Pane kolego bohužel nemáte pravdu. Díky blokové výjimce musí masívně investovat i dealeři na západě Evropy - viz třeba poslední akce Škoda auto. Stejně tak jako bloková výjimka nemá nic společného se zákazníky a s výběrem servisu. Bloková výjimka je výjimka, vyjednaná lobby automobilek v Bruselu. Aby neplatila stejná pravidla jako pro ostatní spotřební zboží. Bylo to prezentováno tak, že automobily (osobní i nákladní) jsou natolik specifické, že automobilkám musí být umožněno regulovat a řídit prodejní síť. Proto jsou neustále zvyšující se požadavky na investice dealerů, aby se jim do toho nemohl nikdo třetí motat. Oficiálně sice může požádat o dealerství i někdo nový, ale než se prodere požadavky výrobce, tak ho to stojí nesmyslně peněz, což dříve nebylo. To samozřejmě neplatí pro automobilky, které mají špatné jméno a pak jsou rády za každého nového člena své sítě..
Jinak se osobně nepamatuji na doby, kdy marže byly, dle vašich slov, královské. Možná tak na počátku devadesátých let. Ale vyměnil jsem stranu z výrobce na dealera v roce 1992 a na to se fakt nepamatuji..

Naposledy upravil L. Jareš Annetra dne 07 úno 2016, 22:06, celkově upraveno 1