Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Plastikové modelářství ‹ Letadla ‹ Diskuse
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

Zlin Z126 OK-IHQ

General Discussion
Odeslat odpověď
Příspěvků: 5 • Stránka 1 z 1
  • Odpovědět s citací

Zlin Z126 OK-IHQ

Příspěvekod Martin Decarli » 12 pro 2015, 18:21

Z126 str.jpg


Náhodou jsem narazil na velmi zajimavou camu Cé stopětky a la Avia C-2

Tahle mašina je slušně focena z minulosti ale od roku 2009 kdy byla focena tato, už ani popel
Moc by mne zajimalo jestli jí ta zajimavá, sic nepuvodni zustala.
Martin Decarli
 
Příspěvky: 1477
Registrován: 12 srp 2007, 21:59
Bydliště: Zlata Koruna
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Zlin Z126 OK-IHQ

Příspěvekod Petr Sváda » 12 pro 2015, 18:34

Ano, domovské letiště Kunovice.
http://www.airliners.net/user/Pitrs/pro ... teUploaded

Obrázek
Petr Sváda
 
Příspěvky: 1173
Registrován: 12 kvě 2007, 19:49
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Zlin Z126 OK-IHQ

Příspěvekod Samosseto » 13 pro 2015, 11:01

Potvrzuji letiště Kunovice, majitelé Slávek a Jirka PÍSKATÝ. Výrobní číslo 778, rok výroby 1954. Pět let si odkroutila v armádě, 12.9.1959 zapsána jako OK-IHQ a podstatnou část života strávila u aeroklubu Jičín.
Přílohy
IHQ.jpg
Uživatelský avatar
Samosseto
 
Příspěvky: 516
Registrován: 25 říj 2015, 16:28
Bydliště: Tišnov / LKTA / LKPM
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Zlin Z126 OK-IHQ

Příspěvekod Martin Decarli » 13 pro 2015, 13:41

to sammoseto: Jéé, to je KRASA!
Stejnak 80% Trenerů nelétá v origo barvě, a tahle je dobovemu vzhledu cvičných mašin velmi blizká!
Vyřid pánum majitelům že za tento návrh jim dávám palec nahoru!

Určo si ji postavim do řady Trenerů 1/72
:-D
Martin Decarli
 
Příspěvky: 1477
Registrován: 12 srp 2007, 21:59
Bydliště: Zlata Koruna
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Zlin Z126 OK-IHQ

Příspěvekod Samosseto » 13 pro 2015, 20:00

Ještě přidám fotku z generálky v roce 2011, kde je patrné, že u OK-IHQ zůstala původní olejová instalace bez chladiče v náběžce levého křídla, což navíc potvrzují i přidané nasávače vzduch v zadní části horního krytu motoru. Ve stavebnici KP to znamená zatmelit otvor v náběžce a obrousit kryt ( bouli ) vypouštěcího kohoutu na spodní straně křídla. Ještě by stálo za to v interiéru upravit přepážku za zadním pilotním prostorem ( opět "dědictví" ze stavebnice Z-226 ) a porovnat kryt motoru - ve stavebnici se po nalepení kácí k zemi. No a velikost některých dílů, značně neodpovídající měřítku, snad nemusím zmiňovat, určitě doporučuju resinový set od Pavla Models, případně výrobu nových kol podvozku, za ty ve stavebnici by se nemusel stydět ani Čmelák nebo Brigadýr. A ještě doplním jednu zajímavost, palubní desky OK-IHQ jsou pastelově červené...
Přílohy
OK-IHQ_2011.jpg
Uživatelský avatar
Samosseto
 
Příspěvky: 516
Registrován: 25 říj 2015, 16:28
Bydliště: Tišnov / LKTA / LKPM
Nahoru


Odeslat odpověď
Příspěvků: 5 • Stránka 1 z 1

Zpět na Diskuse

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: RaK a 11 návštevníků

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY