Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Plastikové modelářství ‹ Letadla ‹ Diskuse
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

Lockheed Martin F-35 Lightning II

General Discussion
Odeslat odpověď
Příspěvků: 1880 • Stránka 73 z 126 • 1 ... 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76 ... 126
  • Odpovědět s citací

Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II

Příspěvekod David Lengyel » 29 led 2022, 16:01

Já mám Tome za to, že ten plný plyn dávají až poté, co se dotknou podvozkem paluby.
Rozestavěno
1/48 Antologie VFC-111
1/24 Honda NSX Type-R
1/72 Letov Š.328v

Dokončeno
1/48 Douglas A-1H Skyraider (VNAF)
1/48 Aero L-29 Delfín (VVS)
1/48 Douglas A-4E Skyhawk (VC-5)
Uživatelský avatar
David Lengyel
 
Příspěvky: 2959
Registrován: 14 bře 2014, 09:45
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II

Příspěvekod Gloton » 29 led 2022, 16:12

Tomáš Macourek píše:No já bych tedy takové závěry si netroufl sdělovat.

1. Kde je z toho důkaz, že se jedná o to konkrétní letadlo a o tento konkrétní incident? Vždyť tam není nic vidět a ani slyšet.
2. Přidání tahu před dosednutím na tah vzletový je úplně normální. Patří to k předepsaným bezpečnostním postupům pro případ, kdyby nedošlo k zachycení o jedno z lan a letadlo tak muselo opět vzlétnout. Na těch cca 540 stopách na palubě by už na to nebyl čas, naopak po zachycení se hned stáhne plyn na volnoběh.
3. Víte, odkud je to video natočený? Z tohoto místa se dá rozeznat sestupová dráha? Těžko. A pokud bych připustil, že ano, tak LSO by už reagoval o půl míle dříve a hnal ho zpátky na okruh. Jak pilot, tak LSO vidí na OLS (LSO to má na displeji), takže pokud by byl pod, tak by muselo jít o nějaké prudké zhoupnutí lodi nebo střih větru, ale to z videa by zase poznat bylo.

Ale můžu se samozřejmě mýlit, jako asi každý.

k bodu 1.: ty neslyšíš jak dává plnej tah, jak se motor rozběhne.....a i se začne v té chvíli kouřit z trysky....pár vteřin před sednutím za hranu paluby. A když si video zpomalíš na konci, je na okamžik vidět i začouzení a létající bordel/předměty když s tím praštil za hranou paluby a je slyšet náraz. Jistotu, že je to ono video samozřejmě nemáme, ale podle toho co na videu je, to ono být může, není tam nic v rozporu s tím, co se stalo. Samozřejmě to může být video z jiného né přiliš povedeného přistání, které na konci upravili o ten čoud, létající bordel po nárazu a zvuk nárazu.
K bodu 2.: prdlajs, před dosednutím, tak jak je to na videu, plyn nepřidávají. Plny, kvůli možnosti nezachycení lana a nutnému letmému přistání s průletem, přidávají až v okamžiku kdy už sedají na palubu.
K bodu 3.: proto se nehody stávají, že selže člověk nebo technika. A že byl nízko je jasné, když pár vteřin před dosednutím dával plnej tah a když s tím stejně praštil těsně za hranou paluby. To možné zhoupnutí lodě mě taky napadlo, ale to by z videa poznat nešlo, když s tou kamerou v ruce tak pohyboval. Nízko nemusel být celou dobu sestupu, mohlo se to stát až chvilku před dosednutím, třeba právě kvůli nějakému poryvu větru, či technické závadě......kdo ví. My to z toho místa určitě nepoznáme, jestli je nízko nebo vysoko, zkušené oko lidí z lodě by to poznalo, že je něco špatně.
A kdo ví, proč si to někdo na zádi natáčel....třeba už se rozkřiklo, že sedá někdo s nějakým problémem, nebo nějakej trouba, který moc jistě nepřistával ani jindy........kdo ví.
Uživatelský avatar
Gloton
 
Příspěvky: 1431
Registrován: 12 bře 2015, 07:25
Bydliště: Karlovarsko
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II

Příspěvekod Lavi » 29 led 2022, 21:08

Začíná to tu být jak na "Novinkách" pod zprávou, že důchodce sjel s "fóbií" do rybníka.
Lavi
 
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II

Příspěvekod Gloton » 29 led 2022, 23:41

Lavi píše:Začíná to tu být jak na "Novinkách" pod zprávou, že důchodce sjel s "fóbií" do rybníka.

Jojo, tam také vkládají příspěvky jako ty tady.......bez jakékoliv relevantní informace či vlastního názoru k tématu.
PS: tak si tady alespoň podiskutujeme o něčem, co nás zajímá, vyměníme si názory k problematice, někdo se dozví něco, co dosud nevěděl....zabavíme se..... :tongue:
Naposledy upravil Gloton dne 30 led 2022, 00:01, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Gloton
 
Příspěvky: 1431
Registrován: 12 bře 2015, 07:25
Bydliště: Karlovarsko
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II

Příspěvekod Lavi » 29 led 2022, 23:56

Názor, který není založený na znalosti relevantních informací nemá význam a těžko se z něj někdo něco dozví.
Lavi
 
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II

Příspěvekod Gloton » 30 led 2022, 00:08

Lavi píše:Názor, který není založený na znalosti relevantních informací nemá význam a těžko se z něj někdo něco dozví.

Musíš si číst vše.....někdo třeba nevěděl, jak je to překrytem pilotní kabiny, někdo jak je to s přidáním tahu při přistání, někdo něco jiného.......spekulováním o možném průběhu incidentu si oživíme vědomosti a představivost.....a někdo sem bude psát pořád, i když ho dané téma vlastně nezajímá, nenapíše nic smysluplného, ale nedokáže ovládnout to nutkání, otravovat ostatním život, viď. 8-[
Uživatelský avatar
Gloton
 
Příspěvky: 1431
Registrován: 12 bře 2015, 07:25
Bydliště: Karlovarsko
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II

Příspěvekod Tomáš Macourek » 30 led 2022, 09:23

David Lengyel píše:Já mám Tome za to, že ten plný plyn dávají až poté, co se dotknou podvozkem paluby.


Davo, Gameboy má pouze jeden motor, tak některé postupy od dvoumotorových jsou v něčem odlišné.
KPM Prosek Panthers PanthersCup
Uživatelský avatar
Tomáš Macourek
 
Příspěvky: 2458
Registrován: 11 pro 2006, 14:41
Bydliště: Kladno
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II

Příspěvekod L. Jareš Annetra » 30 led 2022, 09:42

Kdy přesně dávají plný tah je podle mne odvozeno od toho, jakou má motor akceleraci. Je jasné, že vzhledem k tomu, jak vysoké teploty mohou dosahovat před turbínou u F 135, tak si asi mohou dovolit rychlejší akceleraci než třeba u R13-300 u MiGu 21, kde teplota před turbínou byla zhruba třetinová. Nicméně určitě tam také mají omezovače aby si neupálili lopatky prvního stupně. Bohužel čas akcelerace do plného tahu a do plného tahu s přídavným spalováním jsem nikde nenašel.
L. Jareš Annetra
 
Příspěvky: 758
Registrován: 22 čer 2015, 09:06
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II

Příspěvekod DUNDR1 » 30 led 2022, 12:35

Tu poznámku, že asi šlo o nějakého troubu mohl napsat jenom opravdový trouba...
DUNDR1
 
Příspěvky: 1093
Registrován: 20 úno 2020, 10:26
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II

Příspěvekod Barret » 30 led 2022, 13:06

Bolo- nebolo?
Námet na patinu...
https://www.thedrive.com/the-war-zone/4 ... ths-at-sea

Odoslané z SM-G960F pomocou Tapatalku
dokončené 2023:
n/a

pracujem na / rozvŕtané:
- Le Superbe, 1:150, Heller
- MiG-23MF "Čert", 1:72, R.V.Aircraft
Uživatelský avatar
Barret
 
Příspěvky: 1067
Registrován: 17 bře 2006, 14:28
Bydliště: Veľké Rovné, SVK
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II

Příspěvekod Lavi » 30 led 2022, 15:49

Gloton píše:Musíš si číst vše.....

Fakt nemusím.
Téma mě zajímá, ale nerad bych přehlédl nějako novou informaci mezi těmi fantaskními výplody, kterými se asi bavíš.

howgh!
Lavi
 
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II

Příspěvekod Gloton » 30 led 2022, 19:11

DUNDR1 píše:Tu poznámku, že asi šlo o nějakého troubu mohl napsat jenom opravdový trouba...

To jsem napsal samozřejmě jako hodně velkou nadsázku. Ale v každém kolektivu, v každé skupině, ať je to v jakémkoliv oboru, je vždy nějaký outsider....smolař....bambula.....trouba.....a v tom smyslu jsem to napsal.
Jsem si vědom, že i oproti tomu největšímu troubovi ze všech tamních troubů, který se kvalifikoval pro operační létání na F-35C na letadlové lodi, jsem já, i všichni ostatní tady na foru, absolutní supermegatrouba co se tohoto oboru a tématiky týká. To je přece jasné každému rozumnému člověku.
Uživatelský avatar
Gloton
 
Příspěvky: 1431
Registrován: 12 bře 2015, 07:25
Bydliště: Karlovarsko
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II

Příspěvekod Gloton » 30 led 2022, 19:21

Lavi píše:
Gloton píše:Musíš si číst vše.....

Fakt nemusím.
Téma mě zajímá, ale nerad bych přehlédl nějako novou informaci mezi těmi fantaskními výplody, kterými se asi bavíš.

howgh!

Tak schválně......počkáme si na video, jak s tím letadlem křápnul o palubu.....a pak to porovnáme, s těmi fantaskními výplody, co jsem napsal.
Ještě ty mé fantasmagorie doplním: po tom tvrdém havarijním dosednutí kousek za hranou paluby, urazil podvozek, či jeho část.....tyto uražené části se rozlétly po palubě a způsobily ta zranění palubního personálu.
Éro pak po břiše sklouzlo po palubě,možná se ještě částečně odrazilo a poskočilo....a spadlo do moře. Jen nevím, kdy se katapultoval pilot....jestli už v okamžiku nárazu na palubu, nebo až následně, než letadlo sklouzlo z paluby :-D
Naposledy upravil Gloton dne 30 led 2022, 22:16, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Gloton
 
Příspěvky: 1431
Registrován: 12 bře 2015, 07:25
Bydliště: Karlovarsko
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II

Příspěvekod Barret » 30 led 2022, 19:58

Video dostupné tu:
https://www.thedrive.com/the-war-zone/4 ... to-the-sea

Odoslané z SM-G960F pomocou Tapatalku
dokončené 2023:
n/a

pracujem na / rozvŕtané:
- Le Superbe, 1:150, Heller
- MiG-23MF "Čert", 1:72, R.V.Aircraft
Uživatelský avatar
Barret
 
Příspěvky: 1067
Registrován: 17 bře 2006, 14:28
Bydliště: Veľké Rovné, SVK
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II

Příspěvekod Gloton » 30 led 2022, 22:24

Barret píše:Video dostupné tu:
https://www.thedrive.com/the-war-zone/4 ... to-the-sea

Odoslané z SM-G960F pomocou Tapatalku

A pro nevěřící Tomáše, US Navy potvrdila, že to video je autentické a skutečně je na něm zachycena ona havarovaná F-35C těsně před tou havárií na palubě.....i s popisem, jak jsme to popsali tady......chvilku před dosednutím dal pilot plný tah....po tom co letadlo zmizí za hranou paluby se vyvalý kouř a ozve rána....buď z nárazu na palubu, nebo už i z katapultáže pilota.
Uživatelský avatar
Gloton
 
Příspěvky: 1431
Registrován: 12 bře 2015, 07:25
Bydliště: Karlovarsko
Nahoru

PředchozíDalší

Odeslat odpověď
Příspěvků: 1880 • Stránka 73 z 126 • 1 ... 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76 ... 126

Zpět na Diskuse

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 návštevníků

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY