Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Tématické modelářství ‹ Zájmové skupiny ‹ Letištní technika
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

Albion AM463

Odeslat odpověď
Příspěvků: 10 • Stránka 1 z 1
  • Odpovědět s citací

Albion AM463

Příspěvekod Laco Nagy 'Bocán' » 26 srp 2007, 21:32

V 30.-tych rokoch 20. storočia boli na doplňovanie lietadiel na letiskách Britského Kráľovského Letectva - RAF používané tri základné typy cisternových nákladných automobilov. Dvojnápravový Albion AM 463 a trojnápravový Morris type Y1 používali veľmi praktický systém výdajných ramien typu Zwicky, ktorý umožnoval plnenie viacerých lietadiel súčasne. Tretím typom bol ťažký, 15 tonový Karrier type C.
Tieto typy zotrvali v službe aj počas 2. sv. vojny, ale od roku 1942 boli pomaly nahradzované typmi Bedford QL a Matador AEC.

Albion AM 463
Typová rada Albion AM 463 vznikla na priamu objednávku britského Ministerstva letectva (Air Ministry) v 30. rokoch. V podstate vychádzala z civilného vozidla Albion Bonett type 3 ton. Základ zostal zachovaný, zmenila sa len kabína, ktorá mala jednoduchšie - hranaté tvary, časť palivového systému, kde sa nádrž, pôvodne umiestnená pred kabínou vodiča presťahovala pod kabínu a bola prichytená o rám (v prípade cisternovej nádstavby sa presťahovala ešte viac dozadu - až za protipožiarnu stenu) a montáž pneumatík väčšieho rozmeru. Zaujímavým riešením bolo premiestnenie rezervného kolesa na bok kabíny z vodičovej strany, kde z tohto dôvodu neboli dvere a vodič musel vystupovať a nastupovať zo spolujazdcovej strany. Pri potrebe náhleho opustenia vozidla to bolo veľmi nepraktické, ale s vozidlom sa počítalo výhradne len v tylovom zabezpečení na letiskách RAF (len niekoľko kusov bolo používaných u Royal Navy, ale prakticky na tie isté účely), preto tento "handycap" nehral príliš veľkú rolu.
Spolu bolo vyrobených okolo 1.900 kusov vozidiel a vzniklo niekoľko nádstavbových variánt ako valník, cisterna (s obsahom nádrže 350 gal, tj. asi 1600 l), žeriav, ťahač návesov a sanitka, ktorá mala odlišnú karosériu dodávkového typu.

Vozidlo poháňal štvorvalcový motor, s objemom 4.427 ccm (vŕtanie 95,2 mm, zdvih 127 mm) a výkonom 48,5 kW (65 ks), ktorý poháňal zadné kolesá cez 4-stupňovú prevodovku.
Brzdy boli mechanické s podtlakovým posiľňovačom.
Elektrická sústava bola 12 voltová.

Hlavné rozmery (tieto sa však menily podľa nádstavby): 5.791 x 2.184 x 2.819 mm
Hmotnosť: 3.810 kg
Přílohy
Albion_AM463_cist17.jpg
Albion_AM463_cist11.jpg
Albion_AM463_cist06.jpg
Albion_AM463_cist05.jpg
Albion_AM463_cist02.jpg
Naposledy upravil Laco Nagy 'Bocán' dne 14 srp 2010, 01:14, celkově upraveno 1
Laco Nagy 'Bocán'
 
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Příspěvekod Laco Nagy 'Bocán' » 09 zář 2007, 12:33

Včera večer sa mi pošťastilo zohnať starú knižku od Airfixu o vozidlách RAF a v nej som našiel náčrtok Albionu AM463
Přílohy
airfix_draw.jpg
Laco Nagy 'Bocán'
 
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Příspěvekod Jan Pavlik » 09 zář 2007, 13:03

Ty stary Airfix magaziny byly supr.....stve me ze jsem skoro vsechno na brity utopil is lodi v Hamburku.
Uživatelský avatar
Jan Pavlik
 
Příspěvky: 14695
Registrován: 29 črc 2004, 20:23
Bydliště: Děčín
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Příspěvekod Laco Nagy 'Bocán' » 23 říj 2007, 17:06

Vďaka za ďalšie foto do zbierky [-o< [-o< [-o<
Laco Nagy 'Bocán'
 
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Albion AM463

Příspěvekod Pavel Klouček » 15 led 2008, 08:08

Tak přidám dalších pár obrázků z archivu časopisu Flight. Myslím že údaj o třech základních typech podvozků není zcela přesný, protože ten boční pohled je na jiný typ.
Přílohy
albion1.jpg
zwicky2.jpg
zwicky.jpg
Pavel Klouček
 
Příspěvky: 7433
Registrován: 28 pro 2004, 07:28
Bydliště: Liberec
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Albion AM463

Příspěvekod Laco Nagy 'Bocán' » 15 led 2008, 20:45

PaKlo píše:Tak přidám dalších pár obrázků z archivu časopisu Flight. Myslím že údaj o třech základních typech podvozků není zcela přesný, protože ten boční pohled je na jiný typ.


Albion AM463 je len na tej prvej fotke. Čo je na ďalších fotkách si netrúfam povedať, ale Albion to nie je.
Laco Nagy 'Bocán'
 
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Albion AM463

Příspěvekod Pavel Klouček » 17 led 2008, 08:09

Tak přidám dalšího Albionka. Jak je vidět troufal si i na větší éra :D
Přílohy
albion2.jpg
Pavel Klouček
 
Příspěvky: 7433
Registrován: 28 pro 2004, 07:28
Bydliště: Liberec
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Albion AM463

Příspěvekod zdesko » 08 úno 2008, 23:21

..Bocane koukni na tohle..: Ta druhá "pumpa" by mohla být na tomhle podvozku..: Je to Albion KL126 z 36-týho roku-ovšem to je civilní název-jestli mu říkali vojáci or letci jinak to nevím... Jinak chvála Tobě za ten třípohleďák AM463..! =D> Ono to tomu autíčku sluší v jakékoli úpravě..(jeřábek Coles Mk1,nebo "klasický" GS,ale i jako semitrailer..) a co "enginefoto"..? Nebylo by..?
Přílohy
1938-Albion KL126_02.jpg
Uživatelský avatar
zdesko
 
Příspěvky: 9841
Registrován: 31 led 2008, 14:20
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Albion AM463

Příspěvekod pakerjon » 04 bře 2013, 07:48

informative post.. thanks for sharing it..
[-o<
1-hit http://www.1-hit.com
actualtests http://www.actualtests.com/
VCP-410 http://www.actualtests.com/exam-VCP-410.htm
VCP-410 http://www.actualtests.com/exam-VCP-410.htm
640-816 http://www.actualtests.com/exam-640-816.htm
pakerjon
 
Příspěvky: 1
Registrován: 02 bře 2013, 11:06
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Albion AM463

Příspěvekod Jirka Toman » 29 říj 2020, 14:03

Tankovací Albion ve čtvrtce od Airfixu.
A pár fotek.

Albion AM463 3-point Refueller 1:48 Airfix
Albion_001.jpg
Albion_004.jpg
Albion_007.jpg
img273.jpg
img274.jpg
img275.jpg
img276.jpg
img277.jpg
img278.jpg

Obrázek TNMC Třebíč také na Facebooku, Instagramu a Twitteru

"Nihil novi sub sole"
Uživatelský avatar
Jirka Toman
 
Příspěvky: 1056
Registrován: 21 čer 2007, 06:56
Bydliště: Třebíč
  • WWW
Nahoru


Odeslat odpověď
Příspěvků: 10 • Stránka 1 z 1

Zpět na Letištní technika

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY