Jaroslav Brümmer
Praha
jfb
 
Příspěvky: 1253
Registrován: 28 led 2006, 13:30
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Spitfire ! (Vše o Spitfiru)

Příspěvekod novakow » 31 led 2015, 20:47

OK, děkuju za info :)
Vojta Novák, KPM ZNOJMO
Hotovo: Silbervogel (Takom 1/72)
Shelf of shame: 20+
Běžte radeji lepit...
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Uživatelský avatar
novakow
 
Příspěvky: 4074
Registrován: 02 kvě 2006, 13:29
Bydliště: Znojmo
  • WWW
Nahoru

PředchozíDalší

Odeslat odpověď
Příspěvků: 2353 • Stránka 80 z 157 • 1 ... 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83 ... 157

Zpět na Diskuse

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 návštevníků

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY