Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Plastikové modelářství ‹ Letadla ‹ Diskuse
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

Nehody a katastrofy

General Discussion
Odeslat odpověď
Příspěvků: 1921 • Stránka 82 z 129 • 1 ... 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85 ... 129
  • Odpovědět s citací

Re: Nehody a katastrofy

Příspěvekod Háček » 03 bře 2020, 21:33

Turecká F-16 sejmula syrský L-39. Jen konstatuji fakt ... Prosím zdržte se komentářů ... Díky. =;
https://www.securitymagazin.cz/defence/ ... 64899.html
Moudrost a chytrost jsou dokonalými zbraněmi. Bohužel lidská hloupost je dokonalým brněním ...
https://www.facebook.com/miroslav.hak.566
https://www.facebook.com/Krajem-rybn%C3 ... _todo_tour
Uživatelský avatar
Háček
 
Příspěvky: 1582
Registrován: 13 úno 2008, 15:00
Bydliště: Veselí nad Lužnicí
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Nehody a katastrofy

Příspěvekod Belo Húska » 11 bře 2020, 21:57

Cessna 404 Titan v Austrálii
https://svet.sme.sk/c/22355614/v-austra ... razbox_sme
F-16 pri Islamabade, Pakistan
https://svet.sme.sk/c/22355560/v-pakist ... razbox_sme
Uživatelský avatar
Belo Húska
 
Příspěvky: 256
Registrován: 19 črc 2011, 11:25
Bydliště: Necpaly, MT
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Nehody a katastrofy

Příspěvekod Pavol.F » 24 bře 2020, 08:38

Z-242 Bolívia
https://aviation-safety.net/wikibase/234227
Pavol.F
 
Příspěvky: 80
Registrován: 04 říj 2006, 17:40
Bydliště: Krakovany
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Nehody a katastrofy

Příspěvekod Mirek Franc » 25 bře 2020, 12:11

s tím Zlínem to nebylo chytrý ...
Stavím Finy, Spitfiry, X-planes a potom co se mě líbí.
Mirek Franc
 
Příspěvky: 1616
Registrován: 28 pro 2005, 11:25
Bydliště: Klecany, Praha
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Nehody a katastrofy

Příspěvekod ornitus » 25 bře 2020, 13:25

Pavol.F píše:Z-242 Bolívia
https://aviation-safety.net/wikibase/234227

Na mna to posobi akoby ten vykrut mu nesiel dokoncit (akoby to zle odpilotoval v tej poslednej fazi nenechal tam plne kridelka v smere rotacie...). Skoda chalpov...
Vzduch je moje more...
ornitus
 
Příspěvky: 104
Registrován: 16 srp 2006, 10:47
Bydliště: Zvolen / Praha
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Nehody a katastrofy

Příspěvekod Mirek Franc » 25 bře 2020, 14:27

bo neměl dostatečnou rychlost na dokončení manévru a spadnul do vývrtky, kterou pro malou výšku už nedokázal vybrat. Aspoň to tak vypadá podle videa. Dělat podobné věci v té výšce je pěkná chujovina.
Stavím Finy, Spitfiry, X-planes a potom co se mě líbí.
Mirek Franc
 
Příspěvky: 1616
Registrován: 28 pro 2005, 11:25
Bydliště: Klecany, Praha
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Nehody a katastrofy

Příspěvekod Martinicky Vladimir » 25 bře 2020, 15:39

Prve verzie Z-42jok, este bez kyloveho prechodu do SOPky, "ochotne" vstupovali do vrtaku pri necitlivej pilotazi . Ked som v prvej polovici 70. rokov lietal v Aeroklube, si pamatam, ze urcitu dobu bol zakaz robit vrtaky, nez sa vypracovala metodika postupu pilotaze vo vyvrtke!
Martinicky Vladimir
 
Příspěvky: 9122
Registrován: 02 kvě 2007, 09:33
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Nehody a katastrofy

Příspěvekod kedarkavon nb » 25 bře 2020, 16:19

https://www.novinky.cz/zahranicni/evrop ... l-40318065
kedarkavon nb
 
Příspěvky: 89
Registrován: 15 srp 2017, 19:31
Bydliště: Nová Bystřice
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Nehody a katastrofy

Příspěvekod liborcio » 26 bře 2020, 04:30

Pavol.F píše:Z-242 Bolívia
https://aviation-safety.net/wikibase/234227


Stoupavy vykrut je jeden z nejbezpecnejsich manevru vyssi pilotaze, je efektni a ani v male vysce neskryva moc zaludnosti. Jak to vidim ja podle toho videa, tak pilot se dopustil chyby, ze po pritazeni letounu do stoupani nezasatvil pohyb mirnym potlacenim. Tim padem pri samotnem vykrutu se menil nejen naklon, ale i sklon. Zakonite, pritazena ridici paka k sobe v poloze na zadech privede letoun rychle do klesani. To pilot nejak necekal, trochu zazmatkoval a propas zlomky vteriny, kdy to mohl vykrut jeste razantne dotocit. Vysledek je tam. Je to jen muj skromny nazor podporeny 13 000 letovymi hodinami.
liborcio
 
Příspěvky: 270
Registrován: 19 pro 2006, 04:23
Bydliště: Texas
  • YIM
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Nehody a katastrofy

Příspěvekod liborcio » 26 bře 2020, 04:34

Pavol.F píše:Z-242 Bolívia
https://aviation-safety.net/wikibase/234227



Stoupavy vykrut je jeden z nejbezpecnejsich manevru vyssi pilotaze, je efektni a ani v male vysce neskryva moc zaludnosti. Jak to vidim ja podle toho videa, tak pilot se dopustil chyby, ze po pritazeni letounu do stoupani nezasatvil pohyb mirnym potlacenim. Tim padem pri samotnem vykrutu se menil nejen naklon, ale i sklon. Zakonite, pritazena ridici paka k sobe v poloze na zadech privede letoun rychle do klesani. To pilot nejak necekal, trochu zazmatkoval a propas zlomky vteriny, kdy mohl vykrut jeste razantne dotocit. Vysledek je tam. Je to jen muj skromny nazor podporeny 13 000 letovymi hodinami.
liborcio
 
Příspěvky: 270
Registrován: 19 pro 2006, 04:23
Bydliště: Texas
  • YIM
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Nehody a katastrofy

Příspěvekod rsuchan » 26 bře 2020, 06:57

Martinicky Vladimir píše:Prve verzie Z-42jok, este bez kyloveho prechodu do SOPky, "ochotne" vstupovali do vrtaku pri necitlivej pilotazi . Ked som v prvej polovici 70. rokov lietal v Aeroklube, si pamatam, ze urcitu dobu bol zakaz robit vrtaky, nez sa vypracovala metodika postupu pilotaze vo vyvrtke!

Na letisku sa tradoval vtip- Čím sa vyberá vývrtka na Z-242? Bagrom...
Rado Sucháň 50 rokov

«Never in the field of human conflict was so much owed, by so many, to so few»

Dokončené: SBD-3 Dauntless ; Mil Mi-1 ; F-16C Fighting Falcon ; Hawker Sea Hawk ; Supermarine Spitfire Mk.IX
Uživatelský avatar
rsuchan
 
Příspěvky: 2977
Registrován: 29 pro 2004, 13:56
Bydliště: Nitra
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Nehody a katastrofy

Příspěvekod Marián Kellner » 26 bře 2020, 09:17

Su-27 v Čiernom mori...
https://www.topky.sk/cl/11/1873661/Rusk ... ranne-timy
Marián Kellner
 
Příspěvky: 155
Registrován: 26 led 2011, 09:32
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Nehody a katastrofy

Příspěvekod Pajas » 26 bře 2020, 14:08

No ano,vývrtka na celé řadě Z40 není to co se vyhledává,ale zase , není to jasný ortel smrti,při normální reakci je to vlastně něco naprosto normálního, na okruhové výšce ovšem malé zaváhání již rozhodlo.
Teprve po 4 otočkách to začíná být trošku zajímavejší,prostě jedna otočka = 1 sekunda/100 metrů.Po té 4 otočce zpravidla dojde k takzvanému zamknutí výškového kormidla,tedy na potlačení je potřeba opravdu dost síly a hlavně , cca 1,5 otočky ještě přetočí. Při tom občas někdo znervozněl , trochu povolil a ono to točí dál.
To ale není případ té 242 , tam je to opravdu jen "pouhé" nezvládnutí výkrutu v malé výšce.
Nejsou první a bohužel,určitě ne poslední.
Pajas
 
Příspěvky: 196
Registrován: 02 lis 2006, 21:01
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Nehody a katastrofy

Příspěvekod Gloton » 08 dub 2020, 23:43

7.4.2020 na základně Moody Air Force Base v Georgii nouzově "na břicho" přistál A-10C Thunderbolt II, pilot nezraněn.
Zajímavé na tom je, že přistání na břicho bylo provedeno i s podvěšenou výzbrojí (vypadá to na cvičné AGM-65 a AIM-9), výzbroj se obvykle v takovýchto případech nouzově odhazuje. Nejsem až takový odborník, takže o tomto cvičném typu podvěšené výzbroje neznám detailnější informace, ale nejspíše jde tedy o rakety, které jsou kompletně inertní (bez výbušné hlavice i bez rakterového motoru) a nehrozilo tedy nebezpečí jejich vzplanutí či výbuchu při přistání přímo na ně a byly tedy snad i úmyslně použity jako takové "lyžiny", které ochránili samotný letoun před možným větším poškozením.
Třeba se tu najde někdo, kdo bude znát detailnější informace k těmto cvičným raketám.
Přílohy
A-10-belly-landing-top 1.jpg
A-10C Thunderbolt II.jpg
Uživatelský avatar
Gloton
 
Příspěvky: 1431
Registrován: 12 bře 2015, 07:25
Bydliště: Karlovarsko
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Nehody a katastrofy

Příspěvekod dušan » 09 dub 2020, 13:45

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/francouzsky-civilista-se-omylem-katapultoval-ze-stihacky-99078?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu
HKPM Prostějov
Uživatelský avatar
dušan
 
Příspěvky: 270
Registrován: 02 říj 2005, 19:27
Nahoru

PředchozíDalší

Odeslat odpověď
Příspěvků: 1921 • Stránka 82 z 129 • 1 ... 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85 ... 129

Zpět na Diskuse

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Bing [Bot] a 40 návštevníků

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY