Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Plastikové modelářství ‹ Letadla ‹ Galerie letadel
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

Avia B-734 1/72

Aircraft gallery
Odeslat odpověď
Příspěvků: 25 • Stránka 1 z 2 • 1, 2
  • Odpovědět s citací

Avia B-734 1/72

Příspěvekod Honza Doležal » 19 zář 2006, 08:49

Nešlo odolat eleganci trupu 534-ky a luzných tvarů křídla 35-ky. Plánuju variantu v 1/48. :shock:
JInak ale jsem celkem normální. :)
Přílohy
Avia B-734.jpg
povšimněre si symbolů sestřelů před kabinou, pocházejí z jara 1940...
Avia B-734(1).jpg
z druhé strany
Modelaření je úžasná věc. Tři měsíce se tím rozčiluješ, týden se tím kocháš a pak na to sto let sedá prach...a je to dobré téma pro psychiatrické traktáty!
Uživatelský avatar
Honza Doležal
 
Příspěvky: 348
Registrován: 13 zář 2006, 10:39
Bydliště: Žďár uprostřed Vysočiny
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Příspěvekod Recoil » 19 zář 2006, 13:12

...hmm,zaujímavé...Uvažujem,ako by asi vypadal kríženec Bf-109 vs FW-190.Nechcelo by sa ti skúsiť nejaký taký projekt?
BADGER ANTHEM 155 0.3 0.75 BADGER 100 LG 0.26 0.77 BADGER RENEGADE VELOCITY 0.21 0.33 BADGER SOTAR 20/20-2F 0.2 IWATA CM-C Plus0.18
IWATA HP-AH 0.2 PAASCHE RAPTOR 0.2 0.25 0.38 0.66
PAASCHE TALON TG-3AS 0.2 0.25 0.38 0.66TAF3 (1.00)

FICO KLOBÁSY!
Uživatelský avatar
Recoil
 
Příspěvky: 3090
Registrován: 09 pro 2005, 16:31
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Příspěvekod Honza Doležal » 20 zář 2006, 08:24

I/JG1_Bloodbath píše:...hmm,zaujímavé...Uvažujem,ako by asi vypadal kríženec Bf-109 vs FW-190.Nechcelo by sa ti skúsiť nejaký taký projekt?

:-D Nevím, teď je ve frontě takzvaný SpitMess 1/48 - Kořistní Spit Mk.V. s motorem z Bf-109. :shock:
Nyní prožívám spitfajrovské období.
Modelaření je úžasná věc. Tři měsíce se tím rozčiluješ, týden se tím kocháš a pak na to sto let sedá prach...a je to dobré téma pro psychiatrické traktáty!
Uživatelský avatar
Honza Doležal
 
Příspěvky: 348
Registrován: 13 zář 2006, 10:39
Bydliště: Žďár uprostřed Vysočiny
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Příspěvekod Kojak » 11 lis 2006, 10:23

hmm, takhle to letadlo vypada opravdu zajimave, skoda ze to nenapadlo i konstruktery v avii :-D
Don´t worry, be stupid!
Uživatelský avatar
Kojak
 
Příspěvky: 105
Registrován: 20 čer 2006, 16:36
Bydliště: Brno
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Příspěvekod kure_melancholik » 11 lis 2006, 11:45

To Bloodbath: Ono existoval projekt a možná i prototyp Me109 s motorem BMW takže něco jako kříženec Fwčka a Messu bylo :) Možná mám někde doma výkres podívám se a když tak ho sem hodím.
Uživatelský avatar
kure_melancholik
 
Příspěvky: 514
Registrován: 21 črc 2006, 07:39
Bydliště: Brno, občas Třinec
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Příspěvekod Laco Nagy 'Bocán' » 09 pro 2006, 09:07

A čo tak postaviť kríženca Avie B-35 a Messerschmittu Bf 109B,C,D?

Nedávno som totiž listoval v prílohe L&K 87´a našiel som tam článok od Václava Tikovského: "Rok 1937: Poslední mírové akordy?", z ktorého citujem:
...teprve loňského roku jsme se dozvěděli, že existoval projekt, s nímž přišel škpt. Čížek od leteckého pluku 1, pozdější velitel 312. čs. perutě. Navrhl, aby do Španělska byla vyslána ekipa vybraných čs. stíhačů, dobrých střelců, jejichž úkolem by bylo sestřelit nad republikánským územím německé stroje, jejich vraky (a hlavně motory) zajistit a dopravit domů k podrobnému prozkoumání.
Nápad nebyl shledán marným. Jak ale získanou kořist dopravit přes takovou vzdálenost ... V úvahu přicházela doprava lodí, anebo... by přišel ke cti již vzpomenutý Bloch MB-200, který by byl ovšem pro toto poslání zvláště upraven: dostal by třetí motor, aby se prodloužil dolet a zvýšila spolehlivost letu. Měl se dostat přes Středozemí, kde by se zřejmé k mezipřistáním, dohodnutým zpravodajskými kanály, využilo francouzských kolonií, do Jugoslávie a odtud přes Rumunsko domů.
Zájem byl především o německou stíhačku Bf 109, respektive o její křídla. Zkonstruovat trup a vybavit jej „dakoťáckým" motorem o 1200 koních by už prý nebyl takový problém - a zrodil by se nový stíhací jednoplošnlk s vysokými výkony, který jsme tolik potřebovali.
Jak jsme již uvedli, pozornost se soustřeďovala i na nové německé motory, poněvadž vývoj našeho vlastního motoru o výkonu 1000 koní byl beznadějně zpožděn, zatímco Němci úspěšně vyvíjeli řadový motor bez karburátoru, palivo v něm bylo nastřikováno ...
Tak zněl projekt. Zněl sice poněkud romanticky, nicméně reálné jádro měl. Avšak muži na rozhodujících místech ho nechali padnout pod stůl. Proč? Poněvadž prý byl politicky neúnosný...


Len čo myslel "básnik" tým "dakoťáckým motorem o 1200 koních" ?
Laco Nagy 'Bocán'
 
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Příspěvekod Miško » 11 pro 2006, 17:07

Moc se mi ten "projekt" nezdá, tisícikoňové motory se u nás dělaly - v licenci skoro každý dobrý evropský motor co v té době existoval včetně německých, konstruktéři tady taky byli - spolupráce skoro s celou evropou. Zrovna Walter K-14 co byl v MB200 byl tisícikoňovej. Sagitta se rodila. Vše u nás přetrhla válka a okolnosti před ní, jinde vývoj urychlila.
Miško
 
Příspěvky: 3443
Registrován: 27 črc 2006, 12:42
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Příspěvekod Laco Nagy 'Bocán' » 11 pro 2006, 20:13

Mne sa zdá, že ten nápad s Dakoťackým motorom je úvaha autora článku.
Inak ten Dakoťácky motor myslel asi motor z DC-3, lebo motor Pratt&Whitney R-1830-92 mal práve výkon 1200 koní.

Ten projekt sa mohol zakladať na skutočnom návrhu, len pán autor ho možno trochu vytrhol z konceptu a upravil pre svoj článok.
Laco Nagy 'Bocán'
 
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Příspěvekod Tom Binter » 12 pro 2006, 19:06

Bocán píše:...teprve loňského roku jsme se dozvěděli, že existoval projekt, s nímž přišel škpt. Čížek od leteckého pluku 1, pozdější velitel 312. čs. perutě....


To snad muselo vyjít v nějakém dubnovém/aprílovém čísle,ne? :o :o :o
Uživatelský avatar
Tom Binter
 
Příspěvky: 488
Registrován: 19 črc 2004, 08:07
Bydliště: Chomutov
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Příspěvekod Laco Nagy 'Bocán' » 13 pro 2006, 08:43

Tom Binter píše:
Bocán píše:...teprve loňského roku jsme se dozvěděli, že existoval projekt, s nímž přišel škpt. Čížek od leteckého pluku 1, pozdější velitel 312. čs. perutě....


To snad muselo vyjít v nějakém dubnovém/aprílovém čísle,ne? :o :o :o


Nie nebolo to aprílové číslo :-D
Bola to ročenka L&K 1987, presný názov:
Letectví + Kosmonautika/Příloha/1987
V tiráži je uvedené - "dáno do tisku 9.2.1987"

Keď chceš môžem Ti naskenovať a zaslať celý článok.
Přílohy
l&k_roc87.jpg
Obálka
Laco Nagy 'Bocán'
 
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Příspěvekod Honza Doležal » 13 pro 2006, 11:27

Wery good idea :D Naroubovat na trup B-35 hvězdicový motor :-D Křídla bych nechal původní, myslím, že není elegantnějšího tvaru nad elipsu. A kapkovitou kabinu...
Modelaření je úžasná věc. Tři měsíce se tím rozčiluješ, týden se tím kocháš a pak na to sto let sedá prach...a je to dobré téma pro psychiatrické traktáty!
Uživatelský avatar
Honza Doležal
 
Příspěvky: 348
Registrován: 13 zář 2006, 10:39
Bydliště: Žďár uprostřed Vysočiny
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Příspěvekod Miško » 14 pro 2006, 08:27

Typuju, že v roce 37 ten motor ještě 1200 koní neměl.
Miško
 
Příspěvky: 3443
Registrován: 27 črc 2006, 12:42
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Příspěvekod acerol » 08 led 2007, 18:56

Taky něco podobného. Hádejte co to je?
Přílohy
Avia Av-235.JPG
Uživatelský avatar
acerol
 
Příspěvky: 750
Registrován: 18 pro 2006, 16:58
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Příspěvekod Ondra » 08 led 2007, 19:15

Tipuju Avia Me-35 F :-D :-D :-D
Kde je blbec,tam je nebezpecno.
http://www.kpm158hb.wbs.cz
Uživatelský avatar
Ondra
 
Příspěvky: 347
Registrován: 14 bře 2006, 17:06
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Příspěvekod alf » 08 led 2007, 20:05

acerol píše:Taky něco podobného. Hádejte co to je?

To je hrůza :shock: :shock: :shock: !!!!!!!!!!!!
Uživatelský avatar
alf
 
Příspěvky: 5048
Registrován: 24 říj 2005, 18:59
Bydliště: Trojanovice
  • ICQ
Nahoru

Další

Odeslat odpověď
Příspěvků: 25 • Stránka 1 z 2 • 1, 2

Zpět na Galerie letadel

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: slavkoss a 12 návštevníků

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY