http://www.modelimex.cz
ICM 1:72
Kat.č. 72178
MiG-25 PU Soviet Training Aicraft
Nadzvuková stíhačka MiG-25 byla pro sovětské piloty něčím zcela novým, z tohoto důvodu vznikla potřeba vyvinout k novému typu i výcvikovou verzi. Výcviková verze pro přepadový MiG-25P v kódu NATO (Foxbat-A) dostala označení MiG-25PU (Foxbat-C). Nejvíce viditelnou změnou prošla nosní část letadla až po nosník č.1, která byla prodloužena. Do takto upravené nosní části byl vložen druhý kokpit určený pro instruktora. Díky tomuto řešení oproti tandemovému bylo dosaženo dřívějšího uvedení cvičného letadla do služby. Instruktor mohl v případě nouze katapultovat sebe, ale i žáka. Cvičná verze měla upravenou aviönatiku, MiG-25PU neměl radar a většinu bojových systémů. Vybaven byl systémy, které měli za úlohu simulovat přepad a různé druhý selhání. Na MiGu-25PU byli zachované závěsníky pod křídly, na kterých byli občas nesené atrapy řízených střel. Sériová výroba výroba cvičného MiGu-25PU začala v roce 1970 ve výrobním závodě v Gorkém, která pokračovala až do roku 1985. Za celou dobu bylo vyrobeno celkem 185 letadel.
Novinka představuje zmenšený model sovětské tréningové stíhačky Mig-25 PU v měřítku 1:72. Stavebnice je zabalena do klasické krabičky s pěknou kresbou na vrchním díle obalu. Po otevření uvnitř nalezneme devět rámečků ze světle-šedé barvy, dva menší s transparentními díly, dva obtiskové aršíky a manuál. Většina z rámečků je společných pro celou rodinu modelů MiG-25. Výrobce podle potřeby, některé z nich zamění podle potřeby pro vznik nové verze. Výlisky jsou čisté, bez otřepů nebo propadlých míst. Stopy po vyhazovačích jsou umístěny na místa, kde modeláře moc nepotrápí, především na vnitřních stranách jednotlivých dílů. Rytí na povrchu je příjemně jemné, některé krytky a panely mají naznačené nýty. Oba kokpity jsou vybaveny v základu vybaveny dobře, přístrojové desky můžeme vylepšit pomocí obtisků. Sedačky pro pilota a instruktora bude zapotřebí vybavit poutacími pásy od některého výrobce doplňků. Ovládací plochy jsou oddělené, můžeme je díky tomu rozpohybovat podle potřeby.Transparentní díly jsou krásně čiré a přiměřené tloušťky, překryt kokpitu žáka můžeme ponechat v otevřené poloze. Oba rámečky jsou baleny samostatně v PE sáčcích pro jejich lepší ochranu před případným poškozením. Manuál je vytištěn na čtyřiadvaceti stranách o formátu A4. Díly, které nevyužijeme výrobce dobře označil. Jednotlivé kroky modeláře provedou celou stavbou bez větších problémů. Jen u podvozkových nohou je na zvážení, zda by je nebylo lepší přilepit až v pozdější fázi stavby. Mohlo by dojít k jejich případnému poškození pří lepení zbylých částí modelu. Na posledních dvou stranách jsou umístěny čtyři barevné bokorysy. Obtisky jsou kvalitní a mají tenký krycí lak, výrobce je rozdělil do dvou aršíků. Menší z nich obsahuje kompletní popisky na celý drak letadla, na druhém nalezneme budíky pro obě přístrojové desky a označení pro čtyři stroje:
- MiG-25 PU, Russian Air Force, Ramenskoye (Zhukovsky) (UUBW), Russian, August 2005
- MiG-25 PU, Russian Air Force, MSN N22036241, Monchegorsk, Russian, August 2012
- MiG-25 PU, Belarus Air Force, MSN 22037313, 1983
- MiG-25 PU, Libya Air Force, Tripoli - Mitinga - Libya, December 2006
Náhled na krabičku a manuál:
Manuál: