Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Plastikové modelářství ‹ Letadla ‹ Diskuse
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

ICM 1:48 WWII Luftwaffe Airfield-pohled do krabičky

General Discussion
Odeslat odpověď
Příspěvků: 5 • Stránka 1 z 1
  • Odpovědět s citací

ICM 1:48 WWII Luftwaffe Airfield-pohled do krabičky

Příspěvekod KING TIGER » 12 bře 2021, 19:04

http://www.modelimex.cz
ICM 1:48
Kat.č. DS4801
WWII Luftwaffe Airfield

Novinka v sobě ukrývá kombinaci tří různých stavebnic zabalených do jedné krabičky. Na vrchním díle obalu můžeme obdivovat pěkně provedenou kresbu, která může zároveň sloužit jako malá inspirace k tvorbě dioramy. Uvnitř krabičky nalezneme rámečky, manuály a obtisky pro letadla Bf 109F-4, kat.č. 48103 a Hs 126B-1, kat.č. 48212 a figurky German Luftwaffe Pilots and Ground Personnel (1939-1945), kat.č. 48082. Rámečky jsou pro každou stavebnici zabaleny zvlášť ve třech transparentních sáčcích. Manuály a ve dvou z nich vložené obtisky jsou přiloženy samostatně, včetně propagačního letáčku. Ten krásnou formou upozorňuje na možnost objednání náhradních dílů u výrobce.

krabička.jpg


Pravděpodobně nejznámějším jednomotorovým letadlem druhé světové války byl německý Messerschmitt Bf 109. Modifikace Bf 109F navržená na jaře 1940 se stala jedním z nejlepších stíhacích letadel tohoto období. V červnu 1941 se objevila modifikace Bf 109F-4 s motorem DB 601F, 20mm kanónem MG 151/20, lepším pancéřováním a dalšími vylepšeními. Na konci roku 1941 a počátku roku 1942 se Bf 109F stal základem německého stíhacího letectva. Účastnili se tvrdých leteckých bitev od poloostrova Kola na severu až po Krym na jihu. Mnoho německých es na tomto typu Messerschmittu létalo - H. Graf, H. Philipp, G. Rall a další byli tito bojovníci pilotováni

Bf 109F-4
Vznik rámečků sahá až do roku 2006, kdy byly poprvé vydány. Uvnitř transparentního sáčku nalezneme tři rámečky ze světle-šedé hmoty a jeden menší s transparentními díly. Obtisky a manuál jsou vloženy v krabičce odděleně. Výlisky jsou z přiměřeně tvrdého plastu, stopy po vyhazovačích jsou povětšinou na místech kde moc modeláře nepotrápí a to na vnitřních stranách jednotlivých dílů. Na některých dílech nalezneme menší otřepy. Spodní díl křídel je bohužel pokrytý jemnou "krupicí", kterou bude zapotřebí přebrousit a následně protáhnout rytí. Rytí na celém povrchu modelu je přiměřené hluboké. Křidélka, SOP a VOP mají naznačené žebrování. Vztlakové klapky jsou oddělené a modelář je může vychýlit podle svých potřeb. Výrobce vybavil stavebnici motorem včetně dvojice kulometů MG17 ráže 7,92mm a jejich zásobníků. Kryt motoru může modelář otevřít. Kokpit je vybavený dostatečně, zapotřebí bude jen doplnit poutací pásy. To stejné platí pro elektrické rozvody na motoru a hydrauliky na podvozkových nohách. Transparentní díly jsou krásně čiré a přiměřené tloušťky, překryt kabinky je rozdělený na tři části, díky tomu může modelář kokpit otevřít. Rámeček je zabalen zvlášť v pevném PE sáčku pro jeho lepší ochranu před poškrábáním. Manuál i přes svou menší velikost je přehledný a stavbou provede modeláře bez větších problémů. Díly, které nevyužijeme výrobce dobře označil. Obtisky mají krásný soutisk a tenký krycí lak, svastiky na aršíku bohužel nenalezneme. Případnou náhradu lze najít v obtiscích nebo maskách od některého z výrobců doplňků. Obtisky umožňují postavit čtyři stroje z roku 1942:
- Bf 109F-4, Otw. Eberhard von Boremski, 9./JG 3, Ukraine, May 1942
- Bf 109F-4, Hauptmann Hans Philipp, gruppenkommandeur of I./JG54, Siwerskaya (Leningrad area), March 1942
- Bf 109F-4, Hermann Graf, Staffelkapitan of 9./JG52, Rogan (Ukraine), May 1942
- Bf 109F-4, Lt. Heinrich Ehrler, Staffelkapitan of 6./JG5, Petsamo (Findland), July 1942

Náhled na manuál a rámečky:
manuál 1.jpg

manuál 2.jpg

manuál 3.jpg

manuál 4.jpg

http://www.ju-88.wz.cz




"Model nedělá modeláře, ale modelář dělá model"
Uživatelský avatar
KING TIGER
 
Příspěvky: 2914
Registrován: 16 črc 2004, 10:18
Bydliště: PRAHA 4
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: ICM 1:48 WWII Luftwaffe Airfield-pohled do krabičky

Příspěvekod KING TIGER » 12 bře 2021, 19:05

http://www.modelimex.cz
Rámečky:
rámeček 1.JPG

rámeček 2.JPG

rámeček 3.JPG

rámeček 4.JPG

rámeček 5.JPG

rámeček 6.JPG

rámeček 7.JPG

rámeček 7a.jpg

http://www.ju-88.wz.cz




"Model nedělá modeláře, ale modelář dělá model"
Uživatelský avatar
KING TIGER
 
Příspěvky: 2914
Registrován: 16 črc 2004, 10:18
Bydliště: PRAHA 4
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: ICM 1:48 WWII Luftwaffe Airfield-pohled do krabičky

Příspěvekod KING TIGER » 12 bře 2021, 19:06

http://www.modelimex.cz
Hs 126B-1
Na začátku roku 1936 navrhl Technický úřad společnosti Henschel úpravu draku Hs 122 pro nový hvězdicový motor Bramo 323 Fafnir. Na podzim 1936 byl první prototyp Hs 126 V1 zalétán, pohon však zajišťoval řadový motor Junkers Jumo 210 C se stavitelnou třílistou vrtulí. Na jaře 1937 zahájil letové testy druhý prototyp Hs 126 V2 se změněným tvarem kýlovky, vodorovné ocasní plochy byly opatřeny dvěma páry vzpěr. První tři týdny létal s řadovým motorem Jumo 210 C, poté byl instalován hvězdicový vzduchem chlazený devítiválec Bramo 323 A-1 Následující třetí prototyp Hs 126 V3 (D-OECY) s motorem Bramo 323 měl opět nový tvar kýlovky a přestavěné hlavní nohy pevného podvozku. Zkoušky prototypů probíhaly po celé léto 1937. Současně s testy prototypů probíhaly ve společnosti Henschel přípravy k zahájení výroby předsériových Hs 126 A-0. Deset těchto strojů bylo dokončeno před koncem roku 1937.
Sériová výroba verze Hs 126 A-1 se rozběhla počátkem roku 1938 v Henschelových závodech v Schönefeldu a Johannistalu. Tyto letouny měly zabudovaný motor BMW 132 Dc o vzletovém výkonu 647 kW. Pozorovatel měl k dispozici automatickou topografickou kameru Zeiss a pomocnou ruční kameru Rb 12,5/9×7. Zadní polosféru mohl bránit pohyblivým kulometem MG 15 ráže 7,92 mm. Pevnou hlavňovou výzbroj tvořil kulomet MG 17 ráže 7,92 mm umístěný na horní pravé straně trupu. V létě 1939 započala produkce verze Hs 126 B-1 s modernějším rádiovybavením. Do draku byly instalovány pohonné jednotky Bramo 323 A-1, A-2, Q-1 nebo Q-2. Mezi 1. zářím a 31. prosincem 1939 dodal Henschel 137 strojů Hs 126, v roce 1940 368 a na počátku roku 1941 posledních pět.

V druhém balení nalezneme rámečky pro model Hs 126B-1. Uvnitř nalezneme tři rámečky, dvě samostatné poloviny křídel ze světle-šedé hmoty a jeden menší rámeček s transparentními díly. Výlisky jsou čisté, bez propadlých míst nebo otřepů, stopy po vyhazovačích jsou umístěny na místech kde moc modeláře nepotrápí. Rytí na povrchu je příjemně jemné k danému měřítku. Kokpit je v základu vybaven nadmíru pěkně, zapotřebí budou především doplnit poutací pásy. Motor je vzhledem k měřítku detailní, můžeme u něj ponechat některé jeho krycí panely sundané. Doplnit, ale budou potřeba rozvody z patřičně silného drátku podle fotografií. Všechny ovládací plochy jsou na modelu oddělené, díky tomu je snadno můžeme "rozhýbat". Transparentní díly jsou krásně čiré a přiměřené tloušťky, překryt kabinky je rozdělený na dvě části, díky tomu může modelář kokpit otevřít. Rámeček je zabalen zvlášť v pevném PE sáčku pro jeho lepší ochranu před poškrábáním. Manuál i přes svou menší velikost je přehledný a stavbou provede modeláře bez větších problémů. Díly, které nevyužijeme výrobce dobře označil. Před zahájením samotné stavby doporučuji vybrat si jaké konkrétní zbarvení zvolíme a přizpůsobit tomu následně výběr patřičných dílů. Obtisky mají krásný soutisk a tenký krycí lak, svastiky na aršíku bohužel nenalezneme. Náhradu nalezneme u některého z výrobců obtisků nebo masek. Vybírat můžeme ze tří zbarveních, dvou z východní fronty a jednoho ze Severní Afriky.
- Hs 126B-1, 1.(H)/32, Finland, December 1941.
- Hs 126B-1, 4(H)/23, Russian, Winter 1942.
- Hs 126B-1, 2(H)/14, North Africa, 1914/1942.

Náhled na manuál a rámečky:
manuál 5.jpg

manuál 6.jpg

manuál 7.jpg

manuál 8.jpg

http://www.ju-88.wz.cz




"Model nedělá modeláře, ale modelář dělá model"
Uživatelský avatar
KING TIGER
 
Příspěvky: 2914
Registrován: 16 črc 2004, 10:18
Bydliště: PRAHA 4
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: ICM 1:48 WWII Luftwaffe Airfield-pohled do krabičky

Příspěvekod KING TIGER » 12 bře 2021, 19:07

http://www.modelimex.cz
Rámečky:
rámeček 8.JPG

rámeček 9.JPG

rámeček 10.JPG

rámeček 11.JPG

rámeček 12.JPG

rámeček 13.JPG

rámeček 14.JPG

rámeček 15.JPG

rámeček 16.JPG

rámeček 16a.jpg

http://www.ju-88.wz.cz




"Model nedělá modeláře, ale modelář dělá model"
Uživatelský avatar
KING TIGER
 
Příspěvky: 2914
Registrován: 16 črc 2004, 10:18
Bydliště: PRAHA 4
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: ICM 1:48 WWII Luftwaffe Airfield-pohled do krabičky

Příspěvekod KING TIGER » 12 bře 2021, 19:09

http://www.modelimex.cz
German Luftwaffe Pilots and Ground Personnel (1939-1945)
Třetí místo v krabičce zaujímá sada sedmi figurek, které jsou rozloženy na jednom větším rámečku ze světle-šedé hmoty. Mezi figurkami nalezneme tři piloty, jeden z nich se připravuje na let a čtyři mechaniky při práci. Výlisky mají pěkné detaily, jsou odstříknuty bez propadlin a otřepů. Při bližším pohledu na jednotlivých dílech nalezneme jemnou dělící rovinu, kterou snadno začistíme ostrým skalpelem. Bedničku na nářadí, kterou má v ruce jeden z mechaniků bude zapotřebí odvrtat, nemá znázorněné vnitřní prostor. Manuál pro sestavení figurek je vytištěný na jednom papíru o velikosti A4. Na jeho přední straně je vyobrazen celý rámeček včetně očíslování jednotlivých dílů. V jeho dolní části se nachází barevný rozcestník pro barvy Model Master. Na druhé straně je umístěn návod pro sestavení figurek a jejich zbarvení.

Náhled na krabičky a manuál:
manuál 9.jpg

manuál 10.jpg


Rámečky:
rámeček 17.JPG

rámeček 18.JPG


pes.jpg


Za poskytnutý vzorek bych rád poděkoval dovozci, společnosti Modelimex a výrobci firmě ICM.
V případě zájmu mohu nafotit i jiné detaily této sady.
http://www.ju-88.wz.cz




"Model nedělá modeláře, ale modelář dělá model"
Uživatelský avatar
KING TIGER
 
Příspěvky: 2914
Registrován: 16 črc 2004, 10:18
Bydliště: PRAHA 4
  • ICQ
Nahoru


Odeslat odpověď
Příspěvků: 5 • Stránka 1 z 1

Zpět na Diskuse

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Marek Semančík, Rimmer, Robo76 a 42 návštevníků

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY