Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Plastikové modelářství ‹ Letadla ‹ Diskuse
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

Suchoj T-50 prvy vzlet.. teď už Su-57

General Discussion
Odeslat odpověď
Příspěvků: 1889 • Stránka 76 z 126 • 1 ... 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79 ... 126
  • Odpovědět s citací

Re: Suchoj T-50 prvy vzlet.. teď už Su-57

Příspěvekod Markus » 26 srp 2019, 07:20

Tak isto preto maju britske phantomy dlhsiu prednu podvozkovu nohu. Vasci vztlak a spaliny sa mozu opret o palubu
Marek Mojžiš
INTRUDER / PROWLER hotovo:zásoba 13:18
Uživatelský avatar
Markus
 
Příspěvky: 1369
Registrován: 17 zář 2006, 18:42
Bydliště: Banská Bystrica SR
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Suchoj T-50 prvy vzlet.. teď už Su-57

Příspěvekod davidSK » 26 srp 2019, 07:21

Atlis ale ved to nikto nerozporuje, ze nemas pravdu,
ale bezne v literature dostupnej sa pise, ze vektorovatelne trysky skracuju drahu vzletu
Uživatelský avatar
davidSK
 
Příspěvky: 5038
Registrován: 23 kvě 2010, 13:11
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Suchoj T-50 prvy vzlet.. teď už Su-57

Příspěvekod Kubouš » 26 srp 2019, 07:22

Takže mi chceš tvrdit, že když Harrier bude startovat s tryskami vodorovně nastavenými, tak se taky odlepí na cca těch 50 metrech co má ve zvyku když startuje s naklopenými?
Kuba Jirásek
Beep! Beep!


in progress: Antonov An-225 Mrija
Hotovo v r. 2018 - viewtopic.php?f=6&t=124977 Hotovo v r. 2019 - viewtopic.php?f=6&t=131298 Hotovo v r. 2020 - viewtopic.php?f=6&t=137559
Hotovo v r. 2021 Hotovo v r. 2022 Hotovo v r. 2023 Hotovo v r. 2024
Uživatelský avatar
Kubouš
 
Příspěvky: 10992
Registrován: 12 úno 2007, 18:00
Bydliště: blízko Pardubic :-)
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Suchoj T-50 prvy vzlet.. teď už Su-57

Příspěvekod Atlis » 26 srp 2019, 07:41

kansas1 píše:Altisku a proč se otáčejí letadlové lodě při startu eroplánů proti větru? :-)))))


Ďakujem, že si to spomenul. Otáčajú sa preto, aby vzrástla rýchlosť obtekania krídel, čiže aj keď dopredná rýchlosť voči zemi môže byť nižšia, tzv relatívna rýchlosť voči vzduchu bude vyššia a lietadlo bude fungovať skôr aerodynamicky - bude mať dostatok vztlaku na vzlet. Preto.

A to isté platí pre každé lietadlo klasickej koncepcie. Piloti Storchov a novodobí plachtári by mohli rozprávať.

@Kubouš - Harrier štartuje v dvoch režimoch - vertikálny štart a štart skrátený. Pri vertikálnom štarte sa môžme baviť o jeho maximálnej stúpavosti, ktorá sa meria v metroch za sekundu - skús si zistiť jej maximálnu hodnotu. Pri skrátenom štarte sú dýzy nastavené plne dozadu a po dosiahnutí určitej rýchlosti sú prestavené DOLE, tak, aby ťah motora + aerodynamika mašinu dostali do vzduchu. Keď prestavíš dýzu na Su-57 dole, tak akurát zapichneš pitotku do betónu, nič viac. Na štart potrebuje tá mašina fungovať aerodynamicky, inak neletíš. Rozbeh jednoducho neskrátiš (davidSK), čo môžeš dosiahnuť otočním dýz smerom HORE je po dosiahnutí minimálnej rýchlosti rýchlejšia rotácia okolo osi priečnej, vzrast uhla nábehu (preto mali Phantomy predĺženú podvozkovú nohu, nie aby sa mohli oprieť (:) ) a potom znovu zmenou do nulovej polohy stúpaš.
Marian "Atlis" Cihoň

Й*б*на р**ня
Uživatelský avatar
Atlis
 
Příspěvky: 7823
Registrován: 13 čer 2016, 10:32
Bydliště: Brno
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Suchoj T-50 prvy vzlet.. teď už Su-57

Příspěvekod kansas1 » 26 srp 2019, 07:53

Výborně, došel si na to, že nezáleží jen na poměru toho co si psal, ale i na jiných parametrech... :)
Klub plastikových modelářů Uherské Hradiště
Rozpracováno, 1/48: X-15 Special Hobby, Su-22M4 KP, MiG-23ML Edu
Uživatelský avatar
kansas1
 
Příspěvky: 1741
Registrován: 17 lis 2015, 12:13
Bydliště: Uherské Hradiště
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Suchoj T-50 prvy vzlet.. teď už Su-57

Příspěvekod Atlis » 26 srp 2019, 07:58

Tak iste, štart z Lukly v 100km/h víchrici na minimálnom palive bude najkratší. Čo je samozrejme absolútne bežný stav.
Marian "Atlis" Cihoň

Й*б*на р**ня
Uživatelský avatar
Atlis
 
Příspěvky: 7823
Registrován: 13 čer 2016, 10:32
Bydliště: Brno
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Suchoj T-50 prvy vzlet.. teď už Su-57

Příspěvekod harvy5 » 26 srp 2019, 08:32

Chlopy,pravda je ale ta ze vekt.tryska je nanic ked nieje poriadna aerodynamika masiny.Letiet dokaze vsetko.Tusim aj F-8 ci ktora to bola ,podvesena a s sklopenymi kridlami odstartovala.
Uživatelský avatar
harvy5
 
Příspěvky: 2187
Registrován: 19 úno 2006, 15:11
Bydliště: Port Darwin,AUS
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Suchoj T-50 prvy vzlet.. teď už Su-57

Příspěvekod Markus » 26 srp 2019, 09:23

:-D
Přílohy
F-8.jpg
F-4.jpg
F-4.jpg (6.44 KiB) Zobrazeno 2679 krát
Marek Mojžiš
INTRUDER / PROWLER hotovo:zásoba 13:18
Uživatelský avatar
Markus
 
Příspěvky: 1369
Registrován: 17 zář 2006, 18:42
Bydliště: Banská Bystrica SR
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Suchoj T-50 prvy vzlet.. teď už Su-57

Příspěvekod harvy5 » 26 srp 2019, 10:43

fantoma beriem,ale Crusaider ide na nudzak. Sry ale aby NAVY pilot dal dole hak aj nad pevninou? :)
Uživatelský avatar
harvy5
 
Příspěvky: 2187
Registrován: 19 úno 2006, 15:11
Bydliště: Port Darwin,AUS
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Suchoj T-50 prvy vzlet.. teď už Su-57

Příspěvekod Hansi » 26 srp 2019, 11:25

Pristávať musel pri poriadne vyššej rýchlosti ako zvyčajne, preto má hák dole, aby zachytil lano záchytného zariadenia a nevybehol mimo dráhu.
Hansi
 
Příspěvky: 5695
Registrován: 04 zář 2005, 23:35
Bydliště: Košice
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Suchoj T-50 prvy vzlet.. teď už Su-57

Příspěvekod matena » 26 srp 2019, 17:22

Let je rovnováha sil, působících na letadlo. Tedy aerodynamický vztlak proti hmotnosti a tah motoru proti odporu vzduchu. Vzhledem k tomu, je při dané konfiguraci křídla a úhlu náběhu nutno dosáhnout rychlosti, kdy vztlak dosáhne hmotnosti letadla.
Doba, nebo dráha k tomu potřebná je daná dosažitelným zrychlením, a to je při dané hmotnosti závislé jen na tahu motoru.
Pěkný den všem.
Uživatelský avatar
matena
 
Příspěvky: 61
Registrován: 10 úno 2009, 23:07
Bydliště: Kbely
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Suchoj T-50 prvy vzlet.. teď už Su-57

Příspěvekod jpeky » 26 srp 2019, 17:29

Ak som cumel ako pero z gauca ze tie padaky vypustil 5 m nad zemou tak tento expert ho tromfol na plnej ciare :grin:
Přílohy
FB9A99AB-9CCC-4FD6-B8AC-ED4165191181.jpeg
355CC8C4-6BA1-42F0-9AA7-459C2A9FF8FE.jpeg
Hotovo : viewtopic.php?f=6&t=31449
viewtopic.php?f=6&t=33753

viewtopic.php?f=6&t=35837
viewtopic.php?f=6&t=41469
Uživatelský avatar
jpeky
 
Příspěvky: 475
Registrován: 10 pro 2008, 16:26
Bydliště: Žilina
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Suchoj T-50 prvy vzlet.. teď už Su-57

Příspěvekod lubos1364 » 26 srp 2019, 19:15

jpeky: Tá F-35 je určite fotka z nejakých testov. Vypustenie brzdiaceho padáku v takejto výške by malo zmysel jedine pre potreby prudkého zníženia rýchlosti. Napr. pred katapultážou. Keďže ten padák sa nedá zatiahnuť ale po vypustení len odhodiť, tak pristávať z takejto výšky s tým padákom nebude. Inak brzdiace padáky majú tuším len nórske F-35A.
U ruských mašín je možnosť vypustenia brzdiaceho padáku za účelom skrátenia výbehu asi relatívne bežná vec. Asi to súvisí s konštruktérskou filozofiou dimenzovania podvozku. Zopár príkladov:
https://www.youtube.com/watch?v=g4jMkJiCTLE
http://www.planes.cz/cs/photo/1031867/m ... aslav-lkcv
Už sa to rozoberalo tu:
viewtopic.php?f=1&t=20623&start=225

Ostatní: Aj keď sa to mnohým nebude páčiť, Atlis a aj Matena majú pravdu. Aj keď Atlis to mohol napísať jasnejšie. Klasické lietadlo letí vďaka rýchlosti. A to RÝCHLOSTI VOČI VZDUCHU!. Nie voči zemi. Preto sa lietadlové lode otáčajú proti vetru. A preto piloti (hlavne v aerokluboch, ale nie len oni) sledujú smer vetra a podľa toho volia smer pre vzlet (kriticky dôležité hlavne v lete na obed a poobede...). To isté mimochodom platí aj pre pristátie. Vo všeobecnosti platí zlaté pravidlo: "Šti po vetre, štartuj a pristávaj proti vetru." Ale späť k rýchlosti voči vzduchu. Tá sa získava ťahom motora. Ak keď sa dosiahne rýchlosť dostatočná pre danú konštrukciu krídla / lietadla, začnú pôsobiť aerodynamické sily tak, ako je požadované. To znamená, že vztlaková sila prekoná tiažovú silu.
A teraz výnimka: Harier, F-35B, Jak-141, ale aj V-22 Osprey nie sú KLASICKÉ lietadlá. Nemajú len jeden zdroj ťahu, teda trysku / trysky na konci trupu, ale majú aj iný, dodatočný zdroj ťahu, ktorého primárnym účelom nie je zvyšovať rýchlosť voči vzduchu (a teda aerodynamicky zvyšovať vztlak), ale priamo poskytovať tlakovú silu pôosobiacu proti tiažovej sile.
Ľuboš Šebík

Dokončené:
Mig-15bis 1/32; Hawk T.1 Red Arrows 1/48; Aero L-39C 1/48; Rafale B 1/48;
Mitsubishi F-2B 1/48; MB-339 1/48; Hawk T.1A 1/48; Spitfire Mk. IX 1/48; Aero L-39C Biely Albatros; 1/32 Shark, 1/48
P-51D, 1/32
Jak-3, 1/32
T-45C Goshawk, 1/48
Z-526AFS Akrobat, 1/48
Ah-64A Apache, 1/35
Uživatelský avatar
lubos1364
 
Příspěvky: 2974
Registrován: 04 čer 2007, 17:18
Bydliště: Bratislava
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Suchoj T-50 prvy vzlet.. teď už Su-57

Příspěvekod Atlis » 26 srp 2019, 19:38

Vypúšťanie padákov za letu sa používa pri testoch pádov zväčša. Ale ten vyzerá inak. Nie je toto test padáku pre Nórov?
Marian "Atlis" Cihoň

Й*б*на р**ня
Uživatelský avatar
Atlis
 
Příspěvky: 7823
Registrován: 13 čer 2016, 10:32
Bydliště: Brno
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Suchoj T-50 prvy vzlet.. teď už Su-57

Příspěvekod lubos1364 » 26 srp 2019, 19:44

Tak to neviem. Ale ani netvrdím, že viem všetko. Skôr naopak. :-D
Ale mašinu ľahko dostaneš do pádu tak, že stiahneš ťah a zvýšiš uhol nábehu.
Aj pre účely testov vývrtiek sa tiež používajú padáky, ale tie vyzerajú inak.
Ľuboš Šebík

Dokončené:
Mig-15bis 1/32; Hawk T.1 Red Arrows 1/48; Aero L-39C 1/48; Rafale B 1/48;
Mitsubishi F-2B 1/48; MB-339 1/48; Hawk T.1A 1/48; Spitfire Mk. IX 1/48; Aero L-39C Biely Albatros; 1/32 Shark, 1/48
P-51D, 1/32
Jak-3, 1/32
T-45C Goshawk, 1/48
Z-526AFS Akrobat, 1/48
Ah-64A Apache, 1/35
Uživatelský avatar
lubos1364
 
Příspěvky: 2974
Registrován: 04 čer 2007, 17:18
Bydliště: Bratislava
Nahoru

PředchozíDalší

Odeslat odpověď
Příspěvků: 1889 • Stránka 76 z 126 • 1 ... 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79 ... 126

Zpět na Diskuse

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Tomáš Chmelík a 21 návštevníků

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY