Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Plastikové modelářství ‹ Letadla ‹ Diskuse
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

Spit IX J.Johnson

General Discussion
Odeslat odpověď
Příspěvků: 50 • Stránka 4 z 4 • 1, 2, 3, 4
  • Odpovědět s citací

Re: Spit IX J.Johnson

Příspěvekod Krechi » 13 zář 2016, 08:17

michael.m píše:Je zaujimave, ze v zaznamoch Spitfire MK392 JE-J nie je ziadna zmienka o konverzii na kridlo E. Dnes sa skor historici priklanaju k tomu, ze to bolo klasicke C a ze Spitfire s kridlom E bol Johnsonov zalozny. Inak oznacenie JE-J JR by naznacovalo, ze slo o zalozny stroj, nie jeho hlavny.


V záznamech na http://www.airhistory.org.uk/spitfire/production.html nemáš u žádného Spita že je to křídlo C nebo E, nebo že se dělala jejich přestavba. Jak jsem psal už výše, Johnson létal v roce 44-45 operačně výhradně tuhle mašinu. ORB je v tomhle nekompromisní, včetně toho co sám píše ve svých pamětech. Mam dvě fotky MK392 JE-J, obě ve větším rozlišení a je na nich hezky vidět, že na invaznim z července 44 je ještě křídlo C, tak na té z jara 45 je už křídlo E , takže tam nějaká přestavba musela proběhnout, myslím že to i zmiňuje ve své knize Wing Leader... navíc tuhle devítku si ponechal i přesto, že koncem roku 44 byl celý 127 wing přezbrojen na LF XVIE,
"Juniora" podle pamětí letěl pouze jednou a to neoperačně při přeletu na ostrovy a zpět, jinak sloužil jako "štábní" 144wingu. Stejně tak ji nikdy neletěl s pivníma sudama, to se vozilo novýma Spitama, nebo těma z opravárenských jednotek.
Krechi
 
Příspěvky: 50
Registrován: 12 říj 2006, 16:04
Bydliště: Czech Republic , Plzen
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Spit IX J.Johnson

Příspěvekod michael.m » 13 zář 2016, 13:34

Krechi píše:
michael.m píše:Je zaujimave, ze v zaznamoch Spitfire MK392 JE-J nie je ziadna zmienka o konverzii na kridlo E. Dnes sa skor historici priklanaju k tomu, ze to bolo klasicke C a ze Spitfire s kridlom E bol Johnsonov zalozny. Inak oznacenie JE-J JR by naznacovalo, ze slo o zalozny stroj, nie jeho hlavny.


V záznamech na http://www.airhistory.org.uk/spitfire/production.html nemáš u žádného Spita že je to křídlo C nebo E, nebo že se dělala jejich přestavba. Jak jsem psal už výše, Johnson létal v roce 44-45 operačně výhradně tuhle mašinu. ORB je v tomhle nekompromisní, včetně toho co sám píše ve svých pamětech. Mam dvě fotky MK392 JE-J, obě ve větším rozlišení a je na nich hezky vidět, že na invaznim z července 44 je ještě křídlo C, tak na té z jara 45 je už křídlo E , takže tam nějaká přestavba musela proběhnout, myslím že to i zmiňuje ve své knize Wing Leader... navíc tuhle devítku si ponechal i přesto, že koncem roku 44 byl celý 127 wing přezbrojen na LF XVIE,
"Juniora" podle pamětí letěl pouze jednou a to neoperačně při přeletu na ostrovy a zpět, jinak sloužil jako "štábní" 144wingu. Stejně tak ji nikdy neletěl s pivníma sudama, to se vozilo novýma Spitama, nebo těma z opravárenských jednotek.


Na stranke airhistory su uvedene zmeny a modifikacie, samozrejme nie konkretne, co sa menilo, ale zmeny tam su. Ja vsak hovorim o udajoch z movement card. ORB nespochybnujem (aj ked aj tie maju svoje muchy) a ani som netvrdil, ze Johnson MK392 nepouzival. Pisal som o tom, ze JE-J Mk392 bol s kridlom C a nebol totozny so strojom JE J JR, ktory sa niekedy uvadza ako MK329 a ako verzia E. Fotiek na JE-J mam tiez viacero, ale z mnohych sa neda urcit ci ide o MK392, osobne som zatial nevidel foto, kde je vidiet cele seriove cislo a kridlo E. Hovoril som na tuto temu s anglickymi kolegami a vysledky komunikacie som prezentoval. Samozrejme, konvertovat kridlo C na kridlo E nebol vacsi problem, stacilo vymenit zbrane a par krytiek, na to boli aj konverzne sety.
michael.m
 
Příspěvky: 27
Registrován: 29 srp 2011, 09:37
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Spit IX J.Johnson

Příspěvekod Háček » 13 zář 2016, 19:43

Dovolím si vloudit se do zdejší diskuze. V "Zajímavých fotkách ..." byly pivní sudy s jakýmisi aerodynamickými kryty, které jsem na žádném pivním Spitfiru neviděl ... :-k Mohu požádat Spitology o názor? I když, určitě je nevozily jen Spitfiry ...
viewtopic.php?f=1&t=41140&start=4950
Moudrost a chytrost jsou dokonalými zbraněmi. Bohužel lidská hloupost je dokonalým brněním ...
https://www.facebook.com/miroslav.hak.566
https://www.facebook.com/Krajem-rybn%C3 ... _todo_tour
Uživatelský avatar
Háček
 
Příspěvky: 1582
Registrován: 13 úno 2008, 15:00
Bydliště: Veselí nad Lužnicí
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Spit IX J.Johnson

Příspěvekod Tonny » 13 zář 2016, 20:06

Háček píše:Dovolím si vloudit se do zdejší diskuze. V "Zajímavých fotkách ..." byly pivní sudy s jakýmisi aerodynamickými kryty, které jsem na žádném pivním Spitfiru neviděl ... :-k Mohu požádat Spitology o názor? I když, určitě je nevozily jen Spitfiry ...
viewtopic.php?f=1&t=41140&start=4950

Údajně 131 (Polish) wing

Odkaz:
https://zythophile.wordpress.com/2014/0 ... -normandy/
2016 rozestavěno :Jak-1B Eduard
2016 dokončeno : 3x spit Mk.IX a pokaždé jinak Eduard Spit Mk.VIII JF 330 Eduard
2017 dokončeno : Spitfire Mk.VII 1/48 Eduard Spitfire IX R-RH M61 1/48 Eduard
Tonny
 
Příspěvky: 1676
Registrován: 22 led 2007, 22:06
Bydliště: Kroměříž
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Spit IX J.Johnson

Příspěvekod michael.m » 13 zář 2016, 20:17

Fotka tych netradicnych sudov sa nachadza v knihe Polish wings, tak ako pise Tonny, 131 (Polish) wing, pripadne 308 (Polish) squadron. V ORB z toho obdobia som zatial nenasiel ziadne zmienky o preprave piva, ale mozno sa k tomu este dostanem, mozno sa nejaky zaznam najde.
michael.m
 
Příspěvky: 27
Registrován: 29 srp 2011, 09:37
Nahoru

Předchozí

Odeslat odpověď
Příspěvků: 50 • Stránka 4 z 4 • 1, 2, 3, 4

Zpět na Diskuse

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Clario, Pan Filuta a 21 návštevníků

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY