http://www.modelimex.cz
ICM 1:48
Kat.č. DS4801
WWII Luftwaffe Airfield
Novinka v sobě ukrývá kombinaci tří různých stavebnic zabalených do jedné krabičky. Na vrchním díle obalu můžeme obdivovat pěkně provedenou kresbu, která může zároveň sloužit jako malá inspirace k tvorbě dioramy. Uvnitř krabičky nalezneme rámečky, manuály a obtisky pro letadla Bf 109F-4, kat.č. 48103 a Hs 126B-1, kat.č. 48212 a figurky German Luftwaffe Pilots and Ground Personnel (1939-1945), kat.č. 48082. Rámečky jsou pro každou stavebnici zabaleny zvlášť ve třech transparentních sáčcích. Manuály a ve dvou z nich vložené obtisky jsou přiloženy samostatně, včetně propagačního letáčku. Ten krásnou formou upozorňuje na možnost objednání náhradních dílů u výrobce.
Pravděpodobně nejznámějším jednomotorovým letadlem druhé světové války byl německý Messerschmitt Bf 109. Modifikace Bf 109F navržená na jaře 1940 se stala jedním z nejlepších stíhacích letadel tohoto období. V červnu 1941 se objevila modifikace Bf 109F-4 s motorem DB 601F, 20mm kanónem MG 151/20, lepším pancéřováním a dalšími vylepšeními. Na konci roku 1941 a počátku roku 1942 se Bf 109F stal základem německého stíhacího letectva. Účastnili se tvrdých leteckých bitev od poloostrova Kola na severu až po Krym na jihu. Mnoho německých es na tomto typu Messerschmittu létalo - H. Graf, H. Philipp, G. Rall a další byli tito bojovníci pilotováni
Bf 109F-4
Vznik rámečků sahá až do roku 2006, kdy byly poprvé vydány. Uvnitř transparentního sáčku nalezneme tři rámečky ze světle-šedé hmoty a jeden menší s transparentními díly. Obtisky a manuál jsou vloženy v krabičce odděleně. Výlisky jsou z přiměřeně tvrdého plastu, stopy po vyhazovačích jsou povětšinou na místech kde moc modeláře nepotrápí a to na vnitřních stranách jednotlivých dílů. Na některých dílech nalezneme menší otřepy. Spodní díl křídel je bohužel pokrytý jemnou "krupicí", kterou bude zapotřebí přebrousit a následně protáhnout rytí. Rytí na celém povrchu modelu je přiměřené hluboké. Křidélka, SOP a VOP mají naznačené žebrování. Vztlakové klapky jsou oddělené a modelář je může vychýlit podle svých potřeb. Výrobce vybavil stavebnici motorem včetně dvojice kulometů MG17 ráže 7,92mm a jejich zásobníků. Kryt motoru může modelář otevřít. Kokpit je vybavený dostatečně, zapotřebí bude jen doplnit poutací pásy. To stejné platí pro elektrické rozvody na motoru a hydrauliky na podvozkových nohách. Transparentní díly jsou krásně čiré a přiměřené tloušťky, překryt kabinky je rozdělený na tři části, díky tomu může modelář kokpit otevřít. Rámeček je zabalen zvlášť v pevném PE sáčku pro jeho lepší ochranu před poškrábáním. Manuál i přes svou menší velikost je přehledný a stavbou provede modeláře bez větších problémů. Díly, které nevyužijeme výrobce dobře označil. Obtisky mají krásný soutisk a tenký krycí lak, svastiky na aršíku bohužel nenalezneme. Případnou náhradu lze najít v obtiscích nebo maskách od některého z výrobců doplňků. Obtisky umožňují postavit čtyři stroje z roku 1942:
- Bf 109F-4, Otw. Eberhard von Boremski, 9./JG 3, Ukraine, May 1942
- Bf 109F-4, Hauptmann Hans Philipp, gruppenkommandeur of I./JG54, Siwerskaya (Leningrad area), March 1942
- Bf 109F-4, Hermann Graf, Staffelkapitan of 9./JG52, Rogan (Ukraine), May 1942
- Bf 109F-4, Lt. Heinrich Ehrler, Staffelkapitan of 6./JG5, Petsamo (Findland), July 1942
Náhled na manuál a rámečky: